Gå til innhold

Ekspert om nordmenn på utenlandsferie i år: – Egoisme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Morten1 said:

Kan du vise meg vilke arbeidsplasser Hegnar og stordalen har skapt som kun inneholder filipinere, svensker og polakker?

Ingenting drives kun av en gruppe, men det er heller ingen fare for at alle mister jobben om vi innfører strengere reiserestriksjoner igjen. Halve reise- og utelivsbransjen i Norge drives av utlendinger, og fører til sosial dumping og færre arbeidsplasser for nordmenn. Det samme gjelder byggebransjen. De internasjonalt registrerte skipene har knapt nordmenn i det hele tatt. Uten disse ville det blitt mindre penger for eiere og toppsjefer, men flere jobber for nordmenn og mer skatt til velferd.

Anonymkode: 061b4...5c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting drives kun av en gruppe, men det er heller ingen fare for at alle mister jobben om vi innfører strengere reiserestriksjoner igjen. Halve reise- og utelivsbransjen i Norge drives av utlendinger, og fører til sosial dumping og færre arbeidsplasser for nordmenn. Det samme gjelder byggebransjen. De internasjonalt registrerte skipene har knapt nordmenn i det hele tatt. Uten disse ville det blitt mindre penger for eiere og toppsjefer, men flere jobber for nordmenn og mer skatt til velferd.

Anonymkode: 061b4...5c9

Utenlandsk arbeidskraft bidrar til å gjøre mange bedrofter drivverdige, noe som holder mange nordmenn i jobb. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikker meg inn for å lese hva eksperten på smittevern sier. Det var en idehistoriker. Klikker meg ut igjen. 

Anonymkode: 753ff...d6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Morten1 skrev:

Kan du vise meg vilke arbeidsplasser Hegnar og stordalen har skapt som kun inneholder filipinere, svensker og polakker?

 

53 minutter siden, Morten1 skrev:

Du beviser akuratt det jeg mente, folk flest skjønner seg ikke på det totale økonomiske bildet

Hjelper ikke med arbeidsplasser når folk er døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Buldre skrev:

Utenlandsk arbeidskraft bidrar til å gjøre mange bedrofter drivverdige, noe som holder mange nordmenn i jobb. 

Hvilke jobber? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Apis skrev:

 

Hjelper ikke med arbeidsplasser når folk er døde.

Hjelper ikke med levende folk når det verken er noe å leve av eller for. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klikker meg inn for å lese hva eksperten på smittevern sier. Det var en idehistoriker. Klikker meg ut igjen. 

Anonymkode: 753ff...d6c

en idehistoriker har da bedre faglig bakgrunn for å uttale seg om begrepet "egoisme", enn en smittevernekspert. 

Anonymkode: 283c9...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingenting drives kun av en gruppe, men det er heller ingen fare for at alle mister jobben om vi innfører strengere reiserestriksjoner igjen. Halve reise- og utelivsbransjen i Norge drives av utlendinger, og fører til sosial dumping og færre arbeidsplasser for nordmenn. Det samme gjelder byggebransjen. De internasjonalt registrerte skipene har knapt nordmenn i det hele tatt. Uten disse ville det blitt mindre penger for eiere og toppsjefer, men flere jobber for nordmenn og mer skatt til velferd.

Anonymkode: 061b4...5c9

Det er det vi mener, vi som ikke har greie på økonomi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Apis skrev:

Hvilke jobber? 

Det mest tydelige eksempelet er i fiskeindustrien der det er mange utlendinger som jobber på produksjonslinjene på slakteriene og på mottakene, som ogjen fører til at noen nordmenn også jobber der, samt at de fyller posisjonene lengre opp i systemet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Buldre skrev:

Utenlandsk arbeidskraft bidrar til å gjøre mange bedrofter drivverdige, noe som holder mange nordmenn i jobb. 

det er en sannhet med enorme og vesentlige modifikasjoner. Stikkord arbeidsmarkedskriminalitet.  Og om det ikke er kriminalitet, så er jo lønnsnivået alene nok til å utkomkurrere nordmenn. 

Anonymkode: 283c9...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Buldre skrev:

Hjelper ikke med levende folk når det verken er noe å leve av eller for. 

Selvsagt , poenget er at det nødvendigvis må være en avveining mellom helse og økonomi,  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Catalina Culès skrev:

Helt enig egoistisk og korttenkt, bare se hvordan smittetallene nå øker grunnet denne dumskapen. 

Smittetallene øker fordi folk i Norge ikke klarer å holde avstand, sprite hendene ved handling i butikk osv. Om noen har blitt smittet i utlandet skal det mye til for å smitte videre dersom man overholder karantenen, og ellers holder avstand dersom man ikke er i karantene.

Det virker som folk i Norge tror at vi er best, og har gjort alt riktig fordi vi har lave smittetall. Etter å ha observert folk i butikken, på flyplassen og ellers i samfunnet må jeg konkludere med at lave smittetall så langt har skyldtes flaks, og det faktum at vi nordmenn er så godt stilt av vi ikke trenger å bo flere generasjoner under samme tak. 

Anonymkode: 60fd9...e0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

det er en sannhet med enorme og vesentlige modifikasjoner. Stikkord arbeidsmarkedskriminalitet.  Og om det ikke er kriminalitet, så er jo lønnsnivået alene nok til å utkomkurrere nordmenn. 

Anonymkode: 283c9...805

Vel, samtlige resepsjonister jeg har møtt på hotellene de siste fem årene (og jeg reiser myyyye i jobben) var norske. Det samme med kokker. Overveldende majoritet av servitører likeså. Disse jobbene forsvinner hvis hotellet stenges. 

Anonymkode: 28574...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Buldre skrev:

Det mest tydelige eksempelet er i fiskeindustrien der det er mange utlendinger som jobber på produksjonslinjene på slakteriene og på mottakene, som ogjen fører til at noen nordmenn også jobber der, samt at de fyller posisjonene lengre opp i systemet.

Underbetalt østeuropeisk arbeidskraft, værste  nå var når vi måtte importere arbeidskraft for å produsere maten vi spiser midt under en epedemi,  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Smittetallene øker fordi folk i Norge ikke klarer å holde avstand, sprite hendene ved handling i butikk osv. Om noen har blitt smittet i utlandet skal det mye til for å smitte videre dersom man overholder karantenen, og ellers holder avstand dersom man ikke er i karantene.

Det virker som folk i Norge tror at vi er best, og har gjort alt riktig fordi vi har lave smittetall. Etter å ha observert folk i butikken, på flyplassen og ellers i samfunnet må jeg konkludere med at lave smittetall så langt har skyldtes flaks, og det faktum at vi nordmenn er så godt stilt av vi ikke trenger å bo flere generasjoner under samme tak. 

Anonymkode: 60fd9...e0f

Nettopp. Har akkurat kommet fra grønt land etter å ha besøkt familie. Har enda en uke ferie der jeg planlegger turer på stranda med ungene, samboer skal på jobb der han for det meste jobber alene. Så skal jeg på kontoret der jeg så å si ikke omgås noen (cellekontor). Har ingen familie eller venner her, så ingen å omgås. Barnas venner er på ferie alle sammen. Hvis jeg mot formodning har blitt smittet ved å sitte på gården til svigers i to uker og dra på privat strand, fjellturer osv, har jeg så å si null sjanse å smitte andre før eventuelle symptomer vises. Så forstår ikke hvorfor akkurat jeg skal skamme meg og kalles egoistisk. 

Anonymkode: 28574...f57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Apis skrev:

Underbetalt østeuropeisk arbeidskraft, værste  nå var når vi måtte importere arbeidskraft for å produsere maten vi spiser midt under en epedemi,  

Det er fordi nordmenn ikke gidder å jobbe i sånne yrker. Vi er bortskjemte. 

Anonymkode: 28574...f57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat. Husker da det meste stengte ned. Gjett hvem det var som klumpet seg sammen på de få kafeer/bakerier som var åpne? Jo, det var gamlingene det. De gav totalt f. 

Anonymkode: 477f5...cef

Det er dessverre sant. Det var ganske provoserende for meg som satt hjemme med en egentlig uoverkommelig stor arbeidsbyrde, med tre barn (hvorav en er liten), hjemmekontor og mann som jobber på sykehus. 🙄 

Anonymkode: f1f69...8f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Apis skrev:

Underbetalt østeuropeisk arbeidskraft, værste  nå var når vi måtte importere arbeidskraft for å produsere maten vi spiser midt under en epedemi,  

Problemet er jo at folk stadig klager over «dyr mat». Du kan ikke få både i pose og sekk, gitt. 

Anonymkode: f1f69...8f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Apis skrev:

Underbetalt østeuropeisk arbeidskraft, værste  nå var når vi måtte importere arbeidskraft for å produsere maten vi spiser midt under en epedemi,  

De er i all hovedsak ikke underbetalte,  selv om det forekommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trodde dette skulle være en uttalelse fra en ekspert som evner å se nyanser. 

Anonymkode: a010a...3f7

Det finnes ikke nyanser når det gjelder smittevern og egoistiske utenlands-turister.

Anonymkode: fb75a...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...