Gå til innhold

Folk som sier muskler er stygt!


Gjest Warrior

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

En muskel har et feste og et utspring, og den vokser innenfor de rammene. Du kan ikke se forskjell på om en muskel har vokst som et resultat av vedhogst eller benkpress. Du kan heller ikke se på muskelen om vedkommende har tatt steroider, foruten at de som regel er større enn ellers. Ser at det er mange i tråden som hevder det. 

Er forøvrig enig. Men overkroppen har veeldig mange muskler, det samme gjelder vel armer å bein også, er jo som å sammenligne en klassisk styrkeløfter å noen som driver med calisthenics. Det er jo helt andre proposjoner

Anonymkode: 27c76...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Warrior
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle får ha sine egne personlige preferanser for hva de synes er fint, men det er unødvendig å kommentere kroppen til folk samme hva som ligger bak. 

Synes forsåvidt det er rart med de som sier bastant "muskler er stygt". Når man bare sier at muskler er stygt uten å utdype får jeg inntrykk av at man egentlig foretrekker at partneren er 30 kg overvektig så man ikke ser et hint av muskledefinisjon. Er forskjell på være alminnelig godt trent med muskler og bodybuilder. 

Anonymkode: c53a9...769

Men det er ikke greit å kalle det stygt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er forøvrig enig. Men overkroppen har veeldig mange muskler, det samme gjelder vel armer å bein også, er jo som å sammenligne en klassisk styrkeløfter å noen som driver med calisthenics. Det er jo helt andre proposjoner

Anonymkode: 27c76...137

Det er klart at proporsjonene preges av aktivitetsformen en bedriver. Når det gjelder turn og calistenics osv, er det også en bonus at personene som driver med det, ofte har god kroppsholdning og -bevissthet, i motsetning til mange studiovankere. På den andre sida har du solariumsbrune, tribaltatoverte muskelbunter, og det er klart at den estetikken ofte ikke appellerer like bredt. Men i motsetning til hva mange tror, er det ikke musklenes form som gir dette preget. Det er som du sier proporsjonene, i tillegg til generell størrelse, kroppsholdning og stil ellers. Enkelte steroider samler også mye vann i kroppen, som gir det klassiske oppblåste boletrynet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/20/2020 at 10:32 AM, Warrior said:

Helt enig. Ligge på sofaen hele dagen å spise junkfood er både unaturlig og dårlig for helsa. Muskler er bra for helsa. Ser bra ut også. Ikke stygt. Ingen er stygge. 

Problemet er hva all den treningen gjør med hjernen. Enkelte sånne løftere ender etterhvert opp med å tro at enten pumper man jern, eller så ligger man på sofaen og propper fjeset hele dagen. Det er nesten litt trist.

Anonymkode: 90319...91b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min var bodybuilder, og jeg synes ikke muskler er stygt.  Jeg likte ham, og musklene hans.

Men det som er mindre pent i mine øyne er ekstremt lav fettprosent (ca 5%) slik han hadde før konkurranser. 

Anonymkode: d7257...9aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er litt delt. Fordommene var mye værre før da jeg var yngre. Nå responderer folk veldig positivt på min livsstil. Om de dømmernde holder mere kjeft enn før vet jeg ikke. 

Det jeg opplever er at jeg er tydeligvis ikke for stor, men kunne ha vært mindre markert sier damer. Damer viser tydelig sin interesse også, men mange er desverre ikke i min interessegruppe pga. inaktivitet. 

Det jeg opplever også er der det trengs en hjelpende hånd med tunge løft. Da er jeg veldig god å ha. 

Fordommer kommer gjerne fra folk som gjerne ønsker å være i samme situasjon selv, men har ikke den driven til å gjennomføre. 

Så har du den delen som også ikke har tid til dette. Har du ikke tid? Alle har tid til å ta vare på kroppen sin, men om du prioriterer den er noe annet. 

Hjemmetrening er nøkkelen. Er du litt strukturert så er det null stress. Her hjemme ligger det hantler og kettlebells i et hjørne på stua som jeg driver med når jeg ser på tv. Strikk også. Der jeg pumper blod igjennom kroppen på lett motstand for restitusjonens del mens jeg ser på tv. Den tungtreningen foregår i garasjen hjemme med selvlagde treningsapparater/stativer i tre. 

Her slipper jeg den eksponeringen og de misslikte blikkene på studio. Her får jeg trent i fred og ro. Her sparer jeg penger og ikke minst trent når jeg selv vil uanhengig om jeg er alene med barn. 

Tror nok flere har både trent og ikke minst akseptert at det finnes trente folk der ute hvis de hadde vært mere trent selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er hva all den treningen gjør med hjernen. Enkelte sånne løftere ender etterhvert opp med å tro at enten pumper man jern, eller så ligger man på sofaen og propper fjeset hele dagen. Det er nesten litt trist.

Anonymkode: 90319...91b

Trening gjør ikke noe med hjernen. I alle fall ikke hos de fleste. Jeg har da normal hjerne. 

Jeg vet det ikke er enten eller for de fleste. Men det er mange som ligger på sofaen hele dagen etter jobb. Ofte de som kaller muskler stygt også (men også andre som mener det er stygt).  Det er trist. For ingen er stygge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende arbeid? Ja, helt klart. Pent? Absolutt ikke.

Godt vi er ulike og liker ulike ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes overfokus på kropp er usexy, type de som konkurrerer i bodybuilding og liknende sporter. Grunnen er ikke kroppene deres (selv om jeg synes de er stygge), men kroppsfokuset de har som er frastøtende. Vanlig trente kropper er fint synes jeg, som de som trener styrke to-tre ganger i uka og spiser vanlig mat. Dette er mine meninger, og jeg ville selvsagt aldri sagt til en kroppsbygger at jeg syntes de var stygge. Men jeg ville aldri vurdert å date en heller, da kroppen deres er turn-off for meg. 

 

Anonymkode: 6cd30...13f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor settes det likhetstegn mellom "ikke synlige muskler" og "overvektig, usunn" her? Det er da mange normalvektige eller undervektige som ikke har en synlig muskel på kroppen. Selv synes jeg ikke muskler på overkroppen er noe pent (er mann) og vil ikke ha store armer som gjør at jeg sliter med å få på meg skjorter eller jakker, for eksempel. Men jeg er heller ikke usunn, passer på kaloriinntaket og trener en god del (stort sett løping, som ikke bygger overkroppsmuskler). 

Merkelig nok synes jeg det er pent med litt overkroppsmuskler på jenter ;) Men ikke overdrevet. Jenter er da også svakere i utgangspunktet og har god nytte av litt styrketrening. 

Hadde jeg hatt problemer med styrken, f.eks når jeg holder på med oppussing, så hadde jeg vel trent litt pga. det. Men nei, den normale hverdagsaktiviteten holder muskelnivået på et helt passe nivå  ;)

Anonymkode: b53f0...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle er akkurat like pene og de som sier noe annet er slemme! :ironi:

Anonymkode: 6ea08...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en uting å kommentere andres kropper uoppfordret, og det gjelder også påkledning etter min mening. Om jeg ikke har spurt er jeg ikke interessert i å høre din evt. negative mening om hva jeg har på meg. Ros kan man selvsagt komme med, men har man noe negativt å si så la heller være. 

Anonymkode: b53f0...727

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Warrior said:

Trening gjør ikke noe med hjernen. I alle fall ikke hos de fleste. Jeg har da normal hjerne. 

Jeg vet det ikke er enten eller for de fleste. Men det er mange som ligger på sofaen hele dagen etter jobb. Ofte de som kaller muskler stygt også (men også andre som mener det er stygt).  Det er trist. For ingen er stygge. 

En normal hjerne lar deg jo innse at det er et helt spektrum her, ikke bare ekstremene bodybuilder og sofagris. Jeg er slank og svært aktiv, men kommer aldri til å begynne å løfte vekter. Jeg synes ikke store, synlige muskler er spesielt mye penere enn stor og synlig bollemage.

Anonymkode: 90319...91b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Warrior
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle er akkurat like pene og de som sier noe annet er slemme! :ironi:

Anonymkode: 6ea08...f91

Hva mener du siden den smileyen er med?

Noen er penere enn andre, sånn er det bare, men ingen er STYGGE, og muskler er absolutt ikke stygt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hva man mener er det ikke greit å kalle andres kropper for stygge. Det er det ingen som synes er spesielt trivelig. Jeg synes at litt synlig muskulatur kan være fint, men jeg er ikke så glad i en veldig muskuløs kropp. På menn foretrekker jeg en helt "vanlig" kropp, verken overvektig eller muskuløs. Kvinner synes jeg er finest når de er smale med litt former, altså de som typisk er naturlig slanke. Det er nå bare min preferanse og ikke noe jeg ytrer høyt om. 

Anonymkode: b2b76...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Storebror

Dette blir som å klage over folk som synes ananas på Pizza er ekkelt.  Om man synes store muskler er stygt er jo en smakssak. Det er ikke noe fasitsvar. Det er ikke slik at noen kan bestemme hva som er pent og stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Storebror
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett hva man mener er det ikke greit å kalle andres kropper for stygge. Det er det ingen som synes er spesielt trivelig. Jeg synes at litt synlig muskulatur kan være fint, men jeg er ikke så glad i en veldig muskuløs kropp. På menn foretrekker jeg en helt "vanlig" kropp, verken overvektig eller muskuløs. Kvinner synes jeg er finest når de er smale med litt former, altså de som typisk er naturlig slanke. Det er nå bare min preferanse og ikke noe jeg ytrer høyt om. 

Anonymkode: b2b76...3a7

Det er stor forskjell på å gå bort til noen å si at de er stygge og å si til en slank person at man synes at overvekt er stygt. Det siste trenger jo ikke såre noen. 

I tillegg så er det jo ikke slik at alle er opptatte av å være mest mulig attraktive for alle. De med gigantiske muskler skjønner jo at ikke alle  liker slik kropp, og mest sannsynlig bryr de seg ikke. Har man valgt en ekstrem kroppsfasong så er det jo fordi man ønsker å skille seg ut og trolig har kroppspreferanser som skiller seg fra hva folk flest liker. 

Endret av Storebror
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg synes er kjipt med godt trente menn er at alt for mange av de fjerner kroppshår. Brystmuskler og litt magemuskler kles best med litt hår på 😃Om musklene blir for store og for mye så synes jeg ikke det er pent uansett, men en normal godt trent kropp kan være fint 😊

Anonymkode: d0d42...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Storebror skrev:

ananas på Pizza

Spoiler

702cf1d820d55d9e6d23bcfc138963bf.gif

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Beeblebrox skrev:
  Skjul innhold

702cf1d820d55d9e6d23bcfc138963bf.gif

 

Pizza uten ananas er som boller uten rosiner, uspiselig ;) 

(ok, kan godta hel grønn chili istedenfor ananas...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...