Gå til innhold

Ekspert om nordmenn på utenlandsferie i år: – Egoisme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg eier ikke skam for å ha vært utenlands. Som student har jeg ofret veldig mye uten at verken skolen eller regjeringen har gjort noe som helst for å bedre studiehverdagen. Så nå tenkte jeg at for min egen velvære og for å skaffe meg motivasjon til høsten måtte jeg komme meg vekk.

Anonymkode: a010a...3f7

Ja, det er klart vi må gjøre et unntak for akkurat deg. Det er tydelig at du har båret en større byrde enn de fleste gjennom denne våren. Din situasjon er helt spesielt unik.

 

Anonymkode: 283c9...805

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Buldre said:

Fordi noen må være voksne nok til å avstå fra hysteriet. De økonomiske konsekvensene av nedstengningen vil føre til langt mer lidelse enn pandemien.

Enig, skal man tolke alle kommentarene i alle korona trådene her inne så vil jeg ikke si at det er mange som forstår seg på økonomi, nationalt og internationalt

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er klart vi må gjøre et unntak for akkurat deg. Det er tydelig at du har båret en større byrde enn de fleste gjennom denne våren. Din situasjon er helt spesielt unik.

 

Anonymkode: 283c9...805

Hvilket unntak mener du er gjort for den du siterer?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Buldre skrev:

Hvilket unntak mener du er gjort for den du siterer?

vedkommende påberoper seg et unntak fra å bli kategorisert som egoist.

Anonymkode: 283c9...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg mener deg og dine likesinnede.

Anonymkode: 32d50...296

Så hvorfor maser du da om unger som tar hensyn? 

Anonymkode: a010a...3f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er flere årsaker at noen valgte å reise utenlands. Mange har kanskje bestilt reisen lenge før korona, og når landet er grønt får de ikke tilbakebetalt på forsikringen. Da vil det jo være kjipt å ikke benytte seg av turen.

Anonymkode: 05ab2...a41

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vedkommende påberoper seg et unntak fra å bli kategorisert som egoist.

Anonymkode: 283c9...805

Hvilke unntak ble gjort for meg? Fikk jeg tillatelse fra regjeringen til å reise til rødt land uten å gå i karantene? Har jeg fått tillatelse til å bryte 1-meters regelen? Til å ikke vaske hender? 

Anonymkode: a010a...3f7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Morten1 skrev:

Enig, skal man tolke alle kommentarene i alle korona trådene her inne så vil jeg ikke si at det er mange som forstår seg på økonomi, nationalt og internationalt

Hvor mange liv er greit går tapt så Hegnar, Stordalen og resten av eliten ikke skal få et minus år? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NorthernLight skrev:

Fikk du med deg at en drøss av mannskapet på hurtigruten som hadde corona kom fra Filippinene eller? 

Men det er jo ikke turisme, det er arbeidsforhold. Grenser har aldri vært stengt for utenlandsk arbeidskraft. 

Anonymkode: 28574...f57

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Apis skrev:

Hvor mange liv er greit går tapt så Hegnar, Stordalen og resten av eliten ikke skal få et minus år? 

Du er klar over at disse skaper arbeidsplasser...

Anonymkode: a010a...3f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Apis skrev:

Hvor mange liv er greit går tapt så Hegnar, Stordalen og resten av eliten ikke skal få et minus år? 

Det handler ikke om de store. De overlever uansett, mens de små går konkurs. Som for eksempel grundere på Svalbard som stod i fare for å avlive 60 huskyer fordi Svalbard var hermetisk lukket slik at de ikke hadde råd til å mate hundene. 

Anonymkode: 28574...f57

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vedkommende påberoper seg et unntak fra å bli kategorisert som egoist.

Anonymkode: 283c9...805

Nei. Det er imidlertid mange uten særlig gode argumenter som føler behov for å kalle vedkommende egoist. Det er like usaklig ovenfor vedkommende som det er usaklig overfor andre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du er klar over at disse skaper arbeidsplasser...

Anonymkode: a010a...3f7

For filipinere, svensker og polakker, som drar med seg smitte og fører til at Norge må stenge ned og enda flere miste jobben.

Anonymkode: 061b4...5c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at disse skaper arbeidsplasser...

Anonymkode: a010a...3f7

Hun forstår det ikke. At resepsjonister, renholdere osv blir permittert eller sagt opp. Så må de vente på at de skarve 66 prosent av luselønna deres blir dekket av nav. Det tar noen måneder. 

Anonymkode: 28574...f57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hvorfor maser du da om unger som tar hensyn? 

Anonymkode: a010a...3f7

Selv barn tar hensyn og tenker ikke kun på seg selv, du og dine likesinnede tar ikke hensyn og tenker kun på seg selv. Må du ha det enda tydeligere forklart?

Anonymkode: 32d50...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Apis said:

Hvor mange liv er greit går tapt så Hegnar, Stordalen og resten av eliten ikke skal få et minus år? 

Du beviser akuratt det jeg mente, folk flest skjønner seg ikke på det totale økonomiske bildet

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn er egoistiske idioter.

Tror vi skal dele litt opp tingene. Det er en god halvpart som holder på som om ingen ting har hendt, og Korona ikke finnes. Så har vi en halvpart som faktisk forholder oss til situasjonen, og gjerne ser strengere tiltak enn vi har i dag. 

Idiotene har for øvrig svært mangelfulle evner til å høre hva som faktisk sies. Når samfunnet delvis åpnes opp, og noen utenlandsturer er lov, så tolker de det som fritt fram for å leve som før. Dette er folk som enten er for dum til å forstå hva som sies, eller som ikke forstår samfunnets beste. 

Anonymkode: 83bcc...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

For filipinere, svensker og polakker, som drar med seg smitte og fører til at Norge må stenge ned og enda flere miste jobben.

Anonymkode: 061b4...5c9

Kan du vise meg vilke arbeidsplasser Hegnar og stordalen har skapt som kun inneholder filipinere, svensker og polakker?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Morten1 skrev:

Kan du vise meg vilke arbeidsplasser Hegnar og stordalen har skapt som kun inneholder filipinere, svensker og polakker?

Kan du begynne å lese nyhetene slik at du er litt mer oppdatert før du skriver noe? Cruiseskipene til Hurtigruten, som Stordalen og Hegnar eier, har nesten utelukkende utenlandsk arbeidskraft. 

Anonymkode: 83bcc...744

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv barn tar hensyn og tenker ikke kun på seg selv, du og dine likesinnede tar ikke hensyn og tenker kun på seg selv. Må du ha det enda tydeligere forklart?

Anonymkode: 32d50...296

Ikke fra deg. For du klarer ikke svare på det jeg spør om.

Anonymkode: a010a...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...