Gå til innhold

Noen som kjøper babymat på glass der ute?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man kan jo bruke urter osv for å få smak, man trenger ikke salt og sukker for å få det 😊

Anonymkode: 94121...d0b

Joda men nå snakker jeg om ferdige middagsglassene. De smaker absolutt ingenting. Man kan jo selvsagt krydre de selv altså men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår fikk glassmat i ny og ne, til han var rundt 1 år. Han har alltid spist det meste av hva han fikk servert. 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å lage samme retter som i glass hjemme. Men når de er så små er det mest smaksprøver og noe mild som kokt most potet, gulrot, eple, pære... Vi har prøvd å lage selv, samtidig som vi brukte også glass. Til slutt fant jeg ut at jeg kan lage middag uten salt og mose stavmikser til lillemann, og vi tilsetter krydder selv. Men det gjorde jeg sikkert fra barnet var ca 7-8 måneder og smakt det meste. 

Når man er så liten, er glass helt greit. Gode porsjoner med smaksprøver. Men det er lurt å lage litt selv også. Slik at de får smake og venne seg til forskjellige smaker. Men er du sliten eller har mye planer hadde jeg ikkke stresset med hjemmelaget og bare gitt en glass. 

I lengden, når barnet vokser kan det bli litt dyrt, for de spiser plutselig to glass eller 2-3 poser med grøt 😅

Anonymkode: 23cb5...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om det er noen som kjøper babymat på glass der ute, hva kjøper dere i såfall og hvor gammelt er barnet deres?
 

Regner med at 99% her på kg vil si det er det verste som finnes og de vil heller bite av seg høyre armen enn å servere ungen det. Men antar at noen kjøper det, siden det finnes i butikkene enda ;) Selv den lille lokale kiwien her jeg bor har en hel hylle med barnemat, masse utvalg fra 4 måneder til 2-3 år. 

Anonymkode: e41b9...904

Kjøpte det som var aldertilpasset fra 6mnd og oppover. Ammet bare før det. Og ammet til de var 1.1/2år. Når de var 8mnd måtte jeg kjøpe 6mnd eller mose bitene i 8mnd glasset da det ikke var noe særlig likt. Fra null biter til store biter..Kjøttkaker,fiskegrateng,lasagne var favorittene.

Anonymkode: 1cd0f...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjøpte det som var aldertilpasset fra 6mnd og oppover. Ammet bare før det. Og ammet til de var 1.1/2år. Når de var 8mnd måtte jeg kjøpe 6mnd eller mose bitene i 8mnd glasset da det ikke var noe særlig likt. Fra null biter til store biter..Kjøttkaker,fiskegrateng,lasagne var favorittene.

Anonymkode: 1cd0f...a05

Ikke bry deg om hva andre sier. 

Bedre barnet får mat og riktig tilpasset mat enn ingenting. Og de som trykker de ned de som bruker glass.Ammet dere?Garantert ikke en del av dere.. Alle gjør noe andre mener noe om. La de bare gjøre det. Tenk om alle var snill med hverandre.For en fin verden vi hadde hatt da!

Anonymkode: 1cd0f...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bry deg om hva andre sier. 

Bedre barnet får mat og riktig tilpasset mat enn ingenting. Og de som trykker de ned de som bruker glass.Ammet dere?Garantert ikke en del av dere.. Alle gjør noe andre mener noe om. La de bare gjøre det. Tenk om alle var snill med hverandre.For en fin verden vi hadde hatt da!

Anonymkode: 1cd0f...a05

Er det noen her inne som har snakket ned om noen som har gitt Mat på glass? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om det er noen som kjøper babymat på glass der ute, hva kjøper dere i såfall og hvor gammelt er barnet deres?
 

Regner med at 99% her på kg vil si det er det verste som finnes og de vil heller bite av seg høyre armen enn å servere ungen det. Men antar at noen kjøper det, siden det finnes i butikkene enda ;) Selv den lille lokale kiwien her jeg bor har en hel hylle med barnemat, masse utvalg fra 4 måneder til 2-3 år. 

Anonymkode: e41b9...904

Jeg brukte på reiser. Ser ikke problemet med om folk gir kun slik mat til barna sine så lenge det dekker det de trenger av næringsstoffer.

Siden jeg boikotter Nestle og alle de firmaene som er under deres paraply så så jeg ser det som enklere å mekke egen barnemat til bruk i heimen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte middagsglass fram til ettårsalderen. 

De er i dag to og fire, liker og spiser alt - selv om de bare fikk "smakløse" glass fram til det. 

:)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en frisk og stor 20-årig ung mann her hjemme, som ble fostret opp på ferdigmat på glass da han var baby. Det gikk helt fint, det. Han vokste akkurat som han skulle hele veien.

Husker dessverre ikke helt når det gjelder hvilke av alle ulike smaker som var favorittene, men jeg ga han lasagne og "gryterett" som het stroganoff eller noe. Det likte han i alle fall veldig godt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt uvel av tanken på å gi ungen min mat fra glass. Kjøper aldri ferdigmat til meg selv heller, får frysninger ved tanken på å putte det slimet i munnen. Ser ca like appetittelig ut som å åpne en boks kattemat og gi ungen. Lukter til forveksling likt også.

Det inneholder helt sikker den næringen de trenger, men noen kulinarisk opplevelse kan det neppe være. Så ikke klag når dere senere må lage egen «barnevennlig» middag til barnet, ungen vil ha ketchup på alt, og dere får unger som må få junkfood fra barnemenyen i stedet for å spise ordentlig mat når dere er på restaurant...

 

Anonymkode: fe253...5bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Million skrev:

Jeg har en frisk og stor 20-årig ung mann her hjemme, som ble fostret opp på ferdigmat på glass da han var baby. Det gikk helt fint, det. Han vokste akkurat som han skulle hele veien.

Husker dessverre ikke helt når det gjelder hvilke av alle ulike smaker som var favorittene, men jeg ga han lasagne og "gryterett" som het stroganoff eller noe. Det likte han i alle fall veldig godt. 

En jeg kjenner drakk sprit flere ganger i uka og røykte 40 om dager de første 7 månedene av svangerskapet. Barnet er nå over 20 år, smart, frisk og flott. Så «gikk helt fint det». Betyr ikke at det er optimalt og et eksempel til etterfølgelse.

Anonymkode: fe253...5bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, glass og grøt fra Nestle. Begynte med 4 mnd og har byttet til 6, 8 og 10, han er 10 nå. Prøver å gi egg, avokado, olje, usaltet smør for ekstra fett og vitaminer, men har ikke tid til å stå å lage mat. Nå kan han jo mer eller mindre spise det vi spiser men har ikke hatt dårlig samvittighet for å kjøpe glass nei 

Anonymkode: 2d491...bb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann så lagde jeg alltid middagsmat fra bunn annenhver søndag og fryste ned. Med noen unntak når vi skulle bort. Synes det var veldig enkelt, maten var veldig variert og tok ikke lange tiden når vi først fikk til et system på det. 

Nå venter vi andremann og skal prøve det samme. Jeg klarer ikke helt å stole på disse middagsglassene 🙈 men dømmer ingen. 

Anonymkode: a1eb1...6d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med førstemann så lagde jeg alltid middagsmat fra bunn annenhver søndag og fryste ned. Med noen unntak når vi skulle bort. Synes det var veldig enkelt, maten var veldig variert og tok ikke lange tiden når vi først fikk til et system på det. 

Nå venter vi andremann og skal prøve det samme. Jeg klarer ikke helt å stole på disse middagsglassene 🙈 men dømmer ingen. 

Anonymkode: a1eb1...6d6

Vi prøvde av og til å lage babymos selv... Ble ikke så bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kombinasjon  , men mest hjemmelaget. Har glass når vi er på farta , blir borte lengre enn planlagt og ikke har tatt med middag,  hvis det er veldig varmt og mini har dårlig matlyst eller hvis det er veldig hektisk en dag. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En jeg kjenner drakk sprit flere ganger i uka og røykte 40 om dager de første 7 månedene av svangerskapet. Barnet er nå over 20 år, smart, frisk og flott. Så «gikk helt fint det». Betyr ikke at det er optimalt og et eksempel til etterfølgelse.

Anonymkode: fe253...5bf

Nå må du holde opp, kjerringpoliti. Det er lover og strenge regler for å produsere barnemat i dette landet. Ikke noe usunt ved de glassene som selges. Det er akkurat samme ingredienser som man selv står og moser i gryta.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir helt uvel av tanken på å gi ungen min mat fra glass. Kjøper aldri ferdigmat til meg selv heller, får frysninger ved tanken på å putte det slimet i munnen. Ser ca like appetittelig ut som å åpne en boks kattemat og gi ungen. Lukter til forveksling likt også.

Det inneholder helt sikker den næringen de trenger, men noen kulinarisk opplevelse kan det neppe være. Så ikke klag når dere senere må lage egen «barnevennlig» middag til barnet, ungen vil ha ketchup på alt, og dere får unger som må få junkfood fra barnemenyen i stedet for å spise ordentlig mat når dere er på restaurant...

 

Anonymkode: fe253...5bf

Gratulerer til deg med trådens mest usmakelige innlegg.

Føler du deg bedre nå?

Anonymkode: f7349...f9a

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble anbefalt å gi mat på glass på helsestasjon for da visste man at baby fikk i seg nok og riktige næringsstoffer. Kjørte en kombinasjon av det og la baby spise selv (ikke mos) fra 6 måneder. 

Anonymkode: d8b6e...282

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir dyrt og ensformig å kun gi babymat på glass, men vi kjøpte ofte det derdom ikke det passet å gi det samme som resten av familien spiste, eller klemmeposer med middagsmat på darte. Som oftest lagde vi babyvennlig middag hjemme, så alle kunne spise det samme.

Anonymkode: 7fd37...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det blir dyrt og ensformig å kun gi babymat på glass, men vi kjøpte ofte det derdom ikke det passet å gi det samme som resten av familien spiste, eller klemmeposer med middagsmat på darte. Som oftest lagde vi babyvennlig middag hjemme, så alle kunne spise det samme.

Anonymkode: 7fd37...8e0

*på farten

Anonymkode: 7fd37...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...