AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #1 Skrevet 17. juli 2020 Min opplevelse (som mann) er at det er umulig å komme seg etter man har "innrømmet" at man har en dårligere jobb enn damen. Selv om det ikke er tilfetllet. Selv ikke når man lar damen reflektere over det. Eksempelvis så jobber jeg i en bransje som tjener gress. Men denne jenta studerte en retning som er mer hipp, og mer kul. Og dermed har mer status per 2020. Vi hadde snakket i ti min. Men ca 20 sek etter at hun hørte statusdiffernansen mellom oss (som jeg mener er helt feil, og hun antar lønnsdiffernasjer også), dro hun og ble hel uinteressssert. Og dette var ei jente som kun hadde gjennomføørt to år av studiet. Mens jeg er er i en steinssikker jobb i en supersikker bedrift. Jeg har alltid sett på det å selge seg selv, som noe teit. Men jeg må faktisk lære meg det. Hvorfor? Fordi folk ikke forstår hvor jeg kommer fra. Hvorfor må jeg bygge meg opp? Det irriterer meg. Og bottom line er at jenter nekter å date noen under deres egen rangstige. Men det kan bli jævlig vanskelig når alle jenter insisterer på å gjøre de samme oppgavene som menn, De kommer ikke til å forstå feilen før de er 35. er det serist INGEN som ser denne feilen? Anonymkode: accb2...c1f 4
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #2 Skrevet 17. juli 2020 Jeg er advokat, mannen min er jurist. Jeg er glad i mannen uansett. Anonymkode: 1d005...3e7 6
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #3 Skrevet 17. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min opplevelse (som mann) er at det er umulig å komme seg etter man har "innrømmet" at man har en dårligere jobb enn damen. Selv om det ikke er tilfetllet. Selv ikke når man lar damen reflektere over det. Eksempelvis så jobber jeg i en bransje som tjener gress. Men denne jenta studerte en retning som er mer hipp, og mer kul. Og dermed har mer status per 2020. Vi hadde snakket i ti min. Men ca 20 sek etter at hun hørte statusdiffernansen mellom oss (som jeg mener er helt feil, og hun antar lønnsdiffernasjer også), dro hun og ble hel uinteressssert. Og dette var ei jente som kun hadde gjennomføørt to år av studiet. Mens jeg er er i en steinssikker jobb i en supersikker bedrift. Jeg har alltid sett på det å selge seg selv, som noe teit. Men jeg må faktisk lære meg det. Hvorfor? Fordi folk ikke forstår hvor jeg kommer fra. Hvorfor må jeg bygge meg opp? Det irriterer meg. Og bottom line er at jenter nekter å date noen under deres egen rangstige. Men det kan bli jævlig vanskelig når alle jenter insisterer på å gjøre de samme oppgavene som menn, De kommer ikke til å forstå feilen før de er 35. er det serist INGEN som ser denne feilen? Anonymkode: accb2...c1f Øhh nei. Du fremsto vel som en incel (det gjør du i innlegget også forøvrig), og derfor ble du avvist. Hjelper ikke å rakke ned på et kjønn kun pga noen få hendelser = jobb med deg selv Jeg har ikke fullført vgs og jobber i butikk, og kona er lege - så du tar feil. Det er personligheten som teller i forhold, ikke hva man gjør for penger. Såklart er det alltid noen som er slik du beskriver, men det er aldri gjeldene for de fleste. Menn voldtar også - men ikke alle menn gjør det f.eks. Anonymkode: 998c8...52c 30
bluedot Skrevet 17. juli 2020 #4 Skrevet 17. juli 2020 Håper du finner deg en kjekk dame som ikke er så overfladisk. 😊 3
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #5 Skrevet 17. juli 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er advokat, mannen min er jurist. Jeg er glad i mannen uansett. Anonymkode: 1d005...3e7 Jeg er glad i mannen min uansett. Det oser ikke akkurat attraksjon. 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Øhh nei. Du fremsto vel som en incel (det gjør du i innlegget også forøvrig), og derfor ble du avvist. Hjelper ikke å rakke ned på et kjønn kun pga noen få hendelser = jobb med deg selv Jeg har ikke fullført vgs og jobber i butikk, og kona er lege - så du tar feil. Det er personligheten som teller i forhold, ikke hva man gjør for penger. Såklart er det alltid noen som er slik du beskriver, men det er aldri gjeldene for de fleste. Menn voldtar også - men ikke alle menn gjør det f.eks. Anonymkode: 998c8...52c Jeg er ingen incel, tenk. Jeg har faktisk pult en haug med damer. Jeg rakker ikke ned på noen heller. Jeg peker på det faktum at ingen jenter, innerst inne, vil date noen som de føler at de er "over" (selv om de er for dum til å forstå at de ikke er det, da må man gi det inn med teskje). 