Gå til innhold

Babycodex - Prøvedagbok


babycodex

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Juhu! 🙌🏻 Så moro å se at du fikk utslag 2-3 på graviditetstesten. 🤩 Lykke til med kontroll i dag. Håper kvalmen avtar raskt og forsvinner like fort som den kom. 🙂 Helt enig med deg i at det er forferdelig ubehagelig å være kvalm. Heldigvis gir det seg som regel etter hvert. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 4+3 

I dag har jeg vært på kontroll. Slimhinnen var veldig tykk og fin, i tillegg til at det var dannet seg et sort rom i livmoren som indikerer at den har festet seg på rett sted. Jeg skal tilbake på kontroll om en uke og da skal det sorte rommet ha blitt større og man skal kunne se emryoet. Hvis ikke mener gynekologen at den ikke er levedyktig og at jeg da vil ha en SA eller MA.
 

Når det gjelder blodfortynnende skal jeg gå på dette til uke 37 og progresteronstøtten til uke 12. Jeg glemte selvfølgelig å spørre om kvalmenedsettende, men skal heldigvis tilbake om en uke. Blir det for ille før det får jeg bare be om det per tlf. 
 

Jeg syntes egentlig at det var mange positive nyheter. Litt lenge å gå på progresteron fordi sex ikke akkurat frister når jeg har masse rester inni der 😂 Men det blir verdt det!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! 😁 Og gode nyheter! 

Kjenner meg igjen i at 10-12 uker på progesteron er lenge og at sex ikke helt er fristende med alle restene inni der! Men merker at 10-12 uker blir veldig lenge å vente også 😂 Men blir verdt det!

Håper kvalmen ikke blir verre ❤️ Merket litt kvalme selv i dag tidlig, men heldigvis ikke noe enormt (ennå..?)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

babycodex skrev (23 minutter siden):

Jeg skal tilbake på kontroll om en uke og da skal det sorte rommet ha blitt større og man skal kunne se emryoet. Hvis ikke mener gynekologen at den ikke er levedyktig og at jeg da vil ha en SA eller MA.

Dette syns jeg hørtes ut som unødvendig skremsel... så hvis du drar neste fredag, er 5+3, ikke ser embryoet så avskriver gynekologen da hele svangerskapet..!?? Ikke tro på det! Det er mange som ikke ser noe i den sjette uken. Først uken etterpå er det mye mer vanlig. Selv har jeg vært 5+5 og ikke sett annet enn plommesekken. Intet embryo. Men det gikk helt fint, for det var bare for tidlig til å se det.

Kan du også spørre gynekologen om annen type progresteron, om du vil? Min spesialistgynekolog sa i forrige måned til meg at det har kommet en ny på markedet! I tablettform! Jeg ble såå glad. Så denne venter allerede på meg i systemet, til den dagen jeg får positiv test...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som gode nyheter, og det virker jo som du får god oppfølging nå!❤️ Håper alt går som det skal hele graviditeten😍 Skjønner at du gleder deg til å bli ferdig med progesteronstøtten da, blir nok noen lange uker. Men som du sier er det jo til det beste og det blir nok verdt det❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Dette syns jeg hørtes ut som unødvendig skremsel... så hvis du drar neste fredag, er 5+3, ikke ser embryoet så avskriver gynekologen da hele svangerskapet..!?? Ikke tro på det! Det er mange som ikke ser noe i den sjette uken. Først uken etterpå er det mye mer vanlig. Selv har jeg vært 5+5 og ikke sett annet enn plommesekken. Intet embryo. Men det gikk helt fint, for det var bare for tidlig til å se det.

Kan du også spørre gynekologen om annen type progresteron, om du vil? Min spesialistgynekolog sa i forrige måned til meg at det har kommet en ny på markedet! I tablettform! Jeg ble såå glad. Så denne venter allerede på meg i systemet, til den dagen jeg får positiv test...

Husker du hva den nye typen het. Mulig det er det jeg skal gå på:) tror det begynte på D men mere husker jeg ikke. 

Helt enig i at det er for tidlig og se. De vil vel helst vente til uke 7 :)

men kjempegode nyheter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (1 time siden):

Dette syns jeg hørtes ut som unødvendig skremsel... så hvis du drar neste fredag, er 5+3, ikke ser embryoet så avskriver gynekologen da hele svangerskapet..!?? Ikke tro på det! Det er mange som ikke ser noe i den sjette uken. Først uken etterpå er det mye mer vanlig. Selv har jeg vært 5+5 og ikke sett annet enn plommesekken. Intet embryo. Men det gikk helt fint, for det var bare for tidlig til å se det.

