Gå til innhold

Hva tenker du om folk som har som hobby å klippe brunsnegler i to med saks når de går på tur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

😂 Det gjør jeg. Tenker jeg gjlr en god gjerning for naturen

Anonymkode: ca1a5...f02

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det ikke er greit å torturere insekter med vilje.

 

 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de sikkert har hage og prøver å bekjempe brunsnegler med alle midler. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at noen har dette som hobby. 
De som gjør det, gjør noe godt for naturen siden brunsneglen er et skadedyr og en fremmed art som ikke hører hjemme her i landet.

Anonymkode: 9509c...2c6

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker BRA, de gjør en innsats for norsk natur! De hjelper til å holde bestanden i sjakk på en art som har invadert vår natur og ikke hører naturlig hjemme i Norge.

Flere skulle gjort det samme. Om staten lanserte en kampanje og oppfordret alle til å gjøre det, ville vi fått tatt livet av mange flere brunsnegler. Men det nytter vel ikke uansett. Én enkelt brunsnegle kan legge 400 egg.... du kan jo tenke deg hvilken fart de da sprer seg i, når de ikke har noen naturlige fiender i naturen! Ingen liker å spise dem, bortsett fra èn; moskusanda. Men den er det jo ikke akkurat mange av i det fri, den holdes jo i fangenskap her i landet.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de gjør en god dugnad for oss alle. Kunne aldri gjort det selv, blir kvalm av tanken, men siden denne sneglen ikke hører hjemme i vår fauna så er det bra noen tar jobben. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh. Dersom personen går TUR for å gjøre dette ville jeg tenkt noe i retning av tvangslidelse, eller lignende som har fått utviklet seg til å bli svært alvorlig. Dersom vedkommende gjør dette i sin egen eiendom anser jeg det som en human metode å avlive dyrene på og ikke noe i retning psykiatrien.

Anonymkode: d2bec...113

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert! Godt at noen skjønner at disse gjør stor skade. Vi blir dessverre ikke kvitt dem uten en større dugnad.

Anonymkode: d4ebe...972

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine folk som gjør en innsats mot ting som er uønsket i Norge. Våre egne skogsnegler, eller hva det var, de hvite og sorte er jo nesten, hvis ikke helt, utryddet på grunn av de drittsneglene!

Anonymkode: 99739...e0c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yikes. Hadde ikke klart det selv om de visstnok er en pest og plage. Frysninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker de sikkert har noen dårlige erfaringer med at brunsnegler i hagen og er dritt lei. Selv har jeg ikke hage, men synes de er grusomt ekle, så om noen vil klippe i dem så vær så god. Jeg hadde ikke orket

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker at det kan være greit å diagnostisere de som ikke har en kjent diagnose ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de kunne tatt med spade isteden, sånn at de slapp å ta på sneglene med hendene sine.

Anonymkode: bc970...54b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man tenker sitt.

Anonymkode: 1aaa4...42b

Jeg hadde lurt på hvordan de hadde syns det var å bli klippet i to.. Skulle gjerne ha spurt de om det. Mennesker er mer skadelig for planeten enn brunsnegler. Utrolig nok er de fleste