Gå til innhold

Folk som sier muskler er stygt!


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

På 19.7.2020 den 20.28, AnonymBruker skrev:

Det er ikke slik at man nødvendigvis ser forskjellen da...

Anonymkode: 2047c...812

Espen Jansen, Norges beste turner gjennom tidende har nok løftet mest seg selv, men ser ut som han har bodd på gymmen 

314309B0-472F-4F8E-A9F2-FC18C7568DCC.jpeg

Anonymkode: 9752f...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 7/22/2020 at 10:16 AM, Warrior said:

Nei ikke det jeg sier. Ingen fortjener få slengt etter seg at noe på kroppen er stygt. Mente silikonpupper ER noe som er unaturlig. 

I motsetning til manualer, vektstenger, proteinpulver og bol, som jo ligger strødd i naturen.

Anonymkode: 90319...91b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke orket å lese hele tråden, men merker at jeg blir satt ut av mange av innleggene. Jeg er kvinne, 23 år og studerer psykologi (profesjon) i Bergen. Jeg har med andre ord svært høye karakterer fra vgs, alltid blitt ansett som smart (holder meg svært oppdatert og har mye å si på ganske mye), men jeg trener også mye styrke. Jeg har kun fått høre tre ganger at kroppen min er stygg fordi jeg har for mye muskler til å være kvinne. Jeg har trent styrke  hardt og regelmessig i fem år nå og drevet med idrett i 12 år før det. At folk skal tenke at jeg er dum fordi jeg har mer muskelmasse enn gjennomsnittsmennesket fordi jeg ELSKER å løfte vekter syns jeg er dumt. For min del er styrketreningen en form for avkobling, håndtering av angst og alenetid. Det kunne like gjerne vært løping, tegning eller matlaging. Hvorfor skal min kropp få folk til å tenke at jeg er selvopptatt og dum?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også mange timer med hard spising bak en overvektig kropp. Kommer ikke av seg selv det heller.. 

En bodybuilder kropp ser hard å ukonfortabel ut. En kropp med lett definerte muskler er greit, men trenger ikke en mann for å kose med en stein🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et ordtak som sier "for mye og for lite skjemmer alt", og det stemmer også for muskler.

Anonymkode: 797fa...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor mye muskelmasse det er snakk om. Kan godt være litt muskler, men typ bodybuilding er ikke særlig pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt sett syns jeg ikke det er noe pent. Det er likevel ikke noe jeg sier til folk som har mye muskler. Akkurat som at jeg ikke sier til tjukke folk at jeg ikke syns at tjukkaser er noe pent heller.

Dersom noen sier det direkte til deg mangler de jo sosiale antenner, men det er det mange som gjør. Jeg er tynn så jeg er også fritt vilt på samme måte. Folk kommenterer kroppen min direkte til meg veldig ofte. Jeg sier aldri "nei fy søren Marit, nå begynner du å bli litt vel feit eller? Kanskje på tide å ikke spise så mye?". Men det er noe jeg får høre ofte, bare bytt ut feit med tynn 

Anonymkode: b4526...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
18 timer siden, melonen skrev:

Jeg har ikke orket å lese hele tråden, men merker at jeg blir satt ut av mange av innleggene. Jeg er kvinne, 23 år og studerer psykologi (profesjon) i Bergen. Jeg har med andre ord svært høye karakterer fra vgs, alltid blitt ansett som smart (holder meg svært oppdatert og har mye å si på ganske mye), men jeg trener også mye styrke. Jeg har kun fått høre tre ganger at kroppen min er stygg fordi jeg har for mye muskler til å være kvinne. Jeg har trent styrke  hardt og regelmessig i fem år nå og drevet med idrett i 12 år før det. At folk skal tenke at jeg er dum fordi jeg har mer muskelmasse enn gjennomsnittsmennesket fordi jeg ELSKER å løfte vekter syns jeg er dumt. For min del er styrketreningen en form for avkobling, håndtering av angst og alenetid. Det kunne like gjerne vært løping, tegning eller matlaging. Hvorfor skal min kropp få folk til å tenke at jeg er selvopptatt og dum?

Håper du ikke bryr deg om det de sier. Det er ikke stygt. Skjønner ikke hva dumhet har med muskler å gjøre. Folk bare må hakke på andre og det er trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskler som kommer av arbeid, interesser og hobbyer utenfor treningssenteret er sexy, ellers ikke. En fyr jeg hang med når vi var på hytta i ungdommen jobbet i skogen ved siden av skolen pluss hele sommerferien og hadde store naturlige muskler og var i tillegg veldig sterk. Dødssexy spør du meg. Men om han hadde sett akkurat lik ut etter timesvis foran speilene på EVO hadde jeg ikke syntes det var sexy.

Anonymkode: 33405...31d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Warrior skrev:

Håper du ikke bryr deg om det de sier. Det er ikke stygt. Skjønner ikke hva dumhet har med muskler å gjøre. Folk bare må hakke på andre og det er trist. 