6 minutter siden, bluedot skrev: Håper du finner deg en kjekk dame som ikke er så overfladisk. 😊 Takkk for lykkeønskning, men alle er jo det:) Anonymkode: accb2...c1f 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #6 Skrevet 17. juli 2020 Siste innlegget mitt var kanskje i teiteste laget, men uansett, jeg står helt for innholdet. ts Anonymkode: accb2...c1f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #7 Skrevet 17. juli 2020 Gutten min du oser negativitet. Jobb med deg selv. Det at du kaller jenter dumme merkes sikkert når man møter deg som person. Hadde lukta det fra langt avstand og gjort som hun jenta og beina for livet. Menn med negativ holdning er nedtur og sveip til venstre. Anonymkode: 415f1...8b4 16
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #8 Skrevet 17. juli 2020 Jo du er jo en incel og kvinnehater dersom du mener det du skriver. Og det er jo tonnevis av fakta som beviser deg feil. Bli et bedre menneske, så kan kanskje noen elske deg. Alle kan få sex, men å fortjene kjjærlighet er ikke noe alle klarer. Jobb med deg selv du. Lnsker deg det beste, og håper du finner lykken en gang. Du ønsker jo desperat dette, ellers hadde du ikke klaget om det på nett Anonymkode: 998c8...52c 8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #9 Skrevet 17. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gutten min du oser negativitet. Jobb med deg selv. Det at du kaller jenter dumme merkes sikkert når man møter deg som person. Hadde lukta det fra langt avstand og gjort som hun jenta og beina for livet. Menn med negativ holdning er nedtur og sveip til venstre. Anonymkode: 415f1...8b4 Jeg setter pris på at du tar deg i din barm og kaller de gutten min, mel altså jeg er bare bitter etter å ha blitt avvist etter at ei jente proklamerte sin akademiske overlegenhet ( i egne øyne). Jeg prøver ikke å sjarmere noen inne på dette forumet. Så jeg kan være så negativ som jeg bare faen meg vil. Men takk for innspillet. Jeg tar det faktisk med meg. Selv om jeg sikkert virker korttenkt. Anonymkode: accb2...c1f 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #10 Skrevet 17. juli 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg setter pris på at du tar deg i din barm og kaller de gutten min, mel altså jeg er bare bitter etter å ha blitt avvist etter at ei jente proklamerte sin akademiske overlegenhet ( i egne øyne). Jeg prøver ikke å sjarmere noen inne på dette forumet. Så jeg kan være så negativ som jeg bare faen meg vil. Men takk for innspillet. Jeg tar det faktisk med meg. Selv om jeg sikkert virker korttenkt. Anonymkode: accb2...c1f Jeg setter pris på at du tar deg i din barm og kaller meg gutten min, men altså jeg er bare bitter etter å ha blitt avvist etter at ei jente proklamerte sin akademiske overlegenhet ( i egne øyne). ovenfor meg, og da forsvant sporenstreks etter lang samtale. Jeg prøver ikke å sjarmere noen inne på dette forumet. Så jeg kan være så negativ som jeg bare faen meg vil. Men takk for innspillet. Jeg tar det faktisk med meg. Selv om jeg sikkert virker korttenkt. korrigert. Anonymkode: accb2...c1f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #11 Skrevet 17. juli 2020 Jeg setter pris på at du tar meg i din barm og kaller meg gutten din, men altså jeg er bare bitter etter å ha blitt avvist etter at ei jente proklamerte sin akademiske overlegenhet ( i egne øyne). ovenfor meg, og da forsvant sporenstreks etter lang samtale. Jeg prøver ikke å sjarmere noen inne på dette forumet. Så jeg kan være så negativ som jeg bare faen meg vil. Men takk for innspillet. Jeg tar det faktisk med meg. Selv om jeg sikkert virker korttenkt. ferdig korrigert. Herlighet, beklager feil. ts. Anonymkode: accb2...c1f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #12 Skrevet 17. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo du er jo en incel og kvinnehater dersom du mener det du skriver. Og det er jo tonnevis av fakta som beviser deg feil. Bli et bedre menneske, så kan kanskje noen elske deg. Alle kan få sex, men å fortjene kjjærlighet er ikke noe alle klarer. Jobb med deg selv du. Lnsker deg det beste, og håper du finner lykken en gang. Du ønsker jo desperat dette, ellers hadde du ikke klaget om det på nett Anonymkode: 998c8...52c Ingen kvinnehater her. Jeg elsker kvinner såpass mye at jeg skriver innlegg på kvinneguiden. Har mange muligheter for kjærlighet, men enten så klarer jeg ikke å få det jeg vil, eller så er jeg for kresen i forhold til hva jeg kan bidra med selv. Jeg mangler noe, det er rett. Takk for svar, men du bommer grovt, på generell basis. Anonymkode: accb2...c1f
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #13 Skrevet 17. juli 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingen kvinnehater her. Jeg elsker kvinner såpass mye at jeg skriver innlegg på kvinneguiden. Har mange muligheter for kjærlighet, men enten så klarer jeg ikke å få det jeg vil, eller så er jeg for kresen i forhold til hva jeg kan bidra med selv. Jeg mangler noe, det er rett. Takk for svar, men du bommer grovt, på generell basis. Anonymkode: accb2...c1f Du sier jo ekstremt generaliserende ting i innlegget ditt om kvinner, så du fremstår jo som kvinnehatende. Og dermed = ikke elskbar for en god del. Er du usikker og sliter med selvtilitten din pga yrke/statur, må du jobbe med dette først. Det er ikke statusen som er i veien for deg, men usikkerheten din rundt det. Akkurat som at en del kvinner unngår lave menn, ikke nødvendigvis pga selve høyden - men pga den dårlige selvtilitten og issuene disse mennene ofte har tilknyttet egen høyde. Det oser lang vei, slik slevforrakt og usikkerhet. det kan også fremstå som litt aggresivt forsvar - kanskje du ga litt sånne vibes? At yrke var viktig, og at hun fikk litt røde flagg? Anonymkode: 998c8...52c 8
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #14 Skrevet 17. juli 2020 Først og fremst, hvorfor må du dra inn kvinnehatende i dettte? Jeg elsker kvinner. Nummer to, ja, det grunner i usikkerhet rundt egen status på min bransje. Selv om min bransje tjener mer enn alle de andre til sammen. Men folk må tro hva de vil, ikke sant. Og nyutdannede, pene jenter, vet jo sikkert hva som teller. Anonymkode: accb2...c1f 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #15 Skrevet 17. juli 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min opplevelse (som mann) er at det er umulig å komme seg etter man har "innrømmet" at man har en dårligere jobb enn damen. Selv om det ikke er tilfetllet. Selv ikke når man lar damen reflektere over det. Eksempelvis så jobber jeg i en bransje som tjener gress. Men denne jenta studerte en retning som er mer hipp, og mer kul. Og dermed har mer status per 2020. Vi hadde snakket i ti min. Men ca 20 sek etter at hun hørte statusdiffernansen mellom oss (som jeg mener er helt feil, og hun antar lønnsdiffernasjer også), dro hun og ble hel uinteressssert. Og dette var ei jente som kun hadde gjennomføørt to år av studiet. Mens jeg er er i en steinssikker jobb i en supersikker bedrift. Jeg har alltid sett på det å selge seg selv, som noe teit. Men jeg må faktisk lære meg det. Hvorfor? Fordi folk ikke forstår hvor jeg kommer fra. Hvorfor må jeg bygge meg opp? Det irriterer meg. Og bottom line er at jenter nekter å date noen under deres egen rangstige. Men det kan bli jævlig vanskelig når alle jenter insisterer på å gjøre de samme oppgavene som menn, De kommer ikke til å forstå feilen før de er 35. er det serist INGEN som ser denne feilen? Anonymkode: accb2...c1f Hei TS Jeg er mann, og kjenner meg delvis igjen i følelsene dine, men jeg kan også si at mange jenter/kvinner ikke bryr seg om du spiller kortene riktig. Jeg har nok "lavere sosial status" enn deg på grunn av en usynlig sykdom som tok mye av livet (jeg har god utdanning og slikt men mistet mye tid. Ting går mye bedre nå). Uansett; du finner helt sikkert kjipe damer, men du kommer ekstremt langt med sjarm, omsorg og utstråling. Det er seriøst omtrent det eneste jeg har, og jeg har nylig avsluttet et lengre forhold og har klart å sjarmere ei veldig søt jente som ikke kan få nok av meg. Jeg har ikke tesla eller fett hus, og for å si det rett ut så skammer jeg meg over det du kaller "sosial status" og prøver å bare spille med de kortene jeg har. Jeg skjønner deg veldig godt på mange måter, og det er ikke lett å være mann og føle at man ikke strekker til på "status-siden", og ja, det finnes dårlige jenter, men jeg klarer likevel å "dra" attraktive jenter med bare personlighet, glimt i øyet og det der. Det er ikke umulig! Det viktigste er å jobbe med personligheten og selvfølgelig fremstå så attraktiv som man kan. Jeg vil ikke ha jenter som bare er ute etter materielle ting uansett... Lykke til, og ikke grav deg ned i dårlig selvfølelse! Øv deg på å sjarmere jenter på Tinder eller noe med bare ord, og unngå for mye snakk om jobb og utdanning i begynnelsen om du er redd for det... bare dra samtalen inn på noe som får deg til å fremstå som morsom og sjarmerende, så kan man slippe unna med mye! Jobb med hvordan du fremstår, og øv deg på å bygge opp interesse / holde på den. Det er ikke så mørkt som du tror, og på mange måter er jeg et "bevis" på det. Eksen min ville ha en fremtid og barn med meg akkurat slik jeg var, og hun visste "alt" om meg. Anonymkode: 32362...566 7
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #16 Skrevet 17. juli 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei TS Jeg er mann, og kjenner meg delvis igjen i følelsene dine, men jeg kan også si at mange jenter/kvinner ikke bryr seg om du spiller kortene riktig. Jeg har nok "lavere sosial status" enn deg på grunn av en usynlig sykdom som tok mye av livet (jeg har god utdanning og slikt men mistet mye tid. Ting går mye bedre nå). Uansett; du finner helt sikkert kjipe damer, men du kommer ekstremt langt med sjarm, omsorg og utstråling. Det er seriøst omtrent det eneste jeg har, og jeg har nylig avsluttet et lengre forhold og har klart å sjarmere ei veldig søt jente som ikke kan få nok av meg. Jeg har ikke tesla eller fett hus, og for å si det rett ut så skammer jeg meg over det du kaller "sosial status" og prøver å bare spille med de kortene jeg har. Jeg skjønner deg veldig godt på mange måter, og det er ikke lett å være mann og føle at man ikke strekker til på "status-siden", og ja, det finnes dårlige jenter, men jeg klarer likevel å "dra" attraktive jenter med bare personlighet, glimt i øyet og det der. Det er ikke umulig! Det viktigste er å jobbe med personligheten og selvfølgelig fremstå så attraktiv som man kan. Jeg vil ikke ha jenter som bare er ute etter materielle ting uansett... Lykke til, og ikke grav deg ned i dårlig selvfølelse! Øv deg på å sjarmere jenter på Tinder eller noe med bare ord, og unngå for mye snakk om jobb og utdanning i begynnelsen om du er redd for det... bare dra samtalen inn på noe som får deg til å fremstå som morsom og sjarmerende, så kan man slippe unna med mye! Jobb med hvordan du fremstår, og øv deg på å bygge opp interesse / holde på den. Det er ikke så mørkt som du tror, og på mange måter er jeg et "bevis" på det. Eksen min ville ha en fremtid og barn med meg akkurat slik jeg var, og hun visste "alt" om meg. Anonymkode: 32362...566 Dette TS😊 Jeg blir jo sjarmert bare av å lese innlegget mr anonym her skriver;) Jeg vet ikke hvor jeg ligger på status skalaen (har høy utdanning, høy lønn og grei formue). Men faller for ambisiøse menn, som er gode i jobben sin og interessante å snakke med. Og som behandler meg fint:) Anonymkode: ef440...b20
