AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #41 Skrevet 17. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg er litt gammeldags, men man puler da ikke andre når man "holder på med" en annen. Det er da en selvfølge! (Selv om jeg ser flere her inne skrive at det er normalt å pule rundt) Anonymkode: 1e7f2...843 Kommer Ann på hvordan kommunikasjonen er tenker jeg. Du skylder ikke den andre noe, samtidig som den anrødre ikke skylder deg noe. Iløntill dere har avtalt å være eksklusive. I dette tilfellet er det vanskelig paga at vi ikke aner hva som er blitt sagt mellom dem, det er ihvertfall tydelig at de har forskjellige oppfattelse og eller har snakka forbi hverandre. Også at de rett og slett ikke har samme verdier og at de ikke er en gis match. Anonymkode: 9637b...15d
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #42 Skrevet 17. juli 2020 Var jeg han, så ville jeg tenkt at jeg kan date andre dersom jenta jeg holdt på med ikke vil «sette merkelapp» på hva vi driver med. Jeg tenker det var et stort feilsteg fra din side. Anonymkode: d1aee...b8f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #43 Skrevet 17. juli 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er rådvill... I januar startet jeg å møte en fyr (vi er begge tidlig i 20-årene) og vi har møttes ukentlig siden da. Vi går ut og spiser sammen, går på turer sammen, gjør aktiviteter sammen, lager middag sammen, har en serie vi ser religiøst sammen, ser romantiske filmer, jeg har møtt vennene hans, vet hva samtlige i familien hans heter, vi prater sammen daglig, han husker små detaljer, overrasker meg med romantiske ting, legger planer for ting vi skal gjøre til jul, og vi har selvfølgelig masse sex. På grunn av eksamen og corona bestemte vi oss for å ikke sette noen merkelapp (jeg tok initiativ), og jeg ventet dermed på at han skulle ta initativ når ting hadde roet seg ned. Nylig fikk jeg casually vite gjennom en samtale vi hadde at han har hatt sex med 3 andre jenter siden mars. Jeg ble nokså målløs og satt ut når han sa det og fikk ikke reagert ordentlig 😔. Jeg har hele tiden trodd at det har vært en greie mellom oss, men vet samtidig også at vi ikke har definert noe eller sagt at vi er eksklusive (jeg trodde at det var en selvfølge mtp tingene vi gjør sammen, men så feil kan man ta). Nå føler jeg meg både trist, sint, dum, brukt og forrådt. Dersom han faktisk bruker meg som en type søndagskjæreste eller lett tilgjengelig sex og kos ønsker jeg på ingen måte noe mer med han å gjøre, i så fall burde han ha gjort dette veldig tydelig fra starten av. Han skal nå reise og kommer ikke tilbake på omtrent en uke så vi får ikke snakket ut før da. I mellomtiden så går tankene frem og tilbake og jeg vet virkelig ikke råd... Anonymkode: 9685c...4ef Akkurat det samme skjedde med meg.. hvor er han fra ? Anonymkode: 54b27...ffa 1
Gjest Warrior Skrevet 17. juli 2020 #44 Skrevet 17. juli 2020 Det er jo ikke forbudt å ha sex med andre når dere ikke er sammen. Faktisk ganske vanlig. For meg høres det ut som det har vært litt dårlig kommunikasjon mellom dere. Du har trodd noe, han har kanskje ment noe annet. Dere får snakke sammen når han kommer hjem eller du kan gå videre hvis det er bedre for deg. Ikke enkelt men prøv å ikke tenk så mye på det. Dere var jo ikke et par?
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #45 Skrevet 17. juli 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så å fortelle ham at det er uaktuelt at han har sex med andre mens han fremdeles har sex med meg er litt for mye ultimatum? 🤔 Takk! ts Anonymkode: 9685c...4ef Jeg ville kanskje heller lagt fram at dersom du ikke er nok for han, så tviler du sterkt på dere. Anonymkode: d85ff...2b4 2
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #46 Skrevet 17. juli 2020 Fasinerende at han har tid til å sosialisere med 4 jenter samtidig. Er han fulltids rundtbrenner? Hva med studier/jobb, familie, kamerater, trening? Anonymkode: 0cc61...15f 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #47 Skrevet 17. juli 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var jeg han, så ville jeg tenkt at jeg kan date andre dersom jenta jeg holdt på med ikke vil «sette merkelapp» på hva vi driver med. Jeg tenker det var et stort feilsteg fra din side. Anonymkode: d1aee...b8f Jeg har sagt tidliere i tråden at jeg formulerte meg litt dumt og at det var han som ikke ville sette merkelapp, det var jeg som tok initiativ til praten ts Anonymkode: 9685c...4ef 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #48 Skrevet 17. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat det samme skjedde med meg.. hvor er han fra ? Anonymkode: 54b27...ffa Oslo ts Anonymkode: 9685c...4ef
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #49 Skrevet 17. juli 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fasinerende at han har tid til å sosialisere med 4 jenter samtidig. Er han fulltids rundtbrenner? Hva med studier/jobb, familie, kamerater, trening? Anonymkode: 0cc61...15f Jeg mistenker at de andre jentene var tilfeldige som han kun hadde sex med én gang. Har utbredt mer om det tidligere i tråden ts Anonymkode: 9685c...4ef
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #50 Skrevet 17. juli 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville kanskje heller lagt fram at dersom du ikke er nok for han, så tviler du sterkt på dere. Anonymkode: d85ff...2b4 Jeg er tilhenger av ultimatum. Sagt på en fin måte selvfølgelig. Var jeg TS ville jeg spurt om han var interessert i å utvikle forholdet videre og være kjærester (så øenge TS nå ikke har mistet respekt for ham). Hvis han er usikker på om han ønsker eksklusivitet og kjæresterolle, ville jeg sagt at jeg ikke var interessert i mer kontakt og ønsket ham lykke til videre. TS må vise sin egen verdi og det gjør hun ved å være tydelig på egne ønsker. Anonymkode: 5e843...560 5
Gjest Minesveiper Skrevet 17. juli 2020 #51 Skrevet 17. juli 2020 (endret) 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er rådvill... I januar startet jeg å møte en fyr (vi er begge tidlig i 20-årene) og vi har møttes ukentlig siden da. Vi går ut og spiser sammen, går på turer sammen, gjør aktiviteter sammen, lager middag sammen, har en serie vi ser religiøst sammen, ser romantiske filmer, jeg har møtt vennene hans, vet hva samtlige i familien hans heter, vi prater sammen daglig, han husker små detaljer, overrasker meg med romantiske ting, legger planer for ting vi skal gjøre til jul, og vi har selvfølgelig masse sex. På grunn av eksamen og corona bestemte vi oss for å ikke sette noen merkelapp (jeg tok initiativ), og jeg ventet dermed på at han skulle ta initativ når ting hadde roet seg ned. Anonymkode: 9685c...4ef Jeg er heller ikke særlig fan av dagens datingkultur hvor normen for enkelte er at man dater flere, men jeg tenker at du i teksten som jeg har markert her signaliserte til han at dere har et "casual" forhold. Med andre ord, for en enkel type er dette et signal på at det er greit at han styrer på med flere. Neste gang får du være tydeligere på hva du vil, og ikke "vente" på at han skal gjøre det du vil. 3 hours ago, AnonymBruker said: Dersom han faktisk bruker meg som en type søndagskjæreste eller lett tilgjengelig sex og kos ønsker jeg på ingen måte noe mer med han å gjøre, i så fall burde han ha gjort dette veldig tydelig fra starten av. Han skal nå reise og kommer ikke tilbake på omtrent en uke så vi får ikke snakket ut før da. I mellomtiden så går tankene frem og tilbake og jeg vet virkelig ikke råd... Anonymkode: 9685c...4ef Jeg kan forstå at det er kjipt å oppleve, men man må lære seg å ta ansvar for seg selv. Det innebærer å vite hva man vil, signalisere hva man vil, og dersom den man dater ikke ønsker det samme, så takker man for seg. Endret 17. juli 2020 av Minesveiper
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #52 Skrevet 17. juli 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kom opp i samtalen at sist han sjekket seg for kjønnssykdommer var i mars og siden han sist sjekket seg har han hatt 3 partnere. Du misforstod sikkert bare. Han hadde hatt 3 partnere siden sist han testet seg, før han testet seg nå i mars. Altså 3 partnere fra sist test til mars. Corona og eksamen, han skal være bra rundbrenner og være ekstremt effektiv for å takle tre partnere i disse dager, dette ville du merket. Anonymkode: 95087...e0f
Rant Skrevet 17. juli 2020 #53 Skrevet 17. juli 2020 Jeg synes du bør gå videre. Du få det mye bedre med deg selv. Om du tilgir ham for dette, vil det bare gnage og være noe som alltid på en eller annen måte vil skape usikkerhet. Jeg forstår veldig godt at du er såret, og jeg forstår også at du tok det med at dere var eksklusive "for gitt", for dere holdt jo på som kjærester. Men nå må man tydeligvis være veldig klar på det, og få satt en merkelapp så fort som mulig. Det er trist. Trist at mange har den konstante trangen etter å finne noen "bedre". Om han ønsker å leve singellivet, og ha seg nå og da, er det greit nok, men det er noe han bør informere om synes jeg. 3
Jr.Garcon Skrevet 17. juli 2020 #54 Skrevet 17. juli 2020 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er rådvill... I januar startet jeg å møte en fyr (vi er begge tidlig i 20-årene) og vi har møttes ukentlig siden da. Vi går ut og spiser sammen, går på turer sammen, gjør aktiviteter sammen, lager middag sammen, har en serie vi ser religiøst sammen, ser romantiske filmer, jeg har møtt vennene hans, vet hva samtlige i familien hans heter, vi prater sammen daglig, han husker små detaljer, overrasker meg med romantiske ting, legger planer for ting vi skal gjøre til jul, og vi har selvfølgelig masse sex. På grunn av eksamen og corona bestemte vi oss for å ikke sette noen merkelapp (jeg tok initiativ), og jeg ventet dermed på at han skulle ta initativ når ting hadde roet seg ned. Nylig fikk jeg casually vite gjennom en samtale vi hadde at han har hatt sex med 3 andre jenter siden mars. Jeg ble nokså målløs og satt ut når han sa det og fikk ikke reagert ordentlig 😔. Jeg har hele tiden trodd at det har vært en greie mellom oss, men vet samtidig også at vi ikke har definert noe eller sagt at vi er eksklusive (jeg trodde at det var en selvfølge mtp tingene vi gjør sammen, men så feil kan man ta). Nå føler jeg meg både trist, sint, dum, brukt og forrådt. Dersom han faktisk bruker meg som en type søndagskjæreste eller lett tilgjengelig sex og kos ønsker jeg på ingen måte noe mer med han å gjøre, i så fall burde han ha gjort dette veldig tydelig fra starten av. Han skal nå reise og kommer ikke tilbake på omtrent en uke så vi får ikke snakket ut før da. I mellomtiden så går tankene frem og tilbake og jeg vet virkelig ikke råd... Anonymkode: 9685c...4ef De fleste damer - helt sikkert du også - fortjener en kar som synes at akkurat DU er 💖 og drømmedamen. Det synes han IKKE når han har pult 3 stykk samtidig som dere er midt i å etablere relasjon deres. Bare sykdommene man kan få som man aldri bli kvitt, huff, du fortjener bedre. Endret 17. juli 2020 av Jr.Garcon 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #55 Skrevet 17. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er tilhenger av ultimatum. Sagt på en fin måte selvfølgelig. Var jeg TS ville jeg spurt om han var interessert i å utvikle forholdet videre og være kjærester (så øenge TS nå ikke har mistet respekt for ham). Hvis han er usikker på om han ønsker eksklusivitet og kjæresterolle, ville jeg sagt at jeg ikke var interessert i mer kontakt og ønsket ham lykke til videre. TS må vise sin egen verdi og det gjør hun ved å være tydelig på egne ønsker. Anonymkode: 5e843...560 Har ingen god erfaring med ultimatum. Du signaliserer prinsesse nykker, det kan være du misforstår og det viser litt ego tendenser og hint til kontrollfreak(setter dette på spissen, for å klargjøre et poeng) Han kan ha sagt noe og ment noe annet, hun kan ha bestemt seg på forhånd, dette var jo ikke hans realitet i det hele tatt! Ved å gå så hardt ut, kan det være skremmende å oppleve å måtte ta all skyld for en hendelse, som oppleves forskjellig. Vi aner ikke hvordan komunikasjoene mellom de har vært, tydelig at de snakker to helt forskjellige språk tror det derfor er mer taktisk å være litt mer ydmyk. Ikke fordi du ikke respekterer deg selv, men fordi du viser deg faktisk litt sterkere, midt oppi alt. Du viser evne til å forstå, ta feil og til å evt tilgi(ikke alt, men dette er også individuelt) Jeg ville ha spurt han direkte og bestemt, men ingen ultimatum før det er tatt en prat og sett over og bestemt <valutaen > av kvaliteten av samtalen. Ultimatum er skjeldent veien å gå i sånne tilfeller. Anonymkode: 9637b...15d
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #56 Skrevet 17. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har ingen god erfaring med ultimatum. Du signaliserer prinsesse nykker, det kan være du misforstår og det viser litt ego tendenser og hint til kontrollfreak(setter dette på spissen, for å klargjøre et poeng) Han kan ha sagt noe og ment noe annet, hun kan ha bestemt seg på forhånd, dette var jo ikke hans realitet i det hele tatt! Ved å gå så hardt ut, kan det være skremmende å oppleve å måtte ta all skyld for en hendelse, som oppleves forskjellig. Vi aner ikke hvordan komunikasjoene mellom de har vært, tydelig at de snakker to helt forskjellige språk tror det derfor er mer taktisk å være litt mer ydmyk. Ikke fordi du ikke respekterer deg selv, men fordi du viser deg faktisk litt sterkere, midt oppi alt. Du viser evne til å forstå, ta feil og til å evt tilgi(ikke alt, men dette er også individuelt) Jeg ville ha spurt han direkte og bestemt, men ingen ultimatum før det er tatt en prat og sett over og bestemt <valutaen > av kvaliteten av samtalen. Ultimatum er skjeldent veien å gå i sånne tilfeller. Anonymkode: 9637b...15d Pluss at du lærer litt om hvordan hodet hans fungerer. Eller tror ihvertfall at du lærer, hvis han faktisk er ærlig om det. Lite å tape, ettersom et umtimstui. Stenger alt, tenger ikke å være enig i alt, bare fordi du ikke logger helt ut på alle punkter Anonymkode: 9637b...15d
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #57 Skrevet 17. juli 2020 Mulig jeg er gammeldags, men hvor blir det av verdigheten? Jeg hadde blitt veldig lei meg hvis en jeg hadde en kjæreste relasjon til hadde ligget med flere. Jeg hadde tatt ultimatumet for lengst. Og for min del hadde det vært for sent hvis jeg ikke hadde vært nok. Kjenner jeg blir skuffet og kvalm over denne dating kulturen som er nå. Sorry, Ts, jeg hadde gått videre. Anonymkode: a5fe0...faf 12
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. juli 2020 #58 Skrevet 17. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg tok initiativ til selve samtalen. Han ville ikke sette merkelapp pga coronasituasjonen og eksamen, noe jeg respekterte fordi jeg var midt oppi eksamen selv og ikke så for meg at han var alt annet enn snill og god ts Anonymkode: 9685c...4ef Da er han ikke interessert i forhold. Hadde sagt at det ikke ble aktuelt med flere dates og at jeg ønsket han lykke til videre.
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. juli 2020 #59 Skrevet 17. juli 2020 4 timer siden, Warrior skrev: Det er jo ikke forbudt å ha sex med andre når dere ikke er sammen. Faktisk ganske vanlig. For meg høres det ut som det har vært litt dårlig kommunikasjon mellom dere. Du har trodd noe, han har kanskje ment noe annet. Dere får snakke sammen når han kommer hjem eller du kan gå videre hvis det er bedre for deg. Ikke enkelt men prøv å ikke tenk så mye på det. Dere var jo ikke et par? Han er jo uansett ikke vilt forelsket i henne og bare vil ha henne? Siden han har sex med andre. Hvem vil ha en slik fyr for forhold tenker jeg. Da vil jeg jo at han bare vil ha meg, bare fantaserer om meg og bare har meg i sikte. Ellers blir han jo bare en fuckfriend.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #60 Skrevet 17. juli 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Nei, jeg tok initiativ til selve samtalen. Han ville ikke sette merkelapp pga coronasituasjonen og eksamen, noe jeg respekterte fordi jeg var midt oppi eksamen selv og ikke så for meg at han var alt annet enn snill og god ts Anonymkode: 9685c...4ef Jeg forstår deg godt, for jeg gjorde samme feilen selv, i starten av 20-årene. Neste gang så vet du at om han ikke vil "definere" noe, så skal du sette krav om at dere ikke treffer andre, frem til dere blir enige. Det hadde ikke jeg som mann syntes hadde vært urimelig. Men så er jeg også en overfølsom mann, så det er kanskje ikke representativt for alle menn. 🙂 Anonymkode: 03bcd...f99 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå