Gå til innhold

Babycodex - Prøvedagbok


babycodex

Anbefalte innlegg

11 timer siden, babycodex skrev:

Siden jeg har fått til befruktning flere ganger tror jeg ikke at lutealfasen har vært et problem for meg. Dersom jeg egentlig hadde eggløsning dagen før, 24 timer etter positiv test, er den jo faktisk på 12 dager også. 

Gynekologen min sa bare at det «kan» være en årsak til at kvinner ikke blir gravide dersom de har lutealfase under 12 dager og egget skulle feste seg sent. Det vil jo variere fra graviditet til graviditet. Jeg leste tilsvarende på flere sider feks frøyaklinikken. Jeg har imidlertid lest at andre mener det bare burde være en bekymring ved lutealfase under 10 dager og det kan for all del stemme. Litt uenigheter i teorien her vil jeg tro. Anbefaler derfor alltid å snakke med egen lege eller gynekolog om hva de mener altså 🤗

Jeg skulle ta Abyl-E og progresteronstøtte først og fremst for å unngå spontanabort når jeg først ble gravid. Men vi valgte å starte med progresteronstøtten tidligere bare i tilfelle en eventuell kort lutealfasen kunne ødelegge. Jeg kommer nok ikke til å starte tidligere på den av samme bekymring, ved en eventuell neste gang. Men en progresteronboost tidlig har nok ikke vært så dumt i mitt tilfelle som nok produserer for lite av det hormonet. Det stemmer også veldig godt med vår mistanke om at jeg har endometriose, fordi da har man gjerne for lite progresteron og for mye østrogen. Hvis jeg husker riktig sa gynekologen min at med 3 dager uten et stort nok inntak av progresteron kan fosteret dø og det er for noen kvinner årsaken til spontanabort som ikke skyldtes naturlige årsaker som kromosomfeil.

 Men det er jo uansett godt at gynekolog er engasjert og setter inn gode tiltak tidlig slik at man kan oppnå størst mulig suksess raskest mulig. 💛🤰

Det høres ut som du har en veldig flink gynekolog som gjør mye for at det skal lykkes. Jeg pratet med min i dag og han mente ikke det var noe dokumentert effekt med progesteron støtte. Så da ble det ikke noe resept på det foreløpig for min del. Men har snart oppstart på en ny klinikk. Så er spent på å høre om de evt har noen nye råd. 

Har hatt mange spontanaborter. Og tenker at kaaanskje noen kunne vært ungått.🤷Men har også fått et barn. Så vet jo at jeg kan lykkes. Og vet jo at det er vært ventingen💕Hadde bare vært så fint om ikke det var så mye som skulle til nå. Føler ikke jeg har 5 år på meg denne gangen 🙈  

Jeg har også hatt sterke plager under menstruasjonen.Tror blodet mitt koagulerte og satte igang rier .følte det kunne komme ut klomper og div. Beklager for sarte sjeler .kunne også få  oppkast og bare sitte på do.Mensensmerter altså. Ikke noe jeg unner andre.

Det ble heldigvis bedre etter fødsel. Men nå er det på vei tilbake 😅😬 

Blir gøy og se fremover for deg. Veldig gøy å se når testene blir sterkere og til slutt så blir test streken sterkere en kontrollstreken 💕🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

43 minutter siden, Rebecks skrev:

Det høres ut som du har en veldig flink gynekolog som gjør mye for at det skal lykkes. Jeg pratet med min i dag og han mente ikke det var noe dokumentert effekt med progesteron støtte. Så da ble det ikke noe resept på det foreløpig for min del. Men har snart oppstart på en ny klinikk. Så er spent på å høre om de evt har noen nye råd. 

Har hatt mange spontanaborter. Og tenker at kaaanskje noen kunne vært ungått.🤷Men har også fått et barn. Så vet jo at jeg kan lykkes. Og vet jo at det er vært ventingen💕Hadde bare vært så fint om ikke det var så mye som skulle til nå. Føler ikke jeg har 5 år på meg denne gangen 🙈  

Jeg har også hatt sterke plager under menstruasjonen.Tror blodet mitt koagulerte og satte igang rier .følte det kunne komme ut klomper og div. Beklager for sarte sjeler .kunne også få  oppkast og bare sitte på do.Mensensmerter altså. Ikke noe jeg unner andre.

Det ble heldigvis bedre etter fødsel. Men nå er det på vei tilbake 😅😬 

Blir gøy og se fremover for deg. Veldig gøy å se når testene blir sterkere og til slutt så blir test streken sterkere en kontrollstreken 💕🤞🤞🤞

Det stemmer godt det gynekologen din sier om manglende dokumentert effekt. Det er også uenigheter om effekten i teorien, men endel gynekologer har det likevel i behandlingen sin og mener de merker god effekt på pasientene sine. Verdt et forsøk tenker jeg da, særlig det psykologiske med å få ny giv når man prøver noe nytt. 

