Gå til innhold

IKM September


vret

Anbefalte innlegg

1 time siden, Erosrose skrev:

Jeg har så lite symptomer... 

Jeg er bare 6dpo

 

1 time siden, Mummikoppp skrev:

Jeg har ingen symptomer, men jeg er bare 3dpo. Så hvis jeg er gravid så har vel ikke egget festet seg enda, så sikkert derfor. Men håper jeg begynner å få litt symptomer fra 6dpo🤞

 

34 minutter siden, adinterim skrev:

Man får vel ikke reelle symptomer så tidlig som 6dpo? Jeg er 7dpo i dag og har heller ingen symptomer, som jeg vet, men velger å ikke være bekymret! 

Jeg har blitt gravid 7 ganger og har aldri kjent symptomer så tidlig. Tidligste har vært rundt sv.uke 6, med kvalme/ekstra trøtt. I dpo-land har det vært NULL forskjell på om jeg har vært gravid eller mensen som har kommet. Samme murringer, ømme bryst o.l uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, adinterim skrev:

Man får vel ikke reelle symptomer så tidlig som 6dpo? Jeg er 7dpo i dag og har heller ingen symptomer, som jeg vet, men velger å ikke være bekymret! Kribler/murrer litt under skambenet på en litt vond måte, men ikke noe som helst likt det jeg følte i uke 7-8-9 eller noe i forrige svangerskap, da føltes det nesten som om livmoren utvidet seg. Da visste jeg ikke at jeg var gravid før i uke 6 eller 7, og da var det fordi jeg hadde så sykt lyst på plukkfisk 😅

6dpo har egget så vidt rukket å feste seg, hvis det i det hele tatt har det, så det å kjenne symptomer så tidlig er absolutt ikke vanlig. Noen kjenner allikevel noe, men det kan like gjerne være fordi det skjer mye i kroppen mellom eggløsning og mens, så det er ikke nødvendigvis gravidsymptomer i det hele tatt. 

Anonymkode: 04fbd...901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Amatariel skrev:

 

 

Jeg har blitt gravid 7 ganger og har aldri kjent symptomer så tidlig. Tidligste har vært rundt sv.uke 6, med kvalme/ekstra trøtt. I dpo-land har det vært NULL forskjell på om jeg har vært gravid eller mensen som har kommet. Samme murringer, ømme bryst o.l uansett.

Ååh, da er det jo positivt🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig aldri kjent at jeg har eggløsning. Ikke etter at jeg gikk gravid heller, som jeg hører mange gjør? Men i dag lurer jeg på om jeg faktisk kjenner noe. Litt vondt nederst i magen på høyre side? Eller så er det bare helt vanlig overanalysering 😂

Pleier dere kjenner eggløsningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, vret skrev:

Jeg har egentlig aldri kjent at jeg har eggløsning. Ikke etter at jeg gikk gravid heller, som jeg hører mange gjør? Men i dag lurer jeg på om jeg faktisk kjenner noe. Litt vondt nederst i magen på høyre side? Eller så er det bare helt vanlig overanalysering 😂

Pleier dere kjenner eggløsningen?

Ja etter prøvingen på dette barnet har jeg kjent eggløsningen! Helt merkelig, gjorde det aldri før. Og vi prøvde intenst med de to forrige barna, så jeg kartla minst like mye som nå. Men kjente det aldri da. Måtte stole på tester og temping. I forrige pp og denne her har jeg kjent det kjempegodt. Skikkelig stikkende smerte. I går klarte jeg nesten ikke gå uten pause fra bilen og inn i huset fordi det stakk sånn. Syns det er fantastisk! At kroppen gir meg tegn. Jeg ser jo aldri noe til EL-slim eller sånt så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, vret skrev:

Jeg har egentlig aldri kjent at jeg har eggløsning. Ikke etter at jeg gikk gravid heller, som jeg hører mange gjør? Men i dag lurer jeg på om jeg faktisk kjenner noe. Litt vondt nederst i magen på høyre side? Eller så er det bare helt vanlig overanalysering 😂

Pleier dere kjenner eggløsningen?

Jeg kjenner som regel alltid når jeg har eggløsning. Og hvilken side. Litt vondt noen ganger og veldig vondt andre ganger😅 kjente det veldig godt denne gangen. Fikk og litt samme smerter med litt napping/stikk 7 dager etter el. Om det var egget som festet seg eller noe annet det vet jeg ikke. Men gravid ser det ut at jeg har blitt😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, Amatariel skrev:

 

 

Jeg har blitt gravid 7 ganger og har aldri kjent symptomer så tidlig. Tidligste har vært rundt sv.uke 6, med kvalme/ekstra trøtt. I dpo-land har det vært NULL forskjell på om jeg har vært gravid eller mensen som har kommet. Samme murringer, ømme bryst o.l uansett.

Ååh, da er det jo positivt🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 7 dpo, og fikk helt blenda hvit test idag. (jeg vet det er tidlig) men jeg blir så negativ🙈

Føler ingen symptomer heller.... 

 

Sist jeg var gravid så fikk jeg svak svak positiv 7 dpo, så kjenner nok at jeg "forventet" det denne runden også. 

Hvilken dpo er dere på? Symptomer? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Erosrose skrev:

Sist jeg var gravid så fikk jeg svak svak positiv 7 dpo, så kjenner nok at jeg "forventet" det denne runden også. 

Hvilken dpo er dere på? Symptomer? 😊

Før jeg ble gravid i sommer hadde jeg blitt gravid 6 ganger før og alltid skimtet strek på 9 dpo. Du kan tro jeg ble negativ i sommer da jeg fikk helt blenda test på 9 dpo. Var heeelt sikker på at alt var over. Men 10 dpo så jeg noe svakt svakt, dog usikker på om det var streksyn. Men på 11 dpo ble det en faktisk svak strek. Så det kan være forskjell! Ikke gi opp så tidlig :) Husk at noen må helt til IKM rundt 14 dpo før de ser strek.

Jeg er 2 dpo i dag :lol: Hvis jeg er gravid forventer jeg ingen symptomer før om minst fire uker, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skrive litt her igjen jeg.. få ut litt frustrasjon 😞

Jeg fikk positivt EL-test onsdag. I går torsdag fikk jeg ikke testet før på kvelden, med digital, som da viste negativt. Og så tenkte jeg meg ikke om og helte det ut før jeg kom på å også teste med strimmel.. jaja, er det da noe poeng å teste med strimmel i dag fredag? Er da EL i går torsdag eller i dag fredag? Er 1DPO i dag fredag eller i morgen lørdag?

Og så til frustrasjonen. Jeg og mannen har fått lagt inn aksjer hver dag mandag-torsdag denne uken. Det vil si, annenhver dag har ikke han fått utløsning. Vet ikke om jeg stresser han for mye med dette (gjør alt jeg kan for å unngå at det blir pliktsex), om det er fordi vi normalt sett ikke har sååå mye sex (han blir tydeligvis så utholdende 😆), eller hva det kan være. Når det ikke gikk for han tirsdag gikk det greit der og da, iom at jeg ikke hadde fått positiv EL enda, men når det ikke gikk for han i går torsdag ble jeg så lei meg iom at jeg visste at EL var rett rundt hjørnet.. Men viste det ikke til han, vil for all del ikke gi han dårlig samvittighet i tillegg!

Er det noe vits å legge inn aksjer i dag? Er vi fortsatt innenfor "vinduet"? Har sagt til han at det kan finnes en sjans i dag og, men at jeg ikke vil mase, men hvis han føler for det ila dagen er det bare å si i fra ;) 

Beklager langt innlegg. Det er fint å få skrevet det ned til noen som forstår ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, vret skrev:

Jeg har egentlig aldri kjent at jeg har eggløsning. Ikke etter at jeg gikk gravid heller, som jeg hører mange gjør? Men i dag lurer jeg på om jeg faktisk kjenner noe. Litt vondt nederst i magen på høyre side? Eller så er det bare helt vanlig overanalysering 😂

Pleier dere kjenner eggløsningen?

Jeg pleier å kjenne eggløsning. Merker det mest når jeg går, for da føles det som at det strekker i livmoren. Føler det mest på høyre side og varer et døgns tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forventer mens i dag. Tok test i dag tidlig og den var negativ. Snakket med Fertilitetssenteret, og siden jeg er på Utrogestan kan det forsinke mensen litt. Så nå er det bare å vente til den kommer, og så blir det en ny omgang med hormoner. Skal da prøve Letrozol for første gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Amatariel skrev:

Før jeg ble gravid i sommer hadde jeg blitt gravid 6 ganger før og alltid skimtet strek på 9 dpo. Du kan tro jeg ble negativ i sommer da jeg fikk helt blenda test på 9 dpo. Var heeelt sikker på at alt var over. Men 10 dpo så jeg noe svakt svakt, dog usikker på om det var streksyn. Men på 11 dpo ble det en faktisk svak strek. Så det kan være forskjell! Ikke gi opp så tidlig :) Husk at noen må helt til IKM rundt 14 dpo før de ser strek.

Jeg er 2 dpo i dag :lol: Hvis jeg er gravid forventer jeg ingen symptomer før om minst fire uker, hehe.

takk for svar:) jeg vet innerst inne at det er nesten umulig å se noe 7 dpo. men du vet... man blir litt små gal av de dpo dagene hehe. Jeg håper jeg kan se noe kanskje 9 dpo. dagene har gått så tregt frem til idag, men forhåpentligvis gå det litt raskere nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Dansken said:

Forventer mens i dag. Tok test i dag tidlig og den var negativ. Snakket med Fertilitetssenteret, og siden jeg er på Utrogestan kan det forsinke mensen litt. Så nå er det bare å vente til den kommer, og så blir det en ny omgang med hormoner. Skal da prøve Letrozol for første gang.

Så leit at den var negativ! Er det ingen sjanse for at du kan få en positiv test senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, vret skrev:

Må skrive litt her igjen jeg.. få ut litt frustrasjon 😞

Jeg fikk positivt EL-test onsdag. I går torsdag fikk jeg ikke testet før på kvelden, med digital, som da viste negativt. Og så tenkte jeg meg ikke om og helte det ut før jeg kom på å også teste med strimmel.. jaja, er det da noe poeng å teste med strimmel i dag fredag? Er da EL i går torsdag eller i dag fredag? Er 1DPO i dag fredag eller i morgen lørdag?

Og så til frustrasjonen. Jeg og mannen har fått lagt inn aksjer hver dag mandag-torsdag denne uken. Det vil si, annenhver dag har ikke han fått utløsning. Vet ikke om jeg stresser han for mye med dette (gjør alt jeg kan for å unngå at det blir pliktsex), om det er fordi vi normalt sett ikke har sååå mye sex (han blir tydeligvis så utholdende 😆), eller hva det kan være. Når det ikke gikk for han tirsdag gikk det greit der og da, iom at jeg ikke hadde fått positiv EL enda, men når det ikke gikk for han i går torsdag ble jeg så lei meg iom at jeg visste at EL var rett rundt hjørnet.. Men viste det ikke til han, vil for all del ikke gi han dårlig samvittighet i tillegg!

Er det noe vits å legge inn aksjer i dag? Er vi fortsatt innenfor "vinduet"? Har sagt til han at det kan finnes en sjans i dag og, men at jeg ikke vil mase, men hvis han føler for det ila dagen er det bare å si i fra ;) 

Beklager langt innlegg. Det er fint å få skrevet det ned til noen som forstår ❤️ 

om el test var positiv onsdag (og negativ dagene etter det) da hadde du eggløsning torsdag, og egget lever i ca 24 timer. så du har fredagen på deg også tror jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, vret skrev:

Så leit at den var negativ! Er det ingen sjanse for at du kan få en positiv test senere?

Jo altså hvis jeg ikke får mensen nå i løpet av helga er det vel en sjans. Vi får se 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

55 minutter siden, vret skrev:

Må skrive litt her igjen jeg.. få ut litt frustrasjon 😞

Jeg fikk positivt EL-test onsdag. I går torsdag fikk jeg ikke testet før på kvelden, med digital, som da viste negativt. Og så tenkte jeg meg ikke om og helte det ut før jeg kom på å også teste med strimmel.. jaja, er det da noe poeng å teste med strimmel i dag fredag? Er da EL i går torsdag eller i dag fredag? Er 1DPO i dag fredag eller i morgen lørdag?

Og så til frustrasjonen. Jeg og mannen har fått lagt inn aksjer hver dag mandag-torsdag denne uken. Det vil si, annenhver dag har ikke han fått utløsning. Vet ikke om jeg stresser han for mye med dette (gjør alt jeg kan for å unngå at det blir pliktsex), om det er fordi vi normalt sett ikke har sååå mye sex (han blir tydeligvis så utholdende 😆), eller hva det kan være. Når det ikke gikk for han tirsdag gikk det greit der og da, iom at jeg ikke hadde fått positiv EL enda, men når det ikke gikk for han i går torsdag ble jeg så lei meg iom at jeg visste at EL var rett rundt hjørnet.. Men viste det ikke til han, vil for all del ikke gi han dårlig samvittighet i tillegg!

Er det noe vits å legge inn aksjer i dag? Er vi fortsatt innenfor "vinduet"? Har sagt til han at det kan finnes en sjans i dag og, men at jeg ikke vil mase, men hvis han føler for det ila dagen er det bare å si i fra ;) 

Beklager langt innlegg. Det er fint å få skrevet det ned til noen som forstår ❤️ 

Enig med Erosrose. Jeg ville stolt på den negative digitale testen i går, slik at jeg hadde beregnet EL til å være i går. Altså 1 dpo i dag. Dagen etter EL er også en fertil dag! :) Men uansett om dere ikke klarer å få til noe sex i dag, så ville jeg ikke blitt deprimert. Selv om det ikke ble utløsning tirs+tors, så hadde dere sex med utløsning både man + ons som begge er fertile dager. I tillegg til at det er mulig å bli gravid uten utløsning også. Så masse å gå på her!! Mitt yngste barn ble til da vi "bare" fikk lagt inn aksjer på 2/5 dager. Husker jeg var sååå lei meg da, for han skulle reise bort. Men det trengte jeg ikke være ;) Husk at det bare er èn sædcelle som trengs.

40 minutter siden, Dansken skrev:

Forventer mens i dag. Tok test i dag tidlig og den var negativ. Snakket med Fertilitetssenteret, og siden jeg er på Utrogestan kan det forsinke mensen litt. Så nå er det bare å vente til den kommer, og så blir det en ny omgang med hormoner. Skal da prøve Letrozol for første gang.

Usj så kjedelig med negativ test :( Håper Letrozol gjør susen! Om det ikke går for meg denne gangen her vurderer jeg også å spørre om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sette opp en liten liste av de små diffuse symptomene jeg har, sånn tilfelle det ender i positiv test, så kan andre sammenligne sine symptomer. Plus at jeg kan gå tilbake å lese.

(og jeg vet at man teknisk sett ikke kan fø symptomer før egget har festet seg og begyner å produsere HCG. skriver ned bare for å notere, å kanskje noen andre kjenner seg igjen )

Jeg har funnet innlegg fra meg i 2015 (første graviditet) det har hjulpet meg mye å lese det. så da fortsetter jeg i år 2020 med ny dpo oppsummering.

1-2 dpo  ikke mye til symptomer (litt såre nipler, om jeg kjente etter)

3 dpo Mage kramper, milde (murringer) - Hvitt slimete cm - sto opp 2 ganger på natten for å tisse (jeg står aldri opp om natt aå tisser til vanlig) - Veldig oppblåst masse luft.

4 dpo samme magekramper - oppblåst

5 dpo samme magekramper - litt ømme nipler - veldig trøtt å sliten - oppblåst - tisse på natten - urolige ben om natten.

6 dpo samme magekramper - litt ømme nipler - veldig trøtt å sliten - oppblåst - forstoppet - lett hodepine - tisse på natten - tørr            cm - urolige ben om natten - veldig detaljert rar drøm.

7 dpo samme magekramper - litt ømme nipler - negativ test - tørr cm - trøtt - lett hodepine.

 

 

Endret av Erosrose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Erosrose said:

om el test var positiv onsdag (og negativ dagene etter det) da hadde du eggløsning torsdag, og egget lever i ca 24 timer. så du har fredagen på deg også tror jeg :)

 

13 minutter siden, Amatariel said:

Enig med Erosrose. Jeg ville stolt på den negative digitale testen i går, slik at jeg hadde beregnet EL til å være i går. Altså 1 dpo i dag. Dagen etter EL er også en fertil dag! :) Men uansett om dere ikke klarer å få til noe sex i dag, så ville jeg ikke blitt deprimert. Selv om det ikke ble utløsning tirs+tors, så hadde dere sex med utløsning både man + ons som begge er fertile dager. I tillegg til at det er mulig å bli gravid uten utløsning også. Så masse å gå på her!! Mitt yngste barn ble til da vi "bare" fikk lagt inn aksjer på 2/5 dager. Husker jeg var sååå lei meg da, for han skulle reise bort. Men det trengte jeg ikke være ;) Husk at det bare er èn sædcelle som trengs.

Takk for svar ❤️ Føler meg mye bedre :) 

Jeg krysser fingrene for at den ene sædcellen finner frem denne gangen, med eller uten aksjer i dag. Og ønsker DPO-land velkommen. Sååå altfor spennende!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå jeg er så frustrert! I 2 dager har jeg hatt stikking og en rar følelse i livmoren - og fikk et liiiiiite håp - men i dag er det vanlige menssmerter:( 10 dpo i dag. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...