Gå til innhold

Noen som kjøper babymat på glass der ute?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som kjøper babymat på glass der ute, hva kjøper dere i såfall og hvor gammelt er barnet deres?
 

Regner med at 99% her på kg vil si det er det verste som finnes og de vil heller bite av seg høyre armen enn å servere ungen det. Men antar at noen kjøper det, siden det finnes i butikkene enda ;) Selv den lille lokale kiwien her jeg bor har en hel hylle med barnemat, masse utvalg fra 4 måneder til 2-3 år. 

Anonymkode: e41b9...904

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøpte alt mulig av babyglass. 

Legen som undersøkte barna mine på helsestasjonen brukte babyglass til sine barn 😊 

Anonymkode: 42a0f...50f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper det som er alderstilpasset til mitt barn. Dvs nå får hun det som er 12mnd og 15mnd+. Vi bruke det ganske mye fra ca 8-9 mnd til ganske nylig, hun er 20 mnd nå og det er vel noen mnd siden vi brukte de "fast", men har hatt noen i skapet i tilfelle. 

Anonymkode: 6234e...d23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er flere som bruker babymat på glass. Her brukte jeg en liten kombinasjon, men alle babyene mine likte mye bedre den ferdigkjøpte middagen, så det ble mest det😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øvrig eneste plassen irl jeg har opplevd "babymat på glass er fyfy" - mødre var på 10 mnds kontroll hos fysio, gruppetimer. Hun ene som vrælte om hvor smakløs babyglassene er og jattet om maten hun lagde fra bunn, er også sykepleieren som ser ned på de ansatte i barnehagen og mener det er barnehagen og det multikulturelle miljøet der som gjør at barnet hennes på da 18 mnd ikke hadde utviklet språket sitt mer. 

 

Hun bærer også forovervendt i Baby Bjørn "hengesele" sååå.... 

Anonymkode: 6234e...d23

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Alvario skrev:

Klart det er flere som bruker babymat på glass. Her brukte jeg en liten kombinasjon, men alle babyene mine likte mye bedre den ferdigkjøpte middagen, så det ble mest det😊

Det er hovedårsaken til at jeg spør ;) Mini er 4, 5 måneder nå, har nylig startet med fast føde og ferdigkjøpt mat har gått ned på høykant. Mens min hjemmelagde er ikke favoritten for si det sånn 😅

Anonymkode: e41b9...904

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For øvrig eneste plassen irl jeg har opplevd "babymat på glass er fyfy" - mødre var på 10 mnds kontroll hos fysio, gruppetimer. Hun ene som vrælte om hvor smakløs babyglassene er og jattet om maten hun lagde fra bunn, er også sykepleieren som ser ned på de ansatte i barnehagen og mener det er barnehagen og det multikulturelle miljøet der som gjør at barnet hennes på da 18 mnd ikke hadde utviklet språket sitt mer. 

 

Hun bærer også forovervendt i Baby Bjørn "hengesele" sååå.... 

Anonymkode: 6234e...d23

:fnise:

Anonymkode: e41b9...904

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her brukes glass og hjemmelaget om hverandre. Litt avhengig av hva som er til middag og når vi skal spise. 

Har som regel gitt glass for noen mnd eldre, da vår fikk tenner tidlig og ikke hadde noe problemer med biter. 

Nå er hun 14 mnd, og får glass noen ganger i uken. Jeg ville hovedsaklig lage maten selv, men det ble en grei løsning med litt begge deler. 

Anonymkode: a4c7b...a72

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var alle barna nærmere året før de ville spise den "vanlige" middagen, så vi brukte alderstilpassede glass frem til det. 

Jeg prøvde også å lage babymat fra en babykokebok jeg hadde, ikke voldsom suksess akkurat. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mest babyglass, rett og slett fordi det er enklest, og middagene våre ikke er særlig tilpasset baby. Det er også den hun spiser mest av. De eldste fikk også glass frem til 1års alder, da ble det lettere å tilpasse vår middag til de, og de aksepterte mer. 

Anonymkode: bf32a...760

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte det mye i starten da vi tilvendte baby det vi spiser. Han fikk smake på alt han kunne smake på også fikk han middags glass for å bli mett. Men han sluttet med det ved rundt 8mnd, da var det ikke bra nok lenger. Så nå har vi tilpasset maten vi spiser så han kan spise det samme som oss til middag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om det er noen som kjøper babymat på glass der ute, hva kjøper dere i såfall og hvor gammelt er barnet deres?
 

Regner med at 99% her på kg vil si det er det verste som finnes og de vil heller bite av seg høyre armen enn å servere ungen det. Men antar at noen kjøper det, siden det finnes i butikkene enda ;) Selv den lille lokale kiwien her jeg bor har en hel hylle med barnemat, masse utvalg fra 4 måneder til 2-3 år. 

Anonymkode: e41b9...904

Min gutt likte bare disse en kort stund men han likte pasta Bolognese og lasagne. Og disse frukt os greiene fra Nestlé. De som kommer i sånn firepakning. Ellers prøvde vi noen av de andre men var kun de ovennevnte han spiste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min nektet å spise noe som hadde spor av klumper i ferdig glass. Så hun fikk de for 4 og 6 mnd til vi sluttet med glass rundt 1 år. På hjemmelaget mat ville hun derimot ikke ha smooth, men med klumper. Tok lang tid før jeg fant ut av det. 
 

Ble derfor ikke veldog variert i glass-maten 😆

Anonymkode: 30f75...c0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min nektet å spise noe som hadde spor av klumper i ferdig glass. Så hun fikk de for 4 og 6 mnd til vi sluttet med glass rundt 1 år. På hjemmelaget mat ville hun derimot ikke ha smooth, men med klumper. Tok lang tid før jeg fant ut av det. 
 

Ble derfor ikke veldog variert i glass-maten 😆

Anonymkode: 30f75...c0f

Vittig. Min ville kun ha de middagsglassene med biter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Min nektet å spise noe som hadde spor av klumper i ferdig glass. Så hun fikk de for 4 og 6 mnd til vi sluttet med glass rundt 1 år. På hjemmelaget mat ville hun derimot ikke ha smooth, men med klumper. Tok lang tid før jeg fant ut av det. 
 

Ble derfor ikke veldog variert i glass-maten 😆

Anonymkode: 30f75...c0f

Samme her. Og de jeg syntes hadde mest smak ville han absolutt ikke ha, mens de mer nøytrale gikk unna som bare det.

Anonymkode: ec442...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg brukte dem hver dag fra ca. 5 mnd - 12 mnd. Deretter begynte jeg å mose den middagen vi andre skulle ha. Jeg kjøper fremdeles middagsglass hvis vi skal spise noe som ikke passer helt til 1,5-åring. Men da spiser han selv med skje.

Anonymkode: cd726...170

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i overkant opptatt av mat, spise rent, økologisk og uten tilsetningsstoffer. Prøvde fortsatt å gi ungen min mat på glass. Sååå enkelt og greit. Samtidig som jeg også selvfølgelig lagde fra bunnen. Fikk han aldri til å spise noe annen middag fra glass enn hipp grønnsakslasagne... Så her er vi over på utelukkende hjemmelaget. Prøver med et glass i ny og ne når vi er på farten. Går fortsatt ikke ned. Er 18 mnd... han liker heller ikke pølser og kjøttkaker som andre vanlige barn, men reker går ned på høykant!

Anonymkode: aef15...2d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i overkant opptatt av mat, spise rent, økologisk og uten tilsetningsstoffer. Prøvde fortsatt å gi ungen min mat på glass. Sååå enkelt og greit. Samtidig som jeg også selvfølgelig lagde fra bunnen. Fikk han aldri til å spise noe annen middag fra glass enn hipp grønnsakslasagne... Så her er vi over på utelukkende hjemmelaget. Prøver med et glass i ny og ne når vi er på farten. Går fortsatt ikke ned. Er 18 mnd... han liker heller ikke pølser og kjøttkaker som andre vanlige barn, men reker går ned på høykant!

Anonymkode: aef15...2d0

Problemet med uten tilsetning så blir det også uten smak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Maleficenta skrev:

Problemet med uten tilsetning så blir det også uten smak. 

Nei, man kan jo bruke urter osv for å få smak, man trenger ikke salt og sukker for å få det 😊

Anonymkode: 94121...d0b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...