Gå til innhold

Folk som sier muskler er stygt!


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, -jk- skrev:

Pizza uten ananas er som boller uten rosiner, uspiselig ;) 

(ok, kan godta hel grønn chili istedenfor ananas...)

double-ewwwww! Begge deler er totalt uspiselig 😄

(chili er godt, men)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De aller fleste syntes bodybuilders med store muskler ikke har noe pen kropp. Er veldig lite folk som syntes det er greit. Og ennda mindre som syntes det er wow 

hvorfor? Fordi det ikke er helt «naturlig» kropp. Det er ikke slik en kropp skal se ut.  Verken en mannekropp eller kvinne kropp.

litt muskler er fint på menn, og kvinner. Nok til at det ser naturlig ut og passer med resten av kroppen. Men så stram kropp at det ikke ser ekte ut er bare styggt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mja  estetisk så syns jeg det er det stygt  med body- building  kropp .

Erfaringsmessig  så er folk som er opptatt av å speile seg , snappe kroppen sin , trening ..veldig selvopptatte  .

Det betyr ikke jeg er misunnelig  , syns bare det er ensformig å prate m folk som har kroppen sin som hobby.

Jeg har hobbyer  jeg  også men blir ikke sur  om andre ikke liker det samme som meg.

Anonymkode: 465ee...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes overfokus på kropp er usexy, type de som konkurrerer i bodybuilding og liknende sporter. Grunnen er ikke kroppene deres (selv om jeg synes de er stygge), men kroppsfokuset de har som er frastøtende. Vanlig trente kropper er fint synes jeg, som de som trener styrke to-tre ganger i uka og spiser vanlig mat. Dette er mine meninger, og jeg ville selvsagt aldri sagt til en kroppsbygger at jeg syntes de var stygge. Men jeg ville aldri vurdert å date en heller, da kroppen deres er turn-off for meg. 

 

Anonymkode: 6cd30...13f

100% enig i det jeg har markert!  Folk får leve som de vil selv, men jeg kunne ikke hatt hverken kjæreste eller nære venner med et slikt fokus på utseende. En livsstil med diverse dietter + et (i mine øyne) rigid forhold til trening ville avvike altfor mye fra hvordan jeg lever 😄🥂🍰🍦🍕

Anonymkode: fea43...c5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2020 den 18.17, Warrior skrev:

Ikke at jeg bryr meg om hva folk sier, men er nysgjerrig. Hvorfor er det stygt? Tenk hvor mange timer hard trening, så skal enkelte slenge ut «det er så stygt». Sjalusi? Trang til å hakke ned på andres kropper? Nei alle kan ikke like det samme, men hvorfor må noen komme med ordet stygt om andres kropper? Jeg skjønner det bare ikke. Det er heller ikke så mange som reagerer når noen sier muskler er stygt, mens når andre kroppsfasonger blir kalt stygt så reagerer mange. Det er urettferdig. Det er ikke greit at noen blir kalt stygg. Enig? 

Folk må få elske muskler (og trening) og ha den kroppen de har uten å bli kalt stygg. 

Jeg syns det er stygt, men ville selvfølgelig aldri sagt det til en person med store muskler. Tror det er nettopp det, at det er så vanskelig å forstå at noen vil jobbe så hardt og ofte for å få en type kropp som jeg personlig ikke syns er fin. At noen er litt mer åpne om at de syns det er stygt, er vel nettopp at man vet at den personen selv er fornøyd med mye muskler, siden man må jobbe hardt for det, så dermed tenker de vel ikke at det er så sårende. Du selv går jo faktisk ut fra at folk med andre preferanser faktisk egentlig er sjalu og ønsker seg sånn kropp selv, og det er jo ganske spesielt, og et tydelig tegn på at du er fornøyd selv og ikke så såra egentlig. 

For å sammenlikne så hadde det vært som om du skulle forstå at noen jobbet hardt og slet seg ut for å oppnå fedme med vilje. Du syns ikke det er en pen kroppsform. Du forstår ikke hvorfor noen skulle foretrekke dette.

Når det kommer til mine preferanser kan menn ha LITT muskler, men slank er viktigere. Mye muskler er på en måte et tegn på litt lavere intelligens (vet det er fordomsfullt å tenke, men er jo ofte pittelitt sant da), samtidig er det et utseendefokus som jeg ikke helt liker. At man bruker masse av tiden sin på utseende liksom. Når det gjelder kvinner syns jeg synlige/store muskler er stygt uansett. Man ser fort lubben ut med klær på. Jeg syns det er penest å være slank/tynn med lange tynne lemmer. 

Og misforstå meg rett, jeg har ingenting imot trening, og litt styrketrening er en del av det. Men det å bygge muskler for at de skal vokse, det forstår jeg faktisk ikke at noen ønsker.

Anonymkode: fa620...546

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er stygt, men ville selvfølgelig aldri sagt det til en person med store muskler. Tror det er nettopp det, at det er så vanskelig å forstå at noen vil jobbe så hardt og ofte for å få en type kropp som jeg personlig ikke syns er fin. At noen er litt mer åpne om at de syns det er stygt, er vel nettopp at man vet at den personen selv er fornøyd med mye muskler, siden man må jobbe hardt for det, så dermed tenker de vel ikke at det er så sårende. Du selv går jo faktisk ut fra at folk med andre preferanser faktisk egentlig er sjalu og ønsker seg sånn kropp selv, og det er jo ganske spesielt, og et tydelig tegn på at du er fornøyd selv og ikke så såra egentlig. 

For å sammenlikne så hadde det vært som om du skulle forstå at noen jobbet hardt og slet seg ut for å oppnå fedme med vilje. Du syns ikke det er en pen kroppsform. Du forstår ikke hvorfor noen skulle foretrekke dette.

Når det kommer til mine preferanser kan menn ha LITT muskler, men slank er viktigere. Mye muskler er på en måte et tegn på litt lavere intelligens (vet det er fordomsfullt å tenke, men er jo ofte pittelitt sant da), samtidig er det et utseendefokus som jeg ikke helt liker. At man bruker masse av tiden sin på utseende liksom. Når det gjelder kvinner syns jeg synlige/store muskler er stygt uansett. Man ser fort lubben ut med klær på. Jeg syns det er penest å være slank/tynn med lange tynne lemmer. 

Og misforstå meg rett, jeg har ingenting imot trening, og litt styrketrening er en del av det. Men det å bygge muskler for at de skal vokse, det forstår jeg faktisk ikke at noen ønsker.

Anonymkode: fa620...546

Nei kunne aldri forstått hvorfor noen skulle foretrekke det. Det er pga fedme er farlig for helsa. Men jeg synes ikke folk er stygg. Jeg tenker bare veldig usunt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, -jk- said:

Pizza uten ananas er som boller uten rosiner, uspiselig ;) 

(ok, kan godta hel grønn chili istedenfor ananas...)

Boller med rosiner er jo også uspiselig.

Anonymkode: 90319...91b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke overdrevent med muskler er pent. Men kunne ikke falle meg inn og si det til en person har masse muskler, man har da normal folkeskikk.

Anonymkode: 246b3...2cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utfordring til folk: google litt og legg ut bilder av kropper som er akkurat passe muskuløse i deres øyne. Litt spent på hvordan den "tung jobb" - kroppen faktisk ser ut. 

Anonymkode: cbbf5...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Warrior skrev:

Nei kunne aldri forstått hvorfor noen skulle foretrekke det. Det er pga fedme er farlig for helsa. Men jeg synes ikke folk er stygg. Jeg tenker bare veldig usunt. 

Ja fedme er skadelig for helsa, men du kan ikke se bort fra at de aller fleste ønsker å ikke være fete også for utseendets skyld. Og jeg vil tro dette i særlig stor grad gjelder de som bruker mye tid på å bygge muskler, da de er over gjennomsnittet opptatt av kropp. 

Anonymkode: fa620...546

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja fedme er skadelig for helsa, men du kan ikke se bort fra at de aller fleste ønsker å ikke være fete også for utseendets skyld. Og jeg vil tro dette i særlig stor grad gjelder de som bruker mye tid på å bygge muskler, da de er over gjennomsnittet opptatt av kropp. 

Anonymkode: fa620...546

Må også legge til at overdrevent fokus på kropp og utseende heller ikke er sunt for den mentale helsa.

Anonymkode: fa620...546

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Men hva så om man er opptatt av kropp og muskler. Noen liker det. Må få ha den gleden. Det gir ingen rett til å kalle stygg for det. Det er verre å få det slengt etter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/19/2020 at 7:02 PM, Warrior said:

Ok men silikonpupper som noen damer har er noe som er operert inn i kroppen. Det ER unaturlig. Så det er forskjell der.

Folk kan mene hva de vil selvfølgelig, så lenge det blir holdt for seg selv, men det er jo ikke alle som gjør. Som om målet er å såre noen.

Det er da ikke noe gøyere for kvinner med silikonpupper å få slengt "unaturlig" etter seg enn det er for menn med store muskler åf få "muskler er stygt" slengt etter seg. 

 

Anonymkode: 6ea08...f91

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er da ikke noe gøyere for kvinner med silikonpupper å få slengt "unaturlig" etter seg enn det er for menn med store muskler åf få "muskler er stygt" slengt etter seg. 

 

Anonymkode: 6ea08...f91

Nei ikke det jeg sier. Ingen fortjener få slengt etter seg at noe på kroppen er stygt. Mente silikonpupper ER noe som er unaturlig. 

Endret av Warrior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Warrior said:

Nei ikke det jeg sier. Ingen fortjener få slengt etter seg at noe på kroppen er stygt. Mente silikonpupper ER noe som er unaturlig. 

Ingen fortjener å få slengt etter seg at noe på kroppen deres er unaturlig. 

Anonymkode: 6ea08...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Muskler i seg selv er ikke stygt, men blir det for overdrevent (body building f.eks) blir det mindre pent, etter min mening. Det har med preferanse å gjøre, hvor mange timer som er lagt ned er sånn sett irrelevant for preferansen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/21/2020 at 2:42 PM, AnonymBruker said:

Jeg synes overfokus på kropp er usexy, type de som konkurrerer i bodybuilding og liknende sporter. Grunnen er ikke kroppene deres (selv om jeg synes de er stygge), men kroppsfokuset de har som er frastøtende. Vanlig trente kropper er fint synes jeg, som de som trener styrke to-tre ganger i uka og spiser vanlig mat. Dette er mine meninger, og jeg ville selvsagt aldri sagt til en kroppsbygger at jeg syntes de var stygge. Men jeg ville aldri vurdert å date en heller, da kroppen deres er turn-off for meg. 

 

Anonymkode: 6cd30...13f

I tillegg kan bodybuilding være skadelig for helsen. Det kan lett oppstå et forvrengt kroppsbilde hvor de hele tiden må få større muskler og mindre fett. Dette oppnås ved å ta steroider og lignende. 

Sier ikke at alle som driver med bodybuilding sliter psykisk, men blant de som driver med idrett generelt på høyt nivå kan det lett oppstå spiseforstyrrelser og forvrengt kroppsbilde. 

Er ikke lett å si  til seg selv "nå har jeg for lite fett på kroppen" når man har en hobby som prermierer de som har minst fett på kroppen. 

 

Anonymkode: 6ea08...f91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/21/2020 at 2:30 PM, Warrior said:

Trening gjør ikke noe med hjernen. I alle fall ikke hos de fleste. Jeg har da normal hjerne. 

Jeg vet det ikke er enten eller for de fleste. Men det er mange som ligger på sofaen hele dagen etter jobb. Ofte de som kaller muskler stygt også (men også andre som mener det er stygt).  Det er trist. For ingen er stygge. 

Mange kan også ha en svært tung jobb både fysisk og psykisk. Kan godt være at disse får langt mer fysisk trening i løpet av arbeidsdagen enn en som trener på et treningssenter. 

Anonymkode: 2a617...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at "bodybuilder kropp" går igjen i tråden. Tror det er et definisjons spørsmål egentlig. F.eks Chris Hemsworth fra Thor, han har en god del muskler, men jeg definerer ikke kroppen som bodybuilder kropp. Godt trent ja, bodybuilder nei. Samtidig så sikler damer etter han, og jeg har ikke hørt noen si at kroppen hans er stygg.

De aller færreste vil få samme fysikk som Chris. Det krever mye innsats. 

Når det er sagt så bryr jeg ikke meg om hva folk syns om kroppen min. Jeg trener for min del. Ikke din, eller konas del. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...