Gå til innhold

Hva tenker du om folk som har som hobby å klippe brunsnegler i to med saks når de går på tur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

Dere er jo helt skrudd. Brunsnegler er en skadelig, uønsket art som vi burde bekjempe så godt vi kan, og å klippe dem i to er rask og skånsom avliving. 

Verken Nemaslug eller jernfosfat er skadelig for pinnsvin, fugler og andre dyr. Bare for snegler. 

Leopardsnegler er akkurat like uønsket i norsk natur som brunsneglen. 

Det er den absolutt ikke. Den er like skadelig som brunsneglen, det har bare ikke rukket å bli like mange av den enda. 

 

Å salte sneglene er seigpining og dyreplageri. Klipping i to er raskt og effektivt med minst mulig lidelse. 

Anonymkode: c60e7...f9d

Den er absolutt ikke like skadelig som brunsneglen og forskere anbefaler ikke folk å ta livet av de. Tvert i mot hjelper leopardsneglen i kampen mot brunsneglen ved å spise de eller eggene deres. De formerer seg ikke i samme rasende takt som brunsneglen og spiser lite hagevekster.

Enig med deg i at å strø salt på sneglene er seigpining.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg dreper de brunsneglene jeg kommer over andre steder  hvis jeg hæles og hvis jeg har noen tilgjengelig måte. En blir fort til tusen når de får formere seg fritt. 

Endret av Frøkensina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smårare

Anonymkode: 151f7...e95

Det er vi alle i større eller mindre grad enten vi er hageeiere, hundeiere, foreldre eller hva det nå enn måtte være. Vi forsvarer det vi anser som vårt med nebb og klør. Evt. saks hvis det er formålstjenlig :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frøkensina skrev:

Jeg dreper de jeg brunsneglene jeg kommer over andre steder  hvis jeg hæles og hvis jeg har noen tilgjengelig måte. En blir fort til tusen når de får formere seg fritt. 

Et par engangshansker og en hundepose tar liten plass i lommene! Bare et tips fra en galning som har avlivet ganske mange snegler bare mens denne tråden har "pågått" :ler: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Catalina Culès skrev:

Tenker de har psykopatiske tendenser.

Den var "god". LER. Vet ikke om det var ironi, men får legge inn litt info til andre med livlig fantasi; Det er anbefalt, fordi det er det mest skånsomme måten å avlive de på. Disse sneglene har kommet men planter fra utlandet. Plantasjen har nok importert mye de som ikke står på følgeseddelen...

Anonymkode: d9d6e...e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tramper på de på tur. De er ufyselige, men de som tar med saks på tur er litt mer dedikert enn jeg er.

Skulle ønske alle kunne trampet på de når de ser dem. Så kanskje vi fikk litt kontroll.

Anonymkode: 69232...2ef

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert

Jeg klarer ikke å klippe de, men jeg legger de i hundeposer (når jeg går tur med hunden) og tar salt oppi, knyter sammen og kaster de

Anonymkode: d6276...5ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Leo skrev:

Et par engangshansker og en hundepose tar liten plass i lommene! Bare et tips fra en galning som har avlivet ganske mange snegler bare mens denne tråden har "pågått" :ler: 

:ler: Haha godt gjort! Men kaster du de bare levende i posene da? Det kan jeg kanskje klare, om jeg ikke får hetta av at de lever der og tenker mye på det 😅 De har begynt å krype INN på hytta om man ikke lukker døra på kvelden 😱

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tramper på de på tur. De er ufyselige, men de som tar med saks på tur er litt mer dedikert enn jeg er.

Skulle ønske alle kunne trampet på de når de ser dem. Så kanskje vi fikk litt kontroll.

Anonymkode: 69232...2ef

De fleste jeg har drept har jeg trampet ihjel på tur eller «tur» til butikken og lignende. Enig det hadde hjulpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Frøkensina, har til og med trampet på de på vei hjem fra byen... Tror folk trodde jeg var fullere enn jeg var, men det var vanvittig mange snegler ute og det ble høye dødstall. 

Anonymkode: 69232...2ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

@Frøkensina, har til og med trampet på de på vei hjem fra byen... Tror folk trodde jeg var fullere enn jeg var, men det var vanvittig mange snegler ute og det ble høye dødstall. 

Anonymkode: 69232...2ef

:ler:  Så bra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frøkensina skrev:

:ler: Haha godt gjort! Men kaster du de bare levende i posene da? Det kan jeg kanskje klare, om jeg ikke får hetta av at de lever der og tenker mye på det 😅 De har begynt å krype INN på hytta om man ikke lukker døra på kvelden 😱

De fleste jeg har drept har jeg trampet ihjel på tur eller «tur» til butikken og lignende. Enig det hadde hjulpet.

Nei, jeg koker opp en kjele vann og tømmer oppi før jeg kaster posen. (Og hvis noen mener det er dyreplageri så er det helt greit. Jeg kan samtidig tilstå at jeg dreper syke og skadede fugler og smådyr også). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at folk som går tur tar livet av snegler. Skulle gjerne gått tur og plukket selv. Fortrekker å plukke og helle kokende vann over dem. Har plukket mye i egen hage så det er ikke så mange snegler der nå.

Anonymkode: 3fb62...2fe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har full forståelse for at brunsnegler ikke er noe vi vil ha i norsk natur, men hvordan vet man at å klippe dem i to er en hurtig avlivingsmetode? Hvordan dør de? 

Anonymkode: c9687...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Leo skrev:

Nei, jeg koker opp en kjele vann og tømmer oppi før jeg kaster posen. (Og hvis noen mener det er dyreplageri så er det helt greit. Jeg kan samtidig tilstå at jeg dreper syke og skadede fugler og smådyr også). 

Ah lurt, da dør de jo fort :jepp: Det er bra at noen klarer barmhjertighetsdrap av små dyr, bedre enn at de lider. Selv om jeg ikke klarer det. Har heldigvis ikke vært borti noen hvor det var aktuelt bortsett fra en fugl som døde av seg selv kort tid etter den fløy i vinduet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har full forståelse for at brunsnegler ikke er noe vi vil ha i norsk natur, men hvordan vet man at å klippe dem i to er en hurtig avlivingsmetode? Hvordan dør de? 

Anonymkode: c9687...769

Det er jo en veldig rask avlivingsmetode så da blir det minst mulig potensiell lidelse. De dør jo fort når de får nervene kuttet over, i tillegg flyter jo alt av væske og annet ut med en gang. De anbefaler å kutte rett bak hodet/følehornene der vil jo hovednervene være. I tilfelle sneglene kan føle smerte er det anbefalt å ikke helle salt på de da dette vil være det mest smertefulle og langtekkelige.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser at jeg skrev «jo» fjaksen ganger 🤣 Jaja det blir ikke bedre språk av sterke smertestillende 🤪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, VårKonto skrev:

Er det brunsneglene vi ikke vil ha? Trodde det var de svarte 🙈 

Hæ? Hvorfor trodde du at de sorte, som hører hjemme i faunaen vår, skulle vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Frøkensina skrev:

Det er jo en veldig rask avlivingsmetode så da blir det minst mulig potensiell lidelse. De dør jo fort når de får nervene kuttet over, i tillegg flyter jo alt av væske og annet ut med en gang. De anbefaler å kutte rett bak hodet/følehornene der vil jo hovednervene være. I tilfelle sneglene kan føle smerte er det anbefalt å ikke helle salt på de da dette vil være det mest smertefulle og langtekkelige.

 

Takk for svar :)

Anonymkode: c9687...769

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den var "god". LER. Vet ikke om det var ironi, men får legge inn litt info til andre med livlig fantasi; Det er anbefalt, fordi det er det mest skånsomme måten å avlive de på. Disse sneglene har kommet men planter fra utlandet. Plantasjen har nok importert mye de som ikke står på følgeseddelen...

Anonymkode: d9d6e...e23

Syns bare det høres så grotesk ut å klippe ett levende vesen i to, derfor jeg skrev det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...