Gå til innhold

Jeg er så sjokkert og irritert over venninne og må bare få det ut


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 26 år som har vært singel i 3,5 år. Jeg har hatt flere menn "etter meg" men jeg har ikke funnet kjemi med dem på den riktige måten. Jeg blur veldig sjeldent forelsket. Jeg har ingen spesielle krav annet enn at jeg må kjenne en fprelskelsesfølelse over personen. Har et pr overfladiske krav og det er rett og slett at han er høyere enn meg som er 165cm og at penisen er innafor. 

En venninne av meg tar ofte opp dette med meg at jeg må finne meg noen osv, og jeg sender henne alltid f.eks tinderbilde av de jeg snakker med eller sender bilde av de jeg har komme i kontakt med. Jeg er ikke en person som går etter disse gutta med colgate smil og sixpack og solariumsbrun hud. Jeg går typsik etter de som ser litt handy ut om dere skjønner. Godt bygget (men normalvektig) og ja.. sånn gammeldags-mandig med træler på fingra på en måte. Men selvfølgelg så er det jo da personligheten som til slutt avgjør om han er noe jeg vil gå vidre med eller ikke, men desverre får man sjeldent sett personligheten FØR utseende, derfor tar man jo først en man syns ser bra ut og er tiltrukket av og går vidre innover etterhvert. Selvom jeg har opplevd å etterhvert bli tiltrukket av noen jeg i første omgang ikke var det i kun pga personligheten har gjort dem atraktive, men det tar sin tid, og man blir ikke sånn tilfeldig kjent med folk lenger så ofte som på f.eks når man går på skole.  

Dette skjønner ikke venninnen min. Hun syns jeg er overfladisk og bare tenker på utseende. Jeg prøvde å forklare og forklare og til slutt klikket hun og sa at jeg sikter for høyt og at jeg ikke er bra nok for den type mann jeg ser etter og at jeg må prøve med en mann på f.eks 150cm med liten penis og at det ikke burde hatt en dritt å si og at hun bare er ærlig og forteller meg hvem jeg er og at jeg er for dårlig, ikke pen nok og ikke den type jente sånne menn vil ha. Hun sa så mye stygt. Og jeg ble så sint.... jeg er fortsatt sint og lei meg og såret. 

Jeg kan ikke skjønne det, for de mennene jeg faller for er HELT vanlig utseendesmessig. Jeg hadde aldri gått inn for å prøve meg på en chaning tatum om dere skjønner. Noen av dem har litt mage, noen har litt måne, skjeive tenner osv, men jeg syntes jo de jeg tidligere har falt for har vært helt fantadtisk kjekke, men det er jo fordi jeg er forelska og man syntes jo at den man er forelsket i er døds kjekk og venninnene mine kan syntes noe annet. 

Jeg er en ganske atraktiv (trodde jeg)  normalvektig person som tar vare på meg selv med sunt kosthold og trening, jeg eier bolig, har utdannelse og fast jobb. Har bil og lappen. Og mennene jeg faller for syns jeg selv matcher meg. Helt til nå, nå tviler jeg. 

nå sliter jeg skal jeg være ærlig. Det at den venninnen jeg stoler mest på og er den mest empatiske og voksne venninnen jeg har (hadde) sier så mye jævlig til meg får meg ti å tro på det. Jeg er ofte på gråten når jeg tenker på alt hun sa. Hun sa hun hadde hatt lyst til å fortelle meg dette i lang tid, at jeg ikke er bra nok for selv helt gjennomsnittlige menn og at hun ville si det så jeg kunne innse det slik at jeg kunne endelig finne meg noen på mitt nivå. 

Hun klarte å rive meg ned på et blunk! Hva faen skal jeg gjøre for å komme meg ovenpå igjen? 

Anonymkode: 39bbc...370

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AthenaRavenLuna

Oi da, for et grusomt menneske, sånt sier man bare ikke. Hadde revurdert det vennskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig dårlig venninne... Fortsett som du har gjort før, du sier jo at du får interesse fra slike menn du liker, så da der jeg ikke problemet?!

Anonymkode: 8658f...507

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mysticgirl skrev:

For et forferdelig menneske 😮 Hadde aldri fått meg til å si slikt til ei venninne jeg var glad i. Du vet selv om du er attraktiv eller ikke ved interessen fra menn, iallefall til et visst nivå. 

Jeg har aldri noen sinne hørt noe sånt fra hemne før. Hun har alltid vært en utrolig snill, omtenksom, varm og god person og venninne. Jeg får helt hjertebank av dette. Hun er gravid.. men skjønner ikke at det kan endre deg til å bli slem mot folk, sur ja, men slem? 

Anonymkode: 39bbc...370

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen din er en dritt.
Hva var hennes intensjon med å komme med slikt oppgulp til deg? 

Og ja, stol på din egen magefølelse. Du vet ditt attraktivitetsnivå etter hvem som har falt for deg før.

