Gå til innhold

Tusen takk til alle dere som måtte ha ferie og måtte ut på farten - Norges er på vei til nedstening.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av delene, det viktigste er å redusere smittenivået i Norge mest mulig. Det betyr at man ikke reiser til utlandet med mindre det er helt nødvendig, slik Høie sa i svært tydelige ordelag. Fortsetter nordmenn med den egoistiske tankegangen om å fortsette som før så vil vi ikke klare å stoppe den nye bølgen vi har sett starten av de siste dagene, og da blir det nok en full nedstengning.

Anonymkode: 3c425...316

Hvem skal bestemme hva som er «helt nødvendig»? Og hvor skal den grensen gå?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå hadde vi kontroll på smitte. Ingen nye utbrudd. Men så klarer jo ikke folk en hel sommer uten å dra utenlands, og regjeringen er helt enig og åpner opp, både for inn og utreise. 
En sommer, en eneste sommer var alt vi trengte å klare. Neida, slipp utlendingene inn, og oss ut.. så vi kan dra dritten inn i landet igjen. 
Jeg tror en vaksine hadde vært på plass før neste sommer. Så en sommer i løpet av livet burde vi klare for liv og helse. men neida... Å sitte på egen balkong eller veranda, går ikke. Jeg trodde virkelig ikke folk var så avhengig av å reise. 

Anonymkode: b7f62...f54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Example skrev:

Hjemmekontor.

Folk i risikogrupper jobber i helsevesenet, er tannleger, jobber på Rema osv, hva gjør man med dem? Folk i risikogrupper har barn. Hva gjør man med disse barna da? 

Blir så lei av denne oppfatningen, at risikogrupper nærmest er sengeliggende. Det er så feil. Svært mange i også dine omgivelser er i risikogruppen.  Leste ett sted, (uten at jeg kan finne link til det), at 1/3 av befolkningen var i risikogruppen. Det blir ganske tomt på ganske mange arbeidsplasser, dersom alle disse skal i isolasjon.

Anonymkode: df892...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk i risikogrupper jobber i helsevesenet, er tannleger, jobber på Rema osv, hva gjør man med dem? Folk i risikogrupper har barn. Hva gjør man med disse barna da? 

Blir så lei av denne oppfatningen, at risikogrupper nærmest er sengeliggende. Det er så feil. Svært mange i også dine omgivelser er i risikogruppen.  Leste ett sted, (uten at jeg kan finne link til det), at 1/3 av befolkningen var i risikogruppen. Det blir ganske tomt på ganske mange arbeidsplasser, dersom alle disse skal i isolasjon.

Anonymkode: df892...ac3

Ja, og noen er i mer risiko enn andre. Det er forskjell på en kreftpasient på 85 år og en diabetiker på 20.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har man nok vurdert og forkastet.

Problemet er at mange som har høy risiko er hjelpetrengende. Eldre, funksjonshemmede, syke. De kan ikke greie seg ikke i total isolasjon. De behøver hjelp til daglig stell, transport, helsehjelp. Ofte er det mange mennesker involvert i denne hjelpen.

Selv de som ikke er hjelpetrengende kan ikke greie å isolere seg fullstendig. De bor kanskje sammen med familien sin. Da blir det veldig mange mennesker som må isoleres.

Så er det også en del som er i risikogruppe uten at de vet om det og således ville blitt ofret.

Vi vet også for lite om langtidsvirkningene av å gå gjennom sykdommen, selv for friske mennesker, til at vi kan slippe viruset fri i befolkningen.

Anonymkode: cd12d...982

Er ikke snakk om å slippe fri viruset, men å ha noen tiltak, men for det meste holde ting åpen som nå. 

Man kan gjerne veie dårlige ting opp mot hverandre, men hva er langtidseffekter av en norsk økonomisk kollaps? Det innebærer blant annet kutt i fremtidig helsehjelp. 

Selv om det er synd at mennesker dør, så er det mennesker som dør hver dag. Mange flere enn vanlig har overlevd vinteren pga. ekstreme tiltak, men de lever ikke så lenge mer. De fleste som dør av Covid-19 er mennesker som er døden ganske nær i utgangspunktet. Ikke alle, men de fleste. De fleste er allerede eldre enn gjennomsnitlig levealder. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Example said:

Er ikke snakk om å slippe fri viruset, men å ha noen tiltak, men for det meste holde ting åpen som nå. 

Man kan gjerne veie dårlige ting opp mot hverandre, men hva er langtidseffekter av en norsk økonomisk kollaps? Det innebærer blant annet kutt i fremtidig helsehjelp. 

Selv om det er synd at mennesker dør, så er det mennesker som dør hver dag. Mange flere enn vanlig har overlevd vinteren pga. ekstreme tiltak, men de lever ikke så lenge mer. De fleste som dør av Covid-19 er mennesker som er døden ganske nær i utgangspunktet. Ikke alle, men de fleste. De fleste er allerede eldre enn gjennomsnitlig levealder. 

Du blir sikkert snart hudflettet for dette, til tross for at dette er noe vi har godtatt gjennom alle tider frem til 2020. Menneskeliv har alltid hatt en pris, og vi må ha et helsevesen for kommende generasjoner også.

Anonymkode: 488a5...5d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner jeg egentlig blir ganske matt 11314CEF-7E0F-41B5-A003-63CCBF493056.gif.f5c73c6e11b597b9cbbc826edd0e87b9.gif Ja, man kan bli smittet i utlandet, men det er jo og turister I Norge så man kan vel fint bli smittet her og. 1-meters regel- hva er det? 8DA96221-70CC-4801-B3A1-24CD0EA4D7D3.gif.2a511304ae169c3733d6daeca03e0703.gif «Alle andre får holde seg til den og så kan jeg gjøre som jeg vil!» :nori:

Meg. Meg meg og faen meg meg igjen 4EDC9C3E-FAAF-42DC-9666-71CD5DAF6E05.gif.6432c019fe89c3b4281336047e1be8e9.gif 
Ellers skal man altså snakke nedlatende til folk som vil reise av ulike grunner, men å ikke si et pøkk til de som gir blanke f i å holde avstand her til lands, det er «helt greit». Det er visst også «helt greit» å ikke varsle at noen egentlig skal være i karantene, for man vil jo ikke være en «angiver». 

Jeg tok trikken i dag fra Oslo S for når man skal til Skøyen er det liiiitt langt å gå. Satte meg på sete bak sammen med samboer. Samtlige seter rundt oss blir tatt. Rett før trikken skal kjøre kommer det på ca 15 stk helt bakerst som står i gangen som sild i tønne og helt oppi oss FA080E26-FE99-4392-BB09-81B25FFCC65A.gif.115715099381d2a26e526a2d6d5a52a8.gif  Neste holdeplass kommer det og på folk, selv om det allerede overskrider alt av «Hold avstand, vis hensyn». 

Det er som om det ikke er et farlig virus. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
22 timer siden, Peanut skrev:

Jeg kjenner jeg egentlig blir ganske matt 11314CEF-7E0F-41B5-A003-63CCBF493056.gif.f5c73c6e11b597b9cbbc826edd0e87b9.gif Ja, man kan bli smittet i utlandet, men det er jo og turister I Norge så man kan vel fint bli smittet her og. 1-meters regel- hva er det? 8DA96221-70CC-4801-B3A1-24CD0EA4D7D3.gif.2a511304ae169c3733d6daeca03e0703.gif «Alle andre får holde seg til den og så kan jeg gjøre som jeg vil!» :nori:

Meg. Meg meg og faen meg meg igjen 4EDC9C3E-FAAF-42DC-9666-71CD5DAF6E05.gif.6432c019fe89c3b4281336047e1be8e9.gif 
Ellers skal man altså snakke nedlatende til folk som vil reise av ulike grunner, men å ikke si et pøkk til de som gir blanke f i å holde avstand her til lands, det er «helt greit». Det er visst også «helt greit» å ikke varsle at noen egentlig skal være i karantene, for man vil jo ikke være en «angiver». 

Jeg tok trikken i dag fra Oslo S for når man skal til Skøyen er det liiiitt langt å gå. Satte meg på sete bak sammen med samboer. Samtlige seter rundt oss blir tatt. Rett før trikken skal kjøre kommer det på ca 15 stk helt bakerst som står i gangen som sild i tønne og helt oppi oss FA080E26-FE99-4392-BB09-81B25FFCC65A.gif.115715099381d2a26e526a2d6d5a52a8.gif  Neste holdeplass kommer det og på folk, selv om det allerede overskrider alt av «Hold avstand, vis hensyn». 

Det er som om det ikke er et farlig virus. 

Jeg stod i kø i en butkk i dag, omtrent akkurat på 1 meters merket. Han foran meg stod omtrent akkurat på en meters merket også. Akkurat der jeg stod var det et hjørne slik at de som kom bak oss i køen måtte stå i rett vinkel for meg. Tror du ikke at to unge jenter trodde at det var helt greit å gå forbi meg? Det er aller første gang jeg har sagt noe som helst til folk som ikke forstår smittevernreglene - jeg kremtet og pekte på merket og så "å nei du". De innordnet seg. Men hvor sløv går det egentlig an å bli? Selv om det ikke hadde vært koronatid hadde dette vært smiting i kø og det er faktisk ikke OK uansett hvordan man snur og vender på det.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Smittespredning stammer nesten utelukkende fra to steder;

- Hurtigruten. 1) cruisebåttrafikk burde aldri vært satt i gang under en pandemi, det er jo årlige skandaler med bakterier/virus på cruisebåt uten pandemier. 2) særdeles misforståtte (ignorerte) smittevernregler. 3) stillhet og mangel på kommunikasjon i det smitten ble oppdaget, så alle fikk reise hjem til samtlige fylker i Norge, med offentlig transport. 

- Privatfester. Klemming, klining, deling av drinker. 

(og Moss, der smitte også kom fra regelbrudd, men smitten er nå sporet og stoppet) 

Om du kun ser på utenlandsturene (uten regelbrudd) er smittespredningen så godt som null. Dødsfall er null. Den er sporet, og stoppet. (og ikke kom med Bergen - smitten der er fra privatfestene i Oslo). 

Så uten brudd på smittevernsloven kunne alle reist som de ville, hatt bryllup som de ville, festet som de ville, og R tallet ville fortsatt vært på vei nedover. 

Anonymkode: 8af07...489

Det er nettopp dette. Vi må leve med små, lokale utbrudd i lang tid fremover og da er det smittevernstiltakene som hindrer at et lite utbrudd blir stort. 

Men så var det stille så lenge. Og folk begynte å senke skuldrene alt for mye. Så et enkelt smittetilfelle fikk muligheten til å bli et stort ett, flere steder. 

Vi kommer ikke til å unngå all smitte. Det vil være blaff rundt omkring. Men det er alles ansvar å sørge for at det ekspanderer. 

Anonymkode: 9158d...413

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tusen takk ❤️ Takket være både utenlandske turister og nordmenn fra andre kanter av landet, så kan det hende at mange av arbeidsplassene her på hjemstedet mitt opprettholdes og at ikke alt for mange bedrifter går konkurs 😊

Anonymkode: 82d1e...7b8

Joda, pengene har sittet løst hos nordmenn som ferierer hjemme/i Norge, så her hvor jeg bor, (på et meget ettertraktet turistmål), har butikker og hotell , hatt 60 % mer fortjeneste enn andre år. Men så var det bråstopp. Nordmenns ferie er over, og utlendingene velter inn. I bobilene sine. Der har de med seg absolutt alt. Ned til minste krydderurt. Og det er bra nå i disse coronatider, så er de ikke så ofte i matbutikker. Men de gjør jo det samme når det ikke er corona og. Men inn i gave- og suvenirbutikker, går de. Snur og vender på det meste, men kjøpe noe.......Nei, det gjør de meget sjelden. I naturen etterlater de søppel og avføring. (Det gjør forresten nordmenn og.) Så beklager, men her er det nordmenn, som har reddet butikkene og hotellene. Utlendingene kunne vi meget godt klart oss uten. Bare sorgen inntektsmessig, og coronafare i tillegg.

Anonymkode: df892...ac3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå hadde vi kontroll på smitte. Ingen nye utbrudd. Men så klarer jo ikke folk en hel sommer uten å dra utenlands, og regjeringen er helt enig og åpner opp, både for inn og utreise. 
En sommer, en eneste sommer var alt vi trengte å klare. Neida, slipp utlendingene inn, og oss ut.. så vi kan dra dritten inn i landet igjen. 
Jeg tror en vaksine hadde vært på plass før neste sommer. Så en sommer i løpet av livet burde vi klare for liv og helse. men neida... Å sitte på egen balkong eller veranda, går ikke. Jeg trodde virkelig ikke folk var så avhengig av å reise. 

Anonymkode: b7f62...f54

Ferie på egen balkong/veranda??
Du er klar over at alle ikke engang har balkong eller veranda?
Jeg har balkong, men nei takk. Der jeg bor har det både regnet og blåst jevnlig, så man blir både våt og kald. Og før du kommer med "det fins ikke dårlig vør, bare dårlige klær", jeg ser ikke poenget med å sitte i timesvis på balkongen i regnfrakk. Hva skal jeg ta meg til all den tiden i regnfrakken min?
Forøvrig sitter jeg nok på rompa ifm jobb, så det siste jeg ønsker er å bruke enda flere timer sittende på rompa i fritiden. Ikke er det sunt heller, tatt i betraktning av at alt dette til sjuende og sist handler om helse.
Hvis balkongen er det eneste alternativet, kan jeg likegodt jobbe. Vil ikke min egen arbeidsplass ha meg får jeg melde meg til bærplukking. Jeg har erfaring.

Anonymkode: 6d150...66d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ferie på egen balkong/veranda??
Du er klar over at alle ikke engang har balkong eller veranda?
Jeg har balkong, men nei takk. Der jeg bor har det både regnet og blåst jevnlig, så man blir både våt og kald. Og før du kommer med "det fins ikke dårlig vør, bare dårlige klær", jeg ser ikke poenget med å sitte i timesvis på balkongen i regnfrakk. Hva skal jeg ta meg til all den tiden i regnfrakken min?
Forøvrig sitter jeg nok på rompa ifm jobb, så det siste jeg ønsker er å bruke enda flere timer sittende på rompa i fritiden. Ikke er det sunt heller, tatt i betraktning av at alt dette til sjuende og sist handler om helse.
Hvis balkongen er det eneste alternativet, kan jeg likegodt jobbe. Vil ikke min egen arbeidsplass ha meg får jeg melde meg til bærplukking. Jeg har erfaring.

Anonymkode: 6d150...66d

Nå må du slutte å sutre. Hvis du ikke kan feriere på balkongen kan du jo bare dra på hytten? Hvem har forresten sagt at det bare skal være balkongen? Kos deg i hagen istedet.

Sånn - da har jeg vel fått understreket det navlebeskuende med alle disse besserwisserne som mener at enhver kan kose seg hjemme i ferien med månedshandel og bilturer til forskjellige destinasjoner. For alle har jo hytte, bil og hage? Og hvis du ikke har hytte, bil og hage så er det jo bare å kjøpe det, sant?

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser du virkelig ikke selvmotsigelsen i dette?

DU er ikke "reiselysten" derfor forstår du ikke at andre må reise? 

For mine foreldre har det fjernet noe av meningen med livet. De har investert alt i en eiendom i Frankrike, der de så langt har brukt pensjonstilværelsen. Nå sitter de og venter, og venter, i en liten leilighet. 

Jeg lever livet mitt ut av en koffert, både jobbmessig og privat, så livet mitt er satt fullstendig på vent. 

Kusinen min hadde spart til et friår, og skulle reise i hele høst. Det er kansellert. 

Mange av mine venner er multikulturelle, og lever livet sitt i ulike land, og har venner og familie over alt. 

For min venninne er bryllup alt hun har tenkt på i to år. Når det blir noe av nå aner hun ikke. (og nei, jeg fatter ikke vitsen med å ha et bryllup, eller ekteskap for den sags skyld, men jeg evner å forstå at det betyr mye for henne). 

JEG derimot. For min del så kunne de forbudt røyk og alkohol, stengt alle utesteder og kinoer permanent. Fordi det interesserer ikke MEG. For min del kunne kunne fjernet alt av TV og serier også, og forbudt konsum av kjøtt. Men jeg forstår jo at alle andre ikke er meg, og har andre ting som gir livet mening og innhold. 

Missforstå meg rett. Jeg klager og sutrer ikke et sekund. Men at folk har lyst til å reise, feire bryllup, gå på byen, det kan jeg utmerket godt ha god forståelse for. 

Og om alle hadde holdt seg til smittevernsreglene kunne vi alle gjort det vi ønsket, og levd nærmest som normalt. For problemet er ikke bryllup/utenlandsreiser/fester. Men folk som ikke klarer å holde avstand, eller holde seg inne når de snørrer og hoster.  

Og nei, vi snakker ikke et års tid lenger, stadig flere land melder at dette er den nye normaltilstanden i 10+ år. FHI har varslet minst 2-3 år. 

Anonymkode: 8af07...489

Takk for dette. Godt innlegg.

Mange av argumentene som kommer her mangler et større perspektiv.

Menneskerett - la oss ta for oss alle rettighetene folk benytter seg av, og hvorvidt de er en "menneskerett". Som forøvrig er en fullstendig banal og intetsigende oppfinnelse fra FNs side, som de selv heller ikke bruker konsekvent.

Legg igjen pengene i Norge - skal vi måle hva hver enkelt legger igjen i Norge? Jeg og min kjæreste reiser mye til utlandet - fordi vi liker å reise, og for å treffe gamle studievenner. I vår/sommer var vi innelåst i Norge. I juli måned alene gikk det totale feriebudsjettet på 100,000 ut av feriekontoen til norske hoteller og kaféer - steder der prisene ikke på noen måte samsvarer med det vi blir tilbudt. Vi betalte i dyre dommer for vasne og melerte karbonader på en regnfylt kafé. Da vi endelig fikk lov til å benytte de forhåndsbestilte billettene til et grønt land (ikke-refunderbare), så tok vi dem. Vi gikk med masker i to uker i Syd-Europa, og møtte knapt på et annet menneske, mens folk gikk i kø på Besseggen. Snakker om hvordan de "ga opp" utlandet for å bruke en tusenlapp hjemme, som om de er den store forskjellen i det nasjonale regnskapet. Og vi skal skamme oss.

Jeg er dritt lei småligheten, og jeg tror alt dette bare er et påskudd for at mennesker som sjelden ser en mulighet til å være "ovenpå", finner den nå. Dersom hver og en gjør et regnestykke på hvor mye de har tatt ut av statskassen og hvor mye de faktisk har lagt inn, tror jeg de får seg en overraskelse. Og ser at vi kan ikke bare stenge ned landet og bruke oljepenger som plaster på såret. Det er lett å bruke andres penger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Vil ikke min egen arbeidsplass ha meg får jeg melde meg til bærplukking. Jeg har erfaring.

Da anbefaler jeg det.

Anonymkode: 23ef0...1f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Blondie65 skrev:

Nå må du slutte å sutre. Hvis du ikke kan feriere på balkongen kan du jo bare dra på hytten? Hvem har forresten sagt at det bare skal være balkongen? Kos deg i hagen istedet.

Sånn - da har jeg vel fått understreket det navlebeskuende med alle disse besserwisserne som mener at enhver kan kose seg hjemme i ferien med månedshandel og bilturer til forskjellige destinasjoner. For alle har jo hytte, bil og hage? Og hvis du ikke har hytte, bil og hage så er det jo bare å kjøpe det, sant?

:ironi:

Haha, nemlig...😀
Men nå vet jeg ikke helt om hyttebesøk og bilturer er helt innafor for alle heller. Spesielt ikke for folk som oppfordrer til ferie på balkongen.....

Anonymkode: 6d150...66d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en type immundempene medisin mot kronisk autoimun/inflamatorisk sykdom som jeg må leve med resten av livet (men som ikke tar liv). Det er dessverre ikke medisiner som kurerer slik man må gå på dette for å være frisk. Cellegift mot kreft er jo livsforlengende og som regel noe man ikke tar veldig lenge.... 

Anonymkode: 4e55f...be9

Cellegift er jo noe enkelte må igjennom flere ganger over noen år. Nettopp fordi det er livsforlengende. 

Joda, noen er bare igjennom en runde med 4 kurer og derfor ferdig iløpet av noen mnd men noen tar det over flere år så lenge de kan. 

Synes det er rart å ikke få en type medisin mot en livslang sykdom (som ikke er dødelig) fordi den gir nedsatt immunforsvar.

Anonymkode: 06cdb...a0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, nemlig...😀
Men nå vet jeg ikke helt om hyttebesøk og bilturer er helt innafor for alle heller. Spesielt ikke for folk som oppfordrer til ferie på balkongen.....

Anonymkode: 6d150...66d

Ah ... dumme meg. Det er selvsagt ikke i orden å ha ferie. Vi kan likegodt stryke gøy, fest, sammenkomst og hygge og heller gjøre som skikkelige folk og kikke på naboen for å se om det kan være mulig at han bryter noen regler. Er han ikke litt brun der jogger UTE - den frekke fyren? Du skal bare se at han har vært i utlandet den landssvikeren. Anmeld - anmeld - anmeld. Og der er jaggu fruen også - og det frekke neket LER ... tenkt det - under en pandemi. Angi - angi - angi.

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Blondie65 said:

Nå må du slutte å sutre. Hvis du ikke kan feriere på balkongen kan du jo bare dra på hytten? Hvem har forresten sagt at det bare skal være balkongen? Kos deg i hagen istedet.

Sånn - da har jeg vel fått understreket det navlebeskuende med alle disse besserwisserne som mener at enhver kan kose seg hjemme i ferien med månedshandel og bilturer til forskjellige destinasjoner. For alle har jo hytte, bil og hage? Og hvis du ikke har hytte, bil og hage så er det jo bare å kjøpe det, sant?

:ironi:

 

13 hours ago, Blondie65 said:

Ah ... dumme meg. Det er selvsagt ikke i orden å ha ferie. Vi kan likegodt stryke gøy, fest, sammenkomst og hygge og heller gjøre som skikkelige folk og kikke på naboen for å se om det kan være mulig at han bryter noen regler. Er han ikke litt brun der jogger UTE - den frekke fyren? Du skal bare se at han har vært i utlandet den landssvikeren. Anmeld - anmeld - anmeld. Og der er jaggu fruen også - og det frekke neket LER ... tenkt det - under en pandemi. Angi - angi - angi.

:ironi:

Må bare få si at jeg har satt stor pris på innleggene dine midt i all galskapen. Du er blant de som skriver mest fornuftig her inne, mellom alle ekstremistene på begge sider. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest at man kan jo bare kose seg på hytten sin (bortsett fra i påsken), balkongen sin eller i huset sitt, eller kjøre på tur med bilen sin. Når man påpeker at man har ingen av delene og oppfordres til å ikke reise kollektivt, jamen da kan man jo bare leie en bil da? Åja, ikke førerkort heller? Jamen kose seg og spille kort med mann og barn da? Ikke mann og barn heller? Men i all verden... Og jeg trenger ikke en gang nevne all drittslengingen mot folk som en gang vurderer å beholde billetten sin til et grønt land, selv hvis det er ett med lavere smittetall enn Norge. Da er man både et coronasvin, og en råtte - ja, med å! Og de eksemplene er bare fra i dag. Altså veldig mange ser knapt enden av sin egen nese, har jeg inntrykk av. 

Jeg tror helt ærlig dette forumet ikke er bra for folkehelsen, men takk igjen likevel til deg og en liten gruppe andre som klarer holde en noenlunde fornuftig tilnærming til ting. 

Anonymkode: 488a5...5d7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, avsporing og svar til dette.

Kragebein, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Må bare få si at jeg har satt stor pris på innleggene dine midt i all galskapen. Du er blant de som skriver mest fornuftig her inne, mellom alle ekstremistene på begge sider. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har lest at man kan jo bare kose seg på hytten sin (bortsett fra i påsken), balkongen sin eller i huset sitt, eller kjøre på tur med bilen sin. Når man påpeker at man har ingen av delene og oppfordres til å ikke reise kollektivt, jamen da kan man jo bare leie en bil da? Åja, ikke førerkort heller? Jamen kose seg og spille kort med mann og barn da? Ikke mann og barn heller? Men i all verden... Og jeg trenger ikke en gang nevne all drittslengingen mot folk som en gang vurderer å beholde billetten sin til et grønt land, selv hvis det er ett med lavere smittetall enn Norge. Da er man både et coronasvin, og en råtte - ja, med å! Og de eksemplene er bare fra i dag. Altså veldig mange ser knapt enden av sin egen nese, har jeg inntrykk av. 

Jeg tror helt ærlig dette forumet ikke er bra for folkehelsen, men takk igjen likevel til deg og en liten gruppe andre som klarer holde en noenlunde fornuftig tilnærming til ting. 

Anonymkode: 488a5...5d7

Takk for det. Har nøyaktig samme observasjoner som deg. " Det er jo bare å ...", " det er jo ikke en menneskerett å ..." osv.

Samtidig ser jeg det også som et ansvar å stille spørsmål og opplyse om at det finnes nyanser mellom svart og hvitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...