Gå til innhold

Hva er «for fint» antrekk som bryllupsgjest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en fin kjole som jeg hadde tenkt å ha i et bryllup, men etter å ha beskrevet den til en venninne så mente hun at jeg måtte passe meg for ikke å være «for fin» og «konkurrere» med bruden om å være finest. Det hadde jeg ikke tenkt på i det hele tatt, og kjøpte faktisk kjolen fordi jeg var redd for å ikke være formell/pyntet nok. Jeg trodde det meste gikk så lenge det var formelt og ikke hvitt eller rødt... men det finnes visst flere uskrevne regler skjønner jeg...

Kjolen er minimalistisk og fotsid med 3/4 lange ermer, litt brystkasse men ikke kløft. Fargen er ensfarget lyserosa. Problemet er (eventuelt) at det er en dyr designerkjole med pene snitt, og i ekte silke, noe som gir stoffet et lett skinn.

Jeg kan også legge til at jenter har blitt sjalu/sure på meg før fordi jeg naturlig får oppmerksomhet fra menn. Jeg er ikke redd for at bruden selv skal føle seg oversett (det kommer hun ikke til å bli og hun kommer til å se aldeles nyderlig ut selv), men jeg tenker mer på enkelte venninner av henne som jeg vet liker å være «politi» for sosiale regler. Jeg ønsker ikke å gi dem en unnskyldning for å komme med sarkastiske slengkommentarer, eller snakke bak ryggen min.

 

Kan jeg ha en sånn kjole i bryllup? 

 


Oppfølgingsspørsmål: 
Kan jeg sminke og pynte håret mitt slik jeg vanligvis ville gjort i en formell setting, eller bør jeg tone det helt ned for å unngå å bli «for fin»? Kan jeg krølle håret? Bør det settes opp eller henge ned? Kan jeg ha en utsmykket hårspenne, eller blir det feil? 

 

 

Anonymkode: 0aec3...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snikskryt fra helvete hele innlegget ditt🙄

Anonymkode: 5441c...be8

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snikskryt fra helvete hele innlegget ditt🙄

Anonymkode: 5441c...be8

Javel, men det svarer ikke på spørsmålet mitt. 

Anonymkode: 0aec3...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det at du får så mye oppmerksomhet fra menn med bryllupet å gjøre? Hvorfor nevner du det i det hele tatt? Du fremstår som en narsissistisk skrytepave. Du får kle deg i fjøsdress da, vet du om du er så redd for å være så sexy, lekker og deilig at brudgommen heller vil tilbringe bryllupsnatta med deg enn bruden. Bare husk å knappe den helt igjen. Unnskyld krast innlegg, men å nevne at du får så mye oppmerksomhet fra menn oppfattes som skryt og selvopptatthet i et innlegg om en kjole til bryllup. Det er helt irrelevant. 

Anonymkode: b6b0d...2e6

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på, det høres ut som en fin kjole. Jeg blir nysgjerrig, så er det mulig med bilde? 

Anonymkode: d3366...6fb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har det at du får så mye oppmerksomhet fra menn med bryllupet å gjøre? Hvorfor nevner du det i det hele tatt? Du fremstår som en narsissistisk skrytepave. Du får kle deg i fjøsdress da, vet du om du er så redd for å være så sexy, lekker og deilig at brudgommen heller vil tilbringe bryllupsnatta med deg enn bruden. Bare husk å knappe den helt igjen. Unnskyld krast innlegg, men å nevne at du får så mye oppmerksomhet fra menn oppfattes som skryt og selvopptatthet i et innlegg om en kjole til bryllup. Det er helt irrelevant. 

Anonymkode: b6b0d...2e6

Jeg synes ikke det siden disse venninnene til bruden har vært sure på meg før over at ingen ser på dem. Brudgommen er jo ikke noe problem. De kommer til å bli sure hvis single, mannlige gjester kommer for å snakke og danse.

Du som blir så fornærmet over så lite er f.eks en sånn som jeg ville fryktet å møte på, både i bryllup og til vanlig. 

 

Anonymkode: 0aec3...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 24/7SylviaPlath

Nei, herregud! Kjolen hørtes vakker ut; gå med den! Røde og hvite kjoler er da en ting, men det får være grenser liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Pusejenta13 skrev:

Nei, herregud! Kjolen hørtes vakker ut; gå med den! Røde og hvite kjoler er da en ting, men det får være grenser liksom.

Tusen takk, nå føler jeg meg tryggere!

Hun jeg snakket med mente at det var «feil» med fotsid kjole, og at bare bruden fikk lov til å ha det. Er det noen andre her som har hørt om en sånn regel, eller er det bare tull?

Anonymkode: 0aec3...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det siden disse venninnene til bruden har vært sure på meg før over at ingen ser på dem. Brudgommen er jo ikke noe problem. De kommer til å bli sure hvis single, mannlige gjester kommer for å snakke og danse.

Du som blir så fornærmet over så lite er f.eks en sånn som jeg ville fryktet å møte på, både i bryllup og til vanlig. 

 

Anonymkode: 0aec3...a24

😂😂😂
 

Men for all del, gå med den kjolen du. 

Anonymkode: cdfe2...ee6

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 24/7SylviaPlath
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, nå føler jeg meg tryggere!

Hun jeg snakket med mente at det var «feil» med fotsid kjole, og at bare bruden fikk lov til å ha det. Er det noen andre her som har hørt om en sånn regel, eller er det bare tull?

Anonymkode: 0aec3...a24

Tror hun du snakket med er litt misunnelig... Er definitivt ingen regel om det. De fleste sommerkjoler feks som er pene nok til å brukes i bryllup er vel fotside? 
 

Jeg skal selv være forlover i september. Eneste jeg har fått beskjed om er høstfarger. Kommer til å sminke og style meg slik som jeg føler meg penest. Jeg har ellers en stor byste som jeg ikke føler behov for å vise den dagen. 
 

Tror jeg hadde blitt litt sur, jeg, om jeg skulle gifte meg og en venninne sa hun skulle passe på å ikke være «for fin»... 🤣 Hva mener du med det liksom. 😏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et innlegg 😂 "Jeg får naturlig oppmerksomhet fra menn og jenter blir sjalu på meg. Kan jeg møte opp i bryllup i en skinnende lyserosa designerkjole?"

 

Anonymkode: 260ef...a09

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pusejenta13 skrev:

Tror hun du snakket med er litt misunnelig... Er definitivt ingen regel om det. De fleste sommerkjoler feks som er pene nok til å brukes i bryllup er vel fotside? 
 

Jeg skal selv være forlover i september. Eneste jeg har fått beskjed om er høstfarger. Kommer til å sminke og style meg slik som jeg føler meg penest. Jeg har ellers en stor byste som jeg ikke føler behov for å vise den dagen. 
 

Tror jeg hadde blitt litt sur, jeg, om jeg skulle gifte meg og en venninne sa hun skulle passe på å ikke være «for fin»... 🤣 Hva mener du med det liksom. 😏 

Haha. Ja, er jo en grunn til at jeg tar denne diskusjonen på nettet og ikke bare spør noen. Har ikke vært i bryllup før og fikk beskjed av en annen venninne om å «passe meg for å ikke ta oppmerksomhet fra bruden», så da ble jeg redd for om det var en regel mot å pynte seg for mye og at bruden ikke bare skal være finest, men også liksom være den eneste «fine». 

Anonymkode: 0aec3...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det siden disse venninnene til bruden har vært sure på meg før over at ingen ser på dem. Brudgommen er jo ikke noe problem. De kommer til å bli sure hvis single, mannlige gjester kommer for å snakke og danse.

Du som blir så fornærmet over så lite er f.eks en sånn som jeg ville fryktet å møte på, både i bryllup og til vanlig. 

 

Anonymkode: 0aec3...a24

Jeg er ikke samme typen som de venninnene til bruden. Jeg behandler alle likt uansett hvordan de ser ut og blir aldri uvenn med noen. Baksnakker ikke og er ikke misunnelig på de som er penere enn meg. Så du hadde ikke trengt å frykte å møte på meg :) Beklager igjen krast innlegg, jeg er ikke fornærmet, jeg syns bare det virket så selvopptatt og skrytete å fortelle hvor astronomisk deilig og lekker du er i et innlegg om en kjole uten å engang vise bilde av kjolen. Du er sikkert kjempepen og en alle er misunnelig på, men du må tenke litt på hvordan du fremstår. Må nok tenke på det selv, så beklager om jeg fremsto som en sjalu bitch. Hvis folk er så sure på deg fordi du er så pen og sexy er du vel like smellvakker uansett hva du har på deg og de blir sure uansett om du kommer i striesekk, stripperantrekk eller den kjolen. Så da kan du vel like gjerne ta på deg den kjolen og nyte at mannfolka flokker seg rundt deg. 

Anonymkode: b6b0d...2e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk, nå føler jeg meg tryggere!

Hun jeg snakket med mente at det var «feil» med fotsid kjole, og at bare bruden fikk lov til å ha det. Er det noen andre her som har hørt om en sånn regel, eller er det bare tull?

Anonymkode: 0aec3...a24

Jeg tror nok den regelen må være veldig lokal.

Sånn type kun mellom ørene til venninnen din - lokal

Anonymkode: d3366...6fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke samme typen som de venninnene til bruden. Jeg behandler alle likt uansett hvordan de ser ut og blir aldri uvenn med noen. Baksnakker ikke og er ikke misunnelig på de som er penere enn meg. Så du hadde ikke trengt å frykte å møte på meg :) Beklager igjen krast innlegg, jeg er ikke fornærmet, jeg syns bare det virket så selvopptatt og skrytete å fortelle hvor astronomisk deilig og lekker du er i et innlegg om en kjole uten å engang vise bilde av kjolen. Du er sikkert kjempepen og en alle er misunnelig på, men du må tenke litt på hvordan du fremstår. Må nok tenke på det selv, så beklager om jeg fremsto som en sjalu bitch. Hvis folk er så sure på deg fordi du er så pen og sexy er du vel like smellvakker uansett hva du har på deg og de blir sure uansett om du kommer i striesekk, stripperantrekk eller den kjolen. Så da kan du vel like gjerne ta på deg den kjolen og nyte at mannfolka flokker seg rundt deg. 

Anonymkode: b6b0d...2e6

Jeg synes nå du fortsatt høres temmelig sur ut.
 

Ja, disse jentene blir sure uansett. Det er derfor jeg vil være sikker på å ikke gjøre noe som de kan tolke som et «regelbrudd».  

Anonymkode: 0aec3...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes nå du fortsatt høres temmelig sur ut.
 

Ja, disse jentene blir sure uansett. Det er derfor jeg vil være sikker på å ikke gjøre noe som de kan tolke som et «regelbrudd».  

Anonymkode: 0aec3...a24

Jeg er ikke det, jeg lover. Jeg er bare ikke så flink til å uttrykke meg skriftlig, særlig ikke midt på natta. :fnise: Unnskyld. Det er lite å gjøre med at du er så pen som du forteller, men fotsid kjole er aldri feil, med mindre det er splitt helt opp til trusa og det tviler jeg på at det er, hehe. Kjør på med kjolen og la de bare bli misunnelige, du kan ikke noe for at du er heldig med utseendet og de ikke er det, så de blir veggpryd. Kan du vise bilde av kjolen, høres veldig fin ut. 

Anonymkode: b6b0d...2e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke det, jeg lover. Jeg er bare ikke så flink til å uttrykke meg skriftlig, særlig ikke midt på natta. :fnise: Unnskyld. Det er lite å gjøre med at du er så pen som du forteller, men fotsid kjole er aldri feil, med mindre det er splitt helt opp til trusa og det tviler jeg på at det er, hehe. Kjør på med kjolen og la de bare bli misunnelige, du kan ikke noe for at du er heldig med utseendet og de ikke er det, så de blir veggpryd. Kan du vise bilde av kjolen, høres veldig fin ut. 

Anonymkode: b6b0d...2e6

Jeg anser meg selv for å se helt «vanlig pen» ut etter norsk standard. Det er mange som er penere, men de blir jo da heller ikke sure over at andre også får oppmerksomhet. Jeg ønsker bare ikke å gjøre noe som disse sure jentene kan peke på og finne ut at er «feil» på en eller annen måte.

Anonymkode: 0aec3...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i mange bryllup og dresskode har alltid stått i invitasjonen. Uten unntak har det vært lang/fotsid kjole evt bunad. I min omgangskrets hadde du blitt sett veldig rart på om du troppet opp i knekort eller kjole til rett over knærne. Sjekk invitasjonen og hør evt med bruden om hva dresskoden er. 

I mitt eget bryllup så var det en som hadde kjole som var mer pyntet og forseggjort enn brudekjolen min. Håret og pynten ellers var også veldig, veldig flott. Hun var helt nydelig og jeg kan ikke tenke meg at noen reagerte i det hele tatt. Personlig ble jeg rørt over at hun hadde staset seg så ekstra opp for vår dag. Ikke hør på de «venninnene»

Antar at du kjenner enten brud/brudgom eller begge så da kan du vel bare prate med de om kjolevalget hvis du er så usikker? 

Anonymkode: 564d4...bf4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå

Kjolen høres kjempefin ut, er sikker på at den passer godt i et bryllup. 
Veldig vanlig at vi jenter blir sjalu på hverandre. Det må du lære deg å ignorere!

Du kler deg verken i hvitt, rødt, lårkort eller dypt utringet. Er ikke noe etikettebrudd slik du beskriver kjolen din. Den høres fin ut, men ikke for fin. I hvilken sammenheng skal man virkelig pynte seg hvis man ikke kan gjøre det i et bryllup? 
Ønsker deg en fin feiring! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i mange bryllup og dresskode har alltid stått i invitasjonen. Uten unntak har det vært lang/fotsid kjole evt bunad. I min omgangskrets hadde du blitt sett veldig rart på om du troppet opp i knekort eller kjole til rett over knærne. Sjekk invitasjonen og hør evt med bruden om hva dresskoden er. 

I mitt eget bryllup så var det en som hadde kjole som var mer pyntet og forseggjort enn brudekjolen min. Håret og pynten ellers var også veldig, veldig flott. Hun var helt nydelig og jeg kan ikke tenke meg at noen reagerte i det hele tatt. Personlig ble jeg rørt over at hun hadde staset seg så ekstra opp for vår dag. Ikke hør på de «venninnene»

Antar at du kjenner enten brud/brudgom eller begge så da kan du vel bare prate med de om kjolevalget hvis du er så usikker? 

Anonymkode: 564d4...bf4

Det er sånt som disse jentene ville klikket over og kanskje kommet med spydigheter for...


Men begynner å se at reglene ikke er så strenge som jeg fryktet, og at jeg ikke bør la meg styre av hva de kanskje kan komme til å henge seg opp i.

Anonymkode: 0aec3...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...