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #17 Skrevet 17. juli 2020 Hvordan vet du at hun forsvant fordi du ikke hadde høy nok status? Yrkesvalg og hvordan du snakker om yrket kan gjøre noen uinteressert uten at det er på grunn av status i seg selv. Jeg har lang utdannelse innen realfag, og datet en gang en tømrer mens jeg studerte. Det var dømt til å ikke fungere. Ikke fordi han ikke var god nok for meg, men fordi vi hadde helt ulike interesser og referansepunkter. Han hadde absolutt ingen interesse for noe som kunne anses som intellektuelt eller nerdete, men var en typisk morsom kjekkas som ville vært drømmemannen til veldig mange. Men ikke min, og jeg var ikke egentlig hans type heller. Det betyr jo ikke at alle tømrere er sånn, men jeg kan ganske fort i en samtale merke om jeg og fyren ville passet sammen, og hvis han starter en samtale med "Jeg er elektriker, det er kanskje ikke bra nok for dere med fancy utdanning, men noen må jo faktisk jobbe og thene penger også, ikke bare ha nesa nedi en bok" så ville jeg gått fra samtalen jeg også 😛 Det betyr jo ikke at han ikke er bra nok for meg fordi han er elektriker, tvert imot, men vi ville hatt såpass ulik syn på nytteverdien av høy utdanning at jeg ikke ville vært så interessert i å bli mer kjent Anonymkode: 92bd2...1c9 6
liljene Skrevet 17. juli 2020 #18 Skrevet 17. juli 2020 Kan det ha noe å gjøre med hvem du tiltrekkes av? Jeg vet ikke hvordan du er som person IRL og hvordan du ser ut, men kanskje du mener at din jobb (inntekt) skal likestilles med ei strøken dame som tar en lang og komplisert utdanning? Det er sikkert kvinner der som foretrekker menn med god inntekt som kompenserer for manglende utdanning, men ikke alle. For alt du vet, så kan hun ha dårlig erfaring med menn som har lavere utdanning enn hun selv. Jeg har selv dårlig erfaring med menn som tjener mindre enn meg selv. De har en tendens til å bli misunnelig, og en del synes det er mer enn greit at jeg bruker penger på dem. Eller de blir sykelig sjalu fordi de er redd for å miste meg. Du har en del antagelser i innlegget ditt som du trekker en konklusjon på, med få fakta.
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2020 #19 Skrevet 17. juli 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Uansett; du finner helt sikkert kjipe damer, men du kommer ekstremt langt med sjarm, omsorg og utstråling. Det er seriøst omtrent det eneste jeg har, og jeg har nylig avsluttet et lengre forhold og har klart å sjarmere ei veldig søt jente som ikke kan få nok av meg. Jeg har ikke tesla eller fett hus, og for å si det rett ut så skammer jeg meg over det du kaller "sosial status" og prøver å bare spille med de kortene jeg har. Helt sant! Jeg har selv bak meg et langt forhold. Midt i dette forholdet fikke jeg mer en nok av status og jag. Alle snakket om den fine bilen, det nye kjøkkenet, den flotte hytta, det nye badet hele forbanna tiden. Diskusjonstemaet på fester var hvor mye man tjente. En dag gikk bare rullegardinen ned for min del. Bare skippet ut de fleste vennene mine som oppførte seg slik, konsentrerte meg om min egen familie og bare det. Var dønn møkk lei de! Det var ikke bare kvinner som holdt på med dette, menn også. Iallefall var de nyttige "slavene" som skaffet alt dette de snakket om. Hjalp det? Skilsmissene haglet etter som årene gikk uansett. Jeg har penger nok, god jobb og er singel idag. Har et helt greit hus og bil. Er ikke en dame jeg dater fornøyd med dette? Jeg trenger henne ikke som kjæreste,eller som en person i mitt liv og begynne på nytt med det gnålet der kommer aldri til å skje. Var hamster i det løpehjulet i alt for mange år Finner jeg en dame uten slike preferanser, litt kjemi og litt felles interesser? Da er man heldige og skal aldri klare. Damer burde også gjøre det, men de fleste er bare ikke der. Mange menn er også slik, de danser slik samfunnet har lært de til det, for å oppfylle kravene som de føler er stilt til de. Anonymkode: edd50...5e5
MarieLo Skrevet 17. juli 2020 #20 Skrevet 17. juli 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg peker på det faktum at ingen jenter, innerst inne, vil date noen som de føler at de er "over" (selv om de er for dum til å forstå at de ikke er det, da må man gi det inn med teskje). Dette høres ikke bra ut. En med disse holdningene burde jo bare lage sitt eget rødt flagg. 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå