Gå til innhold

Jeg er så sjokkert og irritert over venninne og må bare få det ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hm... i den dialogen du poster virker jo hun ganske rasjonell, mens du banner og er frekk. Du sier at hun "indirekte" sier du er stygg, hun sier at du har misforstått.

Hun henviser så vidt jeg skjønner til hvordan du vanligvis pleier å snakke om menn, og mener at du er for opptatt av utseende og penisstørrelse. Det er vel hennes opplevelse, og jeg skjønner det er vondt å bli misforstått, men kan det - bår du tenker helt ærlig gjennom dette - være en grunn til at hun har forstått deg slik?

Jeg synes det er rart at du dumper venninna di helt pga dette, men du har kanskje god råd på venninner. I den dialogen du poster, sier hun ikke noe stygt. Vanskelig å bedømme. Men jeg ville latt gemyttene roe seg, og så tatt en prat.

Anonymkode: 4e5e3...67d

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så stygg hun er! Har hun selv kjæreste? Kan virke som hun forsøker å få over sitt sinne og frustrasjon på deg. Kanskje hun ikke har det så bra selv eller selv føler hun måtte ta "til takke" med noen som var under hennes "nivå". 

Du er ikke overfladisk. Jeg kan forstå at du vil ha noen som er litt høyere enn deg. Det er naturlig, også fra naturens side. Urkvinnen ønsket en mann som kunne beskytte, ta vare på, få henne til å føle seg trygg. Da måtte man se litt barsk ut og ikke pinglete og tynn. Og penisstørrelse har jo faktisk litt å si. Nå mener jeg ikke at penis må være 18cm +. F.eks kan større omkrets veie opp for litt mindre penis. Men for meg hadde sexlivet vært ødelagt om penisen var både liten og tynn. Penetrering er viktig for meg. For andre er kanskje berøring viktigere. 

Uansett, en venninne skal ikke si stygge ting. Venninner kan komme med velmente råd, men dette virker ikke akkurat velment. Hun kunne f.eks ymtet frampå at kanskje du kunne begynt å se etter litt andre typer menn, for plutselig kan man falle for en man opprinnelig kanskje ikke trodde var "min type". Jeg gjorde det selv. Men å snakke deg ned og gå på utseende er fullstendig forkastelig. 

Anonymkode: 3ba42...eb5

Hun er gift på 4 året. Muslim, så familien fant han for henne. Hun valgte selv om hun ville gå vidre. Han er 167cm og overvektig, men veldig ansiktskjekk. Han var utro mot henne istarten av ekteskapet. Men hun glorifiserer han veldig og skryter mye av hvor fantastisk han er og at jeg må finne meg en som han. 

Anonymkode: 39bbc...370

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm... i den dialogen du poster virker jo hun ganske rasjonell, mens du banner og er frekk. Du sier at hun "indirekte" sier du er stygg, hun sier at du har misforstått.

Hun henviser så vidt jeg skjønner til hvordan du vanligvis pleier å snakke om menn, og mener at du er for opptatt av utseende og penisstørrelse. Det er vel hennes opplevelse, og jeg skjønner det er vondt å bli misforstått, men kan det - bår du tenker helt ærlig gjennom dette - være en grunn til at hun har forstått deg slik?

Jeg synes det er rart at du dumper venninna di helt pga dette, men du har kanskje god råd på venninner. I den dialogen du poster, sier hun ikke noe stygt. Vanskelig å bedømme. Men jeg ville latt gemyttene roe seg, og så tatt en prat.

Anonymkode: 4e5e3...67d

Nei det er det som ble sagt på tlf som var vondt. Når hun sa at jeg ikke er en type jente som sånne menn jeg liker faller for. Og jeg liker helt vanlige menn. Har likt en som var høy, tynn, fregner og rødt hår f.eks. har likt en som hadde mage og måne og skjeve tenner. 

Hvis du hadde fått hørt telefonsamtalen sammen med meldingene så hadde du sett tegninga. Hun sier jeg misforstår, men hva er det jeg misforstår sånn egentlig med tanke på tlf samtalen og det andre hun skriver? Misforstår hva da? Hun fortsetter jo i samme dur. Og hvorfor skulle det vært så sårt og vanskelig å fortelle meg at jeg burde prøve en annen type menn bare, om det var det hun mente? Jeg har ingen grunn til å endre smak. 

