Gå til innhold

Bonusdatter som er lei seg, savner mammaen sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For et rørende innlegg, så heldig hun er som i alle fall er med en så omsorgsfull og snill bonusmamma. 
 

Det høres altfor lenge ut, men hvis det ikke er noe å gjøre noe med hadde jeg hvis det var meg funnet på masse. Turbingo, bading, ting som skjer i nærområdet, spille spill, bake (eller hun kan lage sin egen oppskrift?), kjøpe en haug hobbyting og tråle YouTube etter DIY. Fylle dagene. Det er slitsomt med en ettåring på slep, men det må være mye lettere for henne om dere finner på ting sammen i så stor grad som mulig og får tiden til å gå + kvalitetstid sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvom jeg fikk så vondt av jenta i hovedinnlegget var dette en nydelig tråd å lese! Jeg jobber med, lever og ånder for barns beste, og den fokusen dere har på barnets beste her, TS, er virkelig musikk i mine ører🙌 Her møter dere jentas følelser og behov og tar henne på alvor! Flotte foreldre og steforeldre! Håper også mormor ser jentas behov hvis hun ønsker å være med moren sin først og fremst nå! 
Takk for at du var jentas talsperson her, TS, og møtte henne slik du gjorde. Respekt🙌

Anonymkode: 4b5de...400

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men selvom hun skal på besøk til mormoren sin, betyr jo ikke det at hun ikke ser mor den uken? For mor skal vel være med dit? Du har skrevet at mor ikke har jobb for tiden, så da hindrer jo ikke det henne. Og barnet trenger jo tydeligvis kvalitetstid sammen med moren sin, både fordi hun har vært hos dere så lenge og fordi hjemmesituasjonen blir annerledes med ny stefar. Jeg tenker ihvertfall at mor bør ta sitt foreldreansvar på alvor her, og tilbringe kvalitetstid sammen med barnet sitt nå. De får sikkert en kjempefin uke sammen, tre generasjoner, mormor, mor og barn. 

Anonymkode: e854b...a03

Hadde moren skulle vært med til mormoren, så hadde det ikke vært noe problem. Det skal hun ikke, hun skal dit på ferie uten mammaen sin. Hun ble nettopp hentet av moren sin, og da ga samboeren min beskjed om at hun fikk høre med datteren hva hun ville til uka før hun sender henne avgårde. 

Anonymkode: 0fcd2...754

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her burde far kjøre jenta hjem til mammaen sin, om det blir i morgen så får hun hverfall 2 dager sammen med henne før hun skal til mormor. Samtidig burde jenta selv bestemme om hun vil til mormor eller ikke. 

Du virker som drømmebonusmammaen! Du er spesiell når hun faktisk forteller deg om sine følelser i det far forlater huset. Du får ikke gjort mye, det vil nok skape mer konflikt enn bedring ved at du tar kontakt så du må nok bare gjøre som du får beskjed om dessverre.. Du er der for henne og det er det viktigste! 

Anonymkode: c0ba6...a03

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her burde far kjøre jenta hjem til mammaen sin, om det blir i morgen så får hun hverfall 2 dager sammen med henne før hun skal til mormor. Samtidig burde jenta selv bestemme om hun vil til mormor eller ikke. 

Du virker som drømmebonusmammaen! Du er spesiell når hun faktisk forteller deg om sine følelser i det far forlater huset. Du får ikke gjort mye, det vil nok skape mer konflikt enn bedring ved at du tar kontakt så du må nok bare gjøre som du får beskjed om dessverre.. Du er der for henne og det er det viktigste! 

Anonymkode: c0ba6...a03

Moren kom og hentet nå nettopp, så nå er hun vel snart hjemme igjen :) 

Har hatt en lang og god prat med samboeren min, og vi er enige om at hvis hun fortsetter å sende henne bort så lenge om gangen, så blir det en tur på familievernkontoret. 

Anonymkode: 0fcd2...754

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var du en skikkelig god stemor som satte jenta først!

Jenta vil jo ikke tro at dere kvitter dere med henne, hvis dere snakker med henne om det. Forklarer at dere elsker å ha henne der, men det aller viktigste er at hun har det bra. Hvis hun savner mamma veldig som nå, så er det bedre at hun får hjem, og heller komme tilbake senere.

Jenta ser jo også at hun er ønsket ved at du/dere prøver så hardt å finne på ting som hun liker, at hun skal ha fine dager hos dere.

Anonymkode: 8dfd5...c93

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Moren kom og hentet nå nettopp, så nå er hun vel snart hjemme igjen :) 

Har hatt en lang og god prat med samboeren min, og vi er enige om at hvis hun fortsetter å sende henne bort så lenge om gangen, så blir det en tur på familievernkontoret. 

Anonymkode: 0fcd2...754

Ja, kall inn til familieråd på FVK. Mor, far, deg, stefar og mormor blr stille alle sammen. 

Håper dere kan påvirke mor på noen måte til å bli med til mormor. Synes ordentlig synd på femåringen som har savnet moren sin så fært, og nå kommer "hjem" til ny bolig med ny stefar og alt er annerledes, og så blir hun sendt vekk for enda en hel uke. Uff. Håper i det minste at mormor er en like god omsorgsperson som deg, sånn at jenta ikke blir fullstendig emosjonelt ødelagt.

Anonymkode: e854b...a03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...