Gå til innhold

Babycodex - Prøvedagbok

babycodex

Anbefalte innlegg

Ååå, gratulerer!!! ❤️❤️ Den er jo kjempesterk! Jeg tror digital vil slå ut i morgen. Nyyyt denne følelsen! ❤️💛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GRATULERER! :bolledeig:

Såå glad på dine vegne❣️ Kos deg med viten om at det finnes en bitte liten spire i magen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, gratulerer 🤩🤩 Nyt og vær glad, ikke tenk på oss som enda venter, vi får bare nytt håp når andre prøvere lykkes ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO 10 / 25 dagers syklus

Tusen takk for alle fine kommentarer i går. dag tok jeg en vanlig graviditetstest som slår ut ved 20-25 ml. Til forskjell fra den nederste tidligtesten som slo ut på 10ml fra i går, har forresten denne et kryss. De er altså ulike og ikke defekt. Jeg vil på grunn av ulik utslag si at det er en økning i HCG ❤️ I morgen er IKM og forhåpentligvis enda sterkere enn i dag. Jeg har allerede begynt å bli kvalm. 

4A15CDDA-65D5-478F-ABEC-A1D17B3CF5C7.thumb.jpeg.fdaf22e4252ada0cbe0fc787ce5301ee.jpeg

Endret av babycodex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy å se at det har vært en økning! ❤️ 
Kjedelig at du er blitt kvalm allerede, men kanskje litt gøy med symptomer også? 😄 Føles kanskje litt mer virkelig eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Lillra skrev:

Så gøy å se at det har vært en økning! ❤️ 
Kjedelig at du er blitt kvalm allerede, men kanskje litt gøy med symptomer også? 😄 Føles kanskje litt mer virkelig eller? 

Absolutt. Man er jo litt bekymret for spontanabort så tidlig, så symptomer gir absolutt en trygghet slik det er nå ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser kjeeeempebra ut! Ikke ta en digital da? Den vil jo garantert ha slått ut i dag (men bør være morgenurin da, så kanskje vente til i morgen).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!! Prøv å glede deg mer enn du bekymrer deg, selv om det er vanskelig (snakker av erfaring). Sjansen er jo aller størst for at dette går bra! 💛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviduke 3+4

Den øverste testen har ikke tørket enda, slik som de to nederste. Jeg ser definitivt en økning på strekene på dpo 10 og 11, slik de begge var innen tidsfristens utløp. Jeg tror ikke det vil være nødvendig å ta en digital siden den klart er positiv. 

Så hva gjør man videre? Noen ville kanskje kjøpt noen billige strips og testet 4-5 dager til. Jeg tenker på en måte at positiv test, symptomer og uteblitt mensen er en stor nok bekreftelse, men jeg er usikker. Ved å booke jordmorkontroll i uke 6-7, kan jeg muligens få bekreftet svangerskap og hjertebank. Eventuelt er tilsvarende mulig hos en privatklinikk med tidlig ultralyd i samme tidsrom. Men så har man en tredje mulighet med en blodprøve i forhold til måling av HCG nivået. Det er litt lenge å vente til uke 6, så kanskje lar jeg meg friste av å ta en blodprøve feks i slutten av neste uke? Kanskje vil man både få bekreftet svangerskap i uke 4 og få bekreftet hjertebank i uke 6-7. Kjennes ut som jeg går litt i blinde her. 

Jeg skal for øvrig ta en NIPT test i uke 10 hos en svensk privatklinikk. Forhåpentligvis blir det mulig for dem å sende et kit til Norge ift. bistand her med å ta testen, ellers må jeg kjøre dit og hjem i karantene. Iallfall, inkludert i de andre resultatene om sykdom vil vi også få vite kjønnet til barnet i uke 11 etter blodprøven. Positiv resultat på sykdom betyr ikke nødvendigvis abort for oss. Men jeg trenger graviditeten til å kunne bearbeide det og evaluere om det vil bli et verdifullt liv ut fra alvorlighetsgrad mv. 

Symptomer: Ømme nipler, små kvalm, stikking i livmoren.

Jeg skal vurdere å opprette en graviddagbok, for dette var jo riktig så hyggelig ❤️Men jeg vet ikke om jeg tørr å gjøre det så tidlig i svangerskapet.

158067907_122229611_384502015922970_1343069438460116154_n(1).thumb.jpg.0fddfe015a06617318d1b21cb483fa95.jpg

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo fint skrive litt videre her inne om du vil det, til du føler deg trygg nok til å flytte over til de gravide :)

Jeg har blitt gravid så mange ganger og vet hva jeg liker (og syns er nødvendig for meg) at jeg har et ganske klart regime på opplegget 😄 Jeg tester med svake streker som du har gjort nå, og tar en digital når jeg tror den vil slå ut. Men kun for å fortelle mannen om det (han tror ikke på streker). Og så tar jeg en ny digital (2-3) èn uke etter det igjen og en ny digital (3+) en uke etter det igjen. Da vet jeg at hcg øker. Så bestiller jeg en tidlig UL rundt uke 8-9. Tidligere enn det har jeg forsøkt før, men innsett ikke er noe vits. Ny UL i uke 13 for å se alle organer. Etter det følger jeg bare offentlig program. Regelmessige svangerskapskontroller som legen setter opp, og drar på OUL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Amatariel skrev:

Du kan jo fint skrive litt videre her inne om du vil det, til du føler deg trygg nok til å flytte over til de gravide :)

Jeg har blitt gravid så mange ganger og vet hva jeg liker (og syns er nødvendig for meg) at jeg har et ganske klart regime på opplegget 😄 Jeg tester med svake streker som du har gjort nå, og tar en digital når jeg tror den vil slå ut. Men kun for å fortelle mannen om det (han tror ikke på streker). Og så tar jeg en ny digital (2-3) èn uke etter det igjen og en ny digital (3+) en uke etter det igjen. Da vet jeg at hcg øker. Så bestiller jeg en tidlig UL rundt uke 8-9. Tidligere enn det har jeg forsøkt før, men innsett ikke er noe vits. Ny UL i uke 13 for å se alle organer. Etter det følger jeg bare offentlig program. Regelmessige svangerskapskontroller som legen setter opp, og drar på OUL.

Tusen takk for råd. Dette hørtes jo veldig lurt ut ☺️🌸👌 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaaa! 

Gjerne fortsett å skrive litt her, til du evt flytter over. 

Om jeg ikke selv kan nyte den tiden du har nå, så vil jeg gjerne nyte den isammen med deg! 🥰

Jeg begynte å strikke babylue igår. Str nyfødt (lite for vanlig størrelse, men blir tante til premature tvillinger straks - har nesten fått garanti før fødsel før desember, med termin i januar). 

Kan dele oppskriften med deg etterhvert, dersom du ønsker å prøve selv og evt øke litt på maskene for en litt større størrelse 😊💖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Niny skrev:

Jaaa! 

Gjerne fortsett å skrive litt her, til du evt flytter over. 

Om jeg ikke selv kan nyte den tiden du har nå, så vil jeg gjerne nyte den isammen med deg! 🥰

Jeg begynte å strikke babylue igår. Str nyfødt (lite for vanlig størrelse, men blir tante til premature tvillinger straks - har nesten fått garanti før fødsel før desember, med termin i januar). 

Kan dele oppskriften med deg etterhvert, dersom du ønsker å prøve selv og evt øke litt på maskene for en litt større størrelse 😊💖

Jeg har bestemt meg for å bli her over jul til iallfall uke 12. Lettere å følge med på deres reise også da, som jeg allerede føler meg investert i. Så koselig! Gjerne det ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviduke 3+5

Hei dere. Jeg har hatt en veldig dårlig dag i dag. Jeg har mensensmerter både i mage og rygg. Herunder veldig muskulært vondt i korsryggen. Jeg har dermed tilbrakt lørdagen på soffaen med varmeflaske. Håper at det selvfølgelig bare er livmoren som vokser, men er likevel litt bekymret for om det kan være starten på en spontanabort. Det er jo sikkert ikke det. Men tankene går overraskende fort dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff ja, "mensen"smerter er dessverre vanlig å kjenne i starten av svangerskap. Det er fordi symptomene på mensen og graviditet er SÅ like. Så det er ikke rart man blir urolig. Men bare prøv å husk at det er helt normalt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviduke 4+0

Jeg skulle hatt mensen på fredag, men den uteble heldigvis. Jeg følte meg som dere vet ganske dårlig i helgen, men jeg våknet opp bedre i dag. Nå har jeg bestilt tidlig ultralyd hos volvat i slutten av min uke 7 som gravid. Da skal vi bare kontrollere at egget har plassert seg i livmoren, utviklet seg rett og om det er hjertebank.

Jeg tenkte også at jeg skulle bestille en time hos jordmor snart. Hvilken uke anbefaler dere første kontroll? Det står jo fra uke 6-12. Jeg skal ta NIPT testen i uke 10+0 så bør nok ha jordmorkontrollen før dette.

Ellers var jeg på apoteket i dag å kjøpte noen nye produkter for kveldsrutinen min. Jeg har akseptert at jeg kommer til å få strekkmerker, fordi jeg allerede i tenårene fikk endel på hoftene, selv om jeg er petit. Vet også at olje ikke kan forhindre dette. Men jeg har bestemt meg for å beholde kveldsrutinen min uansett med litt mer nøytrale produkter enn tidligere, fordi det er iallfall veldig hyggelig og godt for velværefølelsen ☺️Er det noe jeg prøver å jobbe mye med nå så er det å holde stressnivået nede og ta vare på meg og baby. 

Glemte forresten å fortelle at purelan var livreddende i helgen for ømme og hovene nipler. De har allerede begynt å endre seg. Kjenner ellers ingenting i selve brystet. 

122747398_637007150307443_4248473467420350884_n.jpg

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så gøy å følge med her og vite at du er gravid! Gjør meg bare så glad!❤️
Smart av deg å reise på tidlig ultralyd, jeg kommer nok til å gjøre akkurat det samme bare for å få bekreftet at det er et liv!

Virker som bra produkter du har kjøpt! Er greit å ta ekstra vare på seg nå og som du sier så er det bra å prøve å holde roen og ikke stresse selv om det sikkert er helt umulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at ingen mensen kom 😄 Ingen tvil nå nei! Og deilig å ha en UL-time å se frem til. Veldig fint med deilige produkter - helt klart riktig prioritering å ta vare på deg og den lille!

Jeg brukte kun jordmor i det aller første av mine 7 svangerskap, og da husker jeg ikke hvordan noe var :lol: Jeg bare vet at jeg ikke hadde behov for noe oppfølging av det. Mer enn nok med legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...