Neida jeg gir faen i hva andre syns om kroppen min, selv om det er et pluss at samboer syns den er fin:)  Det er det jeg ble satt ut av, hva har muskelmasse med dumhet å gjøre liksom? Tydeligvis mange som ser en sammenheng. Jeg kjenner hvertfall mange smarte mennesker med mye muskler og mindre smarte mennesker med mye muskler. Akkurat som at jeg kjenner smarte og mindre smarte mennesker som er overvektige og smarte og mindre smarte mennesker som verken har fett eller muskler på kroppen. Jeg kommer aldri til å tenke at det er et smart eller dumt menneske basert på fysikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle syntes det er fin men det treffer litt at vi ikke har like bra viljestyrke. Trener ikke selv , men respekt til alle som pumper jern!🙃

ser jo mange sprekker kvinner også, økt muskelmasse gjør seg bra på kvinner, gitt det er på rumpa og hoftene😁

Anonymkode: 8b82e...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/25/2020 at 6:41 PM, melonen said:

Jeg har ikke orket å lese hele tråden, men merker at jeg blir satt ut av mange av innleggene. Jeg er kvinne, 23 år og studerer psykologi (profesjon) i Bergen. Jeg har med andre ord svært høye karakterer fra vgs, alltid blitt ansett som smart (holder meg svært oppdatert og har mye å si på ganske mye), men jeg trener også mye styrke. Jeg har kun fått høre tre ganger at kroppen min er stygg fordi jeg har for mye muskler til å være kvinne. Jeg har trent styrke  hardt og regelmessig i fem år nå og drevet med idrett i 12 år før det. At folk skal tenke at jeg er dum fordi jeg har mer muskelmasse enn gjennomsnittsmennesket fordi jeg ELSKER å løfte vekter syns jeg er dumt. For min del er styrketreningen en form for avkobling, håndtering av angst og alenetid. Det kunne like gjerne vært løping, tegning eller matlaging. Hvorfor skal min kropp få folk til å tenke at jeg er selvopptatt og dum?

Hvis dette var sant, hadde du gitt jamt f i hva andre mente om muskler og intelligens.

Anonymkode: 797fa...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/19/2020 at 8:28 PM, AnonymBruker said:

Det er ikke slik at man nødvendigvis ser forskjellen da...

Anonymkode: 2047c...812

Sant at man ikke nødvendigvis ser forskjell mellom muskler fra løfting av manualer og muskler fra tungt fysisk arbeid. Men det blir jo litt som man smaker ikke nødvendigvis hvilken av suppeskålene kelneren har spyttet i. Likevel vi nok de fleste si at de foretrekker suppeskålen uten kelnerens spytt. 

Anonymkode: 2a617...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo personlige preferanser, noen liker overvektige, andre liker tynne, noen liker trente, andre ikke.

For min del syntes jeg større muskler/lavere fettprosent enn dette er ufint. Vil ikke kalle det stygt, men absolutt ikke noe jeg ville hatt på typen min og jeg syntes ikke det er fint.

18952668_1345673735540476_67932769141312

 

Ifølge denne så er det da 10-15% som er det jeg finner mest attraktivt, evt høyere er greit opptil 25%, lavere er en no-go

main-qimg-73afa8c6af99f39805d5667231d57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎07‎.‎2020 den 18.41, AnonymBruker skrev:

Jeg synes muskler Og blodårer er flott, men innenfor rimelighetens grenser. Love IT! 💕

Anonymkode: 51e9c...ec3

Godt vi er forskjellige. Blodårer som ligger utenpå huden er ikke flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MrTeddy29

Ingenting er stygt.

Folk må få lov og gjøre det dem vil med kroppene sine og hvordan dem vil se ut uten at folk skal begynne og snakke stygt om det.

Man har jo sine preferanser hva man liker, men man trenger nu ikke og være stygg i kjeften for det.

For min del så trener jeg mye styrke, men jeg vil ikke se ut som en muskelmann til slutt heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 28.7.2020 den 22.47, Anki skrev:

Det er jo personlige preferanser, noen liker overvektige, andre liker tynne, noen liker trente, andre ikke.

For min del syntes jeg større muskler/lavere fettprosent enn dette er ufint. Vil ikke kalle det stygt, men absolutt ikke noe jeg ville hatt på typen min og jeg syntes ikke det er fint.

18952668_1345673735540476_67932769141312

 

Ifølge denne så er det da 10-15% som er det jeg finner mest attraktivt, evt høyere er greit opptil 25%, lavere er en no-go

main-qimg-73afa8c6af99f39805d5667231d57d

Grei oversikt dette da 😄 

Jeg ser jo at mine ekser har vært mellom 10 og 15 %... :P Min siste eks var nok på vei mellom 7% og 10 % kan jeg tenke meg og da ble det litt vel mye muskler, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er stygt fordi jeg tiltrekkes mest av helt vanlige (normalvektige) kropper. Litt muskler er fint altså, men slik body builder-kropp er aaaalt for mye for min smak. Heller for lite enn for mye.

Anonymkode: 8d804...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskler er fint og strammer opp kroppen! 

Anonymkode: 2fa03...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2020 den 18.17, Warrior skrev:

Ikke at jeg bryr meg om hva folk sier, men er nysgjerrig. Hvorfor er det stygt? Tenk hvor mange timer hard trening, så skal enkelte slenge ut «det er så stygt». Sjalusi? Trang til å hakke ned på andres kropper? Nei alle kan ikke like det samme, men hvorfor må noen komme med ordet stygt om andres kropper? Jeg skjønner det bare ikke. Det er heller ikke så mange som reagerer når noen sier muskler er stygt, mens når andre kroppsfasonger blir kalt stygt så reagerer mange. Det er urettferdig. Det er ikke greit at noen blir kalt stygg. Enig? 

Folk må få elske muskler (og trening) og ha den kroppen de har uten å bli kalt stygg. 

Tanken kan kanskje streife meg, av misunnelse, men de som er veldig store er ikke like elegante som Michelangelos David eller Andreas Thorkildsen. https://i.pinimg.com/originals/bf/b3/31/bfb3315b3c92b35aff63c201b93eaaf9.jpg

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...