Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Du generaliserer buhu, og alle opplevelsene dine er feil. JEG og MINE venner er så veldig annerledes bla bla".

Selvsagt generaliserer jeg. Det er vel greit? Franskmenn drikker mer vin i snitt enn nordmenn. "Ohh, for en horribel generalisering. Pierre fra Lyon er faktisk allergisk mot druer og drikker kun rusbrus. Hvordan tror du han føler seg når du sier at ALLE franskmenn drikker vin? Han kommer til å føle seg veldig utenfor og det er din feil blablabla"

Du er annerledes jada..

Jeg misoppfattet alt sammen, så ingenting av tråden har noe å si. Takk for praten

Anonymkode: accb2...c1f

Hahaha,jeg bare konstanterer at du generaliserer. Men hey,det er jo du som lurer. Du trenger ikke å ta svaret mitt til deg,som sagt,jeg snakker bare for meg. Dog,jeg regner med du vil få lignende svar fra andre kvinner. 

Jeg ville skygget banen også,med det svaret der. Just sayin... 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Du generaliserer buhu, og alle opplevelsene dine er feil. JEG og MINE venner er så veldig annerledes bla bla".

Selvsagt generaliserer jeg. Det er vel greit? Franskmenn drikker mer vin i snitt enn nordmenn. "Ohh, for en horribel generalisering. Pierre fra Lyon er faktisk allergisk mot druer og drikker kun rusbrus. Hvordan tror du han føler seg når du sier at ALLE franskmenn drikker vin? Han kommer til å føle seg veldig utenfor og det er din feil blablabla"

Du er annerledes jada..

Jeg misoppfattet alt sammen, så ingenting av tråden har noe å si. Takk for praten

Ts snakker om at kvinner er for dumme til å forstå ting. Også tror han fortsatt at det er jobben og statusen hans som er grunnen til at damer stikker. Snakk om å skyte seg selv i foten. 

Anonymkode: aee5a...714

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Haha. Innser at det siste innlegget kan ha blitt tolket feil. Men det var et forsøk på grov sarkasme, aka Morten Ramm. https://www.youtube.com/watch?v=tUbY77de1Io

Men alle dere som nekter for at status har noe å si, jeg tror ikke på dere det gram. Er du en dame med mastergrad, dater du ikke en bussjåfør. Jo flere mastergrader og doktorgrader kvinner tar, jo færre menn vil bli aktuelle for dem.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS, jeg er enig i mye av det du sier, det er dessverre fakta det du sier, til tross for panser-feministiske angrep på deg her i tråden. 

Synes egentlig at det er helt vilt at det tok ikke lang tid før du ble erklært "Incel" - dette er favorittordet til alle ekstreme nyfeminister nå om dagen. "Kvinnehater" er et annet uttrykk de også bruker. Begynner å bli like utvasket som "mannsjåvinist" og "rasist". Og de som tror at jeg prøver å ignorere rasisme og ønsker å sette meg inn i "høyreekstrem" gruppa, så kan jeg erklære her og nå at Frp suger hardt og er nolduser etter min mening, og det samme gjelder alle andre som deler de meningene som dem gjør. 

Men vi er en del menn som begynner å bli lei av panser-Femi gjengen og du ser hvordan de starter sine svar til deg, ved angripe deg personlig og ved å bryte Kvinneguiden sine regler på dette området. 

I tillegg er det alltid moro når et par av dem også lyger "hvem de er", hvis du skjønner og finner om scenarioer "om at de har kone som lege mens de selv jobber på butikk", bare for å kunne vise at "kvinner er ikke slik du tenker". Ironien er ganske komplett der. 

Noe annet jeg finner ironisk, eller rettere sagt morsomt er når disse kvinnene slenger fra seg angrep som "Incel" i hytt og pine til tross for at det IKKE er såkalte "Incels" som sårer disse kvinnene. Det er det nemlig kjekkasene og de med penger som gjør. Her på forumet kan en lese omtrent hver dag der enda en kjekkas eller statusfyr har dumpet og playet nok en naiv idiot og status-jagende dame. Sånne menn blir kalt for "drittsekk" i verste fall, mens menn som deg blir kalt for "Incel", noe som er langt verre enn å bli kalt for drittsekk. 

Men hey, dette er jo Female Logic på sitt beste 😂

Du har selvsagt rett i at det er velkjent at kvinner i stor grad (men bare noen få unntak) går etter menn som de mener er "status". Mange flere menn er også ufrivillig barnløse sammenlignet med kvinner.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/flere-barnlose-kvinner-vil-ikke-ha-barn-med-lavstatus-menn/3423386253.html

Du skriver at du har vært utsatt for ei typisk Academic Posh Feminist som tror at hennes kommende mastergrad i et eller annet gjør at hun er rene Dronningen. Sånne er det dessverre altfor mange av, og jeg har selv høyere utdanning, men som du sikkert vet så er det bare rundt 40% av studentene som er menn.

Dette i seg selv lager en veldig ujevn og ubalansert samfunn. Nå skal jeg foreslå noe som er sikkert "Incel"-aktig, ifølge feministene, men jeg mener at vi burde hatt 50% mannlig kvote og 50% kvinnelig kvote med universitetene med tanke på opptak. En del av disse kvinnene som allerede studerer har "hopet seg" opp på noen få fagområder som vi allerede produserer altfor mange av (HF og til dels SV-fag). Så det vi ligger an til å produsere er en gjeng med høye-på-pæra damer som tror at de er The Queen, men som kommer til å ha store psykiske problemer som kommer til å gå over til hat når hun finner ut at hun må sende 500 jobbsøknader for å kunne lande kanskje en midlertidig jobb til 425.000 kr i året med alle disse HF-fagene de tar på mastergrad nivå. 

Dette samfunnet har allerede store ubalanser. Vi greier ikke å reprodusere oss på en normal måte (fødselsraten nede i 1,6 nå), samtidig som reproduksjonen heller ikke er jevnt fordelt. De på toppen koser seg, mens vi alle andre som tilhører 65 - 70% må slåss om smuler og rester. På en måte kan dette sammenlignet med jobbmarkedet, som også er blitt mer ødelagt de siste årene. Der stadig flere krav pålegges de ansatte til nøyaktig den samme lønna - et sted, om ikke så lenge, kommer dette til å sprekke og det ser vi allerede med tanke på automatiserings- og digitaliseringstendensene. 

Det kommer ikke til å gå bra når flere og flere er blitt automatisert bort. Hvem vil ha en "automatisert bort" kjæreste?  

Per idag er det vanskelig å se hva en dame av skandinavisk feminist kaliber har egentlig å tilby. Tilbyr hun lojalitet? Absolutt ikke. Forstår hun konseptet av: "I gode og ONDE dager"? Nei, det gjør hun ikke.

Den typiske "Hun" i dette tilfellet har lært å bytte mellom menn enda raskere enn hun bytter mellom sine jobber på CVen, noe som bringer meg til neste punkt. De aller fleste er blitt wannabe karriereryttere, så en må være hjernevasket gjennom alle disse Hollywood-seriene for å tro at det går bra å etablere noe "livet ut" med ei som er karriererytter. 

Nå kommer noen av panser-styrkene innen Feminist Forces til å si at jeg "ønsker kun at kvinner skal være på kjøkkenet". De filtrerer bort fra hjernen sin at de leste tidligere her i innlegget mitt at jeg er for at det skal være en kvote på 50% kvinner ved universiteter, men dette har jo blitt allerede erklært for å være "Incel"-forslag i hodet deres. 

Det beste er selvsagt en balanse, nemlig en dame som ikke er en karriererytter av dimensjoner og som jobber i en normal jobb, uten overtid. Ei som synes at det er bedre med en noe mer praktisk-rettet bachelor eller å kjøre på med enda en teoretisk HF-mastergrad. Ei som er lojal. Ei som skjønner konseptet av "onde" dager også - det vil si at alt ikke kan være perfekt. De må kvitte seg med den Princesse-smitten som har blitt brent inne i hodet på de med alle disse seriene de ser på fra de var små i tillegg til et samfunn som forteller dem av de er "Gudinner" alle som en. Hvis de er "Gudinner", da må menn isåfall være "Guder" alle som en. Vi skal vel ha likestilling, eller? Vel, feministene mener at "likestilling" er Female Supremacy og War On Men. 

Synes at det blir ironisk hvor mye kvinner prøver å være som menn.

For din del, vil jeg nok anbefale å finne heller en mer jordnær dame i et annet land. Da snakker jeg ikke Fillippinene eller Thailand for da kommer du til å bli beskyldt for å være en "slave eier", haha, men jeg tenker på en annen dame fra et eller annet sted i Europa. Ei som kommer fra kanskje litt mer tradisjonelt samfunn, eller omgangskrets, eller ei som har noen andre verdigrunnlag som hun følger etter. Ikke ei som er: "Females Must Destroy Men" !! 🤣

Åh, jeg gleder meg nå for å se hvor mange "Incel" og "Kvinnehater" kommentarer jeg får etter meg, for ikke å snakke om spydige kommentarer der jeg enten skal stakkarsliggjøres eller "anbefales til å jobbe med meg selv", til tross for at jeg dater ei på fast basis nå, og heldigvis er hun ikke herifra, men fra et annet europeisk land. Litt mer katolikk, som skjønner seg på familieverdier og som ikke går etter CV, kun utseende og annet vås. 

Anonymkode: e45d2...d7a

Oi. Er tydeligvis panserfeminist fordi jeg utdanner meg og stiller meg kritisk til generaliseringer av kvinner. Tøft. 
Konspirasjonsteorier om at kvinner, eller panserfeminister som han kaller oss, vil ødelegge menn og krige mot menn 🤔Det virker ikke som denne karen klarer å bestemme seg for om han har høyere utdanning eller om han tilhører «lavkasten som velges vekk av alle kvinner». En ting er ihvertfall sikkert, de teoriene om prinsesser/gudinner og «females must destroy men» stammer ikke fra høyere utdanning. Jeg tenker vel at slik kan det gå hvis man lar bitterhet bygge seg opp gjennom flere år kombinert med altfor mye fritid. Men det blir jo bare synsing og spekulering med min svært så underutviklede «female logic» ;) Ironisk at sånne som er imot likestilling ser på kvinner på samme tid som både dumme naut som hører til ved en kjøkkenbenk/fødemaskin samtidig som vi som panserfeminister er en gjeng med krigere som utgjør en reell trussel mot alle menn. Da blir galskapen komplett. Utrolig at folk kan få det til å henge sammen i eget hode. 
Denne karen rundet av med ordet vås. Det oppsummerte i grunnen innlegget hans ganske godt. 

Hvis denne karen har klart å dra i land ei dame så vil jeg si at det er håp for ts også. Da kan alt skje. Den europeiske dama må jo føle seg beæret av å bli valgt av en mann som hater alle kvinner fra sitt eget hjemland 😅

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bor du på det sentrale Østlandet, TS? I så fall, skal vi gå på date?

Anonymkode: 5de30...fed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bor du på det sentrale Østlandet, TS? I så fall, skal vi gå på date?

Jeg bor på det sentrale østlandet, men jeg takker pent nei 😄 Kanskje vi sees på byen.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Er tydeligvis panserfeminist fordi jeg utdanner meg og stiller meg kritisk til generaliseringer av kvinner. Tøft. 
Konspirasjonsteorier om at kvinner, eller panserfeminister som han kaller oss, vil ødelegge menn og krige mot menn 🤔Det virker ikke som denne karen klarer å bestemme seg for om han har høyere utdanning eller om han tilhører «lavkasten som velges vekk av alle kvinner». 

Hvis denne karen har klart å dra i land ei dame så vil jeg si at det er håp for ts også. Da kan alt skje. Den europeiske dama må jo føle seg beæret av å bli valgt av en mann som hater alle kvinner fra sitt eget hjemland 😅

TS her og jeg støtter ikke det som ble skrevet overhodet.

Jeg bare tror at kvinner og menn er litt forskjellige og finner forskjellige faktorer attraktivt. Alle liker et pent ansikt. Men den biten er kanskje litt viktigere for menn, mens status er litt viktigere for kvinner.

Og jenter kaster seg på meg, jeg har mange interesserte. Og norske damer er de flotteste i verden. Jeg elsker damer, det er derfor jeg prater om dere, med dere. haha. Men man vil alltid ha det man ikke kan få, ikke sant. Derfor prøver man å forbedre seg hver dag. Jeg har ikke hastverk med å finne min utvalgte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på det sentrale østlandet, men jeg takker pent nei 😄 Kanskje vi sees på byen.

What? Hvorfor det? Drar veldig sjelden på byen så svært lite sjanse for at vi møtes der. 

• Liker 1
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her og jeg støtter ikke det som ble skrevet overhodet.

Jeg bare tror at kvinner og menn er litt forskjellige og finner forskjellige faktorer attraktivt. Alle liker et pent ansikt. Men den biten er kanskje litt viktigere for menn, mens status er litt viktigere for kvinner.

Og jenter kaster seg på meg, jeg har mange interesserte. Og norske damer er de flotteste i verden. Jeg elsker damer, det er derfor jeg prater om dere, med dere. haha. Men man vil alltid ha det man ikke kan få, ikke sant. Derfor prøver man å forbedre seg hver dag. Jeg har ikke hastverk med å finne min utvalgte.

Tiltalende ansikt er viktig for både kvinner og menn. Pent er for snevert, for tiltalende kan være annet enn svært pen, og svært pen betyr ikke nødvendigvis tiltalende. 

Angående status mener jeg at du tar feil. Dette med status er det stort sett bare menn som trekker frem, både generelt og her på kg. Det er også fedre som er opptatt av utdanning og jobb angående menn døtre treffer på, mens mødre er tilfreds om han har en fast inntekt, og er langt mer opptatt av hvordan han er som person. 

"Beviset" for denne oppkonstruerte problemstillingen, skapt og promoteret av menn, er de relativt få golddiggers som en ung og umoden periode av livet kan synes det er litt kult å ha en rik/kjent kjæreste, før de fleste modnes inn i virkelige verdier, samt de særdeles få kvinner som "trenger" en slik mann fordi de ikke har noe å stå på selv, utover et godt utseende. 

Status... det er ikke engang et ord som sier noe generelt. Vi bor i et land, et samfunn, hvor status er så mye ulikt, og absolutt ingenting. 

Det er spesielle miljøer og spesielle mennesker som er opptatt av titler og status. Hva som er status er ulikt også i slike miljøer. 

Det aller fleste er opptatt av mennesker. Om man liker dem eller ikke. Utdanningen, jobb og lønn ganske så uvesentlig for det. 

Så hvorfor og hvordan skal vi kvinner egentlig kunne være mer opptatt av status, når det ikke er noe fasit på hva status er engang? 

Status i et miljø betyr ingenting i et annet miljø. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner nå på femte året av et profesjonsstudie, og jeg ser litt den at kvinner ikke dater "nedover". Er snart 26 år. Men for meg er det ikke av grunnene du tror. 

Mine 4 ekskjærester jobbet henholdsvis i militæret (og studert der), tømrer, elektriker og den siste er lege. Har møtt alle i "virkeligheten", ikke på tinder. 

Han som var elektriker som jeg var sammen med i nærmere 1 år da jeg var 23/24 ble jeg veldig forelsket i, men jeg følte etterhvert at det var veldig forskjell mellom oss mentalt... Ikke at han nødvendigvis har lavere iq (ville aldri funnet på å sagt det!), men mindre generell kunnskap i enkelte ting. Jeg liker en partner jeg kan diskutere med, og jeg følte at jeg fortalte han mye han ikke visste fra før, eller aldri hadde tenkt over. Og det er jo sånn at høyere utdanning former og utvikler deg og tankesettet ditt. Men han var veldig flink praktisk, noe jeg aldri kunne blitt. Så jeg slo opp med han, ikke pga jobben, men fordi jeg skjønte det ikke var et bærekraftig forhold i lengden.

Men det jeg skrev over gjelder jo ikke for ts. Jeg skjønner ikke hvorfor sivilingeniør, som ts er, skulle vært noe problem... Det er jo en lang, krevende utdanning og på samme nivå i mine øyne som de fleste andre "høystatus yrker"... Tror det må vær noe annet, og et eksempel på korrelasjon og kausalitet. 

Anonymkode: 34dce...8da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du vært sammen med en vaktmester.

Det er selvsagt ikke alle damer som bryr seg om status, men det er mange damer som gjør det.

Anonymkode: 44fb0...13f

Absolutt ikke. Jeg tjener i underkant av 2 mill. min mann rett over 850.000,-. Jeg syns det er smålig. Vi jobber cirka like mange timer i uka. 

Anonymkode: 1d005...3e7

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)
18 hours ago, AnonymBruker said:

Eksempelvis så jobber jeg i en bransje som tjener gress. Men denne jenta studerte en retning som er mer hipp, og mer kul. Og dermed har mer status per 2020. Vi hadde snakket i ti min. Men ca 20 sek etter at hun hørte statusdiffernansen mellom oss (som jeg mener er helt feil, og hun antar lønnsdiffernasjer også), dro hun og ble hel uinteressssert. Og dette var ei jente som kun hadde gjennomføørt to år av studiet. Mens jeg er er i en steinssikker jobb i en supersikker bedrift.

