Gå til innhold

Folk som sier muskler er stygt!


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Muskler er ikke stygt. Slanke folk som ikke har antydning til trent muskulatur er så stygt, og det motsatte. Bole kropp er ikke fint. Alle til og med overvektige som trener er mye finere med litt muskler. 

Anonymkode: d17e8...463

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke slik at man nødvendigvis ser forskjellen da...

Anonymkode: 2047c...812

Det er ganske lett å se forskjell på kroppen til en karateutøver og en som bare pumper jern dagen lang.

Anonymkode: 90319...91b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Hva mener med bole kropp egentlig? Kan ikke se forskjell på det liksom.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi man mener noe er stygt så må man ikke si noe. Jeg syns ikke tjukke damer i alt for lite klær er veldig tiltrekkende. Jeg syns det er vulgært. Men jeg sier ikke det til noen. Jeg kommenterer ikke det til mine venner.

hva skjedde med at om man ikke har noe hyggelig å si, så trenger man ikke å si noe?

 

Sammen med ytringsfriheten, bare fordi man kan ytte noe betyr ikke at man må.

Anonymkode: 750ae...077

Enig. Synes det blir for dumt å si til folk at noen er stygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
1 time siden, Hoppetaujenta skrev:

Det er noe med det estetiske som skurrer der, for ofte har disse oppumperne glemt at de også har et hode
på toppen av kroppen og når dette ender opp som en liten ert der oppe og de nesten må gå sidelengs inn
av dørene...da blir det helt feil proposjoner i min kunstneriske regnebok. 

En person som har en aktiv jobb og har skaffet seg en atletisk, sterk kropp via det, da snakker vi om noe helt annet.
Samma for meg hva folk gjør altså, for jeg liker selve mennesket aller først og hva slags kropp de har kommer
i andre rekke. Eller tredje. 

Tror du har litt fordommer, for den gjennomsnittlige personen som driver med Bodybuilding / styrketrening  er ikke slik, men har sett noe sånne stereo typer du beskriver og det er 1% av mange trenings glade mennesker😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Atletisk kropp av f.eks. idrett eller tungt arbeid er råflott. Kroppen man skaffer seg av å pumpe på treningssenteret er derimot lite flatterende. 

Anonymkode: 8ebdc...01e

Skjønner ikke helt? For mange i idrettens har jo nettop trent styrketrening selv.. og den gjennomsnittlige fyrene på gymmen er iallfall ikke ekstrem. Tenker dere på de som boler? For det er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ganske lett å se forskjell på kroppen til en karateutøver og en som bare pumper jern dagen lang.

Anonymkode: 90319...91b

Poenget mitt er at en veltrent kropp som kommer av trening på et senter kan se like bra ut som en veltrent kropp som kommer av tungt arbeid. Musklene vet ikke forskjell på om det er stein eller vekter du løfter. Mange sportsutøvere trener også på senter i tillegg til å drive med sport. Selvsagt finnes det eksempler på ekstreme "bolemuskler", men dette utgjør på ingen måte majoriteten av de du ser på et treningssenter.

Anonymkode: 2047c...812

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Forumhei
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Poenget mitt er at en veltrent kropp som kommer av trening på et senter kan se like bra ut som en veltrent kropp som kommer av tungt arbeid. Musklene vet ikke forskjell på om det er stein eller vekter du løfter. Mange sportsutøvere trener også på senter i tillegg til å drive med sport. Selvsagt finnes det eksempler på ekstreme "bolemuskler", men dette utgjør på ingen måte majoriteten av de du ser på et treningssenter.

Anonymkode: 2047c...812

Nettop, tror folk er litt ute å kjøre. Leste mye rart i denne tråden. Har de sett den gjennomsnittlige mannen i gata som løfter vekter?? De forvirre inn anabole steroider og ekstreme ytterpunkter. Folk flest er ikke i nærheten av å anskaffe seg dette dem beskriver.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke kombinasjonen store muskler og svært lav fettprosent er noe særlig pent. Men er bare min mening og ikke noe jeg går rundt og ytrer meg om i dagliglivet. 

Anonymkode: 31b8b...fe2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror folk misforstår veldig i denne tråden. De som har store synlige muskler med årer uten å flekse eller pumpe er i fåtall. Jeg får pump og synlige årer mens jeg trener. Jeg syns det er pent å være stram og trent. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Muskler er da ikke unaturlig? Hvordan i all verden kan du sammenligne det å ha muskler med silikon of botox???

Det som er unaturlig er jo at mennesker ligger på sofaen og spiser junk hele dagen, men du må jo gjerne mene at det er det som gir en pen kropp. Men det er det som er usunt, skadelig og faktisk unaturlig.

Helt enig. Ligge på sofaen hele dagen å spise junkfood er både unaturlig og dårlig for helsa. Muskler er bra for helsa. Ser bra ut også. Ikke stygt. Ingen er stygge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, Warrior said:

Ikke at jeg bryr meg om hva folk sier, men er nysgjerrig. Hvorfor er det stygt? Tenk hvor mange timer hard trening, så skal enkelte slenge ut «det er så stygt». Sjalusi? Trang til å hakke ned på andres kropper? Nei alle kan ikke like det samme, men hvorfor må noen komme med ordet stygt om andres kropper? Jeg skjønner det bare ikke. Det er heller ikke så mange som reagerer når noen sier muskler er stygt, mens når andre kroppsfasonger blir kalt stygt så reagerer mange. Det er urettferdig. Det er ikke greit at noen blir kalt stygg. Enig? 

Folk må få elske muskler (og trening) og ha den kroppen de har uten å bli kalt stygg. 

