Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for og få det finere?


Gjest MrTeddy29

Anbefalte innlegg

Jeg ville ikke bytttet dyre store ting, som store møbler som du har. 🥴 Jeg ser jeg går mot strømmen her, men jeg ville beholdt sofa, det store skapet, lenestolen som du solgte. Ja, det er ikke moderne designmøbler men det trenger de ikke å være heller, du kan skape mer moderne stil med detaljer og designlamper, og beholde store dyre kvalitetsmøbler. 

Din sofa og gardiner var i samme farge? Det kumne være fint, men det ga altfor hardt kontrast til hvite vegger. Tenker veggfarge kunne endres. Generelt, å male i en trendy farge er ofte enkleste billigste oppdatering av interiør. Det, pluss nye sofaputer, planter (om du klarer å holde de i livet), et par plakater på veggen, nytt moderne sofabord og moderne gulvlampe er alt du trenger. 

Anonymkode: ba1f2...a19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på hvor slaktet min leilighet hadde blitt..

Anonymkode: 3f78b...4fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha flyttet gamingpulten til veggen mot kjøkkenet der det store skapet står nå. Da blir stuen mer koselig stue, og du får en egen krok for gamingen. 

Det store skapet kan stå der den store afrikanske pynten på veggen er, og pynten flyttes sammen med den lille. 

Tror det vil gjøre mye for helheten! 

For å pirke ville jeg ha: 

-kastet stjernepleddet, og kjøpt f.eks: https://www.kid.no/stue/pledd/veggli-ullpledd/130x170-cm-ullpledd-taakeblaa/ koster 299. 

-kastet lampen ved siden av sofaen, og plassert en stor grønn plante der. Ville ha hatt enten en annen gulvlampe på andre siden av sofaen, eller gått for en taklampe 

-ikke ha løper på stuebordet 

 

Lurer også litt på om jeg ville ha flyttet skapet som står ved siden av vinduet til der den lille masken på veggen til kjøkkenet står nå. Dersom du velger å ha pulten på andre siden. Og ha maskene på sideveggen over der den hvite skjenken står. Da må du selvsagt flytte den også. 

Er forresten alle disse møblene fulle av ting? Hvis du går gjennom alt og eventuelt kaster/gir bort ting du ikke trenger, kan du kvitte deg med en av disse f.eks? 

 

Gøy å se oppdateringer underveis! Fortsett gjerne med det :) 

Anonymkode: e7abe...62d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- gardinene er altfor korte. Jeg ville kjøpt nye i en nøytral farge og hatt de fra tak til gulv. 

- henge alle maskene samlet på en vegg. Da blir det mindre rotete. 

- alle møblene er umoderne, men jeg mener at du kan ha et fint hjem selv om det ikke er trendy. 😁

-jeg ville prioritert å bytte ut pc-bordet. Fått inn en mindre bord, som gjerne er litt anonymt og blender inn. 

- få noen lettstelte grønne planter. Gjerne et par store som kan stå på gulvet. De fungerer utmerket som luftrenser, og gjør det litt lunere. 

- hvis du ønsker å male veggene, ville jeg holdt meg unna mørke farger. Leiligheten din trenger mer lys, ikke mindre 

- bildene ville jeg også hatt samlet, Evt hatt et stort bilde bak sofaen. 

- på kjøkkenet ville jeg lagt nye plater mellom underskap og overskap. Evt malt. 

Anonymkode: c32e6...a25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde over sofaen er fint. Enda finere når du forteller historien bak!

 

Jeg ville samlet de afrikanske maskene og hengt de sammen. Da blir det mer ryddig. 

Synes de har det fint jeg! Men planter av noe slag må komme inne. Spør på plantesenteret om du er i tvil om hvordan holde de i live ;)

Anonymkode: be2f6...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/1/2020 at 12:11 PM, MrTeddy29 said:

Allerede nevnt at jeg kunne ha fjerna di, men de står der pågrunn av en viss verdi i livet som jeg har mistet, så står der for en grunn.

Ikke kast ting som du er glad i. Få inn noen hyller, litt bøker, bamse, pynteting du har, enten det blir i stura, gangen eller soverommet du vil ha hyller.

Anonymkode: a763a...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OBS OBS, husk at du må være forsiktig med å tenne telys hvis det er feks en hylle rett over. Hvertfall når telysene brenner fritt og ikke er ikke ei lykt eller noe annet med beskyttelse rundt som tåler varme. Vanskelig å se på bildet men ser ut som de telysene du har tent inni skapet der brenner fritt. 

Anonymkode: 6d5e6...cb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrTeddy29
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OBS OBS, husk at du må være forsiktig med å tenne telys hvis det er feks en hylle rett over. Hvertfall når telysene brenner fritt og ikke er ikke ei lykt eller noe annet med beskyttelse rundt som tåler varme. Vanskelig å se på bildet men ser ut som de telysene du har tent inni skapet der brenner fritt. 

Anonymkode: 6d5e6...cb4

Går aldri fra telysene hjemme, følger alltid med dem. Og det er såpass høyt under der at det ikke når helt opp. Har brukt mye av de og aldri hatt problemer, men takk for tips 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg anbefaler elektriske telys. For to år siden hadde jeg aldri trodd jeg skulle si dette, men da jeg flyttet hit fikk vi beskjed om at levende lys kunne føre til sopp i et nybygg. Nå har jeg bare elektriske både telys og "kubbelys" og vil ikke tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrTeddy29

Er et gammelt bygg dette.