Jeg mener at du bommer på konklusjonene du gjør, og istedenfor å kjære alle kvinner over en kam, burde du heller relatere temaet du spør om opp mot miljøet den aktuelle kvinnen kommer fra, og hennes verdisett. En dame som er oppvokst i et mijlø, og med en familie hvor det blir satt fokus på at man skal være flink, ha ambisjoner osv vil naturligvis gå etter menn som nettopp har ambisjoner osv. Her er det snakk om menn som får toppstillinger, som går inn i status yrker, eller som starter egne bedrifter. Kvinner som er oppvokst i prestasjonsmiljø, verdsetter slike menn høyt. 

Kvinner som ikke vokser opp i slike miljø, og som ikke har samme verdisett, rangerer menn på en annen måte. Ting som kan være viktige for dem kan være alt fra utseende til visse egenskaper mannen har (Det at han er snill, sympatisk osv). Jeg har sett menn i lavstatus yrker dra mer damer enn menn med høystatusyrker. Det handler bare om å treffe riktig målgruppe når det kommer til hvilke kvinner man går etter. Det er mange kvinner i høystatusyrker som ikke har krav til at mennene de møter skal jobbe i yrker som har like høy status. De er mer opptatt av at mannen gjør noe han trives med for eksempel.

Jeg har alltid sett på det å selge seg selv, som noe teit. Men jeg må faktisk lære meg det. Hvorfor? Fordi folk ikke forstår hvor jeg kommer fra. Hvorfor må jeg bygge meg opp? Det irriterer meg.

Fordi kjønnsdynamikken fungerer på en slik måte at dersom du skal lykkes burde du/må du gjøre det. Det hjelper ikke å synes at det er urettferdig. Det forandrer ikke virkeligheten.

Og bottom line er at jenter nekter å date noen under deres egen rangstige.

Men det kan bli jævlig vanskelig når alle jenter insisterer på å gjøre de samme oppgavene som menn, De kommer ikke til å forstå feilen før de er 35. er det serist INGEN som ser denne feilen?

Altså, du skal faktisk gå på nav, og ikke ha noe gående for deg selv før det du skriver stemmer.

Jeg forstår argumentasjonen din under her, men igjen så hjelper det ikke å fokusere på ting man ikke kan gjøre noe med. Ja, enkelte kvinner reduserer antall menn som er aktuelle for dem betraktelig når de har de kravene du snakker om, men dette er noe man må lære seg å navigere istedenfor å være bitter over at realiteten er slik den er. 

Endret av Minesveiper
AnonymBruker
Skrevet

I Norge betyr sosioøkonomisk status nesten ingenting. Sosial status er derimot viktig for menns attraktivitet. Slikt som mange venner, dominant posisjon i en forsamling eller forening.

Anonymkode: d2b10...d38

Skrevet

Jøjje meg..!?  Jeg tilhører ikke din generasjon, TS, men jeg tillater meg likevel å bli sjokkert over holdningene som mange tilkjennegir under innlegget ditt. 

Selv har jeg bodd sammen med min kjære i mer enn 40 år, og vi har det veldig godt sammen.  Vi møttes i studietiden.  Mens jeg hadde valgt et prestisjestudium, hadde han valgt et annet.  Ti år etter hadde jeg tre ganger hans årsinntekt OG en yrkestittel som ga status.  Det har aldri brydd noen av oss.  

Lytt på et råd fra en gammel dame - drit i kvinner som bryr seg om status og staffasje.  Og slutt å selge deg selv!   

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er advokat, mannen min er jurist. Jeg er glad i mannen uansett. 

Dere har jo samme utdannelse og status, så hvorfor skulle du ikke være det?

Anonymkode: fcce1...f3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, Minesveiper skrev:

Jeg mener at du bommer på konklusjonene du gjør, og istedenfor å kjære alle kvinner over en kam, burde du heller relatere temaet du spør om opp mot miljøet den aktuelle kvinnen kommer fra, og hennes verdisett. En dame som er oppvokst i et mijlø, og med en familie hvor det blir satt fokus på at man skal være flink, ha ambisjoner osv vil naturligvis gå etter menn som nettopp har ambisjoner osv. Her er det snakk om menn som får toppstillinger, som går inn i status yrker, eller som starter egne bedrifter. Kvinner som er oppvokst i prestasjonsmiljø, verdsetter slike menn høyt. 

Min opplevelse var en anekdote og hennes situasjon trenger ikke være representativ for alle kvinner, men jeg mener likevel at det skal en del til for at kvinner velger å date nedover. I det minste, tror ikke jeg at de hadde valgt å date nedover hvis de hadde hatt muligheten til å date oppover.

Kvinner som ikke vokser opp i slike miljø, og som ikke har samme verdisett, rangerer menn på en annen måte. Ting som kan være viktige for dem kan være alt fra utseende til visse egenskaper mannen har (Det at han er snill, sympatisk osv). Jeg har sett menn i lavstatus yrker dra mer damer enn menn med høystatusyrker. Det handler bare om å treffe riktig målgruppe når det kommer til hvilke kvinner man går etter. Det er mange kvinner i høystatusyrker som ikke har krav til at mennene de møter skal jobbe i yrker som har like høy status. De er mer opptatt av at mannen gjør noe han trives med for eksempel.

At du har sett menn i lavstatusyrker dra kvinner med høyere status, betyr ikke at det ikke er sant at kvinner tenderer til å velge menn som er litt over dem i status. Det er helt vanlig for en lege å velge en lærer som ektefelle. Det motsatte er ikke like vanlig. Jeg snakker om en tendens

Fordi kjønnsdynamikken fungerer på en slik måte at dersom du skal lykkes burde du/må du gjøre det. Det hjelper ikke å synes at det er urettferdig. Det forandrer ikke virkeligheten.

Helt enig. Innlegget ble skrevet i frustrasjon, men jeg legger meg ikke og griner over tingenes tilstand. Hvis man ikke aksepterer virkeligheten, kan man egentlig bare gå og legge seg ned.

Altså, du skal faktisk gå på nav, og ikke ha noe gående for deg selv før det du skriver stemmer.

Jeg forstår argumentasjonen din under her, men igjen så hjelper det ikke å fokusere på ting man ikke kan gjøre noe med. Ja, enkelte kvinner reduserer antall menn som er aktuelle for dem betraktelig når de har de kravene du snakker om, men dette er noe man må lære seg å navigere istedenfor å være bitter over at realiteten er slik den er. 

Jeg prøver å konstatere at damer har en "proclivity" for å velge menn som er litt bedre enn dem. Jeg fokuserte på det fordi det var situasjonen jeg følte jeg traff på. Jeg vet at jeg ikke kan endre det, og er absolutt ikke vits i å klage og bejamre seg over det. Men synes det er litt underlig at så mange skal nekte for at dette er et fenomen. En kjapp titt på litt statistikk rundt dette gir jo en ganske grei pekepinn. Det er jo ikke helt tilfeldig at hovedpersonen i 50 shades of Gray også er en supermann mtp yrkessituasjon, status og penger. Det er jo en helt typisk historie. For menn er ikke historien den samme. Da er det heller å fange den vakre prinsessen, som hele landet forguder. "Men det er bare fiksjon". Vel, hvorfor ble den så populær? Den fanger noe universelt om kvinners natur.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt vanlig for en mannlig lege å velge en kvinnelig lærer som ektefelle. Det motsatte er ikke like vanlig. Jeg snakker om en tendens

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere har jo samme utdannelse og status, så hvorfor skulle du ikke være det?

Anonymkode: fcce1...f3a

Bortsett fra at jeg er advokat, og han er jurist. Jeg har flere år på skolebenken. Jeg fortjener å tjene mer, og det er forskjell på advokat og jurist. Ja, vi studerte jus begge to, men jeg er advokat det er ikke min mann har er jurist. Advokat og jurist er IKKE det samme. Hvor dum er det mulig å være? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bortsett fra at jeg er advokat, og han er jurist. Jeg har flere år på skolebenken. Jeg fortjener å tjene mer, og det er forskjell på advokat og jurist. Ja, vi studerte jus begge to, men jeg er advokat det er ikke min mann har er jurist. Advokat og jurist er IKKE det samme. Hvor dum er det mulig å være? 

TS her, jeg trodde også man kunne bli advokatfullmektig etter en master i jus. Dette stemmer ikke?

Skrevet
På 17.7.2020 den 10.54, MarieLo skrev:

Dette høres ikke bra ut. En med disse holdningene burde jo bare lage sitt eget rødt flagg.

Enig.

Og Ts, vil du h en sånn dame som er sånn som du beskriver? Tydeligvis, siden du tenker på hvordan du skal sjekke disse. Merkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...