Gå til innhold

Jeg skal ikke løfte en finger for å hjelpe svigermor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har heller ingen som stiller opp. Har en baby og en 1,5 åringen . Keisersnitt med komplikasjoner på meg med andremann . Voldsom kolikk samtidig som eldste fikk søvnsyklus forstyrrelser . Utslitte og ødelagte begge to . Ingen på samboer sin side har likevel stolt opp en halvtime en gang. Men komme på kaffebesøk og kreve oppvartning kan de. Spurte en gang svigermor om hun kunne ha baby alene mens jeg dusjet en morgen hun kom på kaffe (storebror i barnehage) . Nei det kunne hun ikke . 

Mamma døde for noen år siden. Pappa bor langt unna . Men så snart han kan kommer han å hjelper .  Tar unna litt klesvask, tar med ungene på en trilletur (vi har søskenvogn ) , tar se ofte litt om morgenen.  Den lille avkastningen er helt fantastisk og blir som et energi boost for oss. Enda han er 17 år eldre enn mine svigerforeldre er han så mye snillere (70 årene men sprek)

Greit nok. Vi valgte å få barn.  Men er vi blitt et så kladt samfunn at man er egoistisk for å håpe på at familie skal kunne hjelpe bittelitt? 

Men jeg og mannen har snakket. Vi er enig. Når svigers er gammel skal vi komme på kaffebesøk. Spør de om hjelp om noe sier vi som de sier til oss"nei det får Du ta selv" . Slik de har sagt til oss.  Mens pappan min er vi i evig i gjeld for. Neste helg skal vi besøke pappa. Da skal mannen min hjelpe han å få inn veden . 

Å hjelpe litt skal gå begge veier 

Anonymkode: 3f066...e4e

Du må tenke på at de har hatt sitt med små barn. Besteforeldre skal da slippe å passe og hjelpe til. De skal slippe ansvaret, det er poenget. Hvis de vil hjelpe til er det fint, men det er ikke noe foreldre til småbarn kan forlange. Dere glemmer visst at de har vært gjennom det samme selv, og det var nok ikke sånn at de fikk så mye hjelp selv heller. Glemmer dere det?  "Skal ikke hjelpe dem når de blir eldre"  Hvilke voksne har sånn innstilling? Når de blir gamle, så har nok dere blitt voksne også. Får en håpe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe spesiell svigermor da! Min svigermor hopper på hver mulighet til å holde barna, det var nesten ikke til å takle for henne den perioden ungen var 8 måneder-ish og livredd alle han ikke så hver dag 😅 Greit at det er deres barn og selvfølgelig kan man ikke forvente at besteforeldre skal passe (selvom jeg ikke forstår at de ikke vil) Så er det da bare normal sosial kompetanse å hjelpe andre. Om det er barnebarn, svigerdatter eller naboen for den sakens skyld. 
Men at mannen din blir flau for at du spiser frokost i pysj, hva er galt med det? Med mindre det var en gjennomsiktig sexy nattkjole da 😅

Anonymkode: 972c7...6f9

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kunne jo bare ventet til mannen kom tilbake med å dusje.

Anonymkode: 97eb6...ce1

Svigermor kunne også bare holdt barnebarnet hun har maset på skal komme på besøk, i 10 minutt.

Anonymkode: f3c64...aa4

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan ikke far, ta ungen mens du dusjer ?

Anonymkode: 97eb6...ce1

Mannen til Ts var på butikken og handlet frokost da dette skjedde. Det i seg selv er forøvrig merkelig, at gjestene må handle inn frokost og dermed oppvarte vertskapet, samtidig som vertskapet ikke kan holde sitt eget nyfødte barnebarn noen minutter engang. Det skulle bare mangle at farmoren holdt barnebarnet sitt litt i utgangspunktet, men når hennes egen sønn i tillegg er grei nok til å dra og handle frokost når han har to små barn og dermed en hektisk nok morgen fra før...jeg har egentlig ikke ord.

Anonymkode: f61e0...168

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mannen til Ts var på butikken og handlet frokost da dette skjedde. Det i seg selv er forøvrig merkelig, at gjestene må handle inn frokost og dermed oppvarte vertskapet, samtidig som vertskapet ikke kan holde sitt eget nyfødte barnebarn noen minutter engang. Det skulle bare mangle at farmoren holdt barnebarnet sitt litt i utgangspunktet, men når hennes egen sønn i tillegg er grei nok til å dra og handle frokost når han har to små barn og dermed en hektisk nok morgen fra før...jeg har egentlig ikke ord.

Anonymkode: f61e0...168

Fint om du gjengir korrekt. Han handlet inn NOE til frokost. Sikkert noe de hadde lyst på som svigers ikke hadde.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, Ts! 
det er veldig mye mer slitsomt å være i fremmed hus som ikke er barnesikret enn hjemme. 
 

her I huset får jeg ikke pusset tenner en gang før ungen er på vei til noe farlig.

for en svigermor 🆘

Anonymkode: dae88...aaf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Ny medlem skrev:

Og svigermor hadde klart å vente med kaffen sin.

Kald kaffe er ikke godt.😉

Men jeg syns egentlig TS og svigermor er like barnslige.

Anonymkode: 97eb6...ce1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dine ungee. Du klarer deg vel hjemme uten hjelp?

Anonymkode: 35579...088

Det er annerledes å være hjemme i sitt eget hjem, hvor man ikke er like redd for ting og antakeligvis har satt det man er redd for utenfor rekkevidde. Kanskje har de lekegrind hjemme? En vippestol babyen kan sitte i mens mamma dusjer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dine ungee. Du klarer deg vel hjemme uten hjelp?

Anonymkode: 35579...088

I et hjem som sikkert er mer barnevennlig vil jeg tro. Syns svigermor høres ut som en selvopptatt sur gammel fitte jeg.

Anonymkode: 35917...8c2

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i vertfall glad for at jeg har fantastiske besteforeldre, som var som reserveforeldre. Jeg er veldig glad i dem. Farmor døde desverre ifjor. Veldig trist, og jeg kommer alltid til å savne henne❤️ Hele familien stillte opp og hjalp til da hun var veldig syk på slutten. Glad for at jeg er født inni i en varm famile, der alle hjelper hverandre. Jeg håper besteforeldrene på Ts sin side er hyggeligere.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om min gamle bestemor sitter i en stol og jeg drikke kaffe, så får vel bestemor vente til jeg har drukket ferdig. 

Anonymkode: d050c...8e1

Hyggelig om hun sitter der pissetrengt🙂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre så barnslig du er ts. Du kunne vel lagt baby i seng/vogn mens du tok en dusj. 

Anonymkode: 619ad...e41

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at når du blir invitert i bryllup eller fest, så skal bruden holde barnet mens du går på do? Er dette en spøk? Barna dine er dine problem, ikke omverden sine. 

Anonymkode: d050c...8e1

I bryllup er brudeparet i sentrum, og det varer i en dag. Besøk hos besteforeldre varer i flere dager, og det er ingen fest der besteforeldre hylles og feires. Man samarbeider. 

Anonymkode: 6b67e...630

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, SoWhat? skrev:

Du må tenke på at de har hatt sitt med små barn. Besteforeldre skal da slippe å passe og hjelpe til. De skal slippe ansvaret, det er poenget. Hvis de vil hjelpe til er det fint, men det er ikke noe foreldre til småbarn kan forlange. Dere glemmer visst at de har vært gjennom det samme selv, og det var nok ikke sånn at de fikk så mye hjelp selv heller. Glemmer dere det?  "Skal ikke hjelpe dem når de blir eldre"  Hvilke voksne har sånn innstilling? Når de blir gamle, så har nok dere blitt voksne også. Får en håpe

Men da trenger de ikke at disse små barna bor hos dem i flere dager vel? De kan i stedet for booke seg inn på hotell og besøke barnebarna der de bor. Det ER et slit å reise langt med en nyfødt baby. TS har strukket seg så langt for at besteforeldre skulle slippe å reise selv. Da må de også strekke seg litt tilbake.

Anonymkode: 6b67e...630

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Forever22 skrev:

Hyggelig om hun sitter der pissetrengt🙂

Prøv nå å holde deg til en problemstilling av gangen. Selvfølgelig får du rett hvis du drar denne whataboutismen for langt. Ligger bestermor i sin egen avføring, hjelper vi bestemor. Samme med den babyen til ts, er babyen dekket av oppkast mens mor er i dusjen, da tar vel svigermor seg av den. Men dette er ikke det samme som å plage svigermor mens hun drikker kaffe med noe som kan vente til mannen er tilbake fra butikken. Faktisk så burde ts og mannen planlagt dagen sin bedre, slik som f.eks. at han tok barnet med på butikken. Her er det mange muligheter til å løse problemet på uten å legge en byrde på besteforeldrene. 

Anonymkode: d050c...8e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater barn som pesten, men til og med jeg hadde vært såpass grei at jeg hadde passet den ungen!

Dårlig gjort av svigermor!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Prøv nå å holde deg til en problemstilling av gangen. Selvfølgelig får du rett hvis du drar denne whataboutismen for langt. Ligger bestermor i sin egen avføring, hjelper vi bestemor. Samme med den babyen til ts, er babyen dekket av oppkast mens mor er i dusjen, da tar vel svigermor seg av den. Men dette er ikke det samme som å plage svigermor mens hun drikker kaffe med noe som kan vente til mannen er tilbake fra butikken. Faktisk så burde ts og mannen planlagt dagen sin bedre, slik som f.eks. at han tok barnet med på butikken. Her er det mange muligheter til å løse problemet på uten å legge en byrde på besteforeldrene. 

Anonymkode: d050c...8e1

Ser du virkelig på det å holde sitt nyfødte barnebarn i maks 10 minutter som en byrde? 

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og herregud, har noen folk virkelig SÅ lave forventninger til nærmeste familie?

Både svigers og mine foreldre hjelper med glede. 

Å dusje uten selskap eller uten en tidsinnstilt bombe utenfor - det er luksus!

Anonymkode: ca406...74e

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis bruden er bestemor? Hva hvis bruden er søster? Besteforeldre skylder da vel ikke barne gratis barnepass. 

Anonymkode: d050c...8e1

Nå dummer du deg ut...

Anonymkode: 326a1...b0d

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I bryllup er brudeparet i sentrum, og det varer i en dag. Besøk hos besteforeldre varer i flere dager, og det er ingen fest der besteforeldre hylles og feires. Man samarbeider. 

Anonymkode: 6b67e...630

Det er ikke vertens ansvar å planlegge dagen til besøkende. Og det er ingenting i veien med å vente til mannen er tilbake fra butikken med å dusje. 

Anonymkode: d050c...8e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...