Gå til innhold

3 år og fortsatt ingen baby

Chipndip

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, Chipndip skrev:

Tusen takk 🌸 Føler jeg begynner å bli helt gal 😞 Har ikke lyst til å gjøre noe annet enn å ligge på sofaen - da kan jeg hvertfall ikke gjøre noe galt 😖

Jeg har følt det akkurat på samme måten😔 Jeg lå på sofaen hele dagen tre dager i uka (60%sykmeldt) fra 4+0 til ca 11+0!🙈 Turte ikke gjøre noen ting i frykt for å gjøre noe galt! 
Når jeg bikket 11 uker fikk jeg litt mer motet opp og begynte å gå litt turer, så har det heldigvis gått oppover derfra! Jeg hadde aldri bikket 10+0 før nå, så det hjalp meg litt hvertfall! Skal på UL på tirsdag, skal da være 13+1 men tar meg selv i å være veldig redd for å få en dårlig beskjed til tross for at jeg fikk høre hjertelyden hos jordmor på tirsdag som var!😅 Sender den en klem, og håper du klarer å finne noen lyspunkt i hverdagen din også!❤️ Jeg tenker det viktigste er å lytte til kroppen og hodet ditt! ikke press deg til å gjøre noe du ikke ønsker eller tør, da får man bare enda flere bekymringer! 

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nu fikk jeg ett av de symptomene som jeg alltid fått tidligere vid mina MA/SA - utrolig løs mage :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Chipndip skrev:

Nu fikk jeg ett av de symptomene som jeg alltid fått tidligere vid mina MA/SA - utrolig løs mage :( 

Forstår at du er redd!😔 Hvis det hjelper noe har jeg også løs mage innimellom i dette svangerskapet! Prøv å tenk om det er noe du kan ha spist som kan ha hatt den effekten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hopptimisten skrev:

Forstår at du er redd!😔 Hvis det hjelper noe har jeg også løs mage innimellom i dette svangerskapet! Prøv å tenk om det er noe du kan ha spist som kan ha hatt den effekten! 

Takk for att du beroliger meg ❤️ Trodde forrige gangen var hemsk, men denne gangen er by far den verste mentalt 🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Chipndip skrev:

Takk for att du beroliger meg ❤️ Trodde forrige gangen var hemsk, men denne gangen er by far den verste mentalt 🤮

Jeg føler det akkurat på samme måte! Føler at ikke tiden kan gå fort nok i første trimester, men det går sååå sakte😫 Og det hjelper ikke akkurat når hodepinen er intens i tillegg🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hopptimisten skrev:

Jeg føler det akkurat på samme måte! Føler at ikke tiden kan gå fort nok i første trimester, men det går sååå sakte😫 Og det hjelper ikke akkurat når hodepinen er intens i tillegg🤯

Presis :( Hadde ønsket att jeg hadde hodepine dock, jo flere symptomer desto mindre angst føler jeg 😅 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...
På 27.10.2020 den 14.52, Hopptimisten skrev:

Hvordan går det med deg?❤️

Hei ❤️ Har ikke orket være her den siste tiden - det føles nesten som om jeg jinxer alt dersom jeg skriver noe positiv 😩 Idag er jeg 15+5 og jeg fikk se en levende liten 👽 på UL igår men hver dag er jeg redd for å miste. Ingen symptomer bortsett fra tretthet og i tillegg ligger morkaka forran så er blitt fortalt att jeg ikke vil føle noe som helst før tidligst om 5 uker hvis vi nå kommer oss dit 🤮 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig fint å høre at det går bra med deg og at du fremdeles er gravid! Har tenkt mye på deg og hvordan det går! Dette skal gå veien❤️ Forstår så godt at du er redd for å jinxe, men håper du klarer å roe deg litt mer etterhvert☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Chipndip skrev:

Hei ❤️ Har ikke orket være her den siste tiden - det føles nesten som om jeg jinxer alt dersom jeg skriver noe positiv 😩 Idag er jeg 15+5 og jeg fikk se en levende liten 👽 på UL igår men hver dag er jeg redd for å miste. Ingen symptomer bortsett fra tretthet og i tillegg ligger morkaka forran så er blitt fortalt att jeg ikke vil føle noe som helst før tidligst om 5 uker hvis vi nå kommer oss dit 🤮 

Ååååh så godt å høre at du fikk se en sprell levende liten alien i går❤️
Kjenner meg igjen i det du skriver. Det å jinxe ved å si noe positivt. Eller i det hele tatt å prate om det.

Er det noen du kan prate med? Klarte ikke legen å berolige deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, snehvit88 skrev:

Ååååh så godt å høre at du fikk se en sprell levende liten alien i går❤️
Kjenner meg igjen i det du skriver. Det å jinxe ved å si noe positivt. Eller i det hele tatt å prate om det.

Er det noen du kan prate med? Klarte ikke legen å berolige deg?

Ja det er akkurat sånn det føles! Tørr knappt ens å TENKE noe positiv - så da prøver jeg å ikke tenke på det i det hele tatt .. føler jeg blir gal snart 😕 Nei altså alle sier att det ser normalt ut, men det har de jo sagt tidligere også - så hvorfor skulle det plutselig stemme denne gangen tenker jo min dumme hjerne da 😖

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chipndip skrev:

Ja det er akkurat sånn det føles! Tørr knappt ens å TENKE noe positiv - så da prøver jeg å ikke tenke på det i det hele tatt .. føler jeg blir gal snart 😕 Nei altså alle sier att det ser normalt ut, men det har de jo sagt tidligere også - så hvorfor skulle det plutselig stemme denne gangen tenker jo min dumme hjerne da 😖

Jeg var redd for at datteren min skulle dø i magen helt til den dagen hun ble født. Da hun var født var jeg redd for krybbedød i mange måneder. Da har du meg som eksempel. Uansett hvor mange ganger jeg følte jeg jinxa det, og uansett hvor redd jeg var, og uansett om jeg kjøpte inn ting til henne før hun var født, så gikk det bra! Det skal gå bra! Du har kommet forbi der du mistet sist og er lengre enn før! Dette barnet kan ikke sammenlignes med den forrige! Det er en helt ny person og alt ser tipp topp ut! Dette skal gå bra🌸😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, snehvit88 skrev:

Jeg var redd for at datteren min skulle dø i magen helt til den dagen hun ble født. Da hun var født var jeg redd for krybbedød i mange måneder. Da har du meg som eksempel. Uansett hvor mange ganger jeg følte jeg jinxa det, og uansett hvor redd jeg var, og uansett om jeg kjøpte inn ting til henne før hun var født, så gikk det bra! Det skal gå bra! Du har kommet forbi der du mistet sist og er lengre enn før! Dette barnet kan ikke sammenlignes med den forrige! Det er en helt ny person og alt ser tipp topp ut! Dette skal gå bra🌸😘

Takk snille du ❤️ Jeg håper vi også kommer oss dit! Jeg trenger motvekt til all min frykt og angst 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så godt å høre at alt er bra med den lille :klemmer: Nå har du jo kommet så langt, vært på UL og sett på organer (regner jeg med). Og hvis alt ser bra ut der nå, så går det bra vettu! Men skjønner det er vanskelig selv å tro det. Håper angsten din slipper taket etterhvert... iallefall at du får hjelp mot den. Må jo bare si at som mor så bekymret man seg alltid! 😛 Men det finnes naturlig bekymring, og den usunne. Så om du kjenner at dette ikke går over bør du skaffe hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2020 den 20.43, Amatariel skrev:

Så godt å høre at alt er bra med den lille :klemmer: Nå har du jo kommet så langt, vært på UL og sett på organer (regner jeg med). Og hvis alt ser bra ut der nå, så går det bra vettu! Men skjønner det er vanskelig selv å tro det. Håper angsten din slipper taket etterhvert... iallefall at du får hjelp mot den. Må jo bare si at som mor så bekymret man seg alltid! 😛 Men det finnes naturlig bekymring, og den usunne. Så om du kjenner at dette ikke går over bør du skaffe hjelp.

Tusen takk for ditt svar 🌸 De har kun sett på at hjertet slår og att det er en linje i hjernen som skal være på plass - og det er den. Bortsett fra det har de ikke sjekket mer enn lengden, fostervann og att livmorhalsen er lukket. Antar att organ osv blir på OUL? Det er 26/11 så vi krysser fingrene for att vi kommer oss dit og att hjertet slår 🤞🤞 Ja går det ikke over då må jeg søke hjelp 😕 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Var på UL igjen idag pga min angst, og det var hjerteslag 🙌 Men fikk beskjed om att jeg har litt lite fostervann 😩 Er det noen her som har hatt det? Gynekologen såg ingen tegn til lekkasje og sa att de får se videre på det neste uke på OUL - men jeg blir uansett redd 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint med hjerteslag❤️ Jeg har ikke opplevd det og kan ikke noe om det dessverre, men fint at de følger det opp videre på OUL neste uke☺️ Forstår godt at du er bekymret da, kjedelig å høre at du får enda flere bekymringer når du allerede er så bekymret 😔 Håper det ikke er noe å bekymre seg for videre🤞🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Hopptimisten skrev:

Så fint med hjerteslag❤️ Jeg har ikke opplevd det og kan ikke noe om det dessverre, men fint at de følger det opp videre på OUL neste uke☺️ Forstår godt at du er bekymret da, kjedelig å høre at du får enda flere bekymringer når du allerede er så bekymret 😔 Håper det ikke er noe å bekymre seg for videre🤞🏼

Takk for svar 🌸 Ja jeg føler jo att jeg blir mer og mer bekymret, og faktiskt også litt irritert både på att morkaka ligger forran sånn att jeg ikke kan føle bevegelser og nå dette her med fostervannet .. det er kanskje ikke meningen att jeg skal ha barn :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Chipndip skrev:

Takk for svar 🌸 Ja jeg føler jo att jeg blir mer og mer bekymret, og faktiskt også litt irritert både på att morkaka ligger forran sånn att jeg ikke kan føle bevegelser og nå dette her med fostervannet .. det er kanskje ikke meningen att jeg skal ha barn :( 

Forstår at du tenker sånn og at ting er urettferdig sånn sett, men samtidig så begynner du å nærme deg halvveis i svangerskapet og ting ser fremdeles bra ut på UL så det er jo heldigvis mest sannsynlig at dette skal gå bra!❤️ Håper du får roet deg litt etter OUL! Du får passe på å spørre om alt du lurer på og bekymrer deg for!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hopptimisten skrev:

Forstår at du tenker sånn og at ting er urettferdig sånn sett, men samtidig så begynner du å nærme deg halvveis i svangerskapet og ting ser fremdeles bra ut på UL så det er jo heldigvis mest sannsynlig at dette skal gå bra!❤️ Håper du får roet deg litt etter OUL! Du får passe på å spørre om alt du lurer på og bekymrer deg for!

Takk snille du❤️ håper jo att det går veien og att vi sitter der med en liten en 26/4 2021 men ja ... blæææ for angst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...