Jeg håper du blir gravid snart og slipper plagene under mensen ❤️ Virkelig. Jeg vet hvor forferdelig det er. Dersom du også sliter med spontanaborter og har kuagulert blod, har du snakket med gynekologen om blodfortynnende fra positiv test? Jeg begynte i dag. 

Brukte du 5 år sist gang? Var det noe spesielt som fungerte til slutt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har gått på det for mange år siden . Men det har aldri vært sån.Nå prøver vi dette. Og dette.Heller jeg som maser 🙈får bare beskjed om at det ikke er noe galt med meg. Og det er jo bra vel og merke. 

Hos oss ligger problemet hos mannen. Men jeg har tenkt at det var noe med meg også🙈

Gikk på letrozol når det gikk og eggløsningssprøyte(ovitrelle) .ingen ting annet. Var litt av et sjokk og få positiv test den gang. Og at den ble sterkere 🤗🤞 

Ang det med dokumentert effekt så er jeg enig i at også bare tanken på at det kan hjelpe ,hjelper. Bedre og prøve ☺️ hører fra så mange andre som skriver om det. Så trenger ikke all forskning .😅

 

Endret av Rebecks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Rebecks skrev:

Jeg tror jeg har gått på det for mange år siden . Men det har aldri vært sån.Nå prøver vi dette. Og dette.Heller jeg som maser 🙈får bare beskjed om at det ikke er noe galt med meg. Og det er jo bra vel og merke. 

Hos oss ligger problemet hos mannen. Men jeg har tenkt at det var noe med meg også🙈

Gikk på letrozol når det gikk og eggløsningssprøyte(ovitrelle) .ingen ting annet. Var litt av et sjokk og få positiv test den gang. Og at den ble sterkere 🤗🤞

 

Jeg skjønner. Jeg går iallfall til en ferilitetspesialist hos volvat. Fikk et gratis studentmedlemskap og dermed gratis oppfølging via telefon og fornying av resepter. Timene koster litt mer enn i det offentlige, men for meg er det verdt det med så god oppfølging og raske tiltak. Mener jeg får rundt 20% rabatt på timene som medlem. Kanskje noe å tenke på ❤️ Det høres ut som du ikke har rett gynekolog om vedkommende ikke er mer proaktiv og viser forståelse iallfall. Men høres ut som du har en god plan når du skal teste ut en ny klinikk.

Det gjør det litt ekstra komplisert når det er ting med mannen. Men dersom det fungerte sist med letrozol og ovitrelle, har dere vurdert å teste det samme igjen? 

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, babycodex skrev:

Jeg skjønner. Jeg går iallfall til en ferilitetspesialist hos volvat. Fikk et gratis studentmedlemskap og dermed gratis oppfølging via telefon og fornying av resepter. Timene koster litt mer enn i det offentlige, men for meg er det verdt det med så god oppfølging og raske tiltak. Mener jeg får rundt 20% rabatt på timene som medlem. Kanskje noe å tenke på ❤️ Det høres ut som du ikke har rett gynekolog om vedkommende ikke er mer proaktiv og viser forståelse iallfall. Men høres ut som du har en god plan når du skal teste ut en ny klinikk.

Det gjør det litt ekstra komplisert når det er ting med mannen. Men dersom det fungerte sist med letrozol og ovitrelle, har dere vurdert å teste det samme igjen? 

Vi har testet det noen ganger nå.Fått 2 positive tester. Men de varer bare en dag. Eller svakere neste dag.så mensen 🙄 og de andre gangene har jeg ikke testet så tidlig. Så det vet jeg ikke hvordan gikk .

Hørtes absolutt ut som det er verdt det :) skaskal ha det i bakhodet. ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Graviduke 3+3 - dpo 10
Jeg glemte å ta en test med den første morgenurinen, men tok en ny et par timer senere bare for å se om den gjorde utslag med RFSU strimlene jeg hadde liggende, som slår ut på 20-25ml HCG. Det gjorde den iallfall, selv om urinen ikke var så konsentrert som ønskelig. 

Jeg har 5 til liggende, så tenker å ta noen i et par dagene fremover. Påpeker bare at IKM er i morgen. Kommer til å ta en clearblue ukesindikator neste torsdag og noen torsdager etter der. Hva gjør dere, tar dere disse frem til uke 8? Hvilken uke kan jeg forvente at den slår ut på neste torsdag? Tenkte faktisk at jeg skulle legge inn en bestilling på disse hos billigetester i dag. ☺️👌 Fredag 27. November skal jeg til gynekologen på første kontroll, dersom jeg fremdeles er gravid. Frem til da fortsetter jeg å ta blodfortynnende, progresteronstøtte mv. også tar vi en fot i bakken da på videre medisinering.

DEF3C8E6-7968-429F-AE68-D6592B1BE313.thumb.jpeg.67d537d0078c9907f16a78aa181b5700.jpeg

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, babycodex skrev:

Kommer til å ta en clearblue ukesindikator neste torsdag og noen torsdager etter der. Hva gjør dere, tar dere disse frem til uke 8? Hvilken uke kan jeg forvente at den slår ut på neste torsdag?

