babycodex Skrevet 29. oktober 2020 Forfatter #141 Del Skrevet 29. oktober 2020 (endret) 4 minutter siden, Amatariel skrev: Det var nok Crinone hun mente, som er progresteron ja. Det fikk jeg for noen år siden da jeg fikk positiv test, i håp om å holde på spiren (det fungerte). Blodfortynnende på deg høres også bra ut! Angående vente en syklus så forstår jeg det er vanskelig. Om legen sier man MÅ så er det jo greit, om det bare er en anbefaling hadde jeg nok fulgt magefølelsen (som ville vært å starte opp prøvingen med det samme, for meg) Det høres veldig rett ut. Så godt at det fungerte på deg. Skal du da bruke det igjen ved positiv test denne gangen? ☺️ Så flott at du syntes det høres lovende ut med blodfortynnende og progresteron i min situasjon. Jeg kjenner at jeg ikke kan nok om dette og forstår hvordan det hjelper. Men har kommet hjem nå og skal lese litt på nettet. Endret 29. oktober 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 29. oktober 2020 #142 Del Skrevet 29. oktober 2020 Akkurat nå, babycodex skrev: Det høres veldig rett ut. Så godt at det fungerte på deg. Skal du da bruke det igjen ved positiv test denne gangen? Jeg var veldig klar for progresteronstøtte da jeg ble gravid i sommer igjen ja, så kontaktet gynekologen med det samme jeg fikk positiv test. Fikk da resept på Cyclogest, som også er progresteron. Virker som det er mer brukt i dag... men forstår ikke helt hvorfor, Crinone er iallefall ikke tatt av markedet. Jeg fikk mindre bivirkninger av cyclogest da. Unngikk riktignok SA da også, men det ble jo MA etterhvert, så utfallsmessig var det ikke noe skjold mot abort Regner med jeg ber om progresteron igjen dersom jeg skulle bli gravid på nytt igjen... men hvilken type jeg skal ta får gynekologen bestemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 29. oktober 2020 Forfatter #143 Del Skrevet 29. oktober 2020 (endret) 3 minutter siden, Amatariel skrev: Jeg var veldig klar for progresteronstøtte da jeg ble gravid i sommer igjen ja, så kontaktet gynekologen med det samme jeg fikk positiv test. Fikk da resept på Cyclogest, som også er progresteron. Virker som det er mer brukt i dag... men forstår ikke helt hvorfor, Crinone er iallefall ikke tatt av markedet. Jeg fikk mindre bivirkninger av cyclogest da. Unngikk riktignok SA da også, men det ble jo MA etterhvert, så utfallsmessig var det ikke noe skjold mot abort Regner med jeg ber om progresteron igjen dersom jeg skulle bli gravid på nytt igjen... men hvilken type jeg skal ta får gynekologen bestemme. Stemmer. Veldig leit at det ikke gikk ❤️. Men Ok jeg skal skrive ned cyclogest og ta det opp når jeg ringer henne ved neste positive test. Jeg kan heller ingenting om dosering. Er det slik at de gjerne gir lave doser først og om det ikke fungerer gir de høyere? Pleier du å pushe på litt høyere dose med en gang? 😂 Endret 29. oktober 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 29. oktober 2020 #144 Del Skrevet 29. oktober 2020 Jeg har aldri hørt noe om forskjellige typer doser nei. På både crinone og cyclogest tok jeg en kapsel om morgenen og en om kvelden, og tror det er helt vanlig mengde progrestron. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 29. oktober 2020 Forfatter #145 Del Skrevet 29. oktober 2020 16 minutter siden, Amatariel skrev: Jeg har aldri hørt noe om forskjellige typer doser nei. På både crinone og cyclogest tok jeg en kapsel om morgenen og en om kvelden, og tror det er helt vanlig mengde progrestron. Ok det gir mening ☺️ Kan jeg bare spørre hvilke bivirkninger du hadde som du referere til i stad? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 29. oktober 2020 #146 Del Skrevet 29. oktober 2020 1 minutt siden, babycodex skrev: Ok det gir mening ☺️ Kan jeg bare spørre hvilke bivirkninger du hadde som du referere til i stad? Jeg ble fryktelig tørr nedentil på crinone. Nesten vondt å gå innimellom, sex var omtrent å glemme og tørrheten førte til kløe. Dette merket jeg ikke noe av på cyclogest. Mye mindre griseri på sistnevnte også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 29. oktober 2020 Forfatter #147 Del Skrevet 29. oktober 2020 Tusen takk. Jeg skal spørre henne hva hun tenker når vi kommer dit ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aryamili Skrevet 29. oktober 2020 #148 Del Skrevet 29. oktober 2020 Leste nettopp gjennom dagboken din og selv om jeg ikke har lest her før, så ble jeg så glad da jeg så den positive testen, og lei meg på dine vegne når det ikke gikk denne gangen ❤️ Det som er godt å lese er at du blir fulgt så godt opp, det er gull verdt! Ønsker deg masse lykke til i prøvingen, og krysser fingrene for deg. Blir spennende å følge deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 29. oktober 2020 Forfatter #149 Del Skrevet 29. oktober 2020 (endret) 24 minutter siden, Aryamili skrev: Leste nettopp gjennom dagboken din og selv om jeg ikke har lest her før, så ble jeg så glad da jeg så den positive testen, og lei meg på dine vegne når det ikke gikk denne gangen ❤️ Det som er godt å lese er at du blir fulgt så godt opp, det er gull verdt! Ønsker deg masse lykke til i prøvingen, og krysser fingrene for deg. Blir spennende å følge deg Så utrolig hyggelig. Tusen takk ❤️ Jeg gråt litt i bilen i stad men nå føler jeg at jeg er ved godt mot og har akseptert det. Lei meg for at vi ikke skal overraske kommende besteforeldre, oldeforeldre, onkler og tanter i julen og mistet det perfekte tidspunkt mtp. studieløpet og barnehageplass. Men nå er lysten på barn så tent at slike ting ikke spiller så mye rolle ☺️ Det ordner seg bare vi klarer å få et barn til slutt. Jeg ser du er en prøver også, så jeg skal lese gjennom din dagbok også. Det er så godt å kunne lene seg på fellesskapet her inne når man ikke er alt for åpen med venner og familie om prøvingen, eller ikke vil snakke irriterende mye om dette til de som vet. Endret 29. oktober 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aryamili Skrevet 29. oktober 2020 #150 Del Skrevet 29. oktober 2020 9 minutter siden, babycodex skrev: Så utrolig hyggelig. Tusen takk ❤️ Jeg gråt litt i bilen i stad men nå føler jeg at jeg er ved godt mot og har akseptert det. Lei meg for at vi ikke skal overraske kommende besteforeldre, oldeforeldre, onkler og tanter i julen og mistet det perfekte tidspunkt mtp. studieløpet og barnehageplass. Men nå er lysten på barn så tent at slike ting ikke spiller så mye rolle ☺️ Det ordner seg bare vi klarer å få et barn til slutt. Jeg ser du er en prøver også, så jeg skal lese gjennom din dagbok også. Det er så godt å kunne lene seg på fellesskapet her inne når man ikke er alt for åpen med venner og familie om prøvingen, eller ikke vil snakke irriterende mye om dette til de som vet. Det er bra, det er viktig å "la seg selv få lov til" å være lei seg, men også et sunnhetstegn at man samtidig tenker fremover ❤️ Det er veldig kjekt å ha KG når man prøver, jeg har hatt så utrolig god støtte i mange flotte damer her inne! Folk kan så mye og er så gode på å heie på hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 29. oktober 2020 #151 Del Skrevet 29. oktober 2020 Det var trist å høre at du mistet ☹️ Håper du blir gravid igjen raskt og at spiren da sitter ved hjelp av progesteron og blodfortynnende❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 29. oktober 2020 #152 Del Skrevet 29. oktober 2020 Hovedforskjellen mellom crinone og cyclogest er at cyclogest er høyere dose progesteron 👍😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 29. oktober 2020 Forfatter #153 Del Skrevet 29. oktober 2020 3 timer siden, Lily92 skrev: Det var trist å høre at du mistet ☹️ Håper du blir gravid igjen raskt og at spiren da sitter ved hjelp av progesteron og blodfortynnende❤️ Tusen takk ❤️ Ja håper veldig på det! 1 time siden, Neutral90 skrev: Hovedforskjellen mellom crinone og cyclogest er at cyclogest er høyere dose progesteron 👍😊 Åh tusen takk for oppklaring ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 30. oktober 2020 Forfatter #154 Del Skrevet 30. oktober 2020 (endret) CD3 Blødningene har begynt å roe seg mer nå. Jeg blør endel fremdeles, men kan slutte med voksenbleiene jeg var nødt til å kjøpe på apoteket. De var faktisk skikkelig fine på og behagelige, den la seg på kroppen som hipstertruser. Selv mannen min syntes de var overraskende fine. Definitivt noe jeg vil bruke etter fødsel. Dersom blødningene roer seg betraktelig til CD10 kommer jeg til å EL-teste. Men vi kan kan ikke ha sex før blødningene har stoppet på grunn av infeksjonsfare. Etter samtalen med gynekologen har jeg funnet ut at jeg skal forsøke å endre kostholdet til et endometriosevennlig kosthold, slik at eventuelle vev og betennelser på organene kan bedres og forhåpentligvis gjøre en forestående graviditet mer mulig. Jeg må jo rett og slett bare prøve alle mindre inngripende tiltak som er mulig før kikhullsoperasjon, nå som vi uansett prøver å bli gravide. Det er jo slik at de med endometriose har østrogendominans, med for mye østrogen og for lite progesteron. Dermed må kostholdet tilpasses. Jeg har lest endel om dette på nettet og skal gjennomføre et endometriosekurs hos volvat med ernæringfysiolog. Helene Ragnhild har også et kurs om dette i februar som jeg gjerne kunne tenke meg å delta på. Uansett. Foreløpig inneholder ukesmenyene nå elementer av disse. Vi har prøvd å bytte ut de fete melkeproduktene med noen lettere alternativer, begrene sukkerinntak, bytte oljer osv. Men jeg kommer ikke til å gå helt bananas heller ved å kutte helt ut gluten , rødt kjøtt, ost og kjøre helt økologisk. Jeg velger heller noen meltyper og bakverk som inneholder mindre gluten enn feks hvetemel, vasker maten ekstra godt og kjøper økologisk når skallet skal spises. Spiser litt mindre ost og rødt kjøtt enn tidligere. I dag har jeg laget en del juice, smoothie og byggrynsgrøt til å ha over helgen. Det hjelper meg mye dersom jeg har noen alternativer klare i kjøleskapet til frokost, lunsj og kveldsmat. Middag er ikke så vanskelig å twerke på ved å feks bytte ut noe rødt kjøtt med kylling eller fisk. Det er mer de raske måltidene når man egentlig ikke orker bryet med å lage mat og ikke har noe planlagt, som er utfordrende. Endret 30. oktober 2020 av babycodex 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 31. oktober 2020 #155 Del Skrevet 31. oktober 2020 Det er bra at blødningene har blitt mindre! ❤️Og satser på at de gir seg helt i løpet av noen få dager. Blir importert over hvor dedikert du er! Det å endre kostholdet så mye er ikke lett så jeg blir kjempe implantert over at du skal prøve! Ønsker deg masse lykke til med de nye kostholdsendringene og gjerne hold oss oppdatert, blir spennende å se Åssen virkningen blir 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 31. oktober 2020 Forfatter #156 Del Skrevet 31. oktober 2020 52 minutter siden, Lillra skrev: Det er bra at blødningene har blitt mindre! ❤️Og satser på at de gir seg helt i løpet av noen få dager. Blir importert over hvor dedikert du er! Det å endre kostholdet så mye er ikke lett så jeg blir kjempe implantert over at du skal prøve! Ønsker deg masse lykke til med de nye kostholdsendringene og gjerne hold oss oppdatert, blir spennende å se Åssen virkningen blir 😍 Tusen takk. Jeg skal iallfall gi det et forsøk mens vi prøver å bli gravide og sikkert etter det igjen. Tipper det ikke er like enkelt under graviditeter, særlig første trimester. Det hjelper jo veldig at motivasjonen ikke handler om kalorier eller vektnedgang, samt at jeg aldri må kutte helt men bare leve etter tanken om å redusere. ❤️ Skal oppdatere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 31. oktober 2020 Forfatter #157 Del Skrevet 31. oktober 2020 (endret) CD4 Jeg blør betraktelig mindre i dag. Lite blod i bindet over natten, men fremdeles endel ved tørk. Jeg tror det er realistisk at det stopper helt innen 2-4 dager. Det gjør meg så glad! ❤️ Det passer meget bra med EL-testing og sex fra CD10. Motiverende! Jeg skal for øvrig i praksis i november gjennom studiet, fra mandag av. Jeg får det litt mer travelt da, men skal prøve å oppdatere så godt jeg kan før eller etter jobb. Jeg har for øvrig et par spørsmål. Hvordan er sjansene for en ny graviditet rett etter en SA? Er det farlig å bade i varmt vannbad ved graviditet mtp. ting som spontanabort og fosterskader? Endret 31. oktober 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 31. oktober 2020 #158 Del Skrevet 31. oktober 2020 Så godt å høre at blødningen har blitt mindre, og at du er ved godt mot! 🥰 Blir spennende å følge deg videre på ferden. Jeg håper det nye kostholdet vil hjelpe deg. Ikke lett å snu om på alt på en gang, men du har jo en god motivasjon i ønsket om en liten baby. 😊 Angående varme bad fant jeg denne artikkelen. 👇🏻 Har hørt at man ikke skal ha varme fotbad når man er gravid, men jeg aner ikke om det er en myte. 🙈 https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/svangerskap-gode-rad/var-forsiktig-med-varme-bad-og-badstu-i-svangerskapet/?page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 31. oktober 2020 #159 Del Skrevet 31. oktober 2020 Og det kan faktisk se ut til at man lettere blir gravid etter en SA. Har funnet denne artikkelen om det. https://nhi.no/familie/graviditet/prove-pa-nytt-etter-spontanabort/ 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 31. oktober 2020 Forfatter #160 Del Skrevet 31. oktober 2020 5 minutter siden, bittelillebolla skrev: Så godt å høre at blødningen har blitt mindre, og at du er ved godt mot! 🥰 Blir spennende å følge deg videre på ferden. Jeg håper det nye kostholdet vil hjelpe deg. Ikke lett å snu om på alt på en gang, men du har jo en god motivasjon i ønsket om en liten baby. 😊 Angående varme bad fant jeg denne artikkelen. 👇🏻 Har hørt at man ikke skal ha varme fotbad når man er gravid, men jeg aner ikke om det er en myte. 🙈 https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/livsstil/svangerskap-gode-rad/var-forsiktig-med-varme-bad-og-badstu-i-svangerskapet/?page=1 Akkurat nå, bittelillebolla skrev: Og det kan faktisk se ut til at man lettere blir gravid etter en SA. Har funnet denne artikkelen om det. https://nhi.no/familie/graviditet/prove-pa-nytt-etter-spontanabort/ 🙂 Tusen takk ❤️ Jeg leste det også nylig. Tenkte på at jeg helgen før spontanaborten badet hjemme og liker det litt varmt. Vet ikke hvor mange grader vi snakker. Men jeg visste altså ikke dette da. Tørr iallfall ikke gjøre det igjen med det første. Det som er så dumt er at jeg syntes et varmt bad hjelper mye mot kramper i rygg og mage. Det hjelper mot stress og gjør meg mer trøtt på kveldene. Men noe mye høyere varme enn kroppstemperatur tror jeg ikke at jeg tørr tidlig i graviditeten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå