Gå til innhold

Dere som kritiserer uføre dag ut og dag inn...


Silva Pluvialis

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Skole og høyere utdanning er en investering. Skolebarn vokser opp og gir tilbake. Selv den dummeste, treigeste skoletaperen får seg etter hvert jobb og bidrar i samfunnet, på sitt vis.

Vedlikehold av uføre som aldri har jobbet er en utgiftspost. Er ikke noe vei rundt dette. Så når uføre, som er heldig at det i det hele tatt holdes liv i dem hvis man ser på dem fra naturens side (nå mener ikke jeg å være ufin, men det fins ikke noe sånt som uføre ulver), begynner å klage på at de ikke får nok? Ja, dette provoserer. Man skal ikke ha mer enn man gir tilbake. 

Anonymkode: d3e19...3ca

Karma...husk det ordet.

Anonymkode: adcbd...4cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Jo, men hva kommer godt ut av å mistenkeliggjøre alle fordi noen grabber til seg stønader de ikke har rett på?

Det er masse svindel av sykepenger, AAP og dagpenger også, men ingen snakker om det. 

Uansett hvilke goder vi har i et samfunn så vil det alltid finnes tyver. Det betyr ikke at man skal gå å mistenke alle for å stjele.

 

Det mangler da ikke på folk som snakker om dette. Dagpenger er det stadig noen som blir dømt for svindel med.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra at jeg mener det er "flertall"?

Anonymkode: 0b20d...bad

Vel, når du er kritisk til at det er "fåtall", så er det nærliggende å tro det.

Anonymkode: 2cea6...920

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Jo, men hva kommer godt ut av å mistenkeliggjøre alle fordi noen grabber til seg stønader de ikke har rett på?

Det er masse svindel av sykepenger, AAP og dagpenger også, men ingen snakker om det. 

Uansett hvilke goder vi har i et samfunn så vil det alltid finnes tyver. Det betyr ikke at man skal gå å mistenke alle for å stjele.

 

At alle uføretrygdede mistenkeliggjøres er en grov overdrivelse.

Samtidig registrerer jeg at du i HI omtaler landets samlede uføre som "den lille gruppen". Det er en enorm underdrivelse av de 360000 uføre vi har.

Anonymkode: 0b20d...bad

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en viktig debatt.

Anonymkode: 0b20d...bad

En viktig debatt å henge ut oss syke? Hva faen? Skal vi begynne å henge ut dere som er så heldige som kan jobbe da?

Anonymkode: 6d284...c50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Buldre skrev:

Det mangler da ikke på folk som snakker om dette. Dagpenger er det stadig noen som blir dømt for svindel med.

99 % av trådene på KG om ulike ytelser fra NAV handler om uføretrygd. 
 

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel, når du er kritisk til at det er "fåtall", så er det nærliggende å tro det.

Anonymkode: 2cea6...920

Du må ikke tro så mye. Jeg stilte spørsmål om hvor oppfatningen av "et fåtall" kommer fra. Jeg har ikke ytret et ord om hva jeg tror om saken.

Anonymkode: 0b20d...bad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Uatskillelig skrev:

99 % av trådene på KG om ulike ytelser fra NAV handler om uføretrygd. 
 

Og AAP, og sykepenger. Som jo er tidsbegrensede uføreytelser.

Men som sagt: Eksempler på nedrakkingen?

Endret av Buldre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En viktig debatt å henge ut oss syke? Hva faen? Skal vi begynne å henge ut dere som er så heldige som kan jobbe da?

Anonymkode: 6d284...c50

Ja, uføretrygd er en viktig debatt. At du føler deg uthengt får ikke jeg gjort så mye med, da jeg ikke driver med slikt.

Anonymkode: 0b20d...bad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Uatskillelig skrev:

99 % av trådene på KG om ulike ytelser fra NAV handler om uføretrygd. 
 

Dette er nok en grov overdrivelse fra deg.

Anonymkode: 0b20d...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En viktig debatt å henge ut oss syke? Hva faen? Skal vi begynne å henge ut dere som er så heldige som kan jobbe da?

Anonymkode: 6d284...c50

De som kan jobbe diskuteres da daglig her inne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, når du er kritisk til at det er "fåtall", så er det nærliggende å tro det.

Anonymkode: 2cea6...920

Så det er ikke noe imellom et fåtall og 177000 for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Alle, absolutt alle, er en utgiftspost - ikke bare de uføre. (!!)

 

Hvem tror du det er som bidrar med inntekter til staten? 
Jeg synes ikke det er greit å rakke ned på uføre, på ingen måte. Men det hjelper ikke deres sak å late som om yrkesaktive ikke bidrar mer. Å investere i barnehage og skole er en investering i barn som skal bli skattebetalere og at begge foreldrene skal kunne stå i jobb og betale skatt. Det kan ikke sammenlignes engang. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at folk liker å ha noen å se ned på, spesielt her inne. Mange som ser ned på seg selv får et avbrekk når de finner noen de kan anse som verre enn seg selv. Det er veldig enkelt å rakke ned på noen som er uføretrygdet, man kan glatt overse hvert enkelt tilfelle/sak og generalisere som en olympisk mester. Kjempeenkelt, og det føles sikkert godt.

Ps. Det er forskjell på saklig diskusjon av offentlige stønader og hatefulle ytringer.

Anonymkode: 6df05...099

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at folk liker å ha noen å se ned på, spesielt her inne. Mange som ser ned på seg selv får et avbrekk når de finner noen de kan anse som verre enn seg selv. Det er veldig enkelt å rakke ned på noen som er uføretrygdet, man kan glatt overse hvert enkelt tilfelle/sak og generalisere som en olympisk mester. Kjempeenkelt, og det føles sikkert godt.

Ps. Det er forskjell på saklig diskusjon av offentlige stønader og hatefulle ytringer.

Anonymkode: 6df05...099

Problemet er at her anser TS saklig diskusjon som nedrakking. Det er et ganske vanlig fenomen her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Buldre skrev:

Da er kanskje ikke et diskusjonsforum det rette stedet for deg.

Så man kan ikke føle noe om det man leser på forumet altså??  

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, uføretrygd er en viktig debatt. At du føler deg uthengt får ikke jeg gjort så mye med, da jeg ikke driver med slikt.

Anonymkode: 0b20d...bad

Hvorfor er det en viktig debatt? Det er jo ekstremt vanskelig å komme gjennom nåløyet og få en søknad godkjent!

Og ikke kom med noe vås om at vi ikke bidrar! Veldig mange av oss har jobbet og betalt skatt på lik linje med deg, så det er ingen snakk om at vi snylter og bruker opp skattebetalernes penger! Vi bidrar også til samfunnet selv om vi ikke er i betalte jobber! Bare ta frivillig arbeid som et eksempel!

Anonymkode: 6d284...c50

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Så man kan ikke føle noe om det man leser på forumet altså??  

 

Man bør nok holde litt avstand om man lar følelsene styre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det en viktig debatt? Det er jo ekstremt vanskelig å komme gjennom nåløyet og få en søknad godkjent!

Og ikke kom med noe vås om at vi ikke bidrar! Veldig mange av oss har jobbet og betalt skatt på lik linje med deg, så det er ingen snakk om at vi snylter og bruker opp skattebetalernes penger! Vi bidrar også til samfunnet selv om vi ikke er i betalte jobber! Bare ta frivillig arbeid som et eksempel!

Anonymkode: 6d284...c50

Det er en viktig debatt fordi det forekommer i for stor grad når 10% av arbeidsstyrken er uføretrygdet. Da må man innse at noe ikke stemmer.

At uføretrygdede genererer mye mindre midler til samfunnet enn arbeidsføre i arbeid er hevet over enhver tvil.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det en viktig debatt? Det er jo ekstremt vanskelig å komme gjennom nåløyet og få en søknad godkjent!

Og ikke kom med noe vås om at vi ikke bidrar! Veldig mange av oss har jobbet og betalt skatt på lik linje med deg, så det er ingen snakk om at vi snylter og bruker opp skattebetalernes penger! Vi bidrar også til samfunnet selv om vi ikke er i betalte jobber! Bare ta frivillig arbeid som et eksempel!

Anonymkode: 6d284...c50

Om du ikke forstår hvorfor uføretrygd er en viktig debatt, er det lite jeg kan gjøre for deg.

At 360000 er kommet "gjennom nåløyet" vitner ikke om at dette er spesielt vanskelig. Om det er vanskelig, hvor mange kommer da ikke gjennom nåløyet?

Anonymkode: 0b20d...bad

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...