Gå til innhold

Folk som driter i korona


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tåle at vi har en åpen debatt, som bidrar til økt forståelse for at det å reise utenlands under en pandemi er et jævlig dårlig valg, selv om det formelt sett ikke er ulovlig.

Anonymkode: 1cabd...9af

Og hva hjelper det med reiseskam? Blir man mer eller mindre smittet av å skamme seg? Får man brukt tidsmaskinen for å få reisen ugjort? 

Anonymkode: 1d62b...894

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle skal dø av et eller annet uansett. Slik er det. Jeg lever som normalt mens jeg lever. 

Anonymkode: 74ef3...64f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tåle at vi har en åpen debatt, som bidrar til økt forståelse for at det å reise utenlands under en pandemi er et jævlig dårlig valg, selv om det formelt sett ikke er ulovlig.

Anonymkode: 1cabd...9af

Det er greit med debatt og kritikk, men utskjelling er dårlig retorikk.

Anonymkode: 78aa0...c69

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle skal dø av et eller annet uansett. Slik er det. Jeg lever som normalt mens jeg lever. 

Anonymkode: 74ef3...64f

Flott om du da ikke smitter andre med corona evt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så mange skrothuer på kg som skriker konstant om at det bare er hysteri? Er dere Trump-fans hele idiotgjengen?

Anonymkode: 97439...a68

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva hjelper det med reiseskam? Blir man mer eller mindre smittet av å skamme seg? Får man brukt tidsmaskinen for å få reisen ugjort? 

Anonymkode: 1d62b...894

forhåpentligvis kan det stoppe folk fra å foreta unødvendige reiser i fortsettelsen. Ikke skammen, men debatten og informasjonen som viser at reisingen faktisk øker smitten slik at vi alle må belage oss på nye restriksjoner. Faen, folk er så barsnlige med dette jabbet om skam og trass. Bli voksne!

Anonymkode: 1cabd...9af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor er det så mange skrothuer på kg som skriker konstant om at det bare er hysteri? Er dere Trump-fans hele idiotgjengen?

Anonymkode: 97439...a68

Hvorfor er folk på kvinneguiden så redde for ryktet sitt at de må poste alt "anonymt"? Det går an å ta viruset alvorlig uten å bli hysterisk. Vi skal alle dø innen noen år uansett, så det er den som utnytter tiden best som vinner.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så mange skrothuer på kg som skriker konstant om at det bare er hysteri? Er dere Trump-fans hele idiotgjengen?

Anonymkode: 97439...a68

Må man være Trump-fan for å mene at mange nordmenn har en hysterisk og irrasjonell reaksjon?

Anonymkode: f492d...c2d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

du tenker at selvstendig tenkning ikke er av det gode? at vi ikke må være kritiske til myndighetenes håndtering av saker? at alt som ikke er spesifikt forbudt er moralsk riktig?

er du sikker på at det er sånn du vil vi skal ha det? 

Anonymkode: 1cabd...9af

Les hva jeg skriver da. Jeg støtter at alle kan vurdere selv hva de er komfortable med. Jeg respekterer fullt ut mine foreldre som er i risikogruppen, og derfor har sine selvpålagte, strengere regler. Jeg respekterer fullt ut at noen er kritiske til myndighetenes regler. 

Det jeg mangler forståelse for er de som vil pålegge meg, som følger reglene, at jeg skal leve etter deres enda strengere og egenpålagte regler. 

Anonymkode: 7d9e2...ca0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

forhåpentligvis kan det stoppe folk fra å foreta unødvendige reiser i fortsettelsen. Ikke skammen, men debatten og informasjonen som viser at reisingen faktisk øker smitten slik at vi alle må belage oss på nye restriksjoner. Faen, folk er så barsnlige med dette jabbet om skam og trass. Bli voksne!

Anonymkode: 1cabd...9af

Men det er smittevernsbrudd som har ført til vesentlig økning og økt R tall. Ser du på smittespredning fra reiser og atferd der regelverket er fulgt er den forsvinnende liten, og egentlig begrenset til de som selv har reist. 

Anonymkode: 7d9e2...ca0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les hva jeg skriver da. Jeg støtter at alle kan vurdere selv hva de er komfortable med. Jeg respekterer fullt ut mine foreldre som er i risikogruppen, og derfor har sine selvpålagte, strengere regler. Jeg respekterer fullt ut at noen er kritiske til myndighetenes regler. 

Det jeg mangler forståelse for er de som vil pålegge meg, som følger reglene, at jeg skal leve etter deres enda strengere og egenpålagte regler. 

Anonymkode: 7d9e2...ca0

hvem er det som pålegger deg noe? vi kritiserer valget og vurderingene dine. Det er noe annet.

Anonymkode: 1cabd...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er smittevernsbrudd som har ført til vesentlig økning og økt R tall. Ser du på smittespredning fra reiser og atferd der regelverket er fulgt er den forsvinnende liten, og egentlig begrenset til de som selv har reist. 

Anonymkode: 7d9e2...ca0

det er jo ikke det. Smitteklyngene i Haugesund, Sveio og Askøy kommer fra ett ektepar som kom fra utlandet. Samme med Moss og hurtigruta - spredning etter at pasient 0 kom fra utlandet med smitte.

Anonymkode: 1cabd...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er smittevernsbrudd som har ført til vesentlig økning og økt R tall. Ser du på smittespredning fra reiser og atferd der regelverket er fulgt er den forsvinnende liten, og egentlig begrenset til de som selv har reist. 

Anonymkode: 7d9e2...ca0

Det er jo nettopp det. Hadde disse som reiste til grønne land overholdt reglene om håndvask, avstand og holde seg hjemme ved symptomer, ville dette ikke ha skjedd. 

Anonymkode: 1d62b...894

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er jo ikke det. Smitteklyngene i Haugesund, Sveio og Askøy kommer fra ett ektepar som kom fra utlandet. Samme med Moss og hurtigruta - spredning etter at pasient 0 kom fra utlandet med smitte.

Anonymkode: 1cabd...9af

Moss - brudd karantene. brudd avstandsregler. 

Hurtigruten - brudd karantene, samt andre regelbrudd. 

Haugesund og Bergen - mindre, lokale utbrudd, som per nå synes å ikke ha spredd seg utenfor husstanden. Slik Regjeringen varslet, og sier vi må leve noen år fremover. 

Anonymkode: 7d9e2...ca0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er direkte flaut når folk setter stolthet i å ikke bry seg om covid-19. Det blir litt på samme måte når folk stolt sier at de ikke bryr seg om miljøet, spiser masse svensk billig kjøtt, og generelt bryr seg nada om dyrevelferd. Setter seg selv i offerposisjon med noe økt stemme for å ta ordet og lirer ut "nei vet du hva, det er måte på hvor mye man skal gå ned i livskvalitet for andres skyld. det er viktig for psyken å tenke litt på seg selv også så jeg gjør dette med god samvittighet", og forventer at alle skal nikke i enighet, klappe stakkarsen på skulderen og si at det er vel fortjent. De minner meg om hormonelle veslevoksne 14 åringer som ropte ut "YOLO" den gang det var populært.

Uff liten utblåsning 😅

Anonymkode: 2623f...0de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Moss - brudd karantene. brudd avstandsregler. 

Hurtigruten - brudd karantene, samt andre regelbrudd. 

Haugesund og Bergen - mindre, lokale utbrudd, som per nå synes å ikke ha spredd seg utenfor husstanden. Slik Regjeringen varslet, og sier vi må leve noen år fremover. 

Anonymkode: 7d9e2...ca0

ja, men herregud, grunnforutsetningen for at smitte skal spres pga smittevernsbrudd er jo at smitten er der i utgangspunktet. Smitte som ikke finnes, kan ikke spres. Der ville ikke vært smitte disse stedene hvis ikke den var importert fra utlandet. Til Haugesund av et ektepar som hadde vært i utlandet, på hurtigruta av ansatte fra Fillipinene, og i Moss husker jeg ikke detaljene, men også der hadde pasient 0 tatt med seg smitte fra utlandet.

Anonymkode: 1cabd...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

ja, men herregud, grunnforutsetningen for at smitte skal spres pga smittevernsbrudd er jo at smitten er der i utgangspunktet. Smitte som ikke finnes, kan ikke spres. Der ville ikke vært smitte disse stedene hvis ikke den var importert fra utlandet. Til Haugesund av et ektepar som hadde vært i utlandet, på hurtigruta av ansatte fra Fillipinene, og i Moss husker jeg ikke detaljene, men også der hadde pasient 0 tatt med seg smitte fra utlandet.

Anonymkode: 1cabd...9af

Vi hadde også innenlandssmitte og nye tilfeller hver eneste dag før grensene ble åpnet. 

Anonymkode: 1d62b...894

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja, men herregud, grunnforutsetningen for at smitte skal spres pga smittevernsbrudd er jo at smitten er der i utgangspunktet. Smitte som ikke finnes, kan ikke spres. Der ville ikke vært smitte disse stedene hvis ikke den var importert fra utlandet. Til Haugesund av et ektepar som hadde vært i utlandet, på hurtigruta av ansatte fra Fillipinene, og i Moss husker jeg ikke detaljene, men også der hadde pasient 0 tatt med seg smitte fra utlandet.

Anonymkode: 1cabd...9af

Og igjen. Det hadde ikke vært et problem om folk oppførte seg og forholdt seg til retningslinjene. Da ville R tallet fortsatt vært godt på vei ned, samtidig som folk kunne levd tilnærmet som før, inkludert utenlandsturer. 

Anonymkode: 7d9e2...ca0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi hadde også innenlandssmitte og nye tilfeller hver eneste dag før grensene ble åpnet. 

Anonymkode: 1d62b...894

svært lite. Den 13. juli var tredagerssnittet 4 nye tilfeller per dag. I går var det 47.

Hva tror det er imorgen?

Anonymkode: 1cabd...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og igjen. Det hadde ikke vært et problem om folk oppførte seg og forholdt seg til retningslinjene. Da ville R tallet fortsatt vært godt på vei ned, samtidig som folk kunne levd tilnærmet som før, inkludert utenlandsturer. 

Anonymkode: 7d9e2...ca0

ja, men nå konstaterer vi jo at folk ikke kan oppføre seg. Det er et faktum som vi må forholde oss til. Nytter ikke å sitte her å gnåle over at folk ikke holder avstand, uten å gjøre noe. Så da er kanskje det enkleste å stenge grensene igjen. For det virket jo faktisk.

Anonymkode: 1cabd...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...