Gå til innhold

Jeg trodde vi datet, han sov med andre :(

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er rådvill... 

I januar startet jeg å møte en fyr (vi er begge tidlig i 20-årene) og vi har møttes ukentlig siden da. Vi går ut og spiser sammen, går på turer sammen, gjør aktiviteter sammen, lager middag sammen, har en serie vi ser religiøst sammen, ser romantiske filmer, jeg har møtt vennene hans, vet hva samtlige i familien hans heter, vi prater sammen daglig, han husker små detaljer, overrasker meg med romantiske ting, legger planer for ting vi skal gjøre til jul, og vi har selvfølgelig masse sex. På grunn av eksamen og corona bestemte vi oss for å ikke sette noen merkelapp (jeg tok initiativ), og jeg ventet dermed på at han skulle ta initativ når ting hadde roet seg ned. 

Nylig fikk jeg casually vite gjennom en samtale vi hadde at han har hatt sex med 3 andre jenter siden mars. Jeg ble nokså målløs og satt ut når han sa det og fikk ikke reagert ordentlig 😔. Jeg har hele tiden trodd at det har vært en greie mellom oss, men vet samtidig også at vi ikke har definert noe eller sagt at vi er eksklusive (jeg trodde at det var en selvfølge mtp tingene vi gjør sammen, men så feil kan man ta).

Nå føler jeg meg både trist, sint, dum, brukt og forrådt. Dersom han faktisk bruker meg som en type søndagskjæreste eller lett tilgjengelig sex og kos ønsker jeg på ingen måte noe mer med han å gjøre, i så fall burde han ha gjort dette veldig tydelig fra starten av. Han skal nå reise og kommer ikke tilbake på omtrent en uke så vi får ikke snakket ut før da. I mellomtiden så går tankene frem og tilbake og jeg vet virkelig ikke råd...

Anonymkode: 9685c...4ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En sånn type fyr kommer aldri til å greie å være monogam, det er nok antallet partnere fremfor hvem han ligger med som driver ham. Om han så er aldri så fysisk attraktiv skal han jo være ganske aktiv selv for å finne tre stykker til å ligge med på drøyt like mange måneder. Han synes sikkert det er fint å ha deg som selskap, men det er jo åpenbart at han ikke respekterer deg. At dere ikke har definert noe helt konkret synes jeg er irrelevant, dette går på helt elementær sosial intelligens. Han er en patetisk dott. Finn deg noen som respekterer deg og klarer å lese situasjonen litt bedre.

Anonymkode: b3ac8...0ad

• Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Som du selv sa skulle dere ikke sette noe merkelapp på det, altså, dere har ikke avtalt eller gjort klart at dere er eksklusive. Han har ikke gjort noe galt siden dere ikke er kjærester. At du ikke synes noe om det er ok, men det er vanlig å date flere samtidig, særlig i 20-årene.

Anonymkode: 09ce3...75b

• Liker 18
Skrevet

Du sier dere ikke skal sette merkelapp, så venter du på at han skal ta opp saken igjen og så blir du skuffa av at han ligger med andre? Ikke lett å være mann gitt.

Det er igrunn veldig avvisende å si at du ikke ønsker å definere forholdet. Jeg forstår han godt.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Man sier ikke at man ikke vil sette en merkelapp dersom man ikke vil at den man dater ikke skal ha sex med andre. Når du har standarder må du faktisk kommunisere dem. 

Anonymkode: 6d67d...fc2

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Macro skrev:

Du sier dere ikke skal sette merkelapp, så venter du på at han skal ta opp saken igjen og så blir du skuffa av at han ligger med andre? Ikke lett å være mann gitt.

Det er igrunn veldig avvisende å si at du ikke ønsker å definere forholdet. Jeg forstår han godt.

Han sa at han ikke ville sette noen merkelapp på grunn av corona og eksamen. Jeg tenkte at han ville ta det opp igjen etter alle eksamener var ferdige (rundt nå). Det var han som ikke ønsket å definere noe, jeg var den som spurte. 

ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte det slik at det var hun som hadde tatt initiativ til samtale om forhold i vår, og nå ventet på at han skulle ta initiativ.