 

Det er få ting som er så fint som en veltrent kropp. Jeg er hetero menn kan likevel beundre en veltrent kropp av samme kjønn. Det som er stygt er når det blir unaturlig, og det er bare patetisk med folk som bruker steroider. Steroider er for tapere. 

Anonymkode: fdcea...3bd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ikke slik at man nødvendigvis ser forskjellen da...

Anonymkode: 2047c...812

Det er lett å se forskjellen. Den type kropp man får av å pumpe på treningsstudio er noe helt annet enn den kroppen man får av fysisk tungt arbeid. 

 

Kilde: jobbet med fysisk tungt arbeid i over 5 år. 

Anonymkode: fdcea...3bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener mye styrke selv og synes det er fint om man har en normal fettprosent. Det er ekkelt om man knapt har fett på kroppen. Usunt også.

Anonymkode: b8988...75b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lett å se forskjellen. Den type kropp man får av å pumpe på treningsstudio er noe helt annet enn den kroppen man får av fysisk tungt arbeid. 

 

Kilde: jobbet med fysisk tungt arbeid i over 5 år. 

Anonymkode: fdcea...3bd

Hvordan beskriver kilden din denne forskjellen, og hva er grunnen til at musklene ser forskjellige ut? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

Hvordan beskriver kilden din denne forskjellen, og hva er grunnen til at musklene ser forskjellige ut? 

Statiske løft vs dynamisk? Balanse muskler vs fokus på spesifikke store muskelgrupper? Ikke at det ikke er oppnåelig på gymmen eller at gener utgjør mer en treningsform.

 

Selv synes jeg klatre/turn er penest. Både menn og damer(å da snakker vi ikke olympiatoppen)

Anonymkode: 27c76...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Statiske løft vs dynamisk? Balanse muskler vs fokus på spesifikke store muskelgrupper? Ikke at det ikke er oppnåelig på gymmen eller at gener utgjør mer en treningsform.

 

Selv synes jeg klatre/turn er penest. Både menn og damer(å da snakker vi ikke olympiatoppen)

Anonymkode: 27c76...137

En muskel har et feste og et utspring, og den vokser innenfor de rammene. Du kan ikke se forskjell på om en muskel har vokst som et resultat av vedhogst eller benkpress. Du kan heller ikke se på muskelen om vedkommende har tatt steroider, foruten at de som regel er større enn ellers. Ser at det er mange i tråden som hevder det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 hours ago, Warrior said:

Folk kan mene hva de vil selvfølgelig, så lenge det blir holdt for seg selv, men det er jo ikke alle som gjør. Som om målet er å såre noen.

Men sånn er jo samfunnet. Synd men sant. Det har ikke noe med musklene å gjøre, men hvordan samfunnet er. Vi skal rakke ned på andre, for å kunne løfte oss selv over noen. Vi må føle oss bedre enn andre, og vi skal tviholde på vår rett, uansett når og hvor. Vi har rett til å dra på hytta. Vi har rett til å reise til syden. Vi har rett til å fortelle noen vår egen mening. Har vi retten, så er det omtrent som at mange mener det er lovpålagt at man må gjøre det.

Vi mangler empati, vi mangler medfølelse, vi mangler nestekjærlighet, og vi mangler evnen til å se forbi vår egen nesetipp. Og så mangler vi evnen til å sette oss inn i en situasjon, og se ting fra et annet perspektiv. Derfor forstår man ikke at ikke andre tenker og føler det samme som en selv. 

Det var den generaliserende, negative, varianten. Men sånn er verden. Våre barn vokser opp med helt andre typer rollemodeller enn det man gjorde for 30 år siden, og da får man problemer, for veldig mange av disse burde ikke vært rollemodeller.

Det er i alle fall min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Pierre Gynt said:

Hvordan beskriver kilden din denne forskjellen, og hva er grunnen til at musklene ser forskjellige ut? 

 

8 minutter siden, Pierre Gynt said:

En muskel har et feste og et utspring, og den vokser innenfor de rammene. Du kan ikke se forskjell på om en muskel har vokst som et resultat av vedhogst eller benkpress. Du kan heller ikke se på muskelen om vedkommende har tatt steroider, foruten at de som regel er større enn ellers. Ser at det er mange i tråden som hevder det. 

Jo du kan absolutt se om en kropp har muskler fra arbeid eller helsestudio. Når man har fysisk tungt arbeid er det som regel de samme musklene som trenes om og om igjen, mens ved helsestudio trener man hele kroppen. Man ser det også i enkelte idretter. Turnere har som regel brede skuldre og kraftige armer men tynne lår. Boksere har kraftig rygg og bred brystkasse, men mer beskjedene lår. 

Der jeg jobbet fikk vi muskler i rygg, nakke, armer og lår. Men lite muskler rundt mage og bryst. Jeg hadde kamerater som trente helsestudio og de hadde mye mer fremtredende bryst og armmuskler og sammenlignet med de så armene og brystet mitt underutviklet ut. Jeg var dog sterkere enn de, for tungt arbeid bygger mer styrke en løfting av vekter. 

Anonymkode: fdcea...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle får ha sine egne personlige preferanser for hva de synes er fint, men det er unødvendig å kommentere kroppen til folk samme hva som ligger bak. 

Synes forsåvidt det er rart med de som sier bastant "muskler er stygt". Når man bare sier at muskler er stygt uten å utdype får jeg inntrykk av at man egentlig foretrekker at partneren er 30 kg overvektig så man ikke ser et hint av muskledefinisjon. Er forskjell på være alminnelig godt trent med muskler og bodybuilder. 

Anonymkode: c53a9...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns å kommentere andres kropper er stygt. Syns det er en uting uansett størrelse og form. Folk må få ha kroppen sin i fred.

Anonymkode: 6c4c6...ed9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...