Anonymkode: 39bbc...370

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har du lest hva jeg har skrevet da? Jeg går ikke etter fuckboys. Jeg har aldri opplevd det. Jeg har aldrinopplevd at en tinderdate ikke vil møtes igjen, ig jeg har aldri pult en av tinderdatene mine. Problemet mitt er at jeg ikke får følelser for noen. Derfor er jeg singel. Jeg avviser "alle" fordi jeg ikke får noe riktig kjemi.

Meldingene var også bare en mildere versjon av telefonsamtalen der hun sa ting som " du er ikke en type jente som sånne menn vil ha" osv. "Sånne" menn for henne, det er helt ordinære gutter, menn som er helt midt på treet. Det vil si at hun mener at jeg må gå enda lengere ned enn gjennomsnittlig. 

Anonymkode: 39bbc...370

I det siste du skriver her virker det jo som om det er utseendet du snakker om?

Du sier hun er muslim, gift med en familien plukket ut, og at utseendet hans ikke er bra.+ at han var utro. Men forklarer ikke det også en del av saken? Hun har bare kjent deg som singel, og du har sendt henne bilder av folk du prater med på tinder. Kan hende hun er en blanding av frustrert over all denne detaljinformasjonen, misunnelig på din frihet og litt frastøtt av ikke-muslimsk seksualmoral? 

Anonymkode: 4e5e3...67d

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Jeg tror nok venninnen din reagerer på at du har et rigid høydekrav og at han må ha diger penis. Slik jeg tolker det ut i fra meldingene. Jeg tror ikke hun mente å være stygg med deg, men kanskje fortelle deg at det finnes menn under 190, som også kan være tiltrekkende med flott personlighet. 🤷🏼‍♀️ Veldig synd om det hele er en misforståelse, og at hun egentlig bare vil deg vel. Hvorfor blandet hun seg opp i dine Tindermatcher uansett? Har dere sveipet sammen? Slik at hun har fått se sammen med deg? Kanskje du har sagt "oj, han var kjekk... Å nei, han er bare en 180"? Det må jo være noe hun har hengt seg opp i som du har nevnt tidligere. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I det siste du skriver her virker det jo som om det er utseendet du snakker om?

Du sier hun er muslim, gift med en familien plukket ut, og at utseendet hans ikke er bra.+ at han var utro. Men forklarer ikke det også en del av saken? Hun har bare kjent deg som singel, og du har sendt henne bilder av folk du prater med på tinder. Kan hende hun er en blanding av frustrert over all denne detaljinformasjonen, misunnelig på din frihet og litt frastøtt av ikke-muslimsk seksualmoral? 

Anonymkode: 4e5e3...67d

Det hadde vært litt rart om hun er lei av å høre om detalj info om mine "menn" når det alltid er hun som spør og graver. Jeg begynner aldri de samtalene. Hun er så opptatt av det at hun tilogmed har fått mannen sin til å sende masse bilder av vennene sine til meg så jeg kan date noen av de osv. Hun er mer opptatt av at jeg skal ha kjæreste enn det jeg er. 

Denne samtalen startet med at hun sa: ja... noen flere fra tinder da? Så sa jeg: neeh, jeg syns egentlig det er greit å være singel. Også eskalerer det helt. Og hun begynner etterhvert å skrike i telefonen og si at jeg må komme meg ut å finne noen og at jeg har gitt opp og at det er tragiskt også prøver jeg å si at jeg syns det er fint å være singel sier jeg jo!! Også klarer hun ikke ta det innoverseg, hun er helt døv, snakker til meg som om jeg sitter å klager på at jeg er singel. Også begynner helvettet med at ingen av de mennene jeg sender bilder av er noen som ville hatt meg  for jeg er ikke den type jente som de vil ha ogsp får jeg sjokk og legger på også begynner hun med meldinger. 

Anonymkode: 39bbc...370

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Kaffefrøken skrev:

Hm. Jeg tror nok venninnen din reagerer på at du har et rigid høydekrav og at han må ha diger penis. Slik jeg tolker det ut i fra meldingene. Jeg tror ikke hun mente å være stygg med deg, men kanskje fortelle deg at det finnes menn under 190, som også kan være tiltrekkende med flott personlighet. 🤷🏼‍♀️ Veldig synd om det hele er en misforståelse, og at hun egentlig bare vil deg vel. Hvorfor blandet hun seg opp i dine Tindermatcher uansett? Har dere sveipet sammen? Slik at hun har fått se sammen med deg? Kanskje du har sagt "oj, han var kjekk... Å nei, han er bare en 180"? Det må jo være noe hun har hengt seg opp i som du har nevnt tidligere. 

Bare 180 🤣 eksen min er som sagt 174 cm. Det vet hun og det var helt perfekt for meg, kunne gå med litt høye heler uten å bli høyere. Har heller aldri sagt at jeg vil ha en diger penis, det er vondt, men det er viktig for meg at den ikke er som en finger. Jeg vet ikke hvor hun har disse utseendes greiene sine fra. 

Anonymkode: 39bbc...370

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv sett bort ifra telefonsamtalen så syns jeg meldingene et helt på tryne. Jeg skjønner ikke at dere syns det er rasjonelt i det heletatt. Det er fullstendig unødvendig og ekkelt. -TS

Anonymkode: 39bbc...370

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS ro ned. Det er mulig du er overfølsom nå fordi vennina di kanskje var for hard mot deg. Det er mulig dette kom feil ut pga g-hormoner. Man blir fortere sint og kranglete. La dette roe seg ned så snakker dere sammen også forteller du henne hva du føler. Kanskje hun ble lei av ¨maset¨ ditt. 

Anonymkode: 115e4...883

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er gift på 4 året. Muslim, så familien fant han for henne. Hun valgte selv om hun ville gå vidre. Han er 167cm og overvektig, men veldig ansiktskjekk. Han var utro mot henne istarten av ekteskapet. Men hun glorifiserer han veldig og skryter mye av hvor fantastisk han er og at jeg må finne meg en som han. 

Anonymkode: 39bbc...370

Ok, men vet du hva, dette her er helt sikkert kulturelle forskjeller. I mange kulturer så sier man ting mye mer rett ut, ut det for å være hjelpsom, mens her i Norge så må man trå veldig varsomt for å ikke såre. Jeg tror hun bare prøver å hjelpe deg, og at du misforstår henne og hva hun egentlig prøver å si. 

Anonymkode: 03061...d97

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men vet du hva, dette her er helt sikkert kulturelle forskjeller. I mange kulturer så sier man ting mye mer rett ut, ut det for å være hjelpsom, mens her i Norge så må man trå veldig varsomt for å ikke såre. Jeg tror hun bare prøver å hjelpe deg, og at du misforstår henne og hva hun egentlig prøver å si. 

Anonymkode: 03061...d97

Jeg skjønner bare ikke hva dette skal hjelpe meg. Jeg føler ikke at jeg trenger noe hjelp.... jeg kan få kjæreste fort om jeg vil. Men nå ble jeg så nedbrutt at jeg mistet den lille lysten jeg hadde til å date. Hun vet hva jeg føler om meg selv. Også sier hun sånne ting. Det er jo slemt. 

Anonymkode: 39bbc...370

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner bare ikke hva dette skal hjelpe meg. Jeg føler ikke at jeg trenger noe hjelp.... jeg kan få kjæreste fort om jeg vil. Men nå ble jeg så nedbrutt at jeg mistet den lille lysten jeg hadde til å date. Hun vet hva jeg føler om meg selv. Også sier hun sånne ting. Det er jo slemt. 

Anonymkode: 39bbc...370

Men har du tenkt på henne når du kritiserer korte menn f.eks? Du kritiserer jo også hennes mann... og hvem vet hvor stor penis han har. Kanskje hun tenker sitt når du sitter å sier disse tingene fordi hennes mann ble valgt på et helt annet grunnlag. Du kan jo selvfølgelig velge hvem du vil, men kanskje du burde tenke litt over hvem du sier disse tingene til, når det også kan oppfattes fornærmende. 

Anonymkode: 03061...d97

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men har du tenkt på henne når du kritiserer korte menn f.eks? Du kritiserer jo også hennes mann... og hvem vet hvor stor penis han har. Kanskje hun tenker sitt når du sitter å sier disse tingene fordi hennes mann ble valgt på et helt annet grunnlag. Du kan jo selvfølgelig velge hvem du vil, men kanskje du burde tenke litt over hvem du sier disse tingene til, når det også kan oppfattes fornærmende. 

Anonymkode: 03061...d97

Ja jeg har tenkt på det, men hun kritiserer jo hvite menn og ville aldri vært sammen med en hvit mann. Hun prøver også å slanke mannen sin. Så hun er jo ikke helt fremmed for utseendes kritisering hun heller. Hun syns også det er kvalmt at jeg ligger med menn som ikke er omskåret og hun syns det ser ekkelt ut og mener det er urenslig også. Hun har snakket om penisen hans på en veldig positiv måte. 

Anonymkode: 39bbc...370

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke de som støtter denne venninna! Hun er jo helt klart både misunnelig og i ubalanse. Tipper hun føler seg fanget og vil at TS også skal bli det, slik at hun føler seg bedre. 

Virker litt som når folk med barn klikker på barnløse og skjeller dem ut for egoisme o.l. Det koker ned til at de selv er redde for at andre skal ha en frihet de selv ikke har. Jeg hadde en venninne som klikka fordi jeg sa at jeg var ulykkelig i ekteskapet, selv om vi kranglet lite og vi hadde sex. Hun burde vel heller spurt hva det var som var grunnen i stedet for å skjelle meg ut med at jeg forventet for mye av et ekteskap. Men det var jo fordi hun og mannen hadde sextørke og kranglet daglig, det skjønte jeg etterpå. 

Og selvsagt skal man ha preferanser for en kjæreste! Når søren ble det feil?? 

Om så TS kun ønsket seg modeller med sixpack, så hadde det vært en ærlig sak også! Men det gjør hun jo ikke! De som skriver at hun er utseendefiksert fordi hun ønsker en å ha kjemi med, må ta seg en bolle! Leser dere ikke at hun har likt alle mulige menn utseendemessig?? Med mage og måne og høye og lave?? 

Venninnen har egne issues, 100% sikkert, og hun legger det på deg, TS, helt ufortjent!! 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært litt rart om hun er lei av å høre om detalj info om mine "menn" når det alltid er hun som spør og graver. Jeg begynner aldri de samtalene. Hun er så opptatt av det at hun tilogmed har fått mannen sin til å sende masse bilder av vennene sine til meg så jeg kan date noen av de osv. Hun er mer opptatt av at jeg skal ha kjæreste enn det jeg er. 

Denne samtalen startet med at hun sa: ja... noen flere fra tinder da? Så sa jeg: neeh, jeg syns egentlig det er greit å være singel. Også eskalerer det helt. Og hun begynner etterhvert å skrike i telefonen og si at jeg må komme meg ut å finne noen og at jeg har gitt opp og at det er tragiskt også prøver jeg å si at jeg syns det er fint å være singel sier jeg jo!! Også klarer hun ikke ta det innoverseg, hun er helt døv, snakker til meg som om jeg sitter å klager på at jeg er singel. Også begynner helvettet med at ingen av de mennene jeg sender bilder av er noen som ville hatt meg  for jeg er ikke den type jente som de vil ha ogsp får jeg sjokk og legger på også begynner hun med meldinger. 

Anonymkode: 39bbc...370

Vet du, jeg tror venninnen din har et møkk elendig ekteskap med en mann hun egentlig ikke er tiltrukket av eller i det hele tatt liker, som hun 'valgte' å si ja til fordi hun følte det var forventet. Nå sitter hun fast i et liv hun egentlig ikke vil ha, og forsøker desperat å overbevise seg selv om at hun har det fantastisk. Når da du viser henne at det går an å trives som singel, det går an å leve uten en mann, det går an å vente på kjærlighet og å velge partner selv, når hun ikke hadde den muligheten på grunn av sin families tro og tradisjon, prøver hun å tråkke deg ned for å tviholde på fasaden om hvor fantastisk det er å være gift med en utro mann hun egentlig ikke vil ha. 

Hun tråkker på deg for å føle seg bedre selv. Og det er jævlig dårlig stil.

Anonymkode: 3b675...d5a

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sendt deg nå 

Anonymkode: 39bbc...370

Send gjerne til meg også. Venninnen til høres forøvrig ut som hun har lite sosiale antenner og jeg tenker det var svært unødvendig sagt av henne rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, jeg tror venninnen din har et møkk elendig ekteskap med en mann hun egentlig ikke er tiltrukket av eller i det hele tatt liker, som hun 'valgte' å si ja til fordi hun følte det var forventet. Nå sitter hun fast i et liv hun egentlig ikke vil ha, og forsøker desperat å overbevise seg selv om at hun har det fantastisk. Når da du viser henne at det går an å trives som singel, det går an å leve uten en mann, det går an å vente på kjærlighet og å velge partner selv, når hun ikke hadde den muligheten på grunn av sin families tro og tradisjon, prøver hun å tråkke deg ned for å tviholde på fasaden om hvor fantastisk det er å være gift med en utro mann hun egentlig ikke vil ha. 

Hun tråkker på deg for å føle seg bedre selv. Og det er jævlig dårlig stil.

Anonymkode: 3b675...d5a

Ja kanskje mulig det. Fordi hun har faktisk sagt direkte at det praktiske er mye viktigere inet forhold fordi følelser forsvinner uansett. Så jeg bør ikke gå etter noe utseende eller noe spesiell personlighet, bare jeg kan leve trygt med han. Og da prøver jeg å si at jeg har det trygt og godt alene, og klarer å passe på meg selv helt utmerket!! Jeg er min egen herre og lever steingodt alene, så skal jeg ha en mann, så blir det av kjærlighet og følelser og sommerfugler og spenning, ikke praktiske ting. Selvfølgelig det også for at det skal fungere i lengden, så ikke han bryter ned min godt bygde mur. begge deler må være der for at det skal fungere for meg. Hun klarer ikke skjønne det, at følelser er så viktig i et forhold, selvom hun sier at hun elsker mannen sin 🤷‍♀️ men utifra min tolkning av det å elske noen, så virker det for meg ut som at hun ikke vet hva å elske er. 

Anonymkode: 39bbc...370

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, moroklompen skrev:

Send gjerne til meg også. Venninnen til høres forøvrig ut som hun har lite sosiale antenner og jeg tenker det var svært unødvendig sagt av henne rett og slett.

Ja.. sendte, men tror det holder nå til eventuelt andre, så ikke alle på lg vet hvem jeg er til slutt 😂

Anonymkode: 39bbc...370

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun klarte å rive meg ned på et blunk! Hva faen skal jeg gjøre for å komme meg ovenpå igjen? 

Anonymkode: 39bbc...370

Hva én person sier én gang i en krangel, bør ikke være nok til å rive ned hele din selvfølelse. Din selvfølelse må være dypere enn det. Du må jobbe med å bli tryggere i deg selv. Jeg synes du svarer henne passiv aggressivt, og du prøver å heve deg over henne og snakker litt nedsettende om henne. Jeg får inntrykk av at du egentlig ikke har noen god selvfølelse overhodet. At noe av grunnen til at du aldri blir forelsket er at du innerst inne ikke er glad i deg selv eller at du ikke føler deg verdt den mannens kjærlighet. Tenker at venninnen din har plukket opp noe av dette, og at det er det hun egentlig prøver å formidle, men at det kom ut helt feil, pluss at du tar det voldsomt ille opp. Snakk ordentlig sammen med henne i morgen. Vær ydmyk. Våg å ta i mot det hun har å si. Våg å akseptere at også du har noen negative personlighetstrekk. Våg akseptere hele deg, og elske hele deg selv. 

Anonymkode: d3054...81c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva én person sier én gang i en krangel, bør ikke være nok til å rive ned hele din selvfølelse. Din selvfølelse må være dypere enn det. Du må jobbe med å bli tryggere i deg selv. Jeg synes du svarer henne passiv aggressivt, og du prøver å heve deg over henne og snakker litt nedsettende om henne. Jeg får inntrykk av at du egentlig ikke har noen god selvfølelse overhodet. At noe av grunnen til at du aldri blir forelsket er at du innerst inne ikke er glad i deg selv eller at du ikke føler deg verdt den mannens kjærlighet. Tenker at venninnen din har plukket opp noe av dette, og at det er det hun egentlig prøver å formidle, men at det kom ut helt feil, pluss at du tar det voldsomt ille opp. Snakk ordentlig sammen med henne i morgen. Vær ydmyk. Våg å ta i mot det hun har å si. Våg å akseptere at også du har noen negative personlighetstrekk. Våg akseptere hele deg, og elske hele deg selv. 

Anonymkode: d3054...81c

Nei, jeg orker faktisk ikke det. Jeg klarer meg helt fint uten sånne venner. Jeg er fullstendig imot måten hun snakket til meg på. Jeg tar ikke imot sånt dritt. Jeg har faktisk aldri noen gang fått noe så frekt slengt etter meg før, atpåtil fra en person jeg aldri trodde kunne si sånt. Jeg hadde ikke tenkt noe særlig over det hun sa om det kom fra en ellers "skada" person, eller fra en fremmed, men fra henne? Nei, det matcher ikke. Jeg har blitt skremt vekk fra henne, hun var ikke den jeg trodde. 

Anonymkode: 39bbc...370

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...