Gå til innhold

Hvilken film var den første du så på kino?


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Alle mine kinobesøk i løpet av livet:

Vi så på film i barnehagen, men det teller vel ikke.

5 år: En film om Donald Duck. Aner ikke hvilken. På gamle Ringen kino på Carl Berners plass.

8/9 år: Flåklypa Grand Prix, Mormor og de åtte ungene i byen, Reisen til julestjernen, Aristokattene og kanskje noen flere på gamle Ringen kino. Har også et vagt minne om at jeg har vært på Saga kino; tror det var en film om Snedronningen jeg så der.

11 år: E.T. på Colloseum.

12 år: Olsenbandens siste kupp på Soria Moria.

16 år: Is-slottet sammen med resten av klassen, da vi skulle skrive oppgave om dette. På Colloseum.

18 år: Film om kampen mot apertheid i forbindelse med Operasjon Dagsverk; skoleforestilling på Eldorado.

Og dett var dett.

Anonymkode: 8b592...948

Beklager skrivefeil - Colosseum skulle det naturligvis være.

Anonymkode: 8b592...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle mine kinobesøk i løpet av livet:

Vi så på film i barnehagen, men det teller vel ikke.

5 år: En film om Donald Duck. Aner ikke hvilken. På gamle Ringen kino på Carl Berners plass.

8/9 år: Flåklypa Grand Prix, Mormor og de åtte ungene i byen, Reisen til julestjernen, Aristokattene og kanskje noen flere på gamle Ringen kino. Har også et vagt minne om at jeg har vært på Saga kino; tror det var en film om Snedronningen jeg så der.

11 år: E.T. på Colloseum.

12 år: Olsenbandens siste kupp på Soria Moria.

16 år: Is-slottet sammen med resten av klassen, da vi skulle skrive oppgave om dette. På Colloseum.

18 år: Film om kampen mot apertheid i forbindelse med Operasjon Dagsverk; skoleforestilling på Eldorado.

Og dett var dett.

Anonymkode: 8b592...948

Når jeg tenker godt etter, tror jeg også jeg har fått med meg en film om bobla Herbie på Kingenberg; det måtte ha vært da jeg var 9 år gammel.

Rart å tenke på at kinobesøkene gjorde så stort inntrykk på et barnesinn at jeg fortsatt kan huske det den dag idag.

Den første filmen moren min så, var en film om Helan og Halvan, noe hun husker - selv om det var for over 70 år siden.

Anonymkode: 8b592...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Catalina Culès skrev:

Om jeg ikke husker helt feil nå, var den første jeg så Kamilla og Tyven. 

Det var Tarzan, den første filmen. Husker at vi betalte kun 25 kr per billett og det var jeg og min søster som så filmen i en nesten tom sal. 

Anonymkode: 84cf0...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisen til Julestjernen. Jeg var 3,5 år, og fikk streng beskjed av min far om å svare at jeg var 4 hvis noen spurte. De var veldig nøye på aldersgrensene der vi bodde på 70-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første jeg husker, er Flåklypa Grand Prix. Husker vi var med min far, og det var kjempestort. 

Anonymkode: 087c0...488

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager skrivefeil - Colosseum skulle det naturligvis være.

Anonymkode: 8b592...948

Jeg tror alle forstod det.

Anonymkode: 4742d...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den første jeg kan huske iallefall er Spice girls filmen som hetet Spice world 🙈🙈 Haha jeg husker jeg ble dritskremt av han mannen som plutselig kom opp toalettet midt på natta 😂😬

Anonymkode: db477...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

E.T. the Extra-Terrestrial - ikke i 1982, men en relansering som ble gjort rundt 1986-87.

Anonymkode: d137e...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...