Anonymkode: eb032...7fc

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri noen sinne hørt noe sånt fra hemne før. Hun har alltid vært en utrolig snill, omtenksom, varm og god person og venninne. Jeg får helt hjertebank av dette. Hun er gravid.. men skjønner ikke at det kan endre deg til å bli slem mot folk, sur ja, men slem? 

Anonymkode: 39bbc...370

Kan hun ha gått og irritert seg over dette, kanskje hun er sjalu eller hormonell. Hun burde ha sagt unnskyld til deg og pratet med deg om dette for å ordne opp.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være noe som plager henne... Oppegående mennesker sier da virkelig ikke slik til vennene sine! Jeg synes ikke det høres ut som du sikter for høyt. Du veit selv hva du tiltrekkes av, og skal på ingen måte ta til takke med noe som helst. 

Dropp den venninna, dersom hun ikke kommer krypende med en meget god unnskyldning/forklaring...

Anonymkode: 88e14...102

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg Veum

Så forferdelig trist å høre. Råder deg til å holde avstand enn så lenge, og se hva som hun eventuelt foretar seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det hun sa er objektivt, basert på det du skriver om de du går for.  Og bare så det er sagt: er ikke noe i veien med å gå for Channing Tatum, hvis det er typen din. Man har lov å ha preferanser. Men denne venninnen høres ut som at hun sliter med noe personlig. Burde vel kanskje ikke kalle henne venninnen din. 

Anonymkode: 6ddc4...674

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager... Sikker på du ikke misforstod det hun sa på noen måte? Kanskje hun har misforstått deg, og tror du bare går etter utseende også ville hun få deg «ned på jorda» eller no. Uansett kunne hun jo spart seg for det. Men hvis dette er en venninne du bryr deg om, så kan det være verdt å snakke med henne, for å oppklare hva hun egentlig mente. Hvis hun virkelig mente å si at du er uattraktiv osv, så er hun jo ikke mye å samle på.

Anonymkode: a295b...f4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg helt kvalm av dette. Har alltid hatt en underliggende dårlig selvtillit fordi jeg fikk så mye dritt i oppveksten. Ingenting jeg gjorde var bra nok for min familie. (Dette vet hun inderlig godt også). 

Noen jeg kunne sendt bilde av meg til eller noe? Jeg er skikkelig forvirra.... kan ikke tro at HUN kan si dette pga sjalusi eller noe. Hun er muslim og veldig nøye på å være ærlig mot folk på en måte som kan gange personen i positiv retning. Så jeg tror jo hun har sagt dette i et forsøk på å lede meg i riktig retning så ikke jeg skal leve alene for alltid. Føler meg veldig veldig liten nå. 

Anonymkode: 39bbc...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en kvinne på 26 år som har vært singel i 3,5 år. Jeg har hatt flere menn "etter meg" men jeg har ikke funnet kjemi med dem på den riktige måten. Jeg blur veldig sjeldent forelsket. Jeg har ingen spesielle krav annet enn at jeg må kjenne en fprelskelsesfølelse over personen. Har et pr overfladiske krav og det er rett og slett at han er høyere enn meg som er 165cm og at penisen er innafor. 

En venninne av meg tar ofte opp dette med meg at jeg må finne meg noen osv, og jeg sender henne alltid f.eks tinderbilde av de jeg snakker med eller sender bilde av de jeg har komme i kontakt med. Jeg er ikke en person som går etter disse gutta med colgate smil og sixpack og solariumsbrun hud. Jeg går typsik etter de som ser litt handy ut om dere skjønner. Godt bygget (men normalvektig) og ja.. sånn gammeldags-mandig med træler på fingra på en måte. Men selvfølgelg så er det jo da personligheten som til slutt avgjør om han er noe jeg vil gå vidre med eller ikke, men desverre får man sjeldent sett personligheten FØR utseende, derfor tar man jo først en man syns ser bra ut og er tiltrukket av og går vidre innover etterhvert. Selvom jeg har opplevd å etterhvert bli tiltrukket av noen jeg i første omgang ikke var det i kun pga personligheten har gjort dem atraktive, men det tar sin tid, og man blir ikke sånn tilfeldig kjent med folk lenger så ofte som på f.eks når man går på skole.  

Dette skjønner ikke venninnen min. Hun syns jeg er overfladisk og bare tenker på utseende. Jeg prøvde å forklare og forklare og til slutt klikket hun og sa at jeg sikter for høyt og at jeg ikke er bra nok for den type mann jeg ser etter og at jeg må prøve med en mann på f.eks 150cm med liten penis og at det ikke burde hatt en dritt å si og at hun bare er ærlig og forteller meg hvem jeg er og at jeg er for dårlig, ikke pen nok og ikke den type jente sånne menn vil ha. Hun sa så mye stygt. Og jeg ble så sint.... jeg er fortsatt sint og lei meg og såret. 

Jeg kan ikke skjønne det, for de mennene jeg faller for er HELT vanlig utseendesmessig. Jeg hadde aldri gått inn for å prøve meg på en chaning tatum om dere skjønner. Noen av dem har litt mage, noen har litt måne, skjeive tenner osv, men jeg syntes jo de jeg tidligere har falt for har vært helt fantadtisk kjekke, men det er jo fordi jeg er forelska og man syntes jo at den man er forelsket i er døds kjekk og venninnene mine kan syntes noe annet. 

Jeg er en ganske atraktiv (trodde jeg)  normalvektig person som tar vare på meg selv med sunt kosthold og trening, jeg eier bolig, har utdannelse og fast jobb. Har bil og lappen. Og mennene jeg faller for syns jeg selv matcher meg. Helt til nå, nå tviler jeg. 

nå sliter jeg skal jeg være ærlig. Det at den venninnen jeg stoler mest på og er den mest empatiske og voksne venninnen jeg har (hadde) sier så mye jævlig til meg får meg ti å tro på det. Jeg er ofte på gråten når jeg tenker på alt hun sa. Hun sa hun hadde hatt lyst til å fortelle meg dette i lang tid, at jeg ikke er bra nok for selv helt gjennomsnittlige menn og at hun ville si det så jeg kunne innse det slik at jeg kunne endelig finne meg noen på mitt nivå. 

Hun klarte å rive meg ned på et blunk! Hva faen skal jeg gjøre for å komme meg ovenpå igjen? 

Anonymkode: 39bbc...370

Har vel ikke noe å si hva hun sier og mener, det er hvordan du føler deg som betyr noe. Kanske hun bare hadde en dårlig dag eller noe. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager... Sikker på du ikke misforstod det hun sa på noen måte? Kanskje hun har misforstått deg, og tror du bare går etter utseende også ville hun få deg «ned på jorda» eller no. Uansett kunne hun jo spart seg for det. Men hvis dette er en venninne du bryr deg om, så kan det være verdt å snakke med henne, for å oppklare hva hun egentlig mente. Hvis hun virkelig mente å si at du er uattraktiv osv, så er hun jo ikke mye å samle på.

Anonymkode: a295b...f4c

Helt sikker på at jeg ikke misforstod. Dette skjedde på tlf, også når hun begynte sånn så la jeg på. Også fortsatte diskusjonen på melding. Så det står ganske klart der å. 

Anonymkode: 39bbc...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager. Du bør revurdere vennskapet. Og finnes det menn i Norge på 150cm?  Det tror jeg er ekstremt sjeldent å oppdrive, for en merkelig ting å si. Gjennomsnittshøyden er 180 ca. Nei dette må du ikke ta på vei for. Det var jo bare superteit sagt. 

Anonymkode: 30b9c...099

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg helt kvalm av dette. Har alltid hatt en underliggende dårlig selvtillit fordi jeg fikk så mye dritt i oppveksten. Ingenting jeg gjorde var bra nok for min familie. (Dette vet hun inderlig godt også). 

Noen jeg kunne sendt bilde av meg til eller noe? Jeg er skikkelig forvirra.... kan ikke tro at HUN kan si dette pga sjalusi eller noe. Hun er muslim og veldig nøye på å være ærlig mot folk på en måte som kan gange personen i positiv retning. Så jeg tror jo hun har sagt dette i et forsøk på å lede meg i riktig retning så ikke jeg skal leve alene for alltid. Føler meg veldig veldig liten nå. 

Anonymkode: 39bbc...370

Send gjerne til meg❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Pia Sofia skrev:

Send gjerne til meg❤️

Sendt deg nå 

Anonymkode: 39bbc...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varg Veum
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg helt kvalm av dette. Har alltid hatt en underliggende dårlig selvtillit fordi jeg fikk så mye dritt i oppveksten. Ingenting jeg gjorde var bra nok for min familie. (Dette vet hun inderlig godt også). 

Noen jeg kunne sendt bilde av meg til eller noe? Jeg er skikkelig forvirra.... kan ikke tro at HUN kan si dette pga sjalusi eller noe. Hun er muslim og veldig nøye på å være ærlig mot folk på en måte som kan gange personen i positiv retning. Så jeg tror jo hun har sagt dette i et forsøk på å lede meg i riktig retning så ikke jeg skal leve alene for alltid. Føler meg veldig veldig liten nå. 

Anonymkode: 39bbc...370

Du må gjerne snakke litt med meg, hvis du føler behov for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fortsette å ha henne som venninne? Hun er ikke grei med deg. 

Anonymkode: 23393...994

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal du fortsette å ha henne som venninne? Hun er ikke grei med deg. 

Anonymkode: 23393...994

Neinei, jeg har avsluttet det fullstendig. Det gjorde jeg med det samme. Bare trist for hun har alltid vært grei med meg og jeg anså henne som en av mine viktigste og klokeste venninner. 

Anonymkode: 39bbc...370

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...