Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Folk kan føle seg så mye verdt de bare vil.

Det er ikke opp til andre å bestemme det. Det er mindreverdighetskomplekser.

Man bør heller finne inspirasjon og begynne å elske seg selv på den samme måten. Ikke spre hat og ville ha andre til å tro de er mindre verdt.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min opplevelse (som mann) er at det er umulig å komme seg etter man har "innrømmet" at man har en dårligere jobb enn damen. Selv om det ikke er tilfetllet. Selv ikke når man lar damen reflektere over det.

Eksempelvis så jobber jeg i en bransje som tjener gress. Men denne jenta studerte en retning som er mer hipp, og mer kul. Og dermed har mer status per 2020. Vi hadde snakket i ti min. Men ca 20 sek etter at hun hørte statusdiffernansen mellom oss (som jeg mener er helt feil, og hun antar lønnsdiffernasjer også), dro hun og ble hel uinteressssert. Og dette var ei jente som kun hadde gjennomføørt to år av studiet. Mens jeg er er i en steinssikker jobb i en supersikker bedrift.

Jeg har alltid sett på det å selge seg selv, som noe teit. Men jeg må faktisk lære meg det. Hvorfor? Fordi folk ikke forstår hvor jeg kommer fra. Hvorfor må jeg bygge meg opp? Det irriterer meg.

Og bottom line er at jenter nekter å date noen under deres egen rangstige.

Men det kan bli jævlig vanskelig når alle jenter insisterer på å gjøre de samme oppgavene som menn, De kommer ikke til å forstå feilen før de er 35. er det serist INGEN som ser denne feilen?

Anonymkode: accb2...c1f

Synd at du fikk denne opplevelsen da, men det jeg har uthevet i teksten er ikke sant. Vi er mange som ikke bryr oss. Dessuten tenker ikke jeg at ulik jobb = forskjellig rang egentlig. Kanskje man tjener litt forskjellig, men jobber er jo ulike og egentlig ikke bedre enn hverandre, om du skjønner. 

Hva mente du egentlig med siste avsnitt? At det er en feil av damer å gjøre det samme som menn? 

Anonymkode: 3630d...421

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i mannen min uansett. Det oser ikke akkurat attraksjon.

Jeg er ingen incel, tenk. Jeg har faktisk pult en haug med damer. Jeg rakker ikke ned på noen heller. Jeg peker på det faktum at ingen jenter, innerst inne, vil date noen som de føler at de er "over" (selv om de er for dum til å forstå at de ikke er det, da må man gi det inn med teskje).

Takkk for lykkeønskning, men alle er jo det:)

Du tar feil. Synes faktisk du burde komme deg litt mer ut i verden med et åpent sinn, så ser du sikkert hva jeg mener. 

• Liker 3
Skrevet

Dette forumet er fullt av høyt utdannede kvinner som er sammen med håndverkere og menn med lavere utdannelse enn dem selv, det viser seg hver gang det kommer en tråd om slikt. Hvis du gang på gang møter kvinner som dropper deg gjør du noe galt. Leter blant feil type kvinner(for pene, for unge, for overfladiske, for et eller annet), framstiller deg selv på feil måte, eller kanskje du har rødt flagg-oppførsel og skremmer dem vekk. Jeg tipper det er noe med oppførselen eller utstrålingen din. Jeg får i alle fall dårlige vibrasjoner av måten du omtaler kvinner i innleggene dine i denne tråden. Det virker som du ser på oss som falske, innbilske, dumme og mindreverdige skapninger.

• Liker 9
Skrevet

Det jeg reagerer mest på er at dette i det hele tatt er et tema. Om en jeg datet begynte å snakke om status, og status i sammenheng med jobb, hadde jeg gått min vei. Rett og slett fordi slikt er helt uviktig. Og hvis det er så viktig for den andre parten, passer vi rett og slett ikke sammen.

For meg virker det som du er for mye opptatt av status, og litt lite opptatt av innhold og dybde. Det virker overfladisk og materialistisk, som jeg personlig finner lite tiltrekkende.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg peker på det faktum at ingen jenter, innerst inne, vil date noen som de føler at de er "over" (selv om de er for dum til å forstå at de ikke er det, da må man gi det inn med teskje).

Tror det må ligge mest i hva den enkelte jente føler som er det viktigste her. Jeg har en bachelorgrad og har ingenting imot å date en som har videregående eller fagbrev, men jeg føler meg heller ikke overlegen noen.
Jeg har vokst opp med at alle fortjener samme respekt og alle jobber er viktige. Dersom Gudrun ikke vasker gulvet og tømmer søpla så har faktisk ikke Nicolay i sjefsstolen i femte etasje noe særlig ålreit arbeidsmiljø. Nicolay kunne ikke gjort jobben sin uten Gudrun. 

At noen faktisk er "over" noen på utdanning/statussiden betyr ikke at de også føler at de er det. Noen (ganske mange) gjør nok det, men langt fra alle. 

Anonymkode: 5de30...fed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min opplevelse (som mann) er at det er umulig å komme seg etter man har "innrømmet" at man har en dårligere jobb enn damen. Selv om det ikke er tilfetllet. Selv ikke når man lar damen reflektere over det.

Eksempelvis så jobber jeg i en bransje som tjener gress. Men denne jenta studerte en retning som er mer hipp, og mer kul. Og dermed har mer status per 2020. Vi hadde snakket i ti min. Men ca 20 sek etter at hun hørte statusdiffernansen mellom oss (som jeg mener er helt feil, og hun antar lønnsdiffernasjer også), dro hun og ble hel uinteressssert. Og dette var ei jente som kun hadde gjennomføørt to år av studiet. Mens jeg er er i en steinssikker jobb i en supersikker bedrift.

Jeg har alltid sett på det å selge seg selv, som noe teit. Men jeg må faktisk lære meg det. Hvorfor? Fordi folk ikke forstår hvor jeg kommer fra. Hvorfor må jeg bygge meg opp? Det irriterer meg.

Og bottom line er at jenter nekter å date noen under deres egen rangstige.

Men det kan bli jævlig vanskelig når alle jenter insisterer på å gjøre de samme oppgavene som menn, De kommer ikke til å forstå feilen før de er 35. er det serist INGEN som ser denne feilen?

Hei TS, jeg er enig i mye av det du sier, det er dessverre fakta det du sier, til tross for panser-feministiske angrep på deg her i tråden. 

Synes egentlig at det er helt vilt at det tok ikke lang tid før du ble erklært "Incel" - dette er favorittordet til alle ekstreme nyfeminister nå om dagen. "Kvinnehater" er et annet uttrykk de også bruker. Begynner å bli like utvasket som "mannsjåvinist" og "rasist". Og de som tror at jeg prøver å ignorere rasisme og ønsker å sette meg inn i "høyreekstrem" gruppa, så kan jeg erklære her og nå at Frp suger hardt og er nolduser etter min mening, og det samme gjelder alle andre som deler de meningene som dem gjør. 

Men vi er en del menn som begynner å bli lei av panser-Femi gjengen og du ser hvordan de starter sine svar til deg, ved angripe deg personlig og ved å bryte Kvinneguiden sine regler på dette området. 

I tillegg er det alltid moro når et par av dem også lyger "hvem de er", hvis du skjønner og finner om scenarioer "om at de har kone som lege mens de selv jobber på butikk", bare for å kunne vise at "kvinner er ikke slik du tenker". Ironien er ganske komplett der. 

Noe annet jeg finner ironisk, eller rettere sagt morsomt er når disse kvinnene slenger fra seg angrep som "Incel" i hytt og pine til tross for at det IKKE er såkalte "Incels" som sårer disse kvinnene. Det er det nemlig kjekkasene og de med penger som gjør. Her på forumet kan en lese omtrent hver dag der enda en kjekkas eller statusfyr har dumpet og playet nok en naiv idiot og status-jagende dame. Sånne menn blir kalt for "drittsekk" i verste fall, mens menn som deg blir kalt for "Incel", noe som er langt verre enn å bli kalt for drittsekk. 

Men hey, dette er jo Female Logic på sitt beste 😂

Du har selvsagt rett i at det er velkjent at kvinner i stor grad (men bare noen få unntak) går etter menn som de mener er "status". Mange flere menn er også ufrivillig barnløse sammenlignet med kvinner.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/flere-barnlose-kvinner-vil-ikke-ha-barn-med-lavstatus-menn/3423386253.html

Du skriver at du har vært utsatt for ei typisk Academic Posh Feminist som tror at hennes kommende mastergrad i et eller annet gjør at hun er rene Dronningen. Sånne er det dessverre altfor mange av, og jeg har selv høyere utdanning, men som du sikkert vet så er det bare rundt 40% av studentene som er menn.

Dette i seg selv lager en veldig ujevn og ubalansert samfunn. Nå skal jeg foreslå noe som er sikkert "Incel"-aktig, ifølge feministene, men jeg mener at vi burde hatt 50% mannlig kvote og 50% kvinnelig kvote med universitetene med tanke på opptak. En del av disse kvinnene som allerede studerer har "hopet seg" opp på noen få fagområder som vi allerede produserer altfor mange av (HF og til dels SV-fag). Så det vi ligger an til å produsere er en gjeng med høye-på-pæra damer som tror at de er The Queen, men som kommer til å ha store psykiske problemer som kommer til å gå over til hat når hun finner ut at hun må sende 500 jobbsøknader for å kunne lande kanskje en midlertidig jobb til 425.000 kr i året med alle disse HF-fagene de tar på mastergrad nivå. 

Dette samfunnet har allerede store ubalanser. Vi greier ikke å reprodusere oss på en normal måte (fødselsraten nede i 1,6 nå), samtidig som reproduksjonen heller ikke er jevnt fordelt. De på toppen koser seg, mens vi alle andre som tilhører 65 - 70% må slåss om smuler og rester. På en måte kan dette sammenlignet med jobbmarkedet, som også er blitt mer ødelagt de siste årene. Der stadig flere krav pålegges de ansatte til nøyaktig den samme lønna - et sted, om ikke så lenge, kommer dette til å sprekke og det ser vi allerede med tanke på automatiserings- og digitaliseringstendensene. 

Det kommer ikke til å gå bra når flere og flere er blitt automatisert bort. Hvem vil ha en "automatisert bort" kjæreste?  

Per idag er det vanskelig å se hva en dame av skandinavisk feminist kaliber har egentlig å tilby. Tilbyr hun lojalitet? Absolutt ikke. Forstår hun konseptet av: "I gode og ONDE dager"? Nei, det gjør hun ikke.

Den typiske "Hun" i dette tilfellet har lært å bytte mellom menn enda raskere enn hun bytter mellom sine jobber på CVen, noe som bringer meg til neste punkt. De aller fleste er blitt wannabe karriereryttere, så en må være hjernevasket gjennom alle disse Hollywood-seriene for å tro at det går bra å etablere noe "livet ut" med ei som er karriererytter. 

Nå kommer noen av panser-styrkene innen Feminist Forces til å si at jeg "ønsker kun at kvinner skal være på kjøkkenet". De filtrerer bort fra hjernen sin at de leste tidligere her i innlegget mitt at jeg er for at det skal være en kvote på 50% kvinner ved universiteter, men dette har jo blitt allerede erklært for å være "Incel"-forslag i hodet deres. 

Det beste er selvsagt en balanse, nemlig en dame som ikke er en karriererytter av dimensjoner og som jobber i en normal jobb, uten overtid. Ei som synes at det er bedre med en noe mer praktisk-rettet bachelor eller å kjøre på med enda en teoretisk HF-mastergrad. Ei som er lojal. Ei som skjønner konseptet av "onde" dager også - det vil si at alt ikke kan være perfekt. De må kvitte seg med den Princesse-smitten som har blitt brent inne i hodet på de med alle disse seriene de ser på fra de var små i tillegg til et samfunn som forteller dem av de er "Gudinner" alle som en. Hvis de er "Gudinner", da må menn isåfall være "Guder" alle som en. Vi skal vel ha likestilling, eller? Vel, feministene mener at "likestilling" er Female Supremacy og War On Men. 

Synes at det blir ironisk hvor mye kvinner prøver å være som menn.

For din del, vil jeg nok anbefale å finne heller en mer jordnær dame i et annet land. Da snakker jeg ikke Fillippinene eller Thailand for da kommer du til å bli beskyldt for å være en "slave eier", haha, men jeg tenker på en annen dame fra et eller annet sted i Europa. Ei som kommer fra kanskje litt mer tradisjonelt samfunn, eller omgangskrets, eller ei som har noen andre verdigrunnlag som hun følger etter. Ikke ei som er: "Females Must Destroy Men" !! 🤣

Åh, jeg gleder meg nå for å se hvor mange "Incel" og "Kvinnehater" kommentarer jeg får etter meg, for ikke å snakke om spydige kommentarer der jeg enten skal stakkarsliggjøres eller "anbefales til å jobbe med meg selv", til tross for at jeg dater ei på fast basis nå, og heldigvis er hun ikke herifra, men fra et annet europeisk land. Litt mer katolikk, som skjønner seg på familieverdier og som ikke går etter CV, kun utseende og annet vås. 

Anonymkode: e45d2...d7a

• Liker 4
Skrevet

Bare av innleggene dine her så skjønner jeg at hun avviste deg. Du fremstår som meget usjarmerende og usympatisk. Har ingenting med jobben din å gjøre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, liljene skrev:

Kan det ha noe å gjøre med hvem du tiltrekkes av? Jeg vet ikke hvordan du er som person IRL og hvordan du ser ut, men kanskje du mener at din jobb (inntekt) skal likestilles med ei strøken dame som tar en lang og komplisert utdanning?

Det er sikkert kvinner der som foretrekker menn med god inntekt som kompenserer for manglende utdanning, men ikke alle. For alt du vet, så kan hun ha dårlig erfaring med menn som har lavere utdanning enn hun selv. 

Jeg har selv dårlig erfaring med menn som tjener mindre enn meg selv. De har en tendens til å bli misunnelig, og en del synes det er mer enn greit at jeg bruker penger på dem. Eller de blir sykelig sjalu fordi de er redd for å miste meg. 

Du har en del antagelser i innlegget ditt som du trekker en konklusjon på, med få fakta. 

Det er det som er frustrasjonen min. Utdannelsen min er like lang, like bra, like "komplisert" og fra et bedre unisversitet. Jeg har en sivilingeniørgrad pluss en grad på toppen av det igjen. Jeg er bedre utdannet enn henne, og vil alltid tjene mer enn henne. Men det skjønner ikke hun! Forsåt du meg ikke her? Hun tror hun er på toppen av verden når hun ikke er det. Du har misforstått meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er, med respekt å melde, sludder og vås! Du kan ikke komme med antagelser om alle kvinner ut fra at du har møtt EN som er opptatt av status? Jeg har en statusjobb og tjener gode penger, men fokuserer aldri på det. Jeg har faktisk aldri vært i et forhold med en mann som har bedre jobb og tjener mer penger enn jeg gjør, og det bryr meg midt i ryggen. Jeg velger mine menn ut fra personlighet, ikke lommebok eller status. Jeg omgir meg med mennesker som gir meg noe på et eller annet nivå med sin personlighet og trenger ikke noe annet fra en partner. Det skal dog sies at noen menn bakker unna når de skjønner hvordan min situasjon er, fordi de ikke vil ha en dame som tjener mer enn dem. Deres valg, deres tap.

Anonymkode: e7544...c52

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at hun forsvant fordi du ikke hadde høy nok status? Yrkesvalg og hvordan du snakker om yrket kan gjøre noen uinteressert uten at det er på grunn av status i seg selv.

Jeg har lang utdannelse innen realfag, og datet en gang en tømrer mens jeg studerte. Det var dømt til å ikke fungere. Ikke fordi han ikke var god nok for meg, men fordi vi hadde helt ulike interesser og referansepunkter. Han hadde absolutt ingen interesse for noe som kunne anses som intellektuelt eller nerdete, men var en typisk morsom kjekkas som ville vært drømmemannen til veldig mange. Men ikke min, og jeg var ikke egentlig hans type heller.

Det betyr jo ikke at alle tømrere er sånn, men jeg kan ganske fort i en samtale merke om jeg og fyren ville passet sammen, og hvis han starter en samtale med "Jeg er elektriker, det er kanskje ikke bra nok for dere med fancy utdanning, men noen må jo faktisk jobbe og thene penger også, ikke bare ha nesa nedi en bok" så ville jeg gått fra samtalen jeg også 😛 Det betyr jo ikke at han ikke er bra nok for meg fordi han er elektriker, tvert imot, men vi ville hatt såpass ulik syn på nytteverdien av høy utdanning at jeg ikke ville vært så interessert i å bli mer kjent

Anonymkode: 92bd2...1c9

Jeg har lengre utdannelse innen realfag enn damen jeg pratet med. Du har også feilanalysert situasjonen her. Hun rangerte sin utdannelse som bedre enn min fordi poengsnittet per i dag er høyere på hennes studium (noe det ikke var da jeg begynte å studere mitt). Rent statusoppgjør. Hvor mange ganger må jeg forklare at jeg ikke er tømrer? Det er absolutt ikke noe galt med tømrere, men jeg har studert i over 7 år på universitet og har en utmerket jobb hvor jeg kommer til å tjene betydelig mer enn demn som trodde hun var bedre enn meg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synd at du fikk denne opplevelsen da, men det jeg har uthevet i teksten er ikke sant. Vi er mange som ikke bryr oss. Dessuten tenker ikke jeg at ulik jobb = forskjellig rang egentlig. Kanskje man tjener litt forskjellig, men jobber er jo ulike og egentlig ikke bedre enn hverandre, om du skjønner. 

Hva mente du egentlig med siste avsnitt? At det er en feil av damer å gjøre det samme som menn? 

Jo det er sant. Selvsagt er det det. Du bryr deg om hva din fyr gjør på. Feil, nei. Men dette er statistikk da, hvis 80% av damer skal ta høyere utdanning og 40% av menn gjør det samme, så kan du se et problem ta form her. Damer dater ikke nedover, og høystatusmenn vil det dermed bli færre av - de går på rundgang. For meg går det helt fint, men det impliserer jo at "den smarte damen" forstår hva hun har tullet seg inn i også da.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er advokat, mannen min er jurist. Jeg er glad i mannen uansett. 

Anonymkode: 1d005...3e7

Kunne du vært sammen med en vaktmester.

Det er selvsagt ikke alle damer som bryr seg om status, men det er mange damer som gjør det.

Anonymkode: 44fb0...13f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo det er sant. Selvsagt er det det. Du bryr deg om hva din fyr gjør på. Feil, nei. Men dette er statistikk da, hvis 80% av damer skal ta høyere utdanning og 40% av menn gjør det samme, så kan du se et problem ta form her. Damer dater ikke nedover, og høystatusmenn vil det dermed bli færre av - de går på rundgang. For meg går det helt fint, men det impliserer jo at "den smarte damen" forstår hva hun har tullet seg inn i også da.

Hva vet du om det? 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er, med respekt å melde, sludder og vås! Du kan ikke komme med antagelser om alle kvinner ut fra at du har møtt EN som er opptatt av status? Jeg har en statusjobb og tjener gode penger, men fokuserer aldri på det. Jeg har faktisk aldri vært i et forhold med en mann som har bedre jobb og tjener mer penger enn jeg gjør, og det bryr meg midt i ryggen. Jeg velger mine menn ut fra personlighet, ikke lommebok eller status. Jeg omgir meg med mennesker som gir meg noe på et eller annet nivå med sin personlighet og trenger ikke noe annet fra en partner. Det skal dog sies at noen menn bakker unna når de skjønner hvordan min situasjon er, fordi de ikke vil ha en dame som tjener mer enn dem. Deres valg, deres tap.

Anonymkode: e7544...c52

Haha, nei. Ikke sludder, ikke vås. Fortell meg mer. Michelle Obama er en helt ikke sant? Hva med Sindre (typen til Erna)? Tror du det er mange menn som misunner han posisjonen han har? Neppe. Tenk å være tilsidesatt på den måten, når du skal være mannen i forholdet. Jeg hadde aldri blitt en slik dukkemann. Og, skal vi gå inn i en hvem tjener mest-kamp? Jeg tjener opp mot millionen, og jeg er 29. men damen var for dum til å se det.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du vært sammen med en vaktmester.

Det er selvsagt ikke alle damer som bryr seg om status, men det er mange damer som gjør det.

Anonymkode: 44fb0...13f

Er ikke den du siterte, men selvfølgelig kunne jeg vært sammen med en vaktmester. Er ikke YRKE som har noe å si for meg. Det betyr så godt som ingenting. Personlighet og verdier er viktigst for meg. Men jeg kunne nok aldri vært sammen med deg, utifra hvordan du skriver her. Kun hvis dine holdninger hadde endret seg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du bare har vært uheldig med damene du har møtt. :)

Jeg bryr meg døyten om status og annet overfladisk vås. Det er jo selve personen man skal leve med. Min erfaring er også at jo høyere status mannen har jo oftere er han en drittsekk. Menn som "selger seg inn" med å skryte av jobb, status, inntekt osv gjør at jeg mister interessen fort. Det kjennes på en måte litt falskt ut? Som om man selv tror at man er så viktig?

Jeg er litt anti-rikdom. Kapitalisme er rota til alt som er vondt. Vil heller ha en mer jordnær og mindre materialistisk mann.

Anonymkode: 69353...4a2

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lengre utdannelse innen realfag enn damen jeg pratet med. Du har også feilanalysert situasjonen her. Hun rangerte sin utdannelse som bedre enn min fordi poengsnittet per i dag er høyere på hennes studium (noe det ikke var da jeg begynte å studere mitt). Rent statusoppgjør. Hvor mange ganger må jeg forklare at jeg ikke er tømrer? Det er absolutt ikke noe galt med tømrere, men jeg har studert i over 7 år på universitet og har en utmerket jobb hvor jeg kommer til å tjene betydelig mer enn demn som trodde hun var bedre enn meg. 

Da var du nok upresis i innlegget ditt, for det kom ikke frem at du var siv ing. Da jeg leste innlegget ditt, sto det at du tjente gress, og at utdanningen ikke var bra nok i hennes øyne. Ikke hvor lang utdanning du hadde. 

Sa hun til deg at hennes utdanning var bedre? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke den du siterte, men selvfølgelig kunne jeg vært sammen med en vaktmester. Er ikke YRKE som har noe å si for meg. Det betyr så godt som ingenting. Personlighet og verdier er viktigst for meg. Men jeg kunne nok aldri vært sammen med deg, utifra hvordan du skriver her. Kun hvis dine holdninger hadde endret seg. 

Tenkte at du var TS. TS kunne jeg ikke vært sammen med hvis han ikke hendre holdningene sine, mente jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, jeg tror jeg holder meg singel jeg. For noe styr.

Anonymkode: f2848...67d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...