Gå til innhold

Hva tenker dere menn om damer som eier sin egen bolig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om dama da? Synes dere det er ekstra tiltrekkende at dama er selvstendig og eier sin egen bolig ? At det viser at hun ikke trenger en mann, og lever sitt liv. Og feks hvis mannen gjør noe dumt, så han bare hun kaste han ut istedenfor

Anonymkode: 4a941...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker ikjke noe spesielt om det. Syns det er bra med folk som eier eget hjem. Iallefall når de begynner å bli litt voksne. Det er bare fakta og syns ikke det sier så mye mer om personen enn at de eier er hus. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her kommer det an på mannen. Ikke alle takler at jeg har halt på stell...

Anonymkode: 2fced...3a2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er dame eller mann, folk som har styr på egen økonomi og ikke snylter på nav er jo noe alle foretrekker. Tror nok navere er nederst på lista over ønskelige partnere.

Anonymkode: db65e...e0f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om dama da? Synes dere det er ekstra tiltrekkende at dama er selvstendig og eier sin egen bolig ? At det viser at hun ikke trenger en mann, og lever sitt liv. Og feks hvis mannen gjør noe dumt, så han bare hun kaste han ut istedenfor

Anonymkode: 4a941...df2

Hvilket århundre lever du i?

Du er klar over at i 2020 har veldig mange kvinner god utdannelse og god lønn, noe som betyr at de er fullt kapable til å eie egen bolig? Det er virkelig ikke uvanlig at damer er økonomisk selvstendige.

Anonymkode: 6f4f8...f1b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilket århundre lever du i?

Du er klar over at i 2020 har veldig mange kvinner god utdannelse og god lønn, noe som betyr at de er fullt kapable til å eie egen bolig? Det er virkelig ikke uvanlig at damer er økonomisk selvstendige.

Anonymkode: 6f4f8...f1b

Det er ikke det tråden handler om, den handler om hvordan menn reagerer på dette og håndterer det. Jeg har møtt mange som ikke synes noe om det. Opplevde i 20årene at guttene syntes det var kult, da var jeg uten barn og studerte juss. Nå er jeg i 30 årene og alene med barn, og eier alt selv uten mann. Nå er ikke reaksjonen at det er så kult lenger, men mer som at det er en slags trussel.

Anonymkode: 2fced...3a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det tråden handler om, den handler om hvordan menn reagerer på dette og håndterer det. Jeg har møtt mange som ikke synes noe om det. Opplevde i 20årene at guttene syntes det var kult, da var jeg uten barn og studerte juss. Nå er jeg i 30 årene og alene med barn, og eier alt selv uten mann. Nå er ikke reaksjonen at det er så kult lenger, men mer som at det er en slags trussel.

Anonymkode: 2fced...3a2

Ja, hvis du møter menn som mener at det er en trussel at du eier din egen bolig, da har du møtt den tafatte, mindre begavede typen, som du absolutt ikke må satse på. Det at du økonomisk står på egne ben betyr at dere som par vil få en mer solid plattform, den som takker nei til det, kan ikke være mye oppegående.

Jeg kan heller skjønne at de kanskje opplever det som en slags trussel at du har barn, fordi dette ofte involverer en barnefar, og at de vil måtte forholde seg til hans (og dine) barn. Det er ikke alltid like enkelt.

Anonymkode: 6f4f8...f1b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, hvis du møter menn som mener at det er en trussel at du eier din egen bolig, da har du møtt den tafatte, mindre begavede typen, som du absolutt ikke må satse på. Det at du økonomisk står på egne ben betyr at dere som par vil få en mer solid plattform, den som takker nei til det, kan ikke være mye oppegående.

Jeg kan heller skjønne at de kanskje opplever det som en slags trussel at du har barn, fordi dette ofte involverer en barnefar, og at de vil måtte forholde seg til hans (og dine) barn. Det er ikke alltid like enkelt.

Anonymkode: 6f4f8...f1b

Ja, stakkars herlige gutten... kanskje det er han som skremmer dem vekk..

Barnefar har jeg et særdeles godt forhold til, kanskje det også er skremmende... 

Anonymkode: 2fced...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som tenker negativt om en kvinne har alt er nok først og fremst de som vil være den som tjener mest i forholdet og den som hun skal være "avhengig" av. Det er samme typen som mener det er da greit at kvinner jobber, men kun om det er snakk om en dårlig betalt deltidsjobb..

Så har man det andre perspektivet der kvinner som har alt,gjerne søker en mann som har det samme(eller mer) og som ofte er av typen som skal kjøpe de "riktige" tingene og ha den rette fasaden. Litt high maintance type kvinner.

Det er som menn som tenker negativt om en kvinne tjener svært godt og har gode jobber med mye ansvar.

 Enten er det de som føler seg mindreverdig og takler ikke at hun har mest på konto eller så er det de som tenker hun er high maintance og svært opptatt av jobb og karriere.

Menn er litt av den typen der...At de selv skal leve for jobben er helt greit, men de vil ikke ha en dame som gjør det for dama skal jo være til for å behage han..

Anonymkode: ef8a5...722

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, isbre skrev:

Hei ts fra 1500-tallet, hvordan oppleves å reise til 2020? :) 

Ts her- halloen jeg er altså født i 1997.. kjøper min første leilighet nå . Jeg spør bare om det er positivt i en manns øyne at man er mer selvstendig 

Anonymkode: 4a941...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og kjøpte min første bolig da jeg var 23. Nå er jeg 30 og skal kjøpe bolig nr 2. 

Anonymkode: a7adf...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her- halloen jeg er altså født i 1997.. kjøper min første leilighet nå . Jeg spør bare om det er positivt i en manns øyne at man er mer selvstendig 

Anonymkode: 4a941...df2

Jeg synes det er mer viktig at du ikke bor hjemme i en alder av 23. Om du leier eller eier er ikke så vikrig når du er så ung. Hadde du vært 40 og forsatt leide, hadde jeg stusset litt. 

Anonymkode: a7adf...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, stakkars herlige gutten... kanskje det er han som skremmer dem vekk..

Barnefar har jeg et særdeles godt forhold til, kanskje det også er skremmende... 

Anonymkode: 2fced...3a2

Ja, selvfølgelig er det huset, gutten, barnefaren som "skremmer" mannfolka... Det kan jo umulig ha noe med deg selv og din personlighet å gjøre...

Anonymkode: a7ef6...876

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, selvfølgelig er det huset, gutten, barnefaren som "skremmer" mannfolka... Det kan jo umulig ha noe med deg selv og din personlighet å gjøre...

Anonymkode: a7ef6...876

Hva mener du med dette?

Anonymkode: 2fced...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan heller skjønne at de kanskje opplever det som en slags trussel at du har barn, fordi dette ofte involverer en barnefar, og at de vil måtte forholde seg til hans (og dine) barn. Det er ikke alltid like enkelt.

Anonymkode: 6f4f8...f1b

Ja, pluss at det ofte er helt andre ting som gjør at menn ikke vil ha en kvinne, og så havner likevel skylden på at hun er «for selvstendig». Dette er jo som snytt ut av filmen He’s just not that into you. 

Anonymkode: 0fb2a...0ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og feks hvis mannen gjør noe dumt, så han bare hun kaste han ut istedenfor

Man behøver ikke å eie en bolig, for å kunne kaste en mann ut av den.

Bor man sammen, bør man eie eller leie sammen. Det at den ene eier og den andre leier, eller den ene eier/leier for begge, har sjelden en god innvirkning på parforholdet. 

Anonymkode: 0fb2a...0ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her- halloen jeg er altså født i 1997.. kjøper min første leilighet nå . Jeg spør bare om det er positivt i en manns øyne at man er mer selvstendig 

Anonymkode: 4a941...df2

Kjøp deg leilighet, og gi deg selv i innflyttingsgave at du slutter å tenke på hva menn synes om alt og alle ting. Det er ingenting selvstendig over det å stadig fundere på hva menn synes om ting og tang. 

Gratulerer med nytt hjem! :) 

Anonymkode: 0fb2a...0ec

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts her- halloen jeg er altså født i 1997.. kjøper min første leilighet nå . Jeg spør bare om det er positivt i en manns øyne at man er mer selvstendig 

Anonymkode: 4a941...df2

Man er ikke selvstendig hvis man er opptatt av hva menn mener om helt selvsagte ting som å eie sin egen bolig.

Anonymkode: 61b7c...25d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...