Gå til innhold

Ekspert om nordmenn på utenlandsferie i år: – Egoisme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Buldre skrev:

Fordi noen må være voksne nok til å avstå fra hysteriet. De økonomiske konsekvensene av nedstengningen vil føre til langt mer lidelse enn pandemien.

Pluss til deg!

Anonymkode: a010a...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sprettballen

Det er etter min mening oppførselen når de kommer hjem igjen som er problemet, ikke at de reiste i utgangspunktet.

Jeg ser forskjell på de ulike holdningene som kommer til syne i en artikkel hvor passasjerer fra Tsjekkia ble intervjuet.

Holdning 1: Jeg har tenkt en del på det. Jeg kommer nok å passe litt ekstra på i dagene som kommer, og se det an før jeg eventuelt går på jobb. I tillegg vil jeg holde god avstand og ta samme forholdsreglene som jeg ville gjort uavhengig om jeg kom i dag eller på søndag,

Holdning 2: "Vi er bare glade for at vi rakk tilbake før karanteneplikten fordi det betyr at vi kan gå på jobb i morgen, sier han. " 

 

Denne forskjellen i holdninger utgjør en stor forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Sprettballen skrev:

Det er etter min mening oppførselen når de kommer hjem igjen som er problemet, ikke at de reiste i utgangspunktet.

Jeg ser forskjell på de ulike holdningene som kommer til syne i en artikkel hvor passasjerer fra Tsjekkia ble intervjuet.

Holdning 1: Jeg har tenkt en del på det. Jeg kommer nok å passe litt ekstra på i dagene som kommer, og se det an før jeg eventuelt går på jobb. I tillegg vil jeg holde god avstand og ta samme forholdsreglene som jeg ville gjort uavhengig om jeg kom i dag eller på søndag,

Holdning 2: "Vi er bare glade for at vi rakk tilbake før karanteneplikten fordi det betyr at vi kan gå på jobb i morgen, sier han. " 

 

Denne forskjellen i holdninger utgjør en stor forskjell!

Nettopp. Jeg reiste for min egen del, men hvem har sagt jeg står tett oppi folk nå som jeg har kommet hjem? Dessuten er det større risiko for at jeg blir smittet på jobb. Skal jeg si til sjefen min at jeg ikke kan jobbe da? At jeg må isolere meg til dette er over?

Anonymkode: a010a...3f7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Buldre skrev:

Fordi noen må være voksne nok til å avstå fra hysteriet. De økonomiske konsekvensene av nedstengningen vil føre til langt mer lidelse enn pandemien.

På hvilken måte er det økonomisk lønnsomt for oss at folk reiser ut og bruker pengene i utlandt?

Anonymkode: 19e1e...7ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg driter ikke i resten. Men er du klar over hvor mange eldre jeg så da restriksjonene var på det strengeste som samlet seg i svære klynger? Ble litt lei av å bry meg når de ikke bryr seg selv.

Anonymkode: a010a...3f7

Det finnes andre i risikogrupper som ikke er eldre mennesker, det er ikke synlig hvem som er mer utsatte enn andre.

Anonymkode: 58818...138

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg driter ikke i resten. Men er du klar over hvor mange eldre jeg så da restriksjonene var på det strengeste som samlet seg i svære klynger? Ble litt lei av å bry meg når de ikke bryr seg selv.

Anonymkode: a010a...3f7

Det handler ikke om å berge eldre. Det handler om å holde smitten så lav at vi kan ha et tilnærmet normalt samfunn, uten stengte skoler, treningssentere, utelivsplasser osv.

Anonymkode: 19e1e...7ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte er det økonomisk lønnsomt for oss at folk reiser ut og bruker pengene i utlandt?

Anonymkode: 19e1e...7ff

Vi har f.eks flyplasser, ansatte der, reisebyrå og ansatte der etc. som trenger inntekter. Vi er også tjent med å holde økonomien i gang særlig i Europa da kraftig resesjon historisk sett har betydd uroligheter, som også har påvirket oss.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes andre i risikogrupper som ikke er eldre mennesker, det er ikke synlig hvem som er mer utsatte enn andre.

Anonymkode: 58818...138

Det er jeg fullstendig klar over. De jeg kjenner som er i andre risikogrupper klarer stort sett å passe på seg og følge de enkle retningslinjene håndvask og avstand.

Anonymkode: a010a...3f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det har dere nok. Dere er bare misunnelig på oss som kunne reise.

Anonymkode: a010a...3f7

En student som ikke har andre argumenter enn misunnelsesargumentet? 

Lykke til i arbeidslivet 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp. Jeg reiste for min egen del, men hvem har sagt jeg står tett oppi folk nå som jeg har kommet hjem? Dessuten er det større risiko for at jeg blir smittet på jobb. Skal jeg si til sjefen min at jeg ikke kan jobbe da? At jeg må isolere meg til dette er over?

Anonymkode: a010a...3f7

Nesten hele grunnen til at det er fare for å bli smittet på jobb og andre steder i Norge nå er alle som har vært i utlandet, eller indirekte smitte fra noen som har vært i utlandet. Den opprinnelige smitten vi hadde før juli var praktisk talt utryddet.

Anonymkode: 061b4...5c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mrs Robinson skrev:

En student som ikke har andre argumenter enn misunnelsesargumentet? 

Lykke til i arbeidslivet 

Du drar konklusjoner ut fra egen ræv, så deg er det ingen grunn til å ha en samtale med. 

Anonymkode: a010a...3f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Jeg reiste for min egen del, men hvem har sagt jeg står tett oppi folk nå som jeg har kommet hjem? Dessuten er det større risiko for at jeg blir smittet på jobb. Skal jeg si til sjefen min at jeg ikke kan jobbe da? At jeg må isolere meg til dette er over?

Anonymkode: a010a...3f7

Fokuset bør alltid være at man ikke vil bringe eventuell smitte videre, og dermed oppføre seg som om man selv er smittebærer.

Du har høy risiko for å bli smittet på jobb, altså er det fornuftig at du holder avstand til andre på fritiden, og er oppmerksom på symptomer for raskt testing.  (Altså følger smittevernsrådene)

Akkurat som de som er kommet hjem fra reise.
Det er en økt risiko for å bli smittet når man er i kontakt med mange andre (som man nødvendigvis er på reise), og da er det fornuftig å følge smittevernsrådene, være ekstra oppmerksom på avstand, og unngå situasjoner der man lett kan smitte andre.
 

 

 

Endret av Sprettballen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du drar konklusjoner ut fra egen ræv, så deg er det ingen grunn til å ha en samtale med. 

Anonymkode: a010a...3f7

Hehe, nei. 

Jeg benytter egen argumentasjon mot deg. Du takler ikke få kritikk uten å dra misunnelseskortet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må nordmenn for alt i verden reise til Spania, på cruise eller til hytta i Sverige midt under en pågående pandemi?

https://www.nrk.no/nordland/idehistoriker-magnus-helgerud-mener-nordmenns-reisemani-kan-forklare-utenlandsreisene-under-korona-1.15112006

Det er da opplaget er det ikke ?

Nordmenn er egoistiske idioter.

Anonymkode: 6eac4...942

Takk og all ære til dem, vi trenger jo faktisk litt spredning som hele tiden har vært strategien til regjeringen og ikke 0. 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er når man leser tråder som dette og ser hvor mamge som bare tenker på «MEG» og gjør ting fordi alle andre...at man skjønner hvor smitten er stigende igjen.

Anonymkode: 64627...9df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg driter ikke i resten. Men er du klar over hvor mange eldre jeg så da restriksjonene var på det strengeste som samlet seg i svære klynger? Ble litt lei av å bry meg når de ikke bryr seg selv.

Anonymkode: a010a...3f7

Akkurat. Husker da det meste stengte ned. Gjett hvem det var som klumpet seg sammen på de få kafeer/bakerier som var åpne? Jo, det var gamlingene det. De gav totalt f. 

Anonymkode: 477f5...cef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Akkurat. Husker da det meste stengte ned. Gjett hvem det var som klumpet seg sammen på de få kafeer/bakerier som var åpne? Jo, det var gamlingene det. De gav totalt f. 

Anonymkode: 477f5...cef

Nettopp. 

Anonymkode: a010a...3f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, jeg eier ikke skam for å ha vært utenlands. Som student har jeg ofret veldig mye uten at verken skolen eller regjeringen har gjort noe som helst for å bedre studiehverdagen. Så nå tenkte jeg at for min egen velvære og for å skaffe meg motivasjon til høsten måtte jeg komme meg vekk.

Anonymkode: a010a...3f7

Norge er skikkelig dårlig stilt for fremtiden når meg, meg, meg generasjonen skal drive landet. Dere er en gjeng bortskjemte egoister som kun klarer å tenke på seg selv. Selv de små barna er eksremt mye flinkere til å ta hensyn, og faktisk forstå at livet ikke kun dreier seg om egne behov.

Anonymkode: 32d50...296

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Norge er skikkelig dårlig stilt for fremtiden når meg, meg, meg generasjonen skal drive landet. Dere er en gjeng bortskjemte egoister som kun klarer å tenke på seg selv. Selv de små barna er eksremt mye flinkere til å ta hensyn, og faktisk forstå at livet ikke kun dreier seg om egne behov.

Anonymkode: 32d50...296

Som de ungene som sleiket på varene våre i butikken mener du?

Anonymkode: a010a...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Som de ungene som sleiket på varene våre i butikken mener du?

Anonymkode: a010a...3f7

Nei, jeg mener deg og dine likesinnede.

Anonymkode: 32d50...296

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...