Gå til innhold

Hvilken film var den første du så på kino?


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

På 6.8.2020 den 0.19, nocebo skrev:

Lillefot og vennene hans. Flere av mine jevnaldrende måtte gå ut fordi filmen var så trist. 

Samme her. Husker jeg gråt så mye! 

Anonymkode: cf7e2...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.8.2020 den 23.53, Catalina Culès skrev:

Om jeg ikke husker helt feil nå, var den første jeg så Kamilla og Tyven. 

Enten Reisen til Julestjernen eller Flåklypa Grand Prix. Jeg var liten og vi snakker midten av 70 tallet så er ikke 100% sikker men mener det var en av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2020 den 8.19, Masi81 skrev:

Så bjørnen på kino ja, vet ikke om det var en spesialvisning eller hva det var, men husker jeg satt i fanget til mamma for det var ganske skummelt og jeg gråt masse når bjørnemoren døde😥

Bjørnen var da vanlig på Kino. Tror det var rundt juletider i 1988.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første kinofilmen jeg kan huske å ha sett er Snehvit og de Syv Dvergene, de satte den opp på Saga i '82, da var jeg syv år. Jeg tror det var min første kinotur, uten å si det med 100% sikkerhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/6/2020 at 8:31 PM, CaramelDevil said:

Titanic  1996

Titanic hadde 11-års aldersgrense; var du 11 da, eller snek du deg inn med falsk bart og hornbriller for å late som om du var eldre ...? :tongue:

Anonymkode: 8b592...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Titanic hadde 11-års aldersgrense; var du 11 da, eller snek du deg inn med falsk bart og hornbriller for å late som om du var eldre ...? :tongue:

Anonymkode: 8b592...948

Var det ikke 15 års grense? Husker det stod på VHS kassetten min 😅

Anonymkode: db477...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Titanic hadde 11-års aldersgrense; var du 11 da, eller snek du deg inn med falsk bart og hornbriller for å late som om du var eldre ...? :tongue:

Anonymkode: 8b592...948

Jeg så denne med storesøsteren min. Husker godt at jeg løy på alderen for å få se den. Skrankedamen myste voldsomt på meg og skulle ha fødselsdatoen min. Den hadde jeg virkelig øvd inn med "riktig" årstall. Jeg var 8 år da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎08‎.‎2020 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Utvandrerne med Liv Ullmann. 

Voksenfilm fra 1971. 

Jeg var 10 år, og min bestemor tok meg med på kino. Husker at hun spurte på forhånd da hun kjøpte billett om det var greit at jeg fikk se filmen. De sa ja. 

Husker fremdeles en sekvens i filmen. Et nybyggerpar bodde langt fra andre. Og ble angrepet av indianere. Kona var alene hjemme og var høygravid. Indianerne drepte henne, og skar ut fosteret fra magen hennes og hengte det opp utenfor inngangsdøra. 

Dette var i 1971. 

Jeg er nå nesten 60 år, og den scenen står fremdeles sterkt i minnet mitt. 

Anonymkode: 4b103...931

Hadde jeg sett denne filmen som barn hadde jeg blitt skremt bort fra kino for alltid, tror jeg.

Min første film var Annie (1982).  Jeg var 8 år og det var en stor opplevelse.   I tillegg til denne er Ronja Røverdatter den eneste filmen jeg kan huske å ha sett på kino som barn.  Kanskje husker jeg feil, men det var da langt færre barnefilmer på 70/80-tallet enn det er i dag? Nå synes jeg godt over halvparten av filmene som går på kino er beregnet for barn.

Anonymkode: 55aab...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Titanic hadde 11-års aldersgrense; var du 11 da, eller snek du deg inn med falsk bart og hornbriller for å late som om du var eldre ...? :tongue:

Anonymkode: 8b592...948

🤣🤣🤣🤣 Men i fare for at dette var seriøst, så var jeg faktisk sammen med min mor.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flåklypa Grand Prix. En fantastisk opplevelse for en 7-åring. Jeg har elsket å gå på kino siden da. Nå er det så dyrt at jeg sjelden går dit lenger. Dessverre.

Anonymkode: 1130f...7b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flåklypa Grand Prix. En fantastisk opplevelse for en 7-åring. Jeg har elsket å gå på kino siden da. Nå er det så dyrt at jeg sjelden går dit lenger. Dessverre.

Anonymkode: 1130f...7b8

Litt på sidelinjen, men jeg går gratis på kino flere ganger i året fordi jeg svarer på spørreundersøkelser hos Norstatpanelet. Går veldig ofte på kino, så det er kjekt å av og til slippe å betale for det. 

Anonymkode: a1a14...6c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...