Gå til innhold

Tusen takk til alle dere som måtte ha ferie og måtte ut på farten - Norges er på vei til nedstening.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk får reise utenlands så mye de vil for min del, jeg selv hadde ikke tatt den sjansen med alle smittefaktorene som er nå.

Men da må de følge smittevernsreglene både der nede og her, og ta karantenen når de kommer hjem..

De som IKKE gjør noen av delene er ansvarsløse egoer, ferdig snakka.

Anonymkode: f2ae1...937

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk får reise utenlands så mye de vil for min del, jeg selv hadde ikke tatt den sjansen med alle smittefaktorene som er nå.

Men da må de følge smittevernsreglene både der nede og her, og ta karantenen når de kommer hjem..

De som IKKE gjør noen av delene er ansvarsløse egoer, ferdig snakka.

Anonymkode: f2ae1...937

Jeg har reist til et grønt land og fulgt alle forholdsregler. Munnbind på flyplassen og flyet, reist fra liten flyplass nordpå med så å si null folk, transfer i Oslo uten å gå gjennom store mengder folk på sikkerhetskontrollen, hentet på flyplassen i utlandet med privatbil og kjørt til svigers sin gård. På et sted der det bor 600 mennesker. Der satt vi for det meste i to uker og oppsøkte kun privat basseng, gikk turer og tok bilturer. Handlet to ganger i uka med god avstand. Reisen var heller ikke ferie, men nødvendighet. Likevel blir jeg beskyldt for nedstengningen. Takk for den liksom. 

Anonymkode: ee406...685

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/8/2020 at 2:38 PM, The Kitten said:

Hvem skal bestemme hva som er «helt nødvendig»? Og hvor skal den grensen gå?

Det er bare å innføre mye større ulemper for de som reiser, så kommer mange flere til å finne ut at ikke det var så nødvendig å reise likevel. Man kan f.eks. ha minst 10 dagers ubetalt isolasjon, to selvbetalte tester, et gebyr som dekker uanmelt kontroll av at personen er hjemme og automatisk bot på 20 000 for de som ikke er det. Man finner alltid en løsning hvis man vil.

Anonymkode: 3c425...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å innføre mye større ulemper for de som reiser, så kommer mange flere til å finne ut at ikke det var så nødvendig å reise likevel. Man kan f.eks. ha minst 10 dagers ubetalt isolasjon, to selvbetalte tester, et gebyr som dekker uanmelt kontroll av at personen er hjemme og automatisk bot på 20 000 for de som ikke er det. Man finner alltid en løsning hvis man vil.

Anonymkode: 3c425...316

Jeg har hele tiden vært for at det er krav om karantene hjem fra alle land (kan uansett ta hjemmekontor). Og at man må betale testing selv. Gjerne et gebyr på 5000 om man reiser ut, så slipper vi mye folk rundt oss på tur. 

Leve klasseforskjellene. 

Anonymkode: 8af07...489

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å innføre mye større ulemper for de som reiser, så kommer mange flere til å finne ut at ikke det var så nødvendig å reise likevel. Man kan f.eks. ha minst 10 dagers ubetalt isolasjon, to selvbetalte tester, et gebyr som dekker uanmelt kontroll av at personen er hjemme og automatisk bot på 20 000 for de som ikke er det. Man finner alltid en løsning hvis man vil.

Anonymkode: 3c425...316

Så mange barn må vokse opp uten mulighet for å treffe foreldrene i uoverskuelig fremtid? Alle som jobber i utlandet skal miste jobbene og gå på nav? 

Anonymkode: ee406...685

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Så mange barn må vokse opp uten mulighet for å treffe foreldrene i uoverskuelig fremtid? Alle som jobber i utlandet skal miste jobbene og gå på nav? 

Anonymkode: ee406...685

Familier kan ikke reise fram og tilbake hvis ikke de kan gjøre det på en måte som ikke utsetter resten av befolkningen for smitte det kommende året. Det er få som jobber i utlandet i forholdt til totalbefolkningen, og de som gjør det kan holde seg i isolasjon mens de er i Norge. Det er ingen sjanse for samfunnet taper mer på at de få som ikke kan gjøre det lar være å jobbe enn på en ny nedstengning.

Hvis det mot formodning ikke kommer noen vaksine kan man heller se på andre løsninger.

Anonymkode: 3c425...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bienvilleparish

Takk heller regjeringa som ikke holdt stengt grensene slik de burde. Nå har de muligens gjort slik at enda flere blir permitterte eller mister jobber, flere mister livet og all pinelsen vi var gjennom ved å sitte inne i hele vår var forgjeves. Så takk skal dere faen meg ha 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, oxycodone skrev:

Takk heller regjeringa som ikke holdt stengt grensene slik de burde. Nå har de muligens gjort slik at enda flere blir permitterte eller mister jobber, flere mister livet og all pinelsen vi var gjennom ved å sitte inne i hele vår var forgjeves. Så takk skal dere faen meg ha 

De har nok kommet frem til at det var mest økonomisk og samfunsnyttig å gjøre det sånn, tror du ikke de har tenkt på det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bienvilleparish
7 minutter siden, Loff77 skrev:

De har nok kommet frem til at det var mest økonomisk og samfunsnyttig å gjøre det sånn, tror du ikke de har tenkt på det?

Blir veldig økonomisk og samfunnsnyttig å kanskje stenge ned igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, oxycodone skrev:

Blir veldig økonomisk og samfunnsnyttig å kanskje stenge ned igjen 

Nei selvfølgelig ikke men nå er det også snakk om en pandemi så man må jo prøve seg frem og finne en vei som fungerer sånn passe 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har reist til et grønt land og fulgt alle forholdsregler. Munnbind på flyplassen og flyet, reist fra liten flyplass nordpå med så å si null folk, transfer i Oslo uten å gå gjennom store mengder folk på sikkerhetskontrollen, hentet på flyplassen i utlandet med privatbil og kjørt til svigers sin gård. På et sted der det bor 600 mennesker. Der satt vi for det meste i to uker og oppsøkte kun privat basseng, gikk turer og tok bilturer. Handlet to ganger i uka med god avstand. Reisen var heller ikke ferie, men nødvendighet. Likevel blir jeg beskyldt for nedstengningen. Takk for den liksom. 

Og det er ikke rettferdig. Du har tross alt tatt forholdsregler underveis, til forskjell fra f.eks de som jubler når de lander før midnatt og "slipper unna" karantene..

Du kan ha god samvittighet og gi en god faen i alle de som henger deg ut.

Anonymkode: f2ae1...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Blondie65 said:

Takk for det. Har nøyaktig samme observasjoner som deg. " Det er jo bare å ...", " det er jo ikke en menneskerett å ..." osv.

Samtidig ser jeg det også som et ansvar å stille spørsmål og opplyse om at det finnes nyanser mellom svart og hvitt. 

Ja, alt for få som gjør det, dessverre. Eller forhåpentligvis er vi mange, men få som ferdes her inne. Man ser alltid ytterpunktene i debatten. Men i dag har det virkelig vært ille her inne, med folk som kalles smittepest og rotter alle vegne. Jeg håper innerst inne det bare er en person, som med den som stadig vil ha inn militære med tanks. Den siste har en slags forskrudd humor, om ikke annet. Men sånt sprer seg fort videre, eller går viralt om du vil. 

Anonymkode: 488a5...5d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, alt for få som gjør det, dessverre. Eller forhåpentligvis er vi mange, men få som ferdes her inne. Man ser alltid ytterpunktene i debatten. Men i dag har det virkelig vært ille her inne, med folk som kalles smittepest og rotter alle vegne. Jeg håper innerst inne det bare er en person, som med den som stadig vil ha inn militære med tanks. Den siste har en slags forskrudd humor, om ikke annet. Men sånt sprer seg fort videre, eller går viralt om du vil. 

Anonymkode: 488a5...5d7

Noen av disse som er gjengangere med ekstreme meninger - f.eks. ekstrem justis - bør rapporteres. Dette fordi de ødelegger debatter med sine ekstreme innlegg. Det samme gjelder hvis noen kaller konkrete personer rotter og smittepest - altså deg eller en annen i tråden og også hvis det er generaliserende "alle som gjør X er råtter eller smittepest". Det kan jo ikke på noen måte påstås at den type innlegg bidrar til en saklig debatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Blondie65 said:

Noen av disse som er gjengangere med ekstreme meninger - f.eks. ekstrem justis - bør rapporteres. Dette fordi de ødelegger debatter med sine ekstreme innlegg. Det samme gjelder hvis noen kaller konkrete personer rotter og smittepest - altså deg eller en annen i tråden og også hvis det er generaliserende "alle som gjør X er råtter eller smittepest". Det kan jo ikke på noen måte påstås at den type innlegg bidrar til en saklig debatt.

Det samme gjelder brukere som Loff77. 

Anonymkode: 23ef0...1f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2020 den 15.59, AnonymBruker skrev:

- Takk til dere som måtte feire bryllup fire dager til ende med over 100 personer i alt for lite lokale i Moss

- takk til Oslo vest for fantastiske grillfester, ringvirkningene er nådd helt til Bergen!

- takk til Hurtigruten

- og så kanskje en liten takk til dere som måååååå på svenskehandel

Godt vi har et KG-orakel som mener all smitte kommer med Nordmenn som ferierer i utlandet. Fordi man roper høyest er det ikke nødvendigvis sant.

Anonymkode: 3ceec...045

Hva har svenskehandel med dette å gjøre? Du må bare dra det inn fordi du er bitter og vanskelig. Hva med alle som er med på biltreff og må feste hele døgnet hele uka i den lille byen jeg bor i? Og naboen som inviterte masse folk på fest der hun hostet og harket flere dager i strekk før festen og måtte feste i fellesområdene og på dassen der vi andre skal også, da er det lov å bli fly forbanna. 

Anonymkode: be49b...a6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, Blondie65 skrev:

Noen av disse som er gjengangere med ekstreme meninger - f.eks. ekstrem justis - bør rapporteres. Dette fordi de ødelegger debatter med sine ekstreme innlegg. Det samme gjelder hvis noen kaller konkrete personer rotter og smittepest - altså deg eller en annen i tråden og også hvis det er generaliserende "alle som gjør X er råtter eller smittepest". Det kan jo ikke på noen måte påstås at den type innlegg bidrar til en saklig debatt.

Det skjer ingenting om man rapporterer. Som du ser så er personangrep og diskriminering av en gruppe mennesker helt greit visst her på forumet, masse stygge innlegg som er kvinnenedsettende som ikke blir moderert bort og de tillater disse ville corona trådene og fjerner ikke vulgære innlegg. 

Anonymkode: be49b...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer ingenting om man rapporterer. Som du ser så er personangrep og diskriminering av en gruppe mennesker helt greit visst her på forumet, masse stygge innlegg som er kvinnenedsettende som ikke blir moderert bort og de tillater disse ville corona trådene og fjerner ikke vulgære innlegg. 

Anonymkode: be49b...a6c

Joda, det gjør det. Det vet jeg fordi jeg stadig rapporterer og ser resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...