Gå til innhold

Hva tenker dere menn om damer som eier sin egen bolig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Lær deg å blåse i sånne ting. Det er irrelevant. Eie, leie , hvilken forskjell utgjør det? Sier det noe spes om deg? Jeg er kvinne og kjøpte min første bolig som 32 åring, var sikkert for sent, men det var først da jeg klarte det etter mange år som student i Oslo. Den er liten, men perfekt for en person. Ca 50 M2. Møtte en mann med kraftig gjeld, vi leier ut min nå og leier en sammen. Vi elsker hverandre, han bryr seg ikke om at jeg eier og jeg bryr meg ikke om at han har gjeld. Det vi er opptatt av er hvordan vi har det sammen og det er alt som betyr noe.

Anonymkode: 139ef...9f7

Du har sikkert rett, men når man lærer en ny potensiell partner å kjenne, så kan de være kjipt å kjenne på følelsen at man selv kanskje burde hatt mere å bidra med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

I den forstad at mine foreldre er "velstående" og har hjulpet meg (selvsagt) økonomisk, ja. Men hva dette har med selvinnsikt å gjøre er et mysterium for meg.

Anonymkode: 11a82...1d2

Det var en veldig bred generalisering fra min side men det gjelder ikke nødvendigvis deg personlig, så jeg beklager hvis du følte at jeg angrep deg som person. Jeg satte det bevist på spissen. 

Det jeg sikter til et at man kan ofte lese på KG at folk mener at det må være galt med voksne folk som ikke eier bolig, og det viser rett og slett mangler på selvinnsikt. Noen har slitt eller sliter med sykdom, noen har vært uheldige, noen kommer fra enkle kår, men ja det er også de som ikke har kontroll på økonomien og har inkasso og den slags.

Poenget er at vi har historiske boligpriser og det er ikke "bare" å kjøpe seg bolig for ganske så mange mennesker nå. Ifølge SSB er det over 560 000 mennesker som leier, og det er en betydelig andel av befolkningen. Leie vs. eie er hva som virkelig viser klasseforskjellene i Norge og det at noen mener at det må være noe galt med de som ikke er like velsituerte som en selv er i bunn og grunn ekstremt provoserende. 

 

 

Anonymkode: a35df...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en veldig bred generalisering fra min side men det gjelder ikke nødvendigvis deg personlig, så jeg beklager hvis du følte at jeg angrep deg som person. Jeg satte det bevist på spissen. 

Det jeg sikter til et at man kan ofte lese på KG at folk mener at det må være galt med voksne folk som ikke eier bolig, og det viser rett og slett mangler på selvinnsikt. Noen har slitt eller sliter med sykdom, noen har vært uheldige, noen kommer fra enkle kår, men ja det er også de som ikke har kontroll på økonomien og har inkasso og den slags.

Poenget er at vi har historiske boligpriser og det er ikke "bare" å kjøpe seg bolig for ganske så mange mennesker nå. Ifølge SSB er det over 560 000 mennesker som leier, og det er en betydelig andel av befolkningen. Leie vs. eie er hva som virkelig viser klasseforskjellene i Norge og det at noen mener at det må være noe galt med de som ikke er like velsituerte som en selv er i bunn og grunn ekstremt provoserende. 

 

 

Anonymkode: a35df...adf

Ok, da forstår jeg deg og aksepterer ditt syn. Men at det finnes misunnelse er ingen hemmelighet, det er også forståelig. Det er jo ganske naturlig og forståelig at foreldre som har mulighet ønsker å hjelpe sine barn økonomis.

Anonymkode: 11a82...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men at det finnes misunnelse er ingen hemmelighet, det er også forståelig. 

Anonymkode: 11a82...1d2

 

Ja absolutt. Hver gang jeg leser om noen som vant Euro-Jackpot så knytter jeg neven og tenker ARRRRG hvorfor kunne ikke det ha vært meg som vant?!?! 😁

Quote

Det er jo ganske naturlig og forståelig at foreldre som har mulighet ønsker å hjelpe sine barn økonomisk

Helt enig. Min far har sagt mange ganger at han kunne ønske at han hadde mulighet til å hjelpe meg med bolig. 

Anonymkode: a35df...adf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Turn-off

Anonymkode: a77e9...284

Det er det bare menn som er usikre på seg selv som mener. 

Anonymkode: e4f41...bf6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kjøpte du bolig i tyveårene fikk du nok bolig av mamma og pappa og bortskjemte folk er turn-off, for de mangler som regel selvinnsikt. 

Anonymkode: a35df...adf

å?
Hva vet vel du om hvordan jeg kom meg inn på boligmarkedet? misunnelig eller?

Anonymkode: 2fced...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sparte intensivt for å kjøpe min første bolig og har solgt og kjøpt i ti år. Ingen hjelp fra foreldre herfra med arv eller kausjonist. Godt over 2.5 millioner i egenkapital pga salg.

Kjæresten min eier ikke bolig, men ser ikke på han på en annen måte av den grunn. Jeg prioriterte tryggheten som denne «levemåten» ga meg. Han på side prioriterte penger på masse reising i tidlig 20-årene. Heldigvis føler ikke han seg truet av at jeg eier egen bolig 😅

Anonymkode: 0fcf3...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har hun mer penger enn meg, og det er veldig bra! Hadde likt veldig godt at hun hadde masse penger hun kan bruke på meg.

Anonymkode: 77936...8fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...