Gå til innhold

Folk som sier muskler er stygt!


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

Gjest Warrior

Ikke at jeg bryr meg om hva folk sier, men er nysgjerrig. Hvorfor er det stygt? Tenk hvor mange timer hard trening, så skal enkelte slenge ut «det er så stygt». Sjalusi? Trang til å hakke ned på andres kropper? Nei alle kan ikke like det samme, men hvorfor må noen komme med ordet stygt om andres kropper? Jeg skjønner det bare ikke. Det er heller ikke så mange som reagerer når noen sier muskler er stygt, mens når andre kroppsfasonger blir kalt stygt så reagerer mange. Det er urettferdig. Det er ikke greit at noen blir kalt stygg. Enig? 

Folk må få elske muskler (og trening) og ha den kroppen de har uten å bli kalt stygg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns muskler er stygt, det er bare min mening. Men, jeg sier ikke det til noen, jeg holder det for meg selv på samme måte som jeg holder for meg selv om jeg ser noen som er veldig tynne eller veldig tykke. Eller hvem som helst.

Bodyshaming er ikke pent mot noen, uansett. 

Hvis du hadde spurt meg direkte - flexet foran meg f.eks og spurt "hva syns du?" så ville jeg sagt meningen min, på en pen måte. Jeg ville ikke sagt at det er stygt, men jeg ville muligens sagt noe som f.eks at det ikke er det jeg foretrekker... noe sånt. Er ikke sikker på hvordan jeg hadde svart, men jeg ville aldri sagt det rett ut at det er stygt. 

Og så hjelper det ikke at det er hundrevis eller tusenvis av timer bak de musklene, jeg syns ikke det er noe fint allikevel.

Enig med deg i at man ikke trenger å si noe. "om man ikke kan si noe fint så kan man la være å si noe i det hele tatt"

Anonymkode: 2a7d6...93a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på musklene, bodybuilder muskler er for eksempel stykt.

Anonymkode: c7e38...848

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo gjerne de med en del kilo for mye som sier det, litt for å rettferdiggjøre sine valg.

Anonymkode: 8b82e...f48

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg synes muskler er stygt fordi det ser unaturlig ut, på samme nivå som jeg synes at botox og silikon er stygt, fordi det er unaturlig. Selv om noe krever mye trening, eller koster mye penger, har jeg vel lov til å mislike det, uten at det betyr at jeg er sjalu.

Jeg må få lov å kalle synlig muskler stygt, på lik linje som at andre kaller folk som er feite for stygge. Hva som er stygt eller ikke er rent subjektivt. 

Personlig mener jeg muskler er stygt, og noe som er veldig turn-off. Mulig det ligger mye arbeid bak, men jeg har alltid hatt en liten fordom om at slike mennesker er selvsentrerte og litt for fokuserte på egen kropp, en person karakteristikk jeg mener er turn-off.

Helt greit at noen synes synlig muskler er fint, selv synes jeg det er stygt på lik linje som andre mener at overvekt er stygt.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det bare en personlig preferanse. Jeg syns ikke det er stygt, men jeg er ikke veldig fan heller. 

Folk må gjerne ha muskler altså, men det ser penest ut med et lite fettlag over så man ikke ser alle detaljer av sener og muskler osv.

Anonymkode: 80e69...c7c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes muskler Og blodårer er flott, men innenfor rimelighetens grenser. Love IT! 💕

Anonymkode: 51e9c...ec3

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
22 minutter siden, Blueberrymuffin skrev:

Vel, jeg synes muskler er stygt fordi det ser unaturlig ut, på samme nivå som jeg synes at botox og silikon er stygt, fordi det er unaturlig. Selv om noe krever mye trening, eller koster mye penger, har jeg vel lov til å mislike det, uten at det betyr at jeg er sjalu.

Jeg må få lov å kalle synlig muskler stygt, på lik linje som at andre kaller folk som er feite for stygge. Hva som er stygt eller ikke er rent subjektivt. 

Personlig mener jeg muskler er stygt, og noe som er veldig turn-off. Mulig det ligger mye arbeid bak, men jeg har alltid hatt en liten fordom om at slike mennesker er selvsentrerte og litt for fokuserte på egen kropp, en person karakteristikk jeg mener er turn-off.

Helt greit at noen synes synlig muskler er fint, selv synes jeg det er stygt på lik linje som andre mener at overvekt er stygt.

Ok men silikonpupper som noen damer har er noe som er operert inn i kroppen. Det ER unaturlig. Så det er forskjell der.

Folk kan mene hva de vil selvfølgelig, så lenge det blir holdt for seg selv, men det er jo ikke alle som gjør. Som om målet er å såre noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskler er digg😛 men med litt høyere fettprosent gjerne 12-15% så ser det ikke ut som dem prøver for hardt! Ikke bodybuilder klar for scene look!!

Anonymkode: 8b82e...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man mener noe er stygt så må man ikke si noe. Jeg syns ikke tjukke damer i alt for lite klær er veldig tiltrekkende. Jeg syns det er vulgært. Men jeg sier ikke det til noen. Jeg kommenterer ikke det til mine venner.

hva skjedde med at om man ikke har noe hyggelig å si, så trenger man ikke å si noe?

 

Sammen med ytringsfriheten, bare fordi man kan ytte noe betyr ikke at man må.

Anonymkode: 750ae...077

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Blueberrymuffin skrev:

Vel, jeg synes muskler er stygt fordi det ser unaturlig ut, på samme nivå som jeg synes at botox og silikon er stygt, fordi det er unaturlig. Selv om noe krever mye trening, eller koster mye penger, har jeg vel lov til å mislike det, uten at det betyr at jeg er sjalu.

Jeg må få lov å kalle synlig muskler stygt, på lik linje som at andre kaller folk som er feite for stygge. Hva som er stygt eller ikke er rent subjektivt. 

Personlig mener jeg muskler er stygt, og noe som er veldig turn-off. Mulig det ligger mye arbeid bak, men jeg har alltid hatt en liten fordom om at slike mennesker er selvsentrerte og litt for fokuserte på egen kropp, en person karakteristikk jeg mener er turn-off.

Helt greit at noen synes synlig muskler er fint, selv synes jeg det er stygt på lik linje som andre mener at overvekt er stygt.

Muskler er da ikke unaturlig? Hvordan i all verden kan du sammenligne det å ha muskler med silikon of botox???

Det som er unaturlig er jo at mennesker ligger på sofaen og spiser junk hele dagen, men du må jo gjerne mene at det er det som gir en pen kropp. Men det er det som er usunt, skadelig og faktisk unaturlig.

Bodybuilder-bole-muskler er selvsagt unaturlig, men det var ingenting i ts som tilsa at det er det vi snakker om, og du sier selv bare synlige muskler. Som enhver noenlunde aktiv person som ikke spiser masse usunn mat, faktisk vil ha. 

Skremmende at det finnes sånne feeders som ønsker å holde partneren sin svak og usunn.

Anonymkode: a9ba9...f71

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe med det estetiske som skurrer der, for ofte har disse oppumperne glemt at de også har et hode
på toppen av kroppen og når dette ender opp som en liten ert der oppe og de nesten må gå sidelengs inn
av dørene...da blir det helt feil proposjoner i min kunstneriske regnebok. 

En person som har en aktiv jobb og har skaffet seg en atletisk, sterk kropp via det, da snakker vi om noe helt annet.
Samma for meg hva folk gjør altså, for jeg liker selve mennesket aller først og hva slags kropp de har kommer
i andre rekke. Eller tredje. 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ligger mange timer med effektiv spising bak fedme også, men jeg blir ikke imponert av den grunn.

Anonymkode: 2047c...812

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atletisk kropp av f.eks. idrett eller tungt arbeid er råflott. Kroppen man skaffer seg av å pumpe på treningssenteret er derimot lite flatterende. 

Anonymkode: 8ebdc...01e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor timer og innsats spiller noen rolle her. Det er masse jobb å opparbeide seg en heftig samling med hagegnomer, men det gjør det likevel ikke spesielt stilig.

Samtidig, direkte, negative kommentarer om andres kropp virker litt unødvendige, enig der.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Atletisk kropp av f.eks. idrett eller tungt arbeid er råflott. Kroppen man skaffer seg av å pumpe på treningssenteret er derimot lite flatterende. 

Anonymkode: 8ebdc...01e

Det er ikke slik at man nødvendigvis ser forskjellen da...

Anonymkode: 2047c...812

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker muskler og en trent kropp. Men ikke når det blir for stort. Det skal helst være akkurat passe, ikke slik at man tenker at livet til vedkommende består av ekstremt mye trening i uken, kombinert med strenge dietter (eller bol). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye rart folk kan legge ned mange timer på, uten at jeg trenger å la meg imponere av den grunn... Alle har estetiske preferanser, personlig er jeg ikke så begeistret for store muskler uansett hvordan de er oppnådd, men jeg forteller ikke andre uoppfordret hva jeg synes om utseendet deres.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes overdrevne muskler er mindre pent, typ bodybuilding. Men det handler om min preferanse, det er tydeligvis mange som elsker muskler. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...