Gå til innhold

Hva kan jeg gjøre for og få det finere?


Gjest MrTeddy29

Anbefalte innlegg

2 timer siden, MrTeddy29 skrev:

om jeg hadde omøblert og fyttet alt til den andre veggen så blir det større ja, for veggen mot sofaen er lengre inn en den andre veggen som jeg sitter mot, så om jeg hadde snudd alt så hadde det blitt litt større

Mente bare å flytte gamingbordet til veggen mot kjøkkenet. Da blir stuen mer stue og gamingen er litt for seg selv:) 

Anonymkode: e7abe...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MrTeddy29
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mente bare å flytte gamingbordet til veggen mot kjøkkenet. Da blir stuen mer stue og gamingen er litt for seg selv:) 

Anonymkode: e7abe...62d

så du mener rett og slett og flytte bordet til der det hvite kommoden står, og sette den mot den veggen, og flytte kommoden mot tven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er elendig på interiør selv, så har ikke noe å bidra med, men ville bare slenge inn litt skryt for at det allerede ser veldig mye bedre ut, og skryt for at du tør å legge hodet på hoggestaben her. :) Kvinneguiden er jo en heksegryte, ikke bare-bare å frivillig kaste seg uti her. Stå på!

Anonymkode: 234c2...625

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville flyttet gardinstangen opp i taket, kjøot lange nok gardiner, samt fått gardinstangen mellom de to søylene. 

Anonymkode: 8fbb1...728

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, MrTeddy29 skrev:

så du mener rett og slett og flytte bordet til der det hvite kommoden står, og sette den mot den veggen, og flytte kommoden mot tven?

Jeg er ingen ekspert på møblering altså, men ser for at det kunne vært fint å flyttet skrivebordet til der det store skapet står (den med bamsene), og hatt den hvite kommoden der skrivebordet står nå. 

Men jeg klarer ikke å se på bildene om det store skapet med bamsene da vil få plass der sykkelen står f.eks. Eller om det vil bli for massivt andre steder. 

Anonymkode: e7abe...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Se etter lange gardiner og skinne i taket til dem slik at de går fra gulv til tak. Det vil gjøre en utrolig forskjell. Hvis du ikke finner det, må i alle fall gardinene enten slutte ved vinduskarmen eller gå til gulvet. For meg er gardiner som lamper og bilder - jeg må bruke tid på å finne de riktige. Du er på god vei med gardinene, som jeg allerede har sagt. Men på sikt bør de altså byttes.

Jeg støtter ideen om å flytte pulten til en av "kortveggene". Dette gir romfølelse i stuen - du får sonedelt på en helt annen måte. Da kan du også ha en større pult uten at det blir voldsomt.

Hvis du gjør det, kan du ha en lang skjenk/tv benk som "går opp" i skap på sidene - f.eks. av modulsystemet Bestå fra IKEA.

Når det gjelder eksisterende møbler og det at du liker gammelt og nytt i forening: det gjør jeg også. I den forrige boligen min hadde jeg alt for mye og helt feil møbler - det ble rett og slett trangt og overmøblert. I tillegg - på tross av at jeg hadde møbler over alt - hadde jeg ikke plass til tingene mine så det ble umulig å holde orden. Så da jeg flyttet kvittet jeg med en del av disse møblene som egentlig var min smak men jeg innså at små leiligheter trenger møbler som er tilpasset dem. 

Et siste tips: møbler med ben på er bedre i små rom enn møbler med sokkel. Dette har med romfølelse å gjøre.

Jeg har ikke sagt noe om kjøkken og bad - det eneste jeg vil si er at:

  • Småsaker plasseres i kurver eller esker. Det må ikke være naturfarget eller flettet - det finnes utrolig mye fint på f.eks. IKEA
  • Malte fliser er pent en stund. SÅ flasser det. Anbefales ikke. Selv om kjøkkenet kanskje ikke ser ut som anno 2020 så er det ikke det verste - tross alt finnes det både kjøkken og blad med kjempesvære gusjegrønne fliser med blomsterrelieff. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...