Gå til innhold

3 år og fortsatt ingen baby


Chipndip

Anbefalte innlegg

Jeg hadde visst klart å skape min dagbok i feil forum - beklager dette. 

3 års prøving nå i juli. Fra når vi bestemte oss for å prøve i juli 2017 skjedde ingenting på 13 månader.

Etter 13 måneder fikk vi første positive graviditetstest, to dager etterpå begynte jeg å blø - kjemisk graviditet.

November 2018 ble jeg gravid igjen, denne gangen dro vi på utlralyd i uke 7 og da oppdaget vi att detta var BO - blighted ovum, inget foster. Måtte da ta cytotec, og alt kom ut - ingen rester. 

Mars 2019 gravid igjen. Missed abortion ble konstatert på UL i uke 12, fostret hadde sluttet å vokse i 10+5. Skrapning på sykehus, alt gikk ok.

Forsatte å prøve hver måned men inget har skjedd før nå Juli 2020. Testet negativt enda till 14 DPO - bittelitt svakt strek som nå bare er blitt svakere og svakere siden i mandags. HCG 14 på 15 DPO ... så dette er enda en kjemisk mest sannsynlig. Går bare rundt å håper att jeg begynner å blø sånn att jeg slipper piller ... 

Dersom jeg klarer å gå ned nok i vekt til september kommer min fastlege sende henvising til Porsgrunn, men per dags dato er jeg "for feit for henvising". Veier 100 kg og er 176 lang, så fikk beskjed i begynnelsen av sommeren att jeg må ned till 90 kg - dette går ikke spesiellt bra når man allerede er deprimert grunnet alt som skjedd (og ikke skjedd). Så jeg kommer ikke til å klare dette målet heller.

Jeg har i tillegg lavt stoffskifte, men som er under kontroll og innenfor verdiene med en tsh på 0,75, t4 17,3 och t3 4,3. Vi er blitt testet for div. ting og jeg har ikke noe problem med blod som koagulerer eller lignende. De siste tre PP har jeg fått enkel dose letrozol, hvilket hjalp første måneden da syklusen ble 29 dager, andre syklus 31 dager og denne gangen kjemisk .. Planen var å øke till dobbel dose dersom inget skjedde denne måneden så forhåpentligvis kan jeg begynne med dette så snart blødningen begynner.

Life sucks og ingen av mine venner forstår, da de blir gravide med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var som jeg allerede visste, mensen er her med full force - hallelujah! Nå slapp jeg sløse verdifulle dager av prøving på noe som uansett ikke ville ført til noe .. føles hemsk å tenke sånn men sånn er det. 
 

Denne syklusen blir det dobbel letrozol + babyklister 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Trist å høre at du har vært igjennom så mye :( Håper virkelig du blir gravid med en spire som holder hele løpet ut snart 🤞

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Amatariel skrev:

Trist å høre at du har vært igjennom så mye :( Håper virkelig du blir gravid med en spire som holder hele løpet ut snart 🤞

Tusen takk Amatariel 🌸 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 DPO på kveldsurin - ble så sur på mensen som enda ikke er kommet att jeg bare måtte prøve. Ere seriøst mulig å få to kjemiske på rad, hvor mye otur går det an å ha? 
 

Jeg drar til legen imorgen og ber om blodprøve sånn att jeg rekker å dokumentere HCG:n før blødningen begynner, hvis den ikke starter allerede inatt da.

Nå begynner jeg på ordentlig å bli veldig lei dette her.

0529E825-CDC9-4B8F-BC80-3E48EB8271C1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du at det er en kjemisk? Når du ikke har blødd? Syns dette var en kjempefin 16 dpo-test.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Amatariel skrev:

Hvorfor tror du at det er en kjemisk? Når du ikke har blødd? Syns dette var en kjempefin 16 dpo-test.

Sist gang jeg var gravid på ordentlig så var testen myyyye sterkere enn dette her på samme tidspunkt så jeg har null håp om att dette er en ordentlig graviditet dessverre 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gravid 7 ganger og min erfaring er at testene helt klart ser annerledes ut fra gang til gang. Det viktige er å sammenligne dem med hverandre i samme syklus. Så ikke gi opp før du ser at testen faktisk blir svakere! Fullt mulig at denne er fin og frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Amatariel skrev:

Jeg har vært gravid 7 ganger og min erfaring er at testene helt klart ser annerledes ut fra gang til gang. Det viktige er å sammenligne dem med hverandre i samme syklus. Så ikke gi opp før du ser at testen faktisk blir svakere! Fullt mulig at denne er fin og frisk.

Tusen takk for dine svar 🌸 Klarte ikke å vente, dessverre ser RFSU testene faktisk svakere ut idag .. men CB ser ganske sterk ut? Vet ikke riktig Hva jeg skal tro 😕 (alle disse 3 på bildet er tatt med samme morgonurin + bild nr 2)

 Vi har hverken målt temp eller tatt eggløsningstester da vi gav opp etter forrige måned, men förste dag i siste mens var 17/7 😣 

 

 

 

D2D79626-21A4-4124-B8E4-6E4899C62836.jpeg

E6B9D62A-2FEE-4369-AD15-F0F82FB91CEB.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å teste på dag rett etter hverandre da hcg stiger så lite at det er vanskelig å se noe særlig økning. Da er det bare blodprøver som kan gi klart svar, eller vente noen dager for å se om strimmelen blir sterkere eller ikke. Tror jeg hadde gått for blodprøver med din historie, da usikkerheten er veldig ødeleggende.

Men ville ikke gitt opp ennå. Man er jo ekstra fruktbar etter en SA. Jeg har opplevd å bli gravid på første EL etter en SA der svangerskapet holdt løpet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amatariel skrev:

Vanskelig å teste på dag rett etter hverandre da hcg stiger så lite at det er vanskelig å se noe særlig økning. Da er det bare blodprøver som kan gi klart svar, eller vente noen dager for å se om strimmelen blir sterkere eller ikke. Tror jeg hadde gått for blodprøver med din historie, da usikkerheten er veldig ødeleggende.

Men ville ikke gitt opp ennå. Man er jo ekstra fruktbar etter en SA. Jeg har opplevd å bli gravid på første EL etter en SA der svangerskapet holdt løpet ut.

Takk Amatariel! Jeg har vært å tatt blodprover nå, og fått hentet ut ny dose levaxin samt albyl-e som Gynekologen min nå ville prøve utifall att det hjelper 🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17/8 kl 08.00 var HCG på 152 og jeg tror jeg var ca 4+1 igår. Venter på tilbakemelding fra legen på om jeg skal tilbake imorgen eller på torsdag 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To oppdateringer her inne idag. Men idag har varit en riktig tung dag mentalt - sitter og leter/føler etter symptom men føler virkelig ingenting alls bortsett fra tretthet. Null murringer osv. Skal legge meg så tidlig det bare går an sånn att tiden går litt raskere til blodprøven imorgen. Sen må jeg gjøre samme sak imorgen ettermiddag ettersom jeg ikke før svar før på torsdag .. 😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er veldig merkelig at du ikke kan bli henvist noe sted. Jeg ble henvist til riksen for mange år siden selv om jeg veide 115 kg og var 170 lang. Fikk ikke så mye hjelp på riksen da, for måtte gå ned til 95 og for å kunne få hjelp til å bli gravid (tilsvarer en bmi på 33). Dette er en bmi de fleste klinikker setter som grense til å kunne få hjelp, og siden du er 176 og veier 100 kg så skulle jeg vel anta at du har en bmi på rundt 33 nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, tussi84 skrev:

Synes det er veldig merkelig at du ikke kan bli henvist noe sted. Jeg ble henvist til riksen for mange år siden selv om jeg veide 115 kg og var 170 lang. Fikk ikke så mye hjelp på riksen da, for måtte gå ned til 95 og for å kunne få hjelp til å bli gravid (tilsvarer en bmi på 33). Dette er en bmi de fleste klinikker setter som grense til å kunne få hjelp, og siden du er 176 og veier 100 kg så skulle jeg vel anta at du har en bmi på rundt 33 nå. 

Gynekologen kommer henvise meg når jeg gått ned i vekt men ingen vil henvise meg noen plass siden jeg blir gravid uten hjelp 😒 Det hjelper jo virkelig mye når jeg ikke klarer å få fostrene til å overleve inni meg hahaha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chipndip skrev:

Gynekologen kommer henvise meg når jeg gått ned i vekt men ingen vil henvise meg noen plass siden jeg blir gravid uten hjelp 😒 Det hjelper jo virkelig mye når jeg ikke klarer å få fostrene til å overleve inni meg hahaha. 

Hvor mange ganger har du mistet etter hverandre? Hvis du har mistet 3 ganger eller mer med samme partner så regnes det som habituell abort, og du har rett på utredning på sykehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trist å lese hva du har vært igjennom😔

Håper virkelig det snur for deg nå, og at du får en spire som sitter løpet ut❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, tussi84 skrev:

Hvor mange ganger har du mistet etter hverandre? Hvis du har mistet 3 ganger eller mer med samme partner så regnes det som habituell abort, og du har rett på utredning på sykehuset. 

Vi har blivit gravide 5 ganger nå - etter tredje gangen som var MA i uke 12 så fikk vi ta blodprøver på sykehuset som viste at inget er galt med oss , bortsett fra min overvekt og hypothyreose. De blodprøvene vi tok er det de kallet for utredning - iallafall min gynekolog. Får man lov å gjøre andre undersøkelser også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hopptimisten skrev:

Trist å lese hva du har vært igjennom😔

Håper virkelig det snur for deg nå, og at du får en spire som sitter løpet ut❤️

Tusen takk Hopptimisten ❤️ Vi får håpe att jeg får en baby en eller annen gang 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Chipndip skrev:

Tusen takk Hopptimisten ❤️ Vi får håpe att jeg får en baby en eller annen gang 🤞

Jeg føler med deg! ❤️ Er gravid for fjerde gang selv på 1,5 år uten noen baby😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...