Gå til innhold

Bonusdatter som er lei seg, savner mammaen sin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg, men for øvrig; få nå tatt lappen da kvinne.

Anonymkode: 65285...074

Holder på, men det tar tid. Har angst for å kjøre bil etter en bilulykke som lita :) 

Anonymkode: 0fcd2...754

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke du får gjort så mye mer enn det du gjør for henne nå: Å være der for henne, se henne, gi henne oppmerksomhet og kjærlighet. Hverken du eller jenta får gjort så mye med denne situasjonen. Men det virker om om du gjør det du kan som omsorgsperson når flere andre ting rundt jenta ikke er helt optimalt. 

Anonymkode: 200e9...aec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde bedt faren om å få en time på familievernkontoret. Barnemor må innse at det er altfor lenge for datteren å være borte fra henne. 

Så flott at du trøster og stiller opp for bonusdatteren din❤️ Vet ikke hvor ofte og når bonusdatteren din ringer moren sin, lurt å unngå at det er det første hun gjør om dagen, heller ikke tett opp mot legging. Vet det høres fælt ut, men ville prøvd å begrense telefonkontakten noe, feks kort prat 3 hver dag. Daglig kontakt kan bare gjøre savnet etter moren større. Spør gjerne familievernkontoret om dette, for kan vær jeg tenker helt feil, men det er nå min personlige erfaring med både egne barn og bonusbarn.

Anonymkode: a1f95...c9a

Det er vel sånn ca hver 3.dag hun prater med moren sin, og ellers når hun ønsker det selv. 

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste nå at jenta bare er hos dere 2.hver helg til vanlig, og mye hos mormoren sin. Synes barnemoren trenger veiledning på omsorgsrollen. Er det mulighet for at bonusdatteren din kan være mer hos dere? 2 1/1 uke kan være lenge for ei som primært er mest hos en forelder.

Anonymkode: a1f95...c9a

Vi bor 1,5 time fra hverandre, så det blir vanskelig å ha noen annen ordning enn annenhver helg, enten det er mor eller far som har hovedomsorgen. Det kan fungere nå før hun begynner på skolen, men når hun har begynt der går det ikke med annenhver uke hos hver, f.eks. 

Anonymkode: 0fcd2...754

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som du gjør en super jobb og det er synd faren måtte jobbe når dere har snuska på ferie hos dere. Det er også synd å høre at moren ikke forstår at barnet må hjem på søndag og veldig synd at hun har en egoistisk mormor som setter seg selv foran behovene til jenta.

Skulle ønske jeg hadde en bonusmamma som deg når jeg var liten ❤️ jeg hadde en god gammeldags stemor som mente at barn fra tidligere forhold var søppel og en forstyrrelse annenhver helg. 

 

Anonymkode: fe59c...db5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da skjønner jeg at det er vanskelig å endre på/øke samvær pga avstand, og høres ut som telefonkontakten er passe hyppig (igjen, bare basert på egen erfaring). Som du sa har det gått bedre før når det bonusdatteren din skulle til moren etter å ha vært hos dere, fremfor å dra rett til mormor. 

Holder fremdeles en knapp på familievernkontoret. At en mor med ny kjæreste osv ikke forstår at datteren kanskje i tillegg til å savne moren kan føle seg tilsidesatt osv høres rart ut. Kan selvsagt handle om andre momenter som vi ikke kjenner til (utfordringer med mors helse, konflikter i mors samliv osv), som gjør at moren tenker det er bra for datteren å være hos mormor. Kan krysse fingra for at det bedrer seg til neste sommer med at jenta savner mor mindre, når ting i livet har blitt mer stabilt generelt. Kom til å tenke på at mine også hylgråt etter faren om den første sommeren vi ikke var sammen, året etter var savnet av faren kun nevnt et par ganger, og "jeg vil til pappa" ble som regel sagt når jeg satte grenser. Poenget er at du gjør en god jobb sombonusmamma, bonusdatteren din kunne ha grått akkurt like mye selv om pappen var hjemme hele tiden 

Anonymkode: a1f95...c9a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ta buss med henne, hjem til mor? Jeg har vært 2 uker borte fra min seksåring og synes det var en uke for lenge.. (50-50 ordning til vanlig). Seksåringen har også savnet mammaen sier hun. Dessuten har far lempet henne mye til bestemor og tante på overnatting de to ukene hun skulle være på samvær. 

Jeg forstår ikke at noen ønsker å tilbringe så lite tid med ungene sine.. 

Anonymkode: d3b67...8da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest WhisperingWind

Jeg forstår ikke moren?? 

Hadde gitt en god F i om besteforeldre krevde noe. Å ikke se mor på nesten 1 mnd er alt for lenge for et så lite barn. 

Synes mor er utrolig egoistisk. Kan ikke fatte at hun synes det er greit å ikke være sammen med sitt eget barn! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en god prat med samboeren min i dag tidlig, før han dro av gårde på jobb. Han er helt enig med meg i at hun må få komme hjem til mammaen sin fremfor å reise rett til mormor, så han skulle ta en telefonen til eksen sin i kveld når datteren har lagt seg og forklare situasjonen nøye. Han tok seg også en lang og god prat med datteren sin før han dro, og hun fortalte han også at hun vil hjem igjen og synes det er trist at han må dra på jobb. Så får vi se hva som skjer, jeg håper mor forstår at datteren må få komme hjem og ikke tilbringe enda ei uke borte før hun skal hjem. Når hun kommer hjem, er det bare ei uke igjen før hun begynner i ny barnehage også, så det blir jo mye for henne på kort tid. 

Anonymkode: 0fcd2...754

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars jente! Men fy så heldig hun er som har akkurat deg som bonusmamma! 

Jeg har selv foreldre som var skilt fra den alderen. Har alltid vært nærmest mamma og husker jeg var borte i tre uker hver sommer med pappa. Jeg hadde det fint med han og han er en fin pappa, men han er ikke mamma. Tre uker er så fryktelig lenge for barn! Det virker som mange måneder, kanskje til og med ett år. Savnet er så veldig stort! Håper dere finner en løsning så hun kan være hjemme hos mammaen sin igjen nå.. 

Anonymkode: 5f2da...5cc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at den tryggheten du gir henne er helt avgjørende for hennes følelsesliv og selvbilde. 

Hadde ikke du vært den du er for henne hadde dette vært en veldig traumatisk situasjon for det lille barnet som hadde satt stor spor i henne videre i livet. 

5 år gammel og blir dradd rundt på den måten... Grusomt.... 

Har du mulighet til å ta henne med på noe? Å kose dere skikkelig sammen?

Anonymkode: 7085a...11e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vil mor ha henne hjem før eller har mor andre planer (oppussing/flytting/kjærestetid med ny kjæreste)? 
2. ikke la barnet ringe mor hele tiden. Hjemlengelsen blir bare verre. 
 

Anonymkode: 31b58...0d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker at den tryggheten du gir henne er helt avgjørende for hennes følelsesliv og selvbilde. 

Hadde ikke du vært den du er for henne hadde dette vært en veldig traumatisk situasjon for det lille barnet som hadde satt stor spor i henne videre i livet. 

5 år gammel og blir dradd rundt på den måten... Grusomt.... 

Har du mulighet til å ta henne med på noe? Å kose dere skikkelig sammen?

Anonymkode: 7085a...11e

Ja, prøver å finne på noe gøy med henne hver dag. Var i badeland på tirsdag sammen med min mamma som hun også har et veldig godt forhold til :) i dag skal vi møte ei venninne av meg jevngamle barn til leking, så får vi se hva morgendagen bringer. 

Anonymkode: 0fcd2...754

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Vil mor ha henne hjem før eller har mor andre planer (oppussing/flytting/kjærestetid med ny kjæreste)? 
2. ikke la barnet ringe mor hele tiden. Hjemlengelsen blir bare verre. 
 

Anonymkode: 31b58...0d0

Første uka ble brukt til flytting og komme i orden. De to siste ukene har vært brukt til kjærestetid og jobbsøking. Hun vil nok ha henne hjemme før, men hun er konfliktsky og liker ikke å stå i mot sin egen mor. Det er hun som krever å få ha barnebarnet sitt ei uke på ferie. Egentlig så skulle hun være der i to uker, men da satte samboeren min ned foten ganske tidlig og sa at det var uaktuelt. 
Hun ringer ikke moren hele tiden. Er snakk om et par ganger i uka, kanskje tre. Men vi nekter henne aldri å snakke med henne de gangene hun kommer og spør selv :) 

Anonymkode: 0fcd2...754

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, WhisperingWind said:

Synes mor er utrolig egoistisk. Kan ikke fatte at hun synes det er greit å ikke være sammen med sitt eget barn! 

Hun har jo flyttet inn med en ny mann, hva tror du? 

Anonymkode: 31c75...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så glad av å lese denne tråden. Her har vi en bonusmamma som gjør alt i sin makt for at bonusdatteren skal ha det bra. 

Det er sjelden kost å lese om en som er så investert i og opptatt av bonusbarnet. Dere setter henne først og det varmer hjertet mitt. 

All ære til deg Ts! Du er et flott menneske. 

Angående uken hos mormoren, så tenker jeg at hvis mor ikke klarer å stå opp mot mormor, så må dere gjøre det. Her ville jeg gitt blaffen i om mormor blir sur. Jenta kan ikke ta denne kampen og hvis mor ikke klarer å se barnets beste, har dere en plikt som omsorgspersoner og medmennesker til å gjøre det.

Du virker ressurssterk og oppegående. Denne jenta trenger trygghet og omsorg spesielt nå når det skjer så mye nytt. Flytting, nye partnere og ny barnehage. Dette er tre store livshendelser på en gang. For et så lite barn er det ikke rart det blir overveldende! 

En måned borte fra en forelder er et helt liv for en 5-åring og til neste år bør dere sterkt vurdere å endre dette til to uker på hver plass og heller dele opp ferien. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, altflyter skrev:

Jeg ble så glad av å lese denne tråden. Her har vi en bonusmamma som gjør alt i sin makt for at bonusdatteren skal ha det bra. 

Det er sjelden kost å lese om en som er så investert i og opptatt av bonusbarnet. Dere setter henne først og det varmer hjertet mitt. 

All ære til deg Ts! Du er et flott menneske. 

Angående uken hos mormoren, så tenker jeg at hvis mor ikke klarer å stå opp mot mormor, så må dere gjøre det. Her ville jeg gitt blaffen i om mormor blir sur. Jenta kan ikke ta denne kampen og hvis mor ikke klarer å se barnets beste, har dere en plikt som omsorgspersoner og medmennesker til å gjøre det.

Du virker ressurssterk og oppegående. Denne jenta trenger trygghet og omsorg spesielt nå når det skjer så mye nytt. Flytting, nye partnere og ny barnehage. Dette er tre store livshendelser på en gang. For et så lite barn er det ikke rart det blir overveldende! 

En måned borte fra en forelder er et helt liv for en 5-åring og til neste år bør dere sterkt vurdere å endre dette til to uker på hver plass og heller dele opp ferien. 

Ja, hun har jo selv sagt at hun ikke vil til mormoren sin, så samboeren min skulle ta en telefon til mor i kveld og si i fra at hun bør få komme seg hjem. Han kommer til å ta kampen. Hun har det litt bedre i dag, hjalp at hun rakk å prate med faren sin før han dro i dag :) 

Anonymkode: 0fcd2...754

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva sier faren til å la jenta reise hjem til mor idag? Så de får litt tid sammen før søndag. Tre uker er altfor lenge å være borte for så små barn. Dere bør heretter dele opp ukene 

Anonymkode: d0700...276

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg, men for øvrig; få nå tatt lappen da kvinne.

Anonymkode: 65285...074

Og du, slutt nå da å svar helt uvesentlige svar!

 

Gir det deg glede å svare slik, så mangler du kanskje en diagnose!

Anonymkode: bf79d...db1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en fin løsning her, føler jeg. Håper bare den er riktig 🙈 samboeren min ringte mor så fort han kom hjem og forklarte situasjonen. Hun skulle tenke litt og se hvilke løsninger hun kunne finne, også ringe han opp igjen. Det gikk en halvtimes tid før hun ringte opp igjen. Hun og samboeren kommer faktisk og henter henne nå så hun får noen dager hjemme før hun skal til mormoren sin. Hele jenta lyste opp da vi fortalte henne at mamma var på vei, så det ser jo ut til å være riktig avgjørelse, jeg bare håper hun ikke sitter igjen og føler vi vil ha henne ut. Hun har hatt en fin dag i dag, med mye lek og moro, så hun har ikke rukket å tenke på det så mye i dag, heldigvis. Huff, håper bare alt ble løst på riktig måte her... 

Anonymkode: 0fcd2...754

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selvom hun skal på besøk til mormoren sin, betyr jo ikke det at hun ikke ser mor den uken? For mor skal vel være med dit? Du har skrevet at mor ikke har jobb for tiden, så da hindrer jo ikke det henne. Og barnet trenger jo tydeligvis kvalitetstid sammen med moren sin, både fordi hun har vært hos dere så lenge og fordi hjemmesituasjonen blir annerledes med ny stefar. Jeg tenker ihvertfall at mor bør ta sitt foreldreansvar på alvor her, og tilbringe kvalitetstid sammen med barnet sitt nå. De får sikkert en kjempefin uke sammen, tre generasjoner, mormor, mor og barn. 

Anonymkode: e854b...a03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...