Har opplevd noe lignende. Datet en fyr hvor vi gjorde alt sammen av aktiviteter som du skrev i HI, planla ting å gjør i sommer osv... Men så fant jeg ut at han var mer interessert i å være pulevenner. Men tror ikke at han hadde sex med noen andre... Så jeg begynte å date flere andre (i tillegg til han fyren) og det var en jeg fikk god kjemi med og nå er kjæreste med. Han første ble dumpa😀 Er 20 selv

Anonymkode: 9416a...405

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han sa at han ikke ville sette noen merkelapp på grunn av corona og eksamen. Jeg tenkte at han ville ta det opp igjen etter alle eksamener var ferdige (rundt nå). Det var han som ikke ønsket å definere noe, jeg var den som spurte. 

ts

Men du tok initiativ til å ikke sette merkelapp

AnonymBruker
Skrevet

Din definisjon av ingen merkelapp: Trenger ikke stresse med å gå inn i et forhold, vil date (eksklusivt) en stund og se hvordan det går. 

Hans definisjon av ingen merkelapp: Ligg med hvem du vil.

Det er nok forskjellene i definisjonene som er problemet her, tenkte jeg først, men så kom det en nytt svar mens jeg holdt på med dette innlegget. Hvis det var HAN som i utgangspunktet tok initiativet til å ikke ha noen merkelapp, og deretter har ligget med tre andre siden mars, så er han ikke interessert i noe forhold, altså. Det høres ut som om du er pulevennen hans. Ei som han kanskje har noe følelser for, men samtidig ikke nok følelser til at han er villige til å slutte å ligge med andre. Hvis du ikke vil være en pulevenn, så må du avslutte dette.

Anonymkode: 0b960...99b

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

I HI stod det at dere bestemte dere for å ikke sette merkelapp og at det var ditt initiativ. Om du ønsker å date en mann eksklusivt så må du faktisk si det. Da sier man når man har hatt sex med vedkommende at man selv ikke har sex med flere samtidig og ønsker at den man dater heller ikke har det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men du tok initiativ til å ikke sette merkelapp

Nei, jeg tok initiativ til selve samtalen. Han ville ikke sette merkelapp pga coronasituasjonen og eksamen, noe jeg respekterte fordi jeg var midt oppi eksamen selv og ikke så for meg at han var alt annet enn snill og god

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I HI stod det at dere bestemte dere for å ikke sette merkelapp og at det var ditt initiativ. Om du ønsker å date en mann eksklusivt så må du faktisk si det. Da sier man når man har hatt sex med vedkommende at man selv ikke har sex med flere samtidig og ønsker at den man dater heller ikke har det. 

Da må jeg ha formulert meg feil. Selve samtalen var mitt initiativ for jeg ville jo vite litt hvor landet lå etter å ha holdt på i 5 måneder.

Jeg ser nå at jeg burde ha vært tydelig på at jeg ville være eksklusiv, men tok det dessverre som en selvfølge da alt vi gjorde sammen pluss "jeg er glad i deg"-kommentarer (glemte å nevne i HI) virket veldig som kjæresteting man gjør i datingfasen

ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenker dere burde ta en prat om hvor dere står. Gjort er gjort nå-Han har hattt sex med andre-Ikke du. Tenker at hva som er viktig nå, er hva du ønsker å tolerere. Vil du gå videre? Vet han om at du er såra av dette? Det er jo han du skal være med, så ville ha hørt hva han tenker om situasjonen ovenfor deg, og om han i deth ele tatt har tenkt på det,vil jo komme frem da. Du har jo rett til å vite, for det vil påvirke deg også. 

Enig med hva som står her, at det er et definisjonsproblem, og et mulig verdisyn som ikke er en god match?

Anonymkode: 9637b...15d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da må jeg ha formulert meg feil. Selve samtalen var mitt initiativ for jeg ville jo vite litt hvor landet lå etter å ha holdt på i 5 måneder.

Jeg ser nå at jeg burde ha vært tydelig på at jeg ville være eksklusiv, men tok det dessverre som en selvfølge da alt vi gjorde sammen pluss "jeg er glad i deg"-kommentarer (glemte å nevne i HI) virket veldig som kjæresteting man gjør i datingfasen

ts

Nå spør jeg fordi jeg lurer på om du har visst hva du har gått inn på fra starten av. Mulig du glemte å spørre han hva han var ute etter? Så da kan dere ha missforstått hverandre? Du kan jo si at du er glad i en person,uten å direkte mene at dere er eklusive fordet. Jeg lukter kommunikasjonsproblemer og missforståelser. Synes dere burde ta en oppryddningsprat ASAP

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tatt det på tlf istedenfor å gå å gruble en uke. Det er lov å være skuffet selv om dere tydeligvis vil forskjellige ting. Jeg hadde kommet til å sagt/skrevet at jeg ble litt sjokkert over at han har ligget med andre, at du trodde dere var på vei til å bli noe, og at du ikke er intr i å fortsette som pulevenner. Man må ha direkte tale med direkte spørsmål til endel menn, hvis ikke prater og laller de seg ut av ting, og du sitter igjen der og lurer på hva som skjedde. 

Anonymkode: 37b0e...8cb

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er rådvill... 

I januar startet jeg å møte en fyr (vi er begge tidlig i 20-årene) og vi har møttes ukentlig siden da. Vi går ut og spiser sammen, går på turer sammen, gjør aktiviteter sammen, lager middag sammen, har en serie vi ser religiøst sammen, ser romantiske filmer, jeg har møtt vennene hans, vet hva samtlige i familien hans heter, vi prater sammen daglig, han husker små detaljer, overrasker meg med romantiske ting, legger planer for ting vi skal gjøre til jul, og vi har selvfølgelig masse sex. På grunn av eksamen og corona bestemte vi oss for å ikke sette noen merkelapp (jeg tok initiativ), og jeg ventet dermed på at han skulle ta initativ når ting hadde roet seg ned. 

Nylig fikk jeg casually vite gjennom en samtale vi hadde at han har hatt sex med 3 andre jenter siden mars. Jeg ble nokså målløs og satt ut når han sa det og fikk ikke reagert ordentlig 😔. Jeg har hele tiden trodd at det har vært en greie mellom oss, men vet samtidig også at vi ikke har definert noe eller sagt at vi er eksklusive (jeg trodde at det var en selvfølge mtp tingene vi gjør sammen, men så feil kan man ta).

Nå føler jeg meg både trist, sint, dum, brukt og forrådt. Dersom han faktisk bruker meg som en type søndagskjæreste eller lett tilgjengelig sex og kos ønsker jeg på ingen måte noe mer med han å gjøre, i så fall burde han ha gjort dette veldig tydelig fra starten av. Han skal nå reise og kommer ikke tilbake på omtrent en uke så vi får ikke snakket ut før da. I mellomtiden så går tankene frem og tilbake og jeg vet virkelig ikke råd...

det er da ikke noe å snakke ut om, han har allerede visst hvem han er og hans holdninger. Anbefaler deg å gå videre, og du har fått en dyrebar erfaring. 

ikke vær naiv neste gang. 

Anonymkode: 7b114...1b8

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå spør jeg fordi jeg lurer på om du har visst hva du har gått inn på fra starten av. Mulig du glemte å spørre han hva han var ute etter? Så da kan dere ha missforstått hverandre? Du kan jo si at du er glad i en person,uten å direkte mene at dere er eklusive fordet. Jeg lukter kommunikasjonsproblemer og missforståelser. Synes dere burde ta en oppryddningsprat ASAP

Blir nok en skikkelig oppryddingsprat når han kommer tilbake :) Jeg anklager han absolutt ikke for utroskap eller noe lignende, det blir litt for "we were on a break!" for meg. Meddeler bare hva jeg føler og er nokså rådvill. Jeg føler meg forrådt, men det betyr ikke at han egentlig har gjort noe galt. 

Fra starten av inviterte han meg ut på drinker og shuffleboard, deretter ut for å spise på restaurant, og tredje "date" var å møte kompisene hans med deres kjærester (hvor samtilige av kjærestene spurte hvor lenge vi hadde datet, osv), så overrasket han meg med is med bær, favorittvinen min, osv.

Tror rett og slett at jeg tenkte "hvem i helvete går gjennom så mye bry bare for en pulevenn". 

ts

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Dating =/= å være eksklusiv. De fleste i dag har flere jern i ilden.

Anonymkode: ce196...5d7

AnonymBruker
Skrevet

Han har tydeligvis ikke fulgt rådet med å unngå nærkontakt og ha bare en partner pga. koronaen. 

Håper han bruker beskyttelse i det minste når dere ikke har avklart dette på forhånd. 

Anonymkode: 5ba25...836

• Liker 13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...