Gå til innhold

3 år og fortsatt ingen baby


Chipndip

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Chipndip skrev:

Vi har blivit gravide 5 ganger nå - etter tredje gangen som var MA i uke 12 så fikk vi ta blodprøver på sykehuset som viste at inget er galt med oss , bortsett fra min overvekt og hypothyreose. De blodprøvene vi tok er det de kallet for utredning - iallafall min gynekolog. Får man lov å gjøre andre undersøkelser også?

Jeg kan dessverre ikke svare deg på det. Har aldri vært igjennom en utredning men jeg stod i kø til å få en på sykehuset da jeg hadde mistet 3 ganger med nåværende partner +,1 gang med xen (med x mange år siden)  Jeg klarte å bli gravid igjen før jeg fikk utredning på nytt, og er nå c 32 uker. Hadde gitt opp egentlig..

Så ikke gi opp håpet.. er det jeg kan råde deg til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Chipndip skrev:

Vi har blivit gravide 5 ganger nå - etter tredje gangen som var MA i uke 12 så fikk vi ta blodprøver på sykehuset som viste at inget er galt med oss , bortsett fra min overvekt og hypothyreose. De blodprøvene vi tok er det de kallet for utredning - iallafall min gynekolog. Får man lov å gjøre andre undersøkelser også?

Vi har vært til såkalt "utredning" og det var kun blodprøver for å sjekke stoffskiftet samt kromosomanalyse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Jeg føler med deg! ❤️ Er gravid for fjerde gang selv på 1,5 år uten noen baby😔

 Krysser fingrene for dere også ❤️ Det er ett rent helvete å miste gang på gang på gang :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Vi har vært til såkalt "utredning" og det var kun blodprøver for å sjekke stoffskiftet samt kromosomanalyse.

Da er det samme sak som vi har gjort - men stoffskiftet mitt har jeg vært medisinert for i snart 9 år - så det skal ikke påvirke oss ettersom jeg er innafor alle verdier osv. Ibland ønsker jeg att man hadde klart å finne en grunn til hvorfor det går galt gang på gang fordi da hadde man kanskje klart å gjøre noe enn å bare krysse fingrene hver gang 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chipndip skrev:

Da er det samme sak som vi har gjort - men stoffskiftet mitt har jeg vært medisinert for i snart 9 år - så det skal ikke påvirke oss ettersom jeg er innafor alle verdier osv. Ibland ønsker jeg att man hadde klart å finne en grunn til hvorfor det går galt gang på gang fordi da hadde man kanskje klart å gjøre noe enn å bare krysse fingrene hver gang 😕 

Jeg er så enig med deg!! Det bringer med seg mye bekymringer og hodepine for min del hvertfall! 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, tussi84 skrev:

Jeg kan dessverre ikke svare deg på det. Har aldri vært igjennom en utredning men jeg stod i kø til å få en på sykehuset da jeg hadde mistet 3 ganger med nåværende partner +,1 gang med xen (med x mange år siden)  Jeg klarte å bli gravid igjen før jeg fikk utredning på nytt, og er nå c 32 uker. Hadde gitt opp egentlig..

Så ikke gi opp håpet.. er det jeg kan råde deg til.

 

Tusen takk for all hjelp å støtte! Jeg skal gjøre mitt beste for å ikke bli helt gal eller gi opp 🌸 Så flott å høre att det gått greit for dere nå - håper litt babystøv lander her i tråden nå 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Jeg er så enig med deg!! Det bringer med seg mye bekymringer og hodepine for min del hvertfall! 😔

Oh yes tell me about it .. samme her :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo en dagbok, så jeg oppdaterer idag igjen. Ny blodprøve tatt idag ca kl 08.00 så nå er det bare å vente i ca ett dygn så får vi se hva resultatet viser .. ingen  symptomer bortsett fra tretthet så jeg har vanskelig for å tenke positiv ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HCG var steget fra 152 17/8 til 370 19/8 🤞🤞🤞🤞🤞 Jeg kan fortsatt ikke sove på nettene, ligger å bare å stresser og blir så stresset over att stresset vil årsake SA - håper dette kan roe seg nå 🙌 Fortsatt ikke optimistisk men det ser jo ut til å finnes en mulighet for att dette går bra? Eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra🙌🏼 Det er jo kjempe fin stigning!😄🤞🏼 Skjønner at det er vanskelig å ikke stresse, jeg fikk hodepine med en gang jeg fant ut at jeg var gravid denne gangen🙈 Slet også veldig med konsentrasjonen på jobb, så fikk meg en sykmelding! Du får pøve å holde deg opptatt med noe så du ikke blir liggende å bare tenke på det hele tiden, håper det roer seg ! Og om du trenger det, sjekk HCG jevnlig for å få litt mer ro😊

Endret av Hopptimisten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hopptimisten skrev:

Hurra🙌🏼 Det er jo kjempe fin stigning!😄🤞🏼 Skjønner at det er vanskelig å ikke stresse, jeg fikk hodepine med en gang jeg fant ut at jeg var gravid denne gangen🙈 Slet også veldig med konsentrasjonen på jobb, så fikk meg en sykmelding! Du får pøve å holde deg opptatt med noe så du ikke blir liggende å bare tenke på det hele tiden, håper det roer seg ! Og om du trenger det, sjekk HCG jevnlig for å få litt mer ro😊

Ja det føltes helt supert å få høre verdiene når jeg ringte idag - synd att dette ikke er noen garanti for att det går veien 😅 Så greit med en sykmelding - jeg har ikke samvittighet til å be om en mtp på situasjonen på jobb akkurat nå. Jeg klarer å få jobben gjort men tankene vandrer jo ganske mye ja 😕. Takk for tipset! Jobben liker ikke at jeg er borte så mye for legebesøk osv. Hver gang jeg skal ta blodprøve så kommer jeg nemlig ca 90 min for sent grunnet pendling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortfarande inget blod 🤞 Ska til jordmor på tirsdag - ho vil treffe alle så tidlig som mulig - gjerne i uka 5 og uansett føles det greit å bare få det gjort da det ikke lenger en en milepæl som det var i forrige svangerskap når vi nådde uke 12. Fastlegen min sa att jeg får lov å komme for én HCG-måling på torsdag morgen men att vi ikke skal ta to som sist.. jeg er tom for gravditetstest og orker seriøst ikke kjøpe flere nå. Jeg vet att det uansett ikke er til hjelp - det som skjer , skjer. Ingen sterke symptomer, kun murringer og høy puls. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hopptimisten skrev:

Venter i spenning 🤞🏼🤞🏼 Håper med deg❤️

Tusen takk det samme til deg 🤞❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Godis skrev:

Her vil jeg gjerne følge med🤞 Har du vært hos jordmor i dag? 😊

Hei, så koselig att du vil være med på reisen 🌸 Yes, jeg satt å grinte i over en time og det var så fint å få snakket om all angst og alle følelser med noen så empatisk som denne kvinnen var! Jeg skal ringe ho når jeg har vært på ultralyd hvis det er liv, også avtaler vi en ny time da ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ny blodprøve igår 25/8 og hcg har siden 19/8 steget fra 370 til 4019 🙌🙌 Stoffskiftet såg også fint ut, vi økte dosen min med 30% forrige uke hvilket sikkert er årsaken till litt ekstra angst, stress og hjertebank.

Noe høyt blodtrykk igår, hvilket kan ha vært pga att jeg var helt i 100 og grinte som en gal men hon har hvertfall notert det i papirene sånn att vi kan sammenligne det senere :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra 🥳🙌🏼  Så deilig med så fin stigning!🥰 Og så fint at du har fått så god kjemi med jordmor, det er viktig!☺️ Ser ut som ting går rette veien nå må jeg si😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Hurra 🥳🙌🏼  Så deilig med så fin stigning!🥰 Og så fint at du har fått så god kjemi med jordmor, det er viktig!☺️ Ser ut som ting går rette veien nå må jeg si😁

Tusen takk 🤩 Ja vi får krysse fingrene 🤞 Jeg hadde fin stigning forrige gang å men ikke like fin - så vi kan jo håpe att det gjør forskjell 😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...