Love90 Skrevet 21. februar 2022 Forfatter #941 Del Skrevet 21. februar 2022 5+3 jeg fikk 3+ noe som er veldig stort for meg, for det er første gangen jeg ser det🤩 med jenta mi så testet jeg helt til over uke 6 og fikk aldri noe 3+, så har erfaring med at den kan vise feil men det gjorde den ikke denne gangen! Sist så turte jeg ikke å teste til jeg fikk 3+, pga at jeg aldri fikk det med jenta mi. Så var veldig nervøs og veldig lettet da det kom fram 3+ Idag tidlig🤩🤩 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stAre Skrevet 21. februar 2022 #942 Del Skrevet 21. februar 2022 Love90 skrev (1 minutt siden): 5+3 jeg fikk 3+ noe som er veldig stort for meg, for det er første gangen jeg ser det🤩 med jenta mi så testet jeg helt til over uke 6 og fikk aldri noe 3+, så har erfaring med at den kan vise feil men det gjorde den ikke denne gangen! Sist så turte jeg ikke å teste til jeg fikk 3+, pga at jeg aldri fikk det med jenta mi. Så var veldig nervøs og veldig lettet da det kom fram 3+ Idag tidlig🤩🤩 Gratulerer 🎊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 21. februar 2022 #943 Del Skrevet 21. februar 2022 Hurra! 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 21. februar 2022 #944 Del Skrevet 21. februar 2022 Gratulerer så mye! Ble veldig glad for å se 3+ på testen din❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
89jenta Skrevet 21. februar 2022 #945 Del Skrevet 21. februar 2022 Love90 skrev (8 timer siden): 5+3 jeg fikk 3+ noe som er veldig stort for meg, for det er første gangen jeg ser det🤩 med jenta mi så testet jeg helt til over uke 6 og fikk aldri noe 3+, så har erfaring med at den kan vise feil men det gjorde den ikke denne gangen! Sist så turte jeg ikke å teste til jeg fikk 3+, pga at jeg aldri fikk det med jenta mi. Så var veldig nervøs og veldig lettet da det kom fram 3+ Idag tidlig🤩🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. februar 2022 #946 Del Skrevet 21. februar 2022 Love90 skrev (På 18.2.2022 den 8.57): Er så sant! Jeg tror nok alt handler om personligheter og kjemi og ikke direkte alder, men når de er små så tror jeg en viss aldersforskjell gjør det vanskeligere med å finne på ting som passer begge alder og når de leker. Men når de vokser til er det jo ingen tvil om at man kan ha god kontakt uansett aldersforskjell😄 Det er nok mest bare noen man tror (og bekymrer seg for) ubegrunnet på forhånd. Søsken finner lett noe felles å holde på meg. Jeg har 6 år mellom alle mine barn, og mine har lekt MASSE sammen. Både rollelek, brettspill, dataspill, uteaktiviteter osv. har aldri vært noe som helst problem på tross av aldersforskjellen. De har kost seg med alt, samtidig som den eldre lærer seg å omsorg og ta vare på yngre, og den yngre strekker seg opp til den eldre og lærer mer. Gratulerer så mye forresten med å ha maxet ut testene! Så magisk å se 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 23. februar 2022 Forfatter #947 Del Skrevet 23. februar 2022 Amatariel skrev (På 21.2.2022 den 19.45): Det er nok mest bare noen man tror (og bekymrer seg for) ubegrunnet på forhånd. Søsken finner lett noe felles å holde på meg. Jeg har 6 år mellom alle mine barn, og mine har lekt MASSE sammen. Både rollelek, brettspill, dataspill, uteaktiviteter osv. har aldri vært noe som helst problem på tross av aldersforskjellen. De har kost seg med alt, samtidig som den eldre lærer seg å omsorg og ta vare på yngre, og den yngre strekker seg opp til den eldre og lærer mer. Gratulerer så mye forresten med å ha maxet ut testene! Så magisk å se 😍 Er helt sant! Bare noe med at man ser for seg en viss aldersforskjell! Men veldig fint å høre andres erfaringer, så skal jeg prøve å slappe av mot at hvis det ikke går denne gangen så går der fint med større aldersforskjell også🥰 Tusen takk! Får håpe den holder seg der hele veien nå🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 23. februar 2022 Forfatter #948 Del Skrevet 23. februar 2022 5+5 på tirsdag så kjente jeg mye symptomer, dukket opp over natten. Mer slitenhet, trøtt og ekstremt sulten mellom måltidene og en mild kvalme. Igår var alt dette borte igjen, så var veldig rart🤷♀️ Var også veldig dårlig i magen med alle symptomene på tirsdag. Sist jeg var gravid så var jeg dårlig i magen hver dag i strekk alle de ukene jeg var gravid. Denne gangen så virker det som at det kommer å går🤷♀️ Bedre det å ha noen gode dager innimellom for det gjør svagerskapet levelig. For sist så var jeg på do sånn typ 30-40 ganger på en dag og veldig dehydrert av å gå på do å tømme meg så mye, så lå konstant på sofaen og klarte såvidt å dusje 🙈 ikke rart det gikk galt, kanskke kroppen støtet ut fosteret sist fordi jeg var så dårlig rett og slett🤷♀️ Er veldig glad for at det ikke er sånn her denne gangen, og de dagene som er dårlige kan ikke sammenlignes med sist heller så 😊 skal til legen idag, få sendt henvisning til fosterdiagnostikk for TUL uke 12-14 og videre oppfølging der (ekstra oppfølging pga at de ser på svangerskapet som risiko svangerskap pga kroniske sykdommer) sist jeg mistet var det så kjipt for da ble en etter en fremtidige ultralyder Med beskjed på mld om at var avbestilt. Husker jeg lå i senga på morgenen og var så nedfor at jeg egentlig ikke orket å stå opp og de meldingene om ultralydene poppet inn om at de var avbestilt for mannen da hadde avbestilt de så jeg slapp, husker den følelsen, den ultralyden i uke 12 jeg hadde sett så frem til i alle de ukene å se den var avbestilt den gangen var en veldig en forferdelig følelse. Så det kan ikke skje igjen! Så har jeg tenkt å pushe på å få en ultralyd på sykehuset i uke 9/10 pga MAen rundt den tiden sist. Håper jeg får det🤞🏻 Mye bedre å finne ut av en kjip beskjed på sykehuset enn på et privat sted synes jeg. så foreløpig har jeg tenkt å vente med ultralyd frem til da, men får jeg en følelse frem til da at noe ikke stemmer, manglende symptomer eller lignende så bestiller jeg en privat på sparke før den tid. Men målet er hvis det ikke skjer, å holde ut frem til da. For jeg klarer ikke å se den levende før den evt er død i uke 9/10. man blir jo lei seg uansett. Men man får enda større forhåpninger om at ting går bra når man ser hjerte på ultralyd først. Og sitter igjen med minnene av den på ultralydbilder som man ser på hver dag osv, og det orker jeg ikke. Nå skal vi på hyttetur å nyte ferien, så håper jeg magen min er snill på hytteturen for der er det utedo🤪😅 så har ikke lyst på mange turer dit på dagtid og natten for å si det sånn🙈 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 24. februar 2022 #949 Del Skrevet 24. februar 2022 Håper du får en fin vinterferie 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 24. februar 2022 #950 Del Skrevet 24. februar 2022 Høres lurt ut! 🥰 Krysser fingrene for at du får ultralyd når du ønsker. Håper du får en fin vinterferie sammen med familien ❤️ og at formen holder seg grei 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 25. februar 2022 Forfatter #951 Del Skrevet 25. februar 2022 6+0 ny uke. Men ikke så optimist altså😳 har en veldig dårlig følelse. Tenker jeg burde kjent noe som kvalme og ekstra sult nå, hadde mye sult på en spesiell måte for noen dager siden. Men kjenner ikke noe av dette altså. Ikke igår og idag 😳 så har jeg mensmurringer på en ekkel måte i magen. Redd jeg ikke blør det ut om det er dødt pga progesteron støtte. Jeg har en skikkelig dårlig følelse! Så dårlig følelse at jeg nesten forventer å se nå begynnende spotting eller blod hver gang jeg er på do. Sist på denne tiden så var jeg skikkelig kvalm og sulter 24/7 og måtte spise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk. Jeg vet ikke men har en følelse på at det er dødt dessverre 🙄 akkurat nå kunne jeg tenkt meg ultralyd fort som fy for å se om magefølelsen min stemmer og få dette ut av verden og ikke gå med forhåpninger. Er jo selvfølgelig masse håp da jeg ikke ser noe blod. og Legen min kunne ikke love ut at jeg fikk noe tidlig ultralyd i uke 9-10, synes det er teit at vi som har opplevd tidligere MA ikke skal få ultralyd i samme tid vi mistet for å bli beroliget. Nå må jeg sikkert bestille privat for å sjekke at ting er greit først pga fraværende symptomer å en gang til i uke 9-10 pga MA i den tiden sist. Skulle ønsket følelsen min kunne vært bedre så jeg kunne feirer en ny uke mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 25. februar 2022 #952 Del Skrevet 25. februar 2022 Love90 skrev (14 minutter siden): 6+0 ny uke. Men ikke så optimist altså😳 har en veldig dårlig følelse. Tenker jeg burde kjent noe som kvalme og ekstra sult nå, hadde mye sult på en spesiell måte for noen dager siden. Men kjenner ikke noe av dette altså. Ikke igår og idag 😳 så har jeg mensmurringer på en ekkel måte i magen. Redd jeg ikke blør det ut om det er dødt pga progesteron støtte. Jeg har en skikkelig dårlig følelse! Så dårlig følelse at jeg nesten forventer å se nå begynnende spotting eller blod hver gang jeg er på do. Sist på denne tiden så var jeg skikkelig kvalm og sulter 24/7 og måtte spise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk. Jeg vet ikke men har en følelse på at det er dødt dessverre 🙄 akkurat nå kunne jeg tenkt meg ultralyd fort som fy for å se om magefølelsen min stemmer og få dette ut av verden og ikke gå med forhåpninger. Er jo selvfølgelig masse håp da jeg ikke ser noe blod. og Legen min kunne ikke love ut at jeg fikk noe tidlig ultralyd i uke 9-10, synes det er teit at vi som har opplevd tidligere MA ikke skal få ultralyd i samme tid vi mistet for å bli beroliget. Nå må jeg sikkert bestille privat for å sjekke at ting er greit først pga fraværende symptomer å en gang til i uke 9-10 pga MA i den tiden sist. Skulle ønsket følelsen min kunne vært bedre så jeg kunne feirer en ny uke mer. Å nei, så vondt å ha en sånn magefølelse. Jeg håper du har feil, og at alt er bra ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 25. februar 2022 #953 Del Skrevet 25. februar 2022 (endret) Så kjedelig å høre at du har en dårlig følelse. Svangerskap kan være forskjellige, så manglende symptomer trenger ikke være negativt, men jeg skjønner at du er bekymret. Kanskje lurt å ta en ultralyd nå snart for å sjekke? Forstår at det er kjedelig, men samtidig så vil det redusere bekymringene i stor grad om du ser et hjerte banke. Et annet alternativ er å måle HCG. Hvis det er god stigning kan du jo anta at ting går bra. Jeg vet at det ikke alene kan si sikkert, men du vil ikke få dobling hvis det er MA. Kanskje det er en gutt denne gangen og at det er derfor det føles annerledes? ❤️ Tenker på deg! Endret 25. februar 2022 av Prøver2021 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 25. februar 2022 #954 Del Skrevet 25. februar 2022 Håper den dårlige følelsen du sitter med viser seg å være helt feil❤️ At du fikk 3+ på digitaltesten er jo et kjempepositivt tegn! Jeg var uten noen som helst symptomer myyye gjennom graviditeten (også såpass tidlig som du er), noe som skapte bekymringer og ekstra TUL. For meg hadde ikke mangel på symptomer noen negativ betydning for spiren, og jeg krysser alt jeg har for at det er tilfellet for deg også🤞🏻🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 25. februar 2022 Forfatter #955 Del Skrevet 25. februar 2022 Prøver2021 skrev (4 minutter siden): Så kjedelig å høre at du har en dårlig følelse. Svangerskap kan være forskjellige, så manglende symptomer trenger ikke være negativt, men jeg skjønner at du er bekymret. Kanskje lurt å ta en ultralyd nå snart for å sjekke? Forstår at det er kjedelig, men samtidig så vil det redusere bekymringene i stor grad om du ser et hjerte banke. Et annet alternativ er å måle HCG. Hvis det er god stigning kan du jo anta at ting går bra. Jeg vet at det ikke alene kan si sikkert, men du vil ikke få dobling hvis det er MA. Kanskje det er en gutt denne gangen og at det er derfor det føles annerledes? ❤️ Tenker på deg! Har tenkt på å heller ta hcg prøve på mandag, legen min foreslo det ettersom jeg fortalte henne at jeg ikke kjente noe. Tenker det kanskje er bedre enn ultralyd. For har veldig lyst til å prøve å vente med ultralyd til uke 9-10 denne gangen😊 håper symptomene kan være forskjellige fra gang til gang🤞🏻 For sist svangerskap å nå er som natt og dag i forskjell på samme tid, så ikke rart den dårlige følelsen😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 25. februar 2022 Forfatter #956 Del Skrevet 25. februar 2022 Annabel skrev (1 minutt siden): Håper den dårlige følelsen du sitter med viser seg å være helt feil❤️ At du fikk 3+ på digitaltesten er jo et kjempepositivt tegn! Jeg var uten noen som helst symptomer myyye gjennom graviditeten (også såpass tidlig som du er), noe som skapte bekymringer og ekstra TUL. For meg hadde ikke mangel på symptomer noen negativ betydning for spiren, og jeg krysser alt jeg har for at det er tilfellet for deg også🤞🏻🥰 Tusen takk for bare gode erfaringer, er godt å høre at det har gått bra med andre uten noe symptomer🥰 er vel bare at jeg sammenligner mine tidligere svangerskap som gjør at jeg blir usikker 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 25. februar 2022 #957 Del Skrevet 25. februar 2022 Ikke for å være kjipern her, men hcg kan øke som normalt og det likevel er en MA ❤ ved hcg over en viss verdi (7000) skal hjerteslag vises ved ul og da er det å foretrekke lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 25. februar 2022 Forfatter #958 Del Skrevet 25. februar 2022 Neutral90 skrev (2 timer siden): Ikke for å være kjipern her, men hcg kan øke som normalt og det likevel er en MA ❤ ved hcg over en viss verdi (7000) skal hjerteslag vises ved ul og da er det å foretrekke lykke til Takk for ærligheten😊! Mye bedre med fakta enn å ikke vite sikkert! ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjertespar Skrevet 25. februar 2022 #959 Del Skrevet 25. februar 2022 Love90 skrev (4 timer siden): 6+0 ny uke. Men ikke så optimist altså😳 har en veldig dårlig følelse. Tenker jeg burde kjent noe som kvalme og ekstra sult nå, hadde mye sult på en spesiell måte for noen dager siden. Men kjenner ikke noe av dette altså. Ikke igår og idag 😳 så har jeg mensmurringer på en ekkel måte i magen. Redd jeg ikke blør det ut om det er dødt pga progesteron støtte. Jeg har en skikkelig dårlig følelse! Så dårlig følelse at jeg nesten forventer å se nå begynnende spotting eller blod hver gang jeg er på do. Sist på denne tiden så var jeg skikkelig kvalm og sulter 24/7 og måtte spise hele tiden for å holde kvalmen i sjakk. Jeg vet ikke men har en følelse på at det er dødt dessverre 🙄 akkurat nå kunne jeg tenkt meg ultralyd fort som fy for å se om magefølelsen min stemmer og få dette ut av verden og ikke gå med forhåpninger. Er jo selvfølgelig masse håp da jeg ikke ser noe blod. og Legen min kunne ikke love ut at jeg fikk noe tidlig ultralyd i uke 9-10, synes det er teit at vi som har opplevd tidligere MA ikke skal få ultralyd i samme tid vi mistet for å bli beroliget. Nå må jeg sikkert bestille privat for å sjekke at ting er greit først pga fraværende symptomer å en gang til i uke 9-10 pga MA i den tiden sist. Skulle ønsket følelsen min kunne vært bedre så jeg kunne feirer en ny uke mer. Leit å høre at du har en dårlig følelse. Men følelsene trenger heldigvis ikke alltid å stemme. Håper de ikke betyr så mye denne gangen ❤️☺️🤞🏻 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 27. februar 2022 Forfatter #960 Del Skrevet 27. februar 2022 (endret) 6+2 ville stikke innom og fortelle om den skikkelige kvalmen jeg våknet med idag tidlig. Er fortsatt veldig kvalm. Ingen tvil om at dette er svangerskapskvalme. Veldig lettet for å ha fått et symptom så jeg blir beroliget om at jeg faktisk er gravid. Samtidig så blir det også tøft med så heftig kvalme fremover 🤢 heller det enn å ikke kjenne noe å gå å bekymre seg faktisk 😊 Endret 27. februar 2022 av Love90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå