Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg var i dag på ultralyd på grunn av brun utflod. Jeg er i dag 5+2, ifølge EL(positiv El test 10 og 11 juli), festeblødning 3 dpoJeg forventet ikke å se stort, men iallfall noe, som feks fostersekk og plommesekk. Men gynekologen så altså ingenting, ikke en svart prikk som kunne tyde på fostersekk.. Hun uroet seg ikke og tok hcg blodprøve og jeg skal tilbake onsdag. Da det sikkert var for tidlig, hun beregnet utfra mens og da er jeg 5+4(men vet jo når EL var). Trodde man iallfall skulle se en fostersekk med plomme sekk.

Må også nevne at jeg tok test om morgenen idag som var positiv og fin i styrken. Tok en etter å ha vært hos gyn og den var enda sterkere igjen.

- Er dette normalt? Har ikke vondt og har ikke brun utflod.

- Kan ting forandre seg mye iløpet av 2 dager, at jeg altså kan se en liten fostersekk?

-
Kan jeg være kortere på vei enn jeg tror selvom jeg hadde de positive el - testene? Fikk positive graviditetstester 9 dpo så jeg skal jo ha beregnet riktig?

- har noen opplevd det samme ved tidlig ul dere dere har hatt positive el - tester samt graviditetstester, også har det gått bra alikevel?

IMG_20200803_163635.thumb.jpg.9a569f2721866dedbccac5358f796aba.jpg

Legger ved bilde av tester fra 9 dpo. Den nest øverste er på morgenen idag og den øverste er ettermiddagen idag. Tydelig sterkere bare idag. 

Anonymkode: 3164c...844

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du vet jo ikke når du hadde eggløsning selv om du har tatt tester. Og var testen positiv 11. juli, kan eggløsning ha vært to dager etterpå. Hvorfor i alle dager gikk du så tidlig på ultralyd, var det ingen som fortalte deg at det er helt bortkastet? 

Du er gravid, gratulerer. 

Anonymkode: 3e9b7...f63

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet jo ikke når du hadde eggløsning selv om du har tatt tester. Og var testen positiv 11. juli, kan eggløsning ha vært to dager etterpå. Hvorfor i alle dager gikk du så tidlig på ultralyd, var det ingen som fortalte deg at det er helt bortkastet? 

Du er gravid, gratulerer. 

Hei du. 

Hadde jo positiv gravidtestest 9 dager etter jeg skulle hatt eggløsning. Jeg hadde brun utflod og ble bekymret, derfor ringte jeg lege og fikk ultralyd. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei du. 

Hadde jo positiv gravidtestest 9 dager etter jeg skulle hatt eggløsning. Jeg hadde brun utflod og ble bekymret, derfor ringte jeg lege og fikk ultralyd. 

Fortalte du legen at du var i begynnelsen av uke 5? Isåfall er det en ekstremt useriøs lege som kun vil tjene penger. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Heisann,

jeg hadde blødning da jeg skulle vært 5+3. Dro rett på privat ultralyd og fikk da se plommesekk, men ikke noe embryo ennå. Var igjen på ultralyd i uke 8, og embryo målt til å være litt 4 dager mindre. Så vil tippe jeg var ca 5 uker da jeg så plommesekken. Vil tro du kanskje bare er kortere på vei enn du tror? :) Ting utvikler seg raskt vet du, så mye skjer fra dag til dag :) du vil sikkert se plommesekk på neste ultralyden. 

Anonymkode: 56a07...cc5

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fortalte du legen at du var i begynnelsen av uke 5? Isåfall er det en ekstremt useriøs lege som kun vil tjene penger. 

Ja, hun beregnet det ut fra mens og da er jeg 5+4. Ifølge EL-tester er jeg 5+2 eller 5+1.

Trodde man helt fra uke 4-5 iallfall ll kunne se en liten svart prikk som kunne vært en liten fostersekk, men så ingen tegn til graviditet annet enn tykke slimhinner. 

Dette var privat gynekolog, en klinikk jeg har brukt en stund men ikke min faste gynekolog. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til at de anbefaler å vente til uke 7, for da skal man se hjerte slå. Nettopp for å unngå å bli bekymret 😊 

Anonymkode: 63a7e...2f1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hun beregnet det ut fra mens og da er jeg 5+4. Ifølge EL-tester er jeg 5+2 eller 5+1.

Trodde man helt fra uke 4-5 iallfall ll kunne se en liten svart prikk som kunne vært en liten fostersekk, men så ingen tegn til graviditet annet enn tykke slimhinner. 

Dette var privat gynekolog, en klinikk jeg har brukt en stund men ikke min faste gynekolog. 

Du er ihvertfall gravid, så eneste du oppnådde med UL var å kaste bort penger og få unødvendige bekymringer. Husk det til en annen gang. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er en grunn til at de anbefaler å vente til uke 7, for da skal man se hjerte slå. Nettopp for å unngå å bli bekymret 😊 

Ja, det vet jeg. Hadde opprinnelig bestilt tidlig ultralyd til 6+3, for da så vi hjerte sist. Det som bekymrer meg nå er at vi så ingenting annet enn tykkere slimhinner.. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det vet jeg. Hadde opprinnelig bestilt tidlig ultralyd til 6+3, for da så vi hjerte sist. Det som bekymrer meg nå er at vi så ingenting annet enn tykkere slimhinner.. 

Har lest så mange historier om nettopp det samme, at de har vært på ultralyd i uke 5 og er stressa fordi de ikke så noe. Også var alt bra alikevel, det var bare for tidlig. Vent til etter uke 7+0, så ser du nok mer. 

• Liker 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Du er ihvertfall gravid, så eneste du oppnådde med UL var å kaste bort penger og få unødvendige bekymringer. Husk det til en annen gang. 

Ærlig talt, ts fikk blødninger og ble veldig bekymret. Skjønner veldig på ts som tok den avgjørelsen selvom man ikke får sett noe særlig før i uke 7++.

Det går an å vise litt empati for en som kanskje ikke har tidligere vært borti dette her. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde jo ikke blitt bekymret om jeg så en liten svart prikk feks som tydet på en fostersekk. Men eneste vi så var tykkere slimhinne. Jeg skjønner ingenting, iallfall ikke når testen er sterkere. 

Det virker jo som om man egentlig kan se fostersekk alt fra uke 4-5.. Håper dette går fint.. 

Legger til at jeg hadde faktisk brun utflod igår og idag. CB digital viste 2-3 søndag 26 juli og idag viste den og 2-3,altså 9 dager.. De andre testene har jo økt fint så vet ikke om det har mye å si. Så jo at den jeg tok på ettermiddagen idag alt var sterkere. Men rart ingenting var synlig.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde jo ikke blitt bekymret om jeg så en liten svart prikk feks som tydet på en fostersekk. Men eneste vi så var tykkere slimhinne. Jeg skjønner ingenting, iallfall ikke når testen er sterkere. 

Det virker jo som om man egentlig kan se fostersekk alt fra uke 4-5.. Håper dette går fint.. 

Legger til at jeg hadde faktisk brun utflod igår og idag. CB digital viste 2-3 søndag 26 juli og idag viste den og 2-3,altså 9 dager.. De andre testene har jo økt fint så vet ikke om det har mye å si. Så jo at den jeg tok på ettermiddagen idag alt var sterkere. Men rart ingenting var synlig.. 

Ville tatt HCG-målinger med to dagers mellomrom hos legen, så får du sett om den øker slik den skal :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt HCG-målinger med to dagers mellomrom hos legen, så får du sett om den øker slik den skal :)

Det ble tatt blodprøve og skal tilbake onsdag og blir vel tatt ny da samt ny ul.. 

AnonymBruker
Skrevet

Må legge til at det hele gikk fort for seg. Var innvendig ultralyd og hun stakk den inn, sa "nei her er det ingenting. Ser ikke noe fosteranlegg". "sveipa" litt rundt, og da hun ville ta blodprøve. Ikke nøye ultralyd. Tok vel max et minutt alt sammen. Tykkere slimhinner er vel godt tegn da? Og sterke tester hjemme.. 

AnonymBruker
Skrevet

Det ble tatt blodprøve og skal tilbake onsdag og blir vel tatt ny da samt ny ul.. 

Da vil du nok få mer klarhet da :) Som jeg skrev lenger opp i tråden, så kunne vi se plommesekk da jeg var 5 uker, så kanskje du bare er litt kortere på vei enn forventet💖

Jordmoren som tok ultralyd den gangen sa at dersom jeg ikke blør mer, så har det nok gått bra, men hvis blødningene tok seg opp  så var blødningene en start på en SA. Håper alt er bra i magen din 💖

AnonymBruker
Skrevet

Da vil du nok få mer klarhet da :) Som jeg skrev lenger opp i tråden, så kunne vi se plommesekk da jeg var 5 uker, så kanskje du bare er litt kortere på vei enn forventet💖

Jordmoren som tok ultralyd den gangen sa at dersom jeg ikke blør mer, så har det nok gått bra, men hvis blødningene tok seg opp  så var blødningene en start på en SA. Håper alt er bra i magen din 💖

Men jeg tok jo El tester og 9 dager etter forventet El fikk jeg positive tester så kan jo ikke være helt på jordet. :(

Håper håper det bare var for tidlig.. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan en ultralyd så tidlig kunne du tro var nyttig eller betryggende? Hadde det vært en spontanabort, så er det på en måte ingenting man kan gjøre for å stoppe den. 

Jeg var til ultralyd da jeg ble gravid på prevensjon, og da var det tydelig at det var et foster der 6+0.

Jeg forstår at blod er skummelt når man er gravid, men dessverre kan man ikke gjøre noe, og så tidlig som dette, kan du ikke se stort heller. 

Anonymkode: 6eee8...fda

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men jeg tok jo El tester og 9 dager etter forventet El fikk jeg positive tester så kan jo ikke være helt på jordet. :(

Håper håper det bare var for tidlig.. 

Jeg tror det bare var for tidlig. Jeg har trua :)

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Kenelz skrev:

Ærlig talt, ts fikk blødninger og ble veldig bekymret. Skjønner veldig på ts som tok den avgjørelsen selvom man ikke får sett noe særlig før i uke 7++.

Det går an å vise litt empati for en som kanskje ikke har tidligere vært borti dette her. 

Men hva skal de gjøre med blødninger i uke 5 tenkte du? Det er jo helt unyttig. 

Anonymkode: 7437d...979

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...