Fikk tak i et veldig fint bilde idag som jeg tenkte kunne passet veldig bra bak sofaen, så jeg tok det, stort og fint.

Skal  fjerne de fleste afrikanske maskene da jeg synes de ikke passet inn ute om den ene med tennerne.


Men her har du det nye bilde, skal flytte lampa da den henger veldig rart. 

 

Endret av MrTeddy29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, dette begynner å bli bra! Nesten så jeg får lyst til å freshe opp leiligheten min også når jeg ser dette 😁

Anonymkode: 6d5e6...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MrTeddy29 skrev:

Er et gammelt bygg dette.

Fikk tak i et veldig fint bilde idag som jeg tenkte kunne passet veldig bra bak sofaen, så jeg tok det, stort og fint.

Skal  fjerne de fleste afrikanske maskene da jeg synes de ikke passet inn ute om den ene med tennerne.


Men her har du det nye bilde, skal flytte lampa da den henger veldig rart. 

vegg bilde 3.jpg

Jeg la ikke merke til det før, men den vegghengte lampa var ikke fin. Den må bort 😮 De lyse gardinene gjorde mye for leiligheten og det begynner å bli finere hos deg allerede :)

Anonymkode: 47e97...8fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns du burde få malt litt, om så bare en vegg eller to. Synes fort at helt hvite hjem er upersonlige og sykehusaktige.

noen planter og mer moderne møbler hadde også gjort seg. 

Du er ihvertfall godt igang med de forandringene du har gjort til nå, og jeg gleder meg til å følge med videre 🤗

Anonymkode: 1781c...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite vegger, brune gulv og svarte skinnmøbler er den styggeste kombinasjonen jeg ser :P 

Jeg ville ha malt veggene mørkere, rød kanskje, eller grått. Jeg ville enten kjøpt brune skinnmøbler(jeg syns de er fine, men har merka at de fleste hater dem) eller en mørkeblå stoffsofa og en fin stol som ikke er i svart skinn. Noen planter eller blomster i stående blomsterpotter nær sofaen. Et finere bord og kanskje litt lysere gardiner. Få også noen malerier/bilder opp på veggene. Jeg syns heller ikke databord og stol har noe i en stue å gjøre. Ville ha byttet det ut med en bokhylle, som kanskje er svart. Kjøp gjerne litt fine stålamper og/eller taklamper. På kjøkkenet ville jeg byttet fliser.

Anonymkode: 25aff...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, MrTeddy29 skrev:

Er et gammelt bygg dette.

Fikk tak i et veldig fint bilde idag som jeg tenkte kunne passet veldig bra bak sofaen, så jeg tok det, stort og fint.

Skal  fjerne de fleste afrikanske maskene da jeg synes de ikke passet inn ute om den ene med tennerne.


Men her har du det nye bilde, skal flytte lampa da den henger veldig rart. 

vegg bilde 3.jpg

Tror der hadde vært fint å hengt de andre afrikanske kampene sammen med den ene du har her.

Vegglampen var ikke noe fin der nå nei. Ta den bort! Ny bilder var fint.

Du er flink :)

Anonymkode: be2f6...77f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet du har skrevet før du skal bytte stuebordet, men det er jo kjempe fint! Behold! 

Anonymkode: be2f6...77f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrTeddy29
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvite vegger, brune gulv og svarte skinnmøbler er den styggeste kombinasjonen jeg ser :P 

Jeg ville ha malt veggene mørkere, rød kanskje, eller grått. Jeg ville enten kjøpt brune skinnmøbler(jeg syns de er fine, men har merka at de fleste hater dem) eller en mørkeblå stoffsofa og en fin stol som ikke er i svart skinn. Noen planter eller blomster i stående blomsterpotter nær sofaen. Et finere bord og kanskje litt lysere gardiner. Få også noen malerier/bilder opp på veggene. Jeg syns heller ikke databord og stol har noe i en stue å gjøre. Ville ha byttet det ut med en bokhylle, som kanskje er svart. Kjøp gjerne litt fine stålamper og/eller taklamper. På kjøkkenet ville jeg byttet fliser.

Anonymkode: 25aff...2f7

Skulle gjerne ha fått ut bordet, men da jeg holder på og få meg en stasjonær pc så trenger jeg en plass, og stua er det største av alt her. Rommet er dessverre ikke stort nok for og ha 2 ting inne samtidig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, MrTeddy29 skrev:

Skulle gjerne ha fått ut bordet, men da jeg holder på og få meg en stasjonær pc så trenger jeg en plass, og stua er det største av alt her. Rommet er dessverre ikke stort nok for og ha 2 ting inne samtidig

Har du vurdert å ommøblere slik noen (blant annet jeg😅) har tipset om? 

Ikke lett å se størrelsen på rommet og møblene på bildene, så det er jo noe du vet bedre enn oss om vil passe. 

Anonymkode: e7abe...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrTeddy29
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du vurdert å ommøblere slik noen (blant annet jeg😅) har tipset om? 

Ikke lett å se størrelsen på rommet og møblene på bildene, så det er jo noe du vet bedre enn oss om vil passe. 

Anonymkode: e7abe...62d

om jeg hadde omøblert og fyttet alt til den andre veggen så blir det større ja, for veggen mot sofaen er lengre inn en den andre veggen som jeg sitter mot, så om jeg hadde snudd alt så hadde det blitt litt større

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...