Gå til innhold

Jeg skal ikke løfte en finger for å hjelpe svigermor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke når hun er opptatt. Er ikke sånn at barn visker ut alt av grenser. Jeg forstår virkelig ikke nye foreldres behov til å pakke ungene på alle andre som ikke har bedt om å få holde på med dem. 

Anonymkode: d050c...8e1

Så om din gamle bestemor ikke klarer å reise seg fra stolen. Da står du bare å ser på da eller? Og sier «nei beklager, du får bli sittende!» 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Invitasjon. 

Anonymkode: d050c...8e1

Men du skjønner at det å være på besøk hos bestemor og bestefar med barnebarn og spørre om bestemor kan holde barnebarnet mens moren dusjer er noe HELT annet enn å spørre en brud på hennes en gang i livet opplevelse om hun kan holde ungen til en av gjestene der hun sikker har på en superdyr kjole som blir krise hvis ungen gulper eller noe?? 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns forslaget med å kjøre på natten var et godt forslag. 
De som ikke ser at det er mer jobb å være på besøk med små barn enn å være hjemme i egen tilrettelagt bolig burde låne seg en 1-2 åring og ta han med til en porselensfabrikk! 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan ikke far, ta ungen mens du dusjer ?

Anonymkode: 97eb6...ce1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ny medlem skrev:

For en sær og ego svigermor. Herregud hvilken bestemor liker ikke å holde det nyfødte barnebarnet sitt😱 Altså det er jo frivillig å like babyer, men det er veldig merkelig at hun ikke holdt babyen mens du dusja. Hun burde bare være takknemlig at dere i det heletatt kom på besøk så langt unna med en så liten baby. Og til andre folk som sier at Ts skal vokse opp, er barnslig og skal passe sine egne barn. Hva slags sosiale antenner har dere? Hjelper dere ikke hverandre i familien eller? Trist!

Det handler om holdningen til Ts og det hun skriver. Som å lese noe en 12-åring skriver på trass. Men dette ble det skrevet om i en annen tråd i går, og TS er et fint eksempel. På at norske unge "aldri" blir voksne, men krever og forlanger av foreldre. Hva er det for noe? Sutre sånn og demonstrere med å spise i pysjen. Jez

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts er ikke den barnslige her! Svigermor er jævla frekk som ikke gidder å hjelpe til! Svigermoren min er ikke av det gode slaget, men selv hun hjelper meg litt når hun ser at jeg ser helt jævlig ut og trenger en dusj. 

Anonymkode: 08d73...ec8

Det er ikke svigermors unger. Ts må passe på ungene sine selv.

Anonymkode: 9daeb...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke når hun er opptatt. Er ikke sånn at barn visker ut alt av grenser. Jeg forstår virkelig ikke nye foreldres behov til å pakke ungene på alle andre som ikke har bedt om å få holde på med dem. 

Anonymkode: d050c...8e1

Opptatt betyr visst å drikke kaffe så. Pakke ungene på alle andre. Her er alle andre besteforeldre!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke far, ta ungen mens du dusjer ?

Anonymkode: 97eb6...ce1

Les HI en gang til..

Anonymkode: f3c64...aa4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt. Dere har jo kommet for at de skal treffe ungene, og så er de ikke interesserte i å holde dem i fem minutter?

Ja, mange unge forventer for mye av foreldre/svigerforeldre, men litt synes jeg man kan forvente når de faktisk inviterer til besøk. Jeg tror ikke jeg hadde giddet å komme.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har heller ingen som stiller opp. Har en baby og en 1,5 åringen . Keisersnitt med komplikasjoner på meg med andremann . Voldsom kolikk samtidig som eldste fikk søvnsyklus forstyrrelser . Utslitte og ødelagte begge to . Ingen på samboer sin side har likevel stolt opp en halvtime en gang. Men komme på kaffebesøk og kreve oppvartning kan de. Spurte en gang svigermor om hun kunne ha baby alene mens jeg dusjet en morgen hun kom på kaffe (storebror i barnehage) . Nei det kunne hun ikke . 

Mamma døde for noen år siden. Pappa bor langt unna . Men så snart han kan kommer han å hjelper .  Tar unna litt klesvask, tar med ungene på en trilletur (vi har søskenvogn ) , tar se ofte litt om morgenen.  Den lille avkastningen er helt fantastisk og blir som et energi boost for oss. Enda han er 17 år eldre enn mine svigerforeldre er han så mye snillere (70 årene men sprek)

Greit nok. Vi valgte å få barn.  Men er vi blitt et så kladt samfunn at man er egoistisk for å håpe på at familie skal kunne hjelpe bittelitt? 

Men jeg og mannen har snakket. Vi er enig. Når svigers er gammel skal vi komme på kaffebesøk. Spør de om hjelp om noe sier vi som de sier til oss"nei det får Du ta selv" . Slik de har sagt til oss.  Mens pappan min er vi i evig i gjeld for. Neste helg skal vi besøke pappa. Da skal mannen min hjelpe han å få inn veden . 

Å hjelpe litt skal gå begge veier 

Anonymkode: 3f066...e4e

 * heller ingen fra svigerfamilien skulle det stå 

Anonymkode: 3f066...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke far, ta ungen mens du dusjer ?

Anonymkode: 97eb6...ce1

Han var i butikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les HI en gang til..

Anonymkode: f3c64...aa4

Hun kunne jo bare ventet til mannen kom tilbake med å dusje.

Anonymkode: 97eb6...ce1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mye mer slitsomt å være på besøk hvor absolutt intet er tilpasset småbarn, enn å være hjemme. Når disse da ønsker besøk, ville jeg gått ut fra at de gjorde en minimal innsats for å gjøre det lettere for besøket.

Er helt utenkelig at venner eller familie ikke kan passe et barn, en hund eller hva enn, slik at man kan ta en dusj. Samtlige av mine ville gjort det med glede. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Ny medlem skrev:

Han var i butikken.

TS, hadde klart å vente med å dusje til han var tilbake.

Anonymkode: 97eb6...ce1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

...Når hun blir gammel! Vi er hos svigers nå og ingen av de løfter en finger for å hjelpe til med barna våre (2 mnd. Og 2 år). Jeg forventer ikke at de står opp med de eller noe, men en liten hjelpende hånd når vi er der er vel ikke for mye forlangt? Det toppet seg da mennen min skulle ut og kjøpe noe til frokost, og jeg spurte svigermor om hun kunne holde baby så jeg fikk tatt en kjapp dusj og kledd på meg, nei hun skulle drikke kaffe så det gikk ikke😏

jeg ble såppass barnslig at jeg da demonstrerte med å spise frokost med pysj på, for jeg hadde jo ikke fått ordnet meg. Mannen ble flau, men nå er jeg så lei. Det er bare slitsomt å være her med alle pyntegjenstander som ikke skal røres og Trapper som må voktes. Jeg kommer ikke til å løfte en finger når svigers blir gamle og trenger hjelp. Jeg skal sitte med kaffekoppen min og si «jaha, trenger du hjelp til å få hengt opp et bilde, handle i butikken etc., beklager jeg skal drikke kaffe». 
 

Bare en utblåsning! 

Anonymkode: e923f...767

Men så vet du innerst inne at du er god og omsorgsfull så du kommer likevel til å bidra. 

Anonymkode: f28e2...c70

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Forever22 skrev:

Så om din gamle bestemor ikke klarer å reise seg fra stolen. Da står du bare å ser på da eller? Og sier «nei beklager, du får bli sittende!» 

Om min gamle bestemor sitter i en stol og jeg drikke kaffe, så får vel bestemor vente til jeg har drukket ferdig. 

Anonymkode: d050c...8e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat hatt niese med familie på besøk. De har en baby og et lite barn. Skulle bare mangel om jeg ikke skulle ta både baby og barn hvis hun måtte gjøre noe (dusj, do osv). Det er jo det som er koselig med å ha små barn på besøk ;)

Så ja, jeg syns det er litt rart at hun ikke kunne holde babyen mens du dusjet.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS, hadde klart å vente med å dusje til han var tilbake.

Anonymkode: 97eb6...ce1

Og svigermor hadde klart å vente med kaffen sin.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...