Kan du også spørre gynekologen om annen type progresteron, om du vil? Min spesialistgynekolog sa i forrige måned til meg at det har kommet en ny på markedet! I tablettform! Jeg ble såå glad. Så denne venter allerede på meg i systemet, til den dagen jeg får positiv test...

Kanskje jeg misforsto og at hun mente plommesekken. Vi kunne ikke se den i dag iallfall. Kun det sorte hulrommet og den fortykkede slimhinnen. Virket som hun ble litt småurolig  av det siden hun plutselig ville ha meg inn allerede om en uke. Men uansett hardt å melde når HCG nivået stiger fint og det ikke er noe blødning enda.  Jeg skal spørre om disse tablettene 🤗❤️ Virker deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rebecks skrev (29 minutter siden):

Husker du hva den nye typen het. Mulig det er det jeg skal gå på:) tror det begynte på D men mere husker jeg ikke. 

Nei jeg husker heller ikke mer enn at det begynte på D 😅 Var mye info og ting å suge til seg da jeg var på time, og navnet på progresteronet var langt og vanskelig (?). Merket meg bare forbokstaven og håpet å kunne google det. Men finner ikke noe om det sånn i farta. Han sa det var temmelig ny medisin da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (15 minutter siden):

Nei jeg husker heller ikke mer enn at det begynte på D 😅 Var mye info og ting å suge til seg da jeg var på time, og navnet på progresteronet var langt og vanskelig (?). Merket meg bare forbokstaven og håpet å kunne google det. Men finner ikke noe om det sånn i farta. Han sa det var temmelig ny medisin da.

Hehe ja enig.tenkte akkurat det samme som deg 😅 dufth etter eller annet 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

babycodex skrev (31 minutter siden):

Kanskje jeg misforsto og at hun mente plommesekken. Vi kunne ikke se den i dag iallfall. Kun det sorte hulrommet og den fortykkede slimhinnen. Virket som hun ble litt småurolig  av det siden hun plutselig ville ha meg inn allerede om en uke. Men uansett hardt å melde når HCG nivået stiger fint og det ikke er noe blødning enda.  Jeg skal spørre om disse tablettene 🤗❤️ Virker deilig.

Men nå er du 4+3. Det er jo mange andre som ikke har fått positiv test enda. Så tenker du har god tid💕💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wera1 skrev (På 2.12.2020 den 6.48):

Hvordan går det med deg? ❤️

Uke 5+2

Koselig at du spør ❤️ Beklager fraværet, men formen min har vært ganske dårlig. Jeg er mye trøtt, kvalm og har vondt i magen, haha. Gynekologen sa at kvalmen også kan skyldtes hormonubalansen. 

Skulle egentlig vært hos gynekologen på fredag etter hennes ønske, men jeg utsatte til tidlig ultralyd i uke 7-8, så er vi sikker på at jeg ikke må dra enda en gang for å få bekreftet hjertebank.

CB testen viste 3+ uker i dag. Da var denne milepælen nådd. Endelig! Begynner å få litt mer trua 🤰❤️ Men har ikke kjøpt noe babyutstyr eller klær denne graviditeten av en grunn.
 

C994042C-DD3F-49D6-9C8B-73F1F4A357B7.thumb.jpeg.55a66e3ee23a738b2f7a2741a8afe57d.jpeg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig godt å høre at det går fremover :hug: 3+ på test nå er perfekt! Nå er det bare å slappe så mye av som mulig, og se frem mot UL. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 3+ ❤️ Og så godt å høre at det går bra, til tross for dårlig form. Håper at formen kommer seg snart! Klem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 3+! 😁😍 Håper formen blir bedre snart ❤️

Jeg fikk også 3+ i går, så vi ligger helt likt an i løypa. Skal på TUL den 15.12. Spennende å følge deg videre ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 5+3 
I natt har jeg vært så kvalm at jeg har sovet utrolig dårlig. Vært våken siden 5 tiden. Jeg har også begynt å kjenne på en uro i kroppen det er lenge siden jeg har hatt. Hjertebank, urolighet og tilføring av energi gjennom kroppen helt ut til hendene, som vil ut. Kan ikke spesifisere årsak, men mannen min syntes jeg virker hormonell ved at jeg gråter veldig lett mv. Utrolig stort nederlag at jeg måtte ta en vival (etter avklaring med lege). Ble roligere men det hjalp virkelig ikke på søvnen. Trenger sårt tips mot kvalme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...