Gå til innhold

Hvilken film var den første du så på kino?


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

En eller annen Donaldfilm. Blir rent nostalgisk av å tenke på at det pleide å gå Donaldfilmer på kino. Av helaftens er Robin Hood (også Disneyversjonen) en av de første jeg kan huske. Og vi pleide å se Reisen til julestjernen på kino. Tror ikke den gikk på tv hvert år enda da.

Anonymkode: d2c5f...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det var Flåklypa Grand Prix, men er ikke sikker.

Anonymkode: 76a5b...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker men mener det var Titanic, var så ille at vi så den flere ganger og...uff.😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mormor og de åtte ungene, 1977, premieren (i vår småby). Jeg var fem, det var femårsgrense, bror, far og jeg fikk de aller siste billettene, noen barn fra barnehagen stod bak oss i køen og fikk ikke billetter. Veldig gøy da Morten minstemann sølte med mel. 

Anonymkode: 73c81...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2020 den 18.54, AnonymBruker skrev:

Så du Titanic på kino i 1996? Var det på Cinemateket eller noe sånt, hvor de setter opp gamle filmer på kino? Må vel ha vært filmen fra 1953, da sikkert. Er nok litt svakere enn den nye som kom i 1997.

Anonymkode: ac6a9...ec3

1997 ja. Fysj, du må være et hælvete å kjenne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 5.8.2020 den 23.58, AnonymBruker skrev:

Kvitebjørn kong Valemon.

Anonymkode: 15593...ca1

Samme her.

Anonymkode: 7eb17...120

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry Potter og de vises stein.

Lurer på om det var sent 2001 eller tidlig 2002. Jeg var i hvert fall rundt 8 år 😊 Husker den var litt skummel, men veldig spennende. Min desidert beste kinoopplevelse var det, i hvert fall. Og jeg så alle filmene på kino med min tante etter det. Harry Potter på kino, ble "vår" greie 😊

Anonymkode: 5ea05...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det må ha vært Kamilla og tyven med klassen. 

Anonymkode: dbc34...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første kinofilmen jeg husker var Harry Potter og de vises stein med mamma, da var jeg ca. 7 år tror jeg. 10 år senere så jeg siste Potter-filmen på kino med mamma, og jeg måtte felle et par tårer av at en epoke var over! Gikk litt innpå meg...

Anonymkode: 2326e...955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var på 80 tallet engang, på bygdekinoen. Tror det var Footloose. Var ihvertfall en dansefilm. Eventuelt var det Fame.

Anonymkode: 73fed...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke hva den heter. Det var en golden retriever valp, som hadde rød sløyfe på. Den løp i en hage med kullet sitt, så var det en luftballong den hoppet oppi. Så fløy den over byen:laugh:

Jeg er veldig nysgjerrig på om noen kjenner igjen filmen, hadde vært interessant å vite årstallet. Tror jeg var veldig liten, men har en eldre bror som var med også, som sikkert fikk litt mer ut av kinoturen.

Anonymkode: aa7fd...82b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Utvandrerne med Liv Ullmann. 

Voksenfilm fra 1971. 

Jeg var 10 år, og min bestemor tok meg med på kino. Husker at hun spurte på forhånd da hun kjøpte billett om det var greit at jeg fikk se filmen. De sa ja. 

Husker fremdeles en sekvens i filmen. Et nybyggerpar bodde langt fra andre. Og ble angrepet av indianere. Kona var alene hjemme og var høygravid. Indianerne drepte henne, og skar ut fosteret fra magen hennes og hengte det opp utenfor inngangsdøra. 

Dette var i 1971. 

Jeg er nå nesten 60 år, og den scenen står fremdeles sterkt i minnet mitt. 

Anonymkode: 4b103...931

Ååhhh, den scenen husker jeg også. Jeg er noenogførti, så jeg så nok den filmen på TV, men akkurat det der er det eneste jeg husker fra den filmen.

Den første jeg kan huske å ha sett på kino tror jeg var "My Girl" 😢

Anonymkode: c8587...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bambi. Den neste var Annie. Så husker jeg at jeg så E.T tre ganger. 

Anonymkode: e5be5...d11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååååå Aristokattene! Jeg var fire? Født i 91.
Og deretter Tarzan, det husker jeg var en opplevelse. Rørte ved margen min omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2020 den 19.36, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke hva den heter. Det var en golden retriever valp, som hadde rød sløyfe på. Den løp i en hage med kullet sitt, så var det en luftballong den hoppet oppi. Så fløy den over byen:laugh:

Jeg er veldig nysgjerrig på om noen kjenner igjen filmen, hadde vært interessant å vite årstallet. Tror jeg var veldig liten, men har en eldre bror som var med også, som sikkert fikk litt mer ut av kinoturen.

Anonymkode: aa7fd...82b

Napoleon (1995)?

Anonymkode: 68ced...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var rundt 4 år så eg husker ikkje heilt kva det var. Lurer på om det var skjønnheten og udyret i 1991. Men vist vi snakker om første film eg faktisk husker ordentlig godt så var det Titanic i 1997.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...