Gå til innhold

Fysikknøtt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen grad av dynamikk i disse oppgavene 😂

Anonymkode: 1e555...fb1

Det er det nok. Men folk ignorerer det og lar de bli kjedelige og statiske. 

Når ikke faktorer er nevnt, hva går en ut fra? Det som er mest normalt for deg eller meg?

Anonymkode: 7fb20...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oppgavene er upresise. Et under at UiO-studentene består.

Anonymkode: 3b244...931

Du klarte jo ikke oppgaven når du selv presiserte den mer heller. Hint innlegg 68. Så er nok opppgaven det er noe feil med ja... 😂

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det nok. Men folk ignorerer det og lar de bli kjedelige og statiske. 

Når ikke faktorer er nevnt, hva går en ut fra? Det som er mest normalt for deg eller meg?

Anonymkode: 7fb20...512

Vis oss litt dynamiske beregninger da proffen, hvis det er normalt for deg 😂

Anonymkode: 1e555...fb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du klarte jo ikke oppgaven når du selv presiserte den mer heller. Hint innlegg 68. Så er nok opppgaven det er noe feil med ja... 😂

 

Vis oss litt dynamiske beregninger da proffen, hvis det er normalt for deg 😂

Anonymkode: 1e555...fb1

Det kunne jeg glatt gjort, om jeg fant det interessant. Men da måtte du ha fremstått som noe annet en en som oppfører seg som en gjøk.

Du kan prøve selv? Ta et objekt med varierende massetetthet og beregn realverdi på dette. Ikke gjennomsnittlig massetetthet, men den reelle.

Anonymkode: 7fb20...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne jeg glatt gjort, om jeg fant det interessant. Men da måtte du ha fremstått som noe annet en en som oppfører seg som en gjøk.

Du kan prøve selv? Ta et objekt med varierende massetetthet og beregn realverdi på dette. Ikke gjennomsnittlig massetetthet, men den reelle.

Anonymkode: 7fb20...512

Dette har ingenting med dynamiske beregninger å gjøre. Dette handler om materialegenskaper. Inhomogene materialer forekommer både i statisk og dynamisk mekanikk. 🤦‍♂️

Anonymkode: 1e555...fb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har ingenting med dynamiske beregninger å gjøre. Dette handler om materialegenskaper. Inhomogene materialer forekommer både i statisk og dynamisk mekanikk. 🤦‍♂️

Anonymkode: 1e555...fb1

Jeg vet at det ikke har med dynamisk beregning å gjøre. Når syns du jeg var uklar på akkurat det?

Anonymkode: 7fb20...512

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du klarte jo ikke oppgaven når du selv presiserte den mer heller. Hint innlegg 68. Så er nok opppgaven det er noe feil med ja... 😂

Anonymkode: 1e555...fb1

Det er jo det jeg sier: det er et under at UiO-studentene består når oppgaven er så upresis. I de engelske versjonene av denne oppgaven er det alltid presisert at steinen synker. Amanuensisene på UiO er ikke så nøye med det, derimot.

Anonymkode: 3b244...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo det jeg sier: det er et under at UiO-studentene består når oppgaven er så upresis. I de engelske versjonene av denne oppgaven er det alltid presisert at steinen synker. Amanuensisene på UiO er ikke så nøye med det, derimot.

Anonymkode: 3b244...931

 

På 17.7.2020 den 15.31, AnonymBruker skrev:

Den samme ligningen gjelder også i det opprinnelige Stein-i-båten spørsmålet. Korrekt svar er at vannstanden synker dersom steinen har større massetetthet enn vann og synker, at vannstanden er lik dersom steinen har lik massetetthet som vann og at vannstanden øker dersom steinen har lavere massetetthet enn vann. 

Anonymkode: 3b244...931

Dette er jo feil. Så selv etter at du hadde presisert oppgaven så klarte du den ikke. 🤦‍♂️

Hva er neste unnskyldning? 😂

Anonymkode: 1e555...fb1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...