Gå til innhold

Folk som driter i korona


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pussig det, at nå heter det at det var "nesten ikke smitte" i Norge før sommerferien. Mens i den perioden ble det gjort et stort drama ut av hvert eneste nye tilfelle, hvor forferdelig det var og hvor elendige folk var til å følge smittevernråd,

Anonymkode: 4b0ac...caa

Nå dikter du fælt. Vi visste at de store demonstrasjonene gikk bra nettopp fordi smitten var lav, og det sto jo masse om R-tallet i pressen.

Anonymkode: 1cabd...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.8.2020 den 16.49, tussi84 skrev:

Driter ikke fullstendig i korona, men har akseptert at det eksisterer og at noen få tall i prosent blir alvorlige syke/få tall dør iht hvor mange som blir smittet. Har skjønt at dette er nok et nytt virus vi må lære oss å leve med, og innsett at det kommer nye virus hele tiden. Etterhvert vil det nok komme virus som er langt farligere enn dette corona viruset. 

Synd at noen dør pga viruset, men at sykdom dreper spesielt blant den eldre befolkningen er da ikke noe nytt. At noen få tall uten om eldre dør pga sykdom er også normalt. Dette er ikke noe som kan unngås helt uansett. Sykdom og død er en naturlig del av livet. Hører folk sier at de ikke unner noen å bli kvalt pga corona. Det forstår jeg. Samtidig er det viktig å tenke over at at mange mennesker dør hvert år pga hjertesvikt i eldre alder der lungene fylles opp med vann. Det gir også kvelings fornemmelse og dårlig pust.  Er ikke noe bedre det heller..

Virus, sykdom og død kommer alltid til å eksistere. Uansett hvor mye enn prøver å beskytte seg selv og andre, så vil noen bli syke uansett, og ja noen kommer til å dø pga dette eller andre virus som både eksisterer nå og som kommer til å komme i fremtiden.

Jeg tror corona blir et virus enn rett og slett må lære seg å leve med/akseptere at finnes, på lik linje som andre virus vi kjenner til. Jeg ser ikke for meg at det kommer noen vaksine med god effekt, men at etterhvert vil man kunne få medisiner som demper noen av symptomene. Et annet mulig scenario er at viruset muterer til noe mindre farlig eller at færre og færre blir rammet på sikt fordi de fleste har hatt det. 

 

Regner med at du har både eldre og syke i slekten. Er det greit for deg å drite i smittevern slik at dine evt. slekt og familie dør en altfor tidlig død?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 14.52, AnonymBruker skrev:

så de mange tusen som sto tett sammen i demonstrasjoner i juni, uten at det ble påvist ett eneste smittetilfelle etterpå, de var ikke så veldig slappe? eksemplarisk smittevernsorientert ungdom?

den må du lenger ut på landet med.

Anonymkode: 1cabd...9af

Eller flaks.. Hadde det vært noen der med smitte hadde situasjonen vært en helt annen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bindersen skrev:

Eller flaks.. Hadde det vært noen der med smitte hadde situasjonen vært en helt annen.

Det er jo det jeg sier. Det var ikke noen med smitte der. Fordi smitten i befolkningen var ekstremt lav før det ble åpnet for utenlandsreiser. Nå er den ti ganger høyere enn den var medio juli.

Anonymkode: 1cabd...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det jeg sier. Det var ikke noen med smitte der. Fordi smitten i befolkningen var ekstremt lav før det ble åpnet for utenlandsreiser. Nå er den ti ganger høyere enn den var medio juli.

Anonymkode: 1cabd...9af

Men smitte var her, og det hadde holdt med en eneste smitta i den demonstrasjonen. Siden det har vært smitte i omløp hjelper det ikke at den har vært lav når man samles så mange. Det hadde holdt med at den eneste smitta i hele Norge hadde vært til stede.

Å delta i den demonstrasjonen var langt mer tankeløst enn å reise til et grønt land så lenge man holder avstand.

Anonymkode: fd6f9...2c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå dikter du fælt. Vi visste at de store demonstrasjonene gikk bra nettopp fordi smitten var lav, og det sto jo masse om R-tallet i pressen.

Anonymkode: 1cabd...9af

Nå er det du som dikter. Med mindre de "vi" du refererer til er deg selv og et par bekjente.
Bla tilbake til trådene som var aktive rett før og etter demonstrasjonen, og les dem.
Var ikke måte på hvor egoistiske disse demonstrantene var og hvilken katastrofe de ville påføre landet i form av økt smitte. og alle smittevernstiltak fram til da var totalt bortastet.

Anonymkode: 4b0ac...caa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det fins en hel haug sykdommer. Jeg har uansett hatt det og hadde knapt symptomer. Er mer bekymret for de økonomiske problemene som følge av tiltakene. 

Anonymkode: ed1cb...c9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det jeg sier. Det var ikke noen med smitte der. Fordi smitten i befolkningen var ekstremt lav før det ble åpnet for utenlandsreiser. Nå er den ti ganger høyere enn den var medio juli.

Anonymkode: 1cabd...9af

Det stemmer ikke. De fant en person med smitte, men kunne riktignok ikke avgjøre om vedkommende ble smittet før, under eller etter demonstrasjonen. Nå ser det derimot ikke ut til at det førte til noen videre smittespredning, med mindre det er snakk om en av de mange anonyme i statistikken, altå de som ikke får sin egen Dagblad-forside.

Anonymkode: 4b0ac...caa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Honey Dew skrev:

Regner med at du har både eldre og syke i slekten. Er det greit for deg å drite i smittevern slik at dine evt. slekt og familie dør en altfor tidlig død?

Har ikke sagt noe om at jeg driter i smittevern. Jeg er i risiko gruppa. Det er min søster, mamma, bestemor, svigermor og mann også. Jeg holder 1 m avstand til fremmede og er hjemme hvis jeg skulle bli syk + vask av hender/antibac. Tar ikke kollektivt med mindre jeg må.  

Det er egentlig alt myndighetene har satt som anbefalinger.  

Jeg har ikke tenkt til å bruke mnd vis eller årevis på å leve i frykt. 

Endret av tussi84
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tenker bare på seg selv. Gjør jo ikke noe om de blir litt snufsete, de tåler det jo. De driter i alle de som faktisk blir veldig syke, og alle andre det vil gå ut over når helsevesenet er overbelastet. Det er i tider som dette man ser hvor egoistiske mennesker kan være. Bare de får liggi på en strand med en drink i hånda driter de i 4 år gamle kreftpasienter som ikke får behandlingen de trenger fordi sykehuset er overbelastet 

Anonymkode: a30ef...e47

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De tenker bare på seg selv. Gjør jo ikke noe om de blir litt snufsete, de tåler det jo. De driter i alle de som faktisk blir veldig syke, og alle andre det vil gå ut over når helsevesenet er overbelastet. Det er i tider som dette man ser hvor egoistiske mennesker kan være. Bare de får liggi på en strand med en drink i hånda driter de i 4 år gamle kreftpasienter som ikke får behandlingen de trenger fordi sykehuset er overbelastet 

Anonymkode: a30ef...e47

Helt enig. Apropos det du sier der, så leste jeg nettopp en veldig god kommentar i avisen om dette med koronaens klasseskiller og det ansvaret vi har for andre - at det er de med de lavest lønnede yrkene, som ikke kan ha hjemmekontor, som ikke har råd til å bruke tusenvis av kroner på munnbind, samt de med behov for helsetjenester, som er de mest utsatte, og så konkluderer de med dette som jeg er 100 prosent enig i:

"Men denne gjenåpningen av samfunnet, der anbefalingene er flere enn påbudene, legger også et større ansvar på hver enkelt av oss for å gjøre vårt for ikke å spre smitte.

Den sterke velferdsstaten har gitt de fleste av oss en enorm frihet til å gjøre hva vi vil, når vi vil. Blikket og ansvaret for de andre, har kommune og stat tatt seg av.

Vi kan like det eller ikke, men koronakrisen krever at vi stadig holder blikket åpent for hva våre egne valg kan gjøre med andres helse."

https://www.aftenbladet.no/meninger/leder/i/1n1ALM/Koronaens-klasseskiller

Anonymkode: 1cabd...9af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. De fant en person med smitte, men kunne riktignok ikke avgjøre om vedkommende ble smittet før, under eller etter demonstrasjonen. Nå ser det derimot ikke ut til at det førte til noen videre smittespredning, med mindre det er snakk om en av de mange anonyme i statistikken, altå de som ikke får sin egen Dagblad-forside.

Anonymkode: 4b0ac...caa

med andre ord: Ingen ble smittet. Flisespikker.

Anonymkode: 1cabd...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...