Tar ikke mer test enn den siste som viser 3+. Altså først 2-3, og uken etterpå kommer 3+. Etter det er det absolutt null testing, og kun datoer med tidlige ultralyder jeg pleier å forholde meg til.

Jeg ville forventet 2-3 torsdag i neste uke om jeg var deg. Og 3+ den 3.desember :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Tar ikke mer test enn den siste som viser 3+. Altså først 2-3, og uken etterpå kommer 3+. Etter det er det absolutt null testing, og kun datoer med tidlige ultralyder jeg pleier å forholde meg til.

Jeg ville forventet 2-3 torsdag i neste uke om jeg var deg. Og 3+ den 3.desember :)

Tusen takk! Da kjøper jeg 2 ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Godis skrev:

Så artig at du kan oppdatere med graviduke nå 🤩

Enn så lenge iallfall. Vi får se hvordan det går de neste ukene ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviduke 3+4 - Dpo11 - IKM

Jeg glemmer virkelig alltid å teste ved den første morgenurinen selv om alt ligger klart, fordi jeg går på toalettet i halvsøvne. Men jeg drakk ingenting og ventet et par timer til jeg måtte på toalettet igjen, så noe konsentrert er urinen fremdeles.

Testen fra i går syntes jeg nesten tørket til å bli mindre synlig enn opprinnelig, er det bare meg? haha. Men det er iallfall en styrking jeg kan være trygg på. I dag tenkte jeg for første gang; kanskje dette går bra denne gangen? ❤️

Jeg kjenner det fremdeles litt i livmorområdet, men mye mindre enn sist gang. Litt småkvalm av og til men ellers lite symptomer. 

Jeg er egentlig trygg på at mensen ikke dukker opp i dag. Men jeg må innrømme at jeg gruer meg til neste uke - tidspunktet jeg sist aborterte. Spotting vil bli en skikkelig skrekk denne gangen.

3A0778C1-5CEB-422D-B368-80C0ED52E614.thumb.jpeg.28336c020f9fd31db7eda8563ca8d268.jpeg

Endret av babycodex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Lillra skrev:

For en fin test!! Jeg er sikker på at det går bra denne gangen ❤️ Dette er så fantastisk! 😍

Tusen takk fine du ❤️ Vi får håpe på det 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååh, dette var jo ekstremt koselig lesning! Gratulerer så mye med positiv test!!! 😍 Krysser fingrene for at alt går bra denne gangen! :duskedame:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviduke 3+5 - IKM 2 

Syntes testen var fin og sterk i dag. Endelig klarte jeg å teste med den første morgenurinen. Kom på det mens jeg satt på do og måtte knipe underveis for å strekke meg etter glasset og testene hahah. Føler generelt mye mindre symptomer denne graviditeten. Sist gang følte jeg meg veldig gravid med vonde nipler og konstant smerte i livmorområdet. Nå kjenner jeg det litt, men ofte ikke.

***

Nå holder vi for øvrig på å planlegge barnerommet igjen. Oppstart er i februar og vi må booke før jul. Da skal møbelsnekker lage bokhylle, stellebord og garderobeskap inn i veggen med skråtak. Stellebordet kan som nevnt brukes som pult eller sminkebord senere. Vi venter på digitale illustrasjonstegninger. Ellers er elementer av den håndlagde tegningen i dette innlegget Vi tenker for øvrig å bytte gulvet før møbelsnekker kommer, slik at soverommene får samme gulv som stuene.
 

Når det gjelder barneseng vurderte jeg å bestille denne bare med en bedre senke/hevefunksjon av bunnen. Det kunne de ordne til meg. Men etter tv2 hjelper deg skandalen ble jeg litt i tvil på kvaliteten, ikke for å glemme manglende vilje til å håndheve kjøpsloven ved reklamasjon. Jeg kan forsåvidt spørre den lokale møbelsnekkeren om han får til noe tilsvarende. Barnesengen til stokke er et fint alternativ, siden barnet også kan vokse i den.
 

Vi har en trevugge som har gått i arv i generasjoner i familien på lån til de som har babyer. Jeg må nok ha en løsning både på barnerommet i andre etasje slik at lille kan sove der mens vi er i tvstuen eller på kontoret, vårt soverom de første 5-6 månedene i første etasje og noe i stue/kjøkken delen i første etasje. Jeg kommer nok til å bruke familievuggen, så kjøpe en moseskurv med støtte og en barneseng. 
test.thumb.jpg.36bf33097b19e56d3787a935ce2104f0.jpg

 

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå fin test 🥰 Og som jeg misunner dere for den planlegginga av barnerom, det må jo bare være en perfekt måte å skape litt koselig innhold i ventetida! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så fin test!! Og herregud så gøy det må være å planlegge barnerom - det er jo en drøm!❤️❤️ Er så glad på dine vegne - dette er bare så fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...