Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for og få det finere?


Gjest MrTeddy29

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, MrTeddy29 skrev:

var og kjøpte nye gardiner på kid tidligere idag :)

gardiner 3.jpg

Fine gardiner😊

Anonymkode: 4986c...d00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ble veldig mye finere og lysere med de nye gardinene og det nye teppe!

Bytter du ut gaming bordet og stolen med ett lite spisebord samt får inn ett par planter så er veldig mye gjort! 

Lykke til:) 

Anonymkode: be2f6...77f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke nølt med å malt stua grå! Eventuelt lyseblå. 

Anonymkode: ad24e...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble straks mye finere med lyse gardiner, hadde byttet ut lampen i hjørnet, og kjøpt inn noen fine puter i velour i høstens farger . Kid har mange fine, med innlegsspute inkludert . Kjøp gjerne inn noen grønne planter . Om du vil beholde disse store skapene så vil det hjelpe mye at det er ryddig i og oppå skapene . Noen fine  lysholdere på bordet ala Halvor Bakke sine f.eks . Hadde vurdert bytte ut sofaen med f.eks en i cognak farget skinn med en lyst eikebord til

Anonymkode: 50dcb...b6f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en som liker å ha det fint, men ikke har så mye peiling. Mitt råd er å besøke et møbelvarehus, gjerne IKEA, der de har laget utstillingsrom. Så finner du feks en stue du liker, også bare kopierer du. Det kommer jo litt an på økonomi, men jeg har gjort det samme på Bolia. Og male alle vegger i en fin farge. Og trenger du egentlig gardiner? 

Anonymkode: 2354e...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg har sett andre svar i tråden;

- Nye lyse gardiner (sjekk)

- Teppe på gulv (sjekk)

Ville ha byttet ut spisebordet/kontorbordet til noe smalere, samt byttet stol til en som er mer moderne og ikke gjør så mye av seg, noe ala denne fra ikea, gulvet får du ikke gjort noe særlig med, men jeg anbefaler å gå til noen som kan farge - deco blue med så gyldne gulv blir i mine øyne helt kræsj, og det forteller jeg gledelig kunder også som kommer inn og viser bildet av rommet de skal male. Exhale som en kontrastvegg bak TV'en, eventuelt Soft Mint og Band Stone som kontrastvegger. På badet kan du bytte ut håndtakene til noe ala disse, et fint baderomsteppe/matte uten noe særlig mønster og en liten pen blomst. Ville nok ha solgt den stresstolen, beholdt sofaen men slengt inn noen fine puter som komplimenterer fargen i sofaen. Ville også ha kjøpt en litt penere gulvlampe, kanskje noe ala denne eller denne.

Jeg hadde også muligens pusset ned det skapet og beiset det en mørkere farge (kunne ha blitt en fin kontrast til en av de grønne veggene), eller hvitt. Eller i verste fall, solgt det og kjøpt noe ala denne sjenken evnt denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrTeddy29

Første gang på lange tider at jeg har tent på stearinlys, ble veldig hjemmekoselig!

holder på og bli kvitt denne trimsykkelen nå, og stolen er solgt

 

Endret av MrTeddy29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulvteppe, litt grønne planter. Et strøk maling på veggene kanskje?

 

Anonymkode: 1c289...9bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du har gjort fine endringer. Jeg ville ikke malt veggene mørke, som noen foreslår, men beholdt dem hvite. Jeg ville også ha byttet ut salongbordet med et lysere. Og tror jeg ville forsøkt å male det store skapet grått eller en annen nøytral, nokså lys farge som passer til resten. Nå ser det veldig 90-talls ut.

Anonymkode: 8004f...234

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også byttet ut tekstilene, dvs. løper på bordet, teppet og putene. De bør passe sammen dvs være i samme stil eller fargenyanser. Nå virker det « rasket sammen».

Anonymkode: 8004f...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du fikk det mye penere og lunere med gulvtepper og nye gardiner! Det ble veldig fint! Ser også du har kvittet deg med stolen og at sykkelen skal bort og det er også flott!

Veggen bak sofaen virker litt tom, så jeg ville gjort noe med den. Bilder eller noe. Synes også du bør få en annen lampe enn den du har. Så også et forslag om lys bak sofaen, det tror jeg kunne blitt stilig ☺️

 Jeg er ikke en person som skal snakke altfor mye om interiør, jeg har møbler jeg har fått gratis for det meste, men prøver å holde meg innenfor 3 farger. Ville også valgt lysere møbler, men det handler nok om at jeg ikke liker brunt. Kommoden mot gangen er fin! Møblene kan males om du har tålmodighet nok, men det må du selv se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hadde latt veggene være, men hvitbeisa/lysnet gulvet.

2. Stort speil ved sofaen/på veggen over

3. Tv'en på veggen.

4. Bytta ut alle møblene med noen nettere og lysere, så rommet blir større og "renere" og heller skifte farget på interiøret/pynten etter det du liker (enten gull eler sølv på metall-ting). Noen fine pynteputer, noen grønne planter. Velg en farge som går igjen og passer sammen. Nå ser det veldig tilfeldig og blanda ut.

5. Persienner i vinduet og nye gardiner?

 

Her er noen eksempler jeg liker da, men såklart velg farger du liker, bare det passer sammen/harmonerer så ser det meste innbydende ut  (jeg liker grønt, enkelt design og masse planter f.eks) Men hva enn du liker, folk er forskjellige

 

 

Skjermbilde 2020-08-04 kl. 23.16.19.png

Skjermbilde 2020-08-04 kl. 23.16.34.png

Skjermbilde 2020-08-04 kl. 23.17.20.png

Anonymkode: 52057...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke nølt med å malt stua grå! Eventuelt lyseblå. 

Anonymkode: ad24e...f57

Ikke grå, supertrist 😞

Anonymkode: 81083...a36

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MrTeddy29

takk for tips folkens!

Har mye planer om endringer.

Som sagt, jeg er glad i gammelt interiør men eg vurder og prøve ut noe nytt.

Når det kommer til økonomisk, så sliter jeg litt der, så det er ikke MYE nytt jeg kan få kjøpt.

Men som sagt, sofa vil jeg bytte ut til noe annet, bordet vil jeg skifte. Veggene har jeg lyst og male, fordi det er ikke noe fint, det  vises ikke så bra på bildet men det er faktisk 2 farger, en er litt lyse "blått" og en hvit oppi hjørne av forrige eier.

 

veggseksjonen blir jeg og bytte ut til noe annet ettevært om jeg finner noe som ser litt mere moderne ut.

Blir og kjøpe ny tv ettervært da min ikke er smart-tv da jeg solgte min for en stund tilbake, men blir også og henge den opp på veggen, og skaffe en annen sjenk.

Det store bildet over tven har jeg fått ifra min pappa som han har gitt meg, bildet er over 30 år gammelt, og har en stor verdi for meg og det betyr veldigt mye (pappa er enda i livet) for dem som lurte der. Men uansett, det bilde betyr mye for meg og har alltid vært i vært leilighet jeg og pappa har bodd i.

Men skal få flere bilder, samt noe nyere "kunst". Er glad i afrikanske masker, men ikke så glad i dem. De fikk jeg av min tante for en stund siden fordi jeg ikke hadde noe på veggene. Liker den ene med tennene som er vist over den hvit reollen som står på gulvet. 

Skal få meg et annet pc bord da jeg bruker pc mye, men skal ha et som er litt mindre som ikke tar så utroligt mye plass.

Har fått en taklampe som  jeg skal PRØVE UT for og se hvordan det ser ut, har ikke fått hengt den opp enda. Har også vurdert og få noen type ledlys i leiligheten. Ikke noe sånn alt for mye fancy ledlys, men noe som gir mere "liv" i stuen. Har også VURDERT og bytte ut kjøkken i tiden, med noe som har intergrert ovn og oppvask (Noen nevnte at ikea hadde dette) men må selvfølgelig spare og se ann hva som kan bli aktuelt, i sin tid.

Gulvmattene blir også skiftet ettervert, men foreløpig så gjør dem en fin jobb og får litt mere hjemmefølelse.

 Men takk for alle tipsene som er blitt lagt ut i trådene, alle har blitt sett på og tatt til betraktning!  All tips mottas med stor klem og en takk 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, MrTeddy29 skrev:

takk for tips folkens!

Har mye planer om endringer.

Som sagt, jeg er glad i gammelt interiør men eg vurder og prøve ut noe nytt.

Når det kommer til økonomisk, så sliter jeg litt der, så det er ikke MYE nytt jeg kan få kjøpt.

Men som sagt, sofa vil jeg bytte ut til noe annet, bordet vil jeg skifte. Veggene har jeg lyst og male, fordi det er ikke noe fint, det  vises ikke så bra på bildet men det er faktisk 2 farger, en er litt lyse "blått" og en hvit oppi hjørne av forrige eier.

 

veggseksjonen blir jeg og bytte ut til noe annet ettevært om jeg finner noe som ser litt mere moderne ut.

Blir og kjøpe ny tv ettervært da min ikke er smart-tv da jeg solgte min for en stund tilbake, men blir også og henge den opp på veggen, og skaffe en annen sjenk.

Det store bildet over tven har jeg fått ifra min pappa som han har gitt meg, bildet er over 30 år gammelt, og har en stor verdi for meg og det betyr veldigt mye (pappa er enda i livet) for dem som lurte der. Men uansett, det bilde betyr mye for meg og har alltid vært i vært leilighet jeg og pappa har bodd i.

Men skal få flere bilder, samt noe nyere "kunst". Er glad i afrikanske masker, men ikke så glad i dem. De fikk jeg av min tante for en stund siden fordi jeg ikke hadde noe på veggene. Liker den ene med tennene som er vist over den hvit reollen som står på gulvet. 

Skal få meg et annet pc bord da jeg bruker pc mye, men skal ha et som er litt mindre som ikke tar så utroligt mye plass.

Har fått en taklampe som  jeg skal PRØVE UT for og se hvordan det ser ut, har ikke fått hengt den opp enda. Har også vurdert og få noen type ledlys i leiligheten. Ikke noe sånn alt for mye fancy ledlys, men noe som gir mere "liv" i stuen. Har også VURDERT og bytte ut kjøkken i tiden, med noe som har intergrert ovn og oppvask (Noen nevnte at ikea hadde dette) men må selvfølgelig spare og se ann hva som kan bli aktuelt, i sin tid.

Gulvmattene blir også skiftet ettervert, men foreløpig så gjør dem en fin jobb og får litt mere hjemmefølelse.

 Men takk for alle tipsene som er blitt lagt ut i trådene, alle har blitt sett på og tatt til betraktning!  All tips mottas med stor klem og en takk 😃

Hvor kjøpte du pc bordet ditt og hvilket merke er det? 😄

Anonymkode: 47e97...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrTeddy29
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor kjøpte du pc bordet ditt og hvilket merke er det? 😄

Anonymkode: 47e97...8fc

PC bordet er bare et vanlig kjøkkenbord som jeg fikk for et par år siden som har stått i kjelleren min.  Har ingen annelse på merke dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, MrTeddy29 skrev:

PC bordet er bare et vanlig kjøkkenbord som jeg fikk for et par år siden som har stått i kjelleren min.  Har ingen annelse på merke dessverre. 

:( Jeg likte det veldig godt :)

Anonymkode: 47e97...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
10 timer siden, MrTeddy29 skrev:

var og kjøpte nye gardiner på kid tidligere idag :)

gardiner 3.jpg

Der ser du hvor mye en lysere farge på noe så enkelt som gardiner har å si for romfølelsen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg synes du er på rett vei. Og husk en ting - gradvise utskiftinger setter du mer pris på enn om alt ble nytt på samme tid.

Jeg synes bildene dine er fine jeg, men gjør litt mer stas på dem med bildebelysning. Det gir også rommet fint lys.

Det enkleste i verden når det gjelder oppfrisking i et rom er tekstiler. Det er selvfølgelig også rimelig. Av denne grunn ville jeg anbefalt at de store og dyre møblene holder nøytrale farger som grått eller beige (hvitt eller svart på en sofa blir for "hardt"). Og så liver du opp med puter i favorittfargene. Kremmerhuset har mye fint i puter. Det samme har faktisk også Ikea. Et tips her er å velge noen ensfargede (gjerne med strukturmønster) og noen med mønster. Hvis de har samme fargeskala så "samarbeider" de med helhetsinntrykket.

Den afrikanske kunsten kan kanskje få en mindre dominerende plass etterhvert - f.eks i gangen eller på soverommet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mange bra tips til nå. Det jeg hadde gjort: 

Bad: Byttet ut overskapet med et nytt overskap i speil. Dette kan fås temmelig billig på IKEA og ville sett mer moderne ut. Ville også vurdert mulighetene for å ha et lyst forheng foran vaskemaskinene. Det beste hadde vært speilskyvedører, men det tror jeg ikke går hos deg. Kanskje du kunne fått noen til å lagd en ramme og satt på en skapdør? Velg fin badematte og nye freshe håndkler. Få inn en liten plante:) 

Kjøkken: Malt flisene bak benken! Kjøkkenet ditt er egentlig ganske fint utenom, men dette gjør det gammelt. Hadde også vurdert å gjøre noe på toppen slik at skapene gikk til taket. Er det nok åpning til at du kan sette inn noen lave overskap? (IKEA har 40cm høye, om du går for noe i glass kan du komme unna med en annen stil) Evt få en snekker til å lage en vegg over slik at du slipper det hullet på toppen. Utenom det, hold det ryddig og ha minst mulig på benken:) 

Stue: Du har fått mange bra tips. Jeg mener pulten bør bli ny og flyttes mot veggen til kjøkkenet/sovealkoven. Under TVet bør du kjøpe ny TVbenk. Personlig hadde jeg gått for bestå fra IKEA og valgt en ganske høy og lang en, slik at den strekker seg ut i rommet. Der kan du ha litt enkel pynt og planter på toppen, og det du har inni de andre reolene inni. Kvitt deg med det meste andre. 
 

Evt, lag en løsning slik at TVbenken strekker seg langs veggen og går opp i en pultløsning når det nærmer seg kjøkkenet. Dette kan kjøkkenavdelingen på IKEA hjelpe deg med. Man har da smal benkeplate (40cm) og litt underskap over TV, men åpent for stol under data. Da kan du få plass til et lite spisebord i hjørnet:) 


Lykke til ts, hold oss oppdatert! 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...