Gå til innhold

Babycodex - Prøvedagbok

babycodex

Anbefalte innlegg

Så koselig å lese i dagboken din og følge deg her. Egenpleie og velvære er viktig, jeg kommer nok til å gjøre det samme når min tid kommer 😇.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Lillra skrev:

Det er så gøy å følge med her og vite at du er gravid! Gjør meg bare så glad!❤️
Smart av deg å reise på tidlig ultralyd, jeg kommer nok til å gjøre akkurat det samme bare for å få bekreftet at det er et liv!

Virker som bra produkter du har kjøpt! Er greit å ta ekstra vare på seg nå og som du sier så er det bra å prøve å holde roen og ikke stresse selv om det sikkert er helt umulig. 

Koselig ❤️Jeg liker spesielt å bade når jeg har vondt i magen eller bare vil roe ned, så håper at dusjoljen fungerer fint i badekaret. Jeg likte godt fetheten i bodylotion. Hudkremen og øyekremen fikk jeg på 30%. Hun sa at det var de mest rene og sensitive produktene de hadde, som de anbefalte til gravide. Men biooljen har jeg ikke spesielt tro på. Egentlig bare noe jeg røsket med meg og tenkte jeg skulle prøve. Men syntes den trakk seg for godt inn. Tipper babyolje fra matbutikken har samme effekt for å si det sånn. 🙈

51 minutter siden, Amatariel skrev:

Så godt at ingen mensen kom 😄 Ingen tvil nå nei! Og deilig å ha en UL-time å se frem til. Veldig fint med deilige produkter - helt klart riktig prioritering å ta vare på deg og den lille!

Jeg brukte kun jordmor i det aller første av mine 7 svangerskap, og da husker jeg ikke hvordan noe var :lol: Jeg bare vet at jeg ikke hadde behov for noe oppfølging av det. Mer enn nok med legen min.

Jeg har en fastlege i en annen by enn den jeg bor i ut studietiden mtp. oppfølging av et traume. Litt for personspesifikk info i samråd med alt annet jeg har skrevet her, til å nevne mer om det tror jeg. Jeg vet iallfall ikke om jeg er klar for å gi slipp på legen min enda. Jeg bruker volvat til andre praktiske ting vi ikke kan ta over telefon og håper virkelig at jordmorordningen fungerer for meg. Hvis ikke må jeg jo bare bytte da ❤️

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, juicyfruity skrev:

Så koselig å lese i dagboken din og følge deg her. Egenpleie og velvære er viktig, jeg kommer nok til å gjøre det samme når min tid kommer 😇.

Så koselig! Har du en dagbok også eller? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, babycodex said:

Så koselig! Har du en dagbok også eller? 🥰

Ikke enda. Vi er førstegangs- "prøvere" og prøver sånn halveis denne måneden( vi mister noen dager sammen rundt EL så ikke helt ideelt denne måneden). Tenker kanskje etterhvert, følger med her og synes det er kjempekoselig å følge dere.  😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviduke 4+1

Jeg har ikke spesielt mange symptomer i dag. Føler meg ganske vanlig. Nesten litt skummelt etter å ha følt meg veldig gravid til nå med kvalme, vonde nipler, sting i livmoren, ryggen osv. Men heldigvis ingen spotting av brunt blod eller andre ting som gjør at jeg trenger å uroe meg ☺️Forresten badet jeg  med dusjoljen og tørket lavendel fra hagen i går, mens jeg så atlantic crossing. Det var heaven. 

Ville bare fortelle at vi har hatt et snekkerfirma i dag på besøk, i forhold til utbedring av barnerommet i januar/februar dersom jeg fremdeles er gravid. Vi har et forholdsvis nytt hus, der 3 av soverommene har stått tomme til nå. På rommet til lille ønsker vi en bokhylle på den ene siden av vinduet i skråtaket, garderobeskap på den andre siden av vinduet i skråtaket, for så å ha en benkeplate til stellebord/senere skrivepult mellom disse. Vi blir tilsendt digitale tegninger som henger sammen i neste uke og har mer av pyntelistene på seg. Jeg skal legge disse ut da. Men ville vise dere foreløpig ❤️

Illustrasjonen av bokhylleseksjonen er egentlig til stuen vår, men vi skal altså ha én reoul bokhylle på andre siden av vinduet og benkeplaten på barnerommet. Vi vurderer også glassvinduer i garderobeskapet med utskjæringer utvendig og gardiner innvendig, dersom det skulle bli en jente. Det blir litt for feminint for en gutt syntes jeg, så det holder med listet treverk da. Men slike ting er så gøy. 

Er det bare jeg som syntes vi har et veldig dårlig utvalg av barnemøbler i Norge? Syntes alt hører under nordisk minimalisme. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt til å importere noen møbler herfra men dette blir billigere, bedre løsning ved skråtak og gir en viss verdiøkning og helhet i huset.

Vi skal også ha et stort teppe på kapp eller vegg til vegg teppe i rommet. Jeg har også bestemt meg for å kjøpe en ammestol og puff. Men er ikke sikker på om jeg skal kjøpe en stol vi kan bruke i sittegruppen i stuen senere etter rens, eller gå for en ammestol herfra som vi kan bruke frem til vi er ferdig med barn, også selge på finn. Jeg hater å investere i ting som ikke er for livet, så jeg ser for meg at vi går for rens- og gjenbruksalternativet. Jeg syntes rensemaskinene man kan leie hos teppebutikker, coop eller what not er helt nydelige til slike ting.

122819751_785798188819810_8882537299299284322_n.thumb.jpg.84b47745769cc0b4314c61ebc81656a7.jpg

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt enig med deg i at det er mye av det samme i alle butikkene. Skulle gjerne sett litt mer variasjon og forskjellig utsmykkinger på møblene. Jeg har faktisk vært inne på tanken om å importere møbler jeg også, men etter toll, moms og frakt slo jeg det veldig raskt fra meg. Blir altfor dyrt for oss hvert fall. 😄 Kjempe koselig å planlegge barnerom. Gleder meg til å følge deg videre. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, bittelillebolla skrev:

Jeg er helt enig med deg i at det er mye av det samme i alle butikkene. Skulle gjerne sett litt mer variasjon og forskjellig utsmykkinger på møblene. Jeg har faktisk vært inne på tanken om å importere møbler jeg også, men etter toll, moms og frakt slo jeg det veldig raskt fra meg. Blir altfor dyrt for oss hvert fall. 😄 Kjempe koselig å planlegge barnerom. Gleder meg til å følge deg videre. ❤️ 

Jeg vet. Det er så dyrt! 😂 Møbelsnekker var mye billigere. Ellers er jeg meget interessert i å vite hva du går for. Pm gjerne hvis du vil snakke om barnerom en gang. Sprinkelseng ogsånt skal jeg nok klare å finne i Norge. Kanskje tar jeg opp symaskinen og starter noen prosjekter for å gjøre rommet litt mer originalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, babycodex skrev:

Jeg vet. Det er så dyrt! 😂 Møbelsnekker var mye billigere. Ellers er jeg meget interessert i å vite hva du går for. Pm gjerne hvis du vil snakke om barnerom en gang. Sprinkelseng ogsånt skal jeg nok klare å finne i Norge. Kanskje tar jeg opp symaskinen og starter noen prosjekter for å gjøre rommet litt mer originalt.

Vi er ikke prøvere riktig enda, men planlegger prøvingen i nær fremtid. Grugleder meg! 😅 Har kjempe lyst på barn, og gleder meg vilt. Samtidig synes jeg det er skummelt også. Merkelig kombinasjon. 😅 Og ja! Ta frem symaskinen! Jeg kjøpte meg symaskin for litt siden jeg også. Fått brukt for den mange ganger. Gardiner, puter osv.. kjempe stas! 👍🏻 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviduke 4+2

I dag har jeg kramper nederst i magen igjen og jeg fikk litt brunt utflod på papiret når jeg tørket meg. Så frustrerende når det både kan bety at spontanabort er på gang og ellers at slike små blødninger eller utflod også er helt normalt. Kjipt 🙁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, babycodex said:

Graviduke 4+2

I dag har jeg kramper nederst i magen igjen og jeg fikk litt brunt utflod på papiret når jeg tørket meg. Så frustrerende når det både kan bety at spontanabort er på gang og ellers at slike små blødninger eller utflod også er helt normalt. Kjipt 🙁

Ånei, for en stressende periode! Man tolker alt av signaler som kroppen gir og så tenker man jo ikke akkurat positivt når man ser noe som ligner på blod. Satser på at dette bare var noe som var helt normalt og at resten av svangerskapet går som en drøm ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Lillra skrev:

Ånei, for en stressende periode! Man tolker alt av signaler som kroppen gir og så tenker man jo ikke akkurat positivt når man ser noe som ligner på blod. Satser på at dette bare var noe som var helt normalt og at resten av svangerskapet går som en drøm ❤️

Jeg gikk på do en gang til for å sjekke og nå kommer det hver gang jeg tørker så jeg tviler på det 😢❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, babycodex said:

Jeg gikk på do en gang til for å sjekke og nå kommer det hver gang jeg tørker så jeg tviler på det 😢❤️

Uff, som Lillra skriver..stressende periode med alle disse nye signalene. Håper og satser på at dette ikke er noe negativt og at dette går helt fint ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, juicyfruity skrev:

Uff, som Lillra skriver..stressende periode med alle disse nye signalene. Håper og satser på at dette ikke er noe negativt og at dette går helt fint ❤️

Ville bare oppdatere dere å si at jeg har begynt å blø nå og har veldig vondt i magen 😢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig kjedelig å høre 😭❤️ Håper virkelig det gir seg og at dette bare er en av de andre 100 grunnene til hvorfor det plutselig kan begynne å blø! 
Er det en måte du kan få sjekket om alt går bra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Lillra skrev:

Dette er veldig kjedelig å høre 😭❤️ Håper virkelig det gir seg og at dette bare er en av de andre 100 grunnene til hvorfor det plutselig kan begynne å blø! 
Er det en måte du kan få sjekket om alt går bra? 

Takk for at du er her ❤️ Jeg tror jeg bare må avvente å se om blødningen blir kraftigere, får mørkere farge, klumper etc. Akkurat nå er blodet litt lyst og ferskt, jeg får litt på papiret hver gang jeg tørker. Men ved abort vil dette altså øke i styrke så nå er det bare å vente i førsteomgang på utvikling de neste dagene. Jeg har også mensensmerter, ikke samme stikking helt nederst som tidligere. Mer samme følelse som samme dag mensen kommer med kramper. Av det jeg kan finne på nettet så er det grunn til uro ved kombinasjonen av blødning og magevondter. Dersom blødningen skulle stoppe før den blir kraftigere kommer jeg til å ta HCG blodprøve eller ultralyd vaginalt ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei! 😢 Så vondt å høre! Skjønner godt at du er redd og lei deg nå. ❤️ Jeg krysser alt jeg har av fingre for at dette går bra, og for at lille spire er frisk og holder seg på plass. ❤️ Stooooor trøsteklem sendes din vei! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bittelillebolla skrev:

Neei! 😢 Så vondt å høre! Skjønner godt at du er redd og lei deg nå. ❤️ Jeg krysser alt jeg har av fingre for at dette går bra, og for at lille spire er frisk og holder seg på plass. ❤️ Stooooor trøsteklem sendes din vei! 

Tusen takk ❤️ Alt jeg kan gjøre er bare å håpe håpe håpe. Setter pris på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel for sterke streker på vanlige strips tester til å følge med om strek evt blir svakere fra idag til imorgen? 🤔😩

Det var jo ikke dette vi ville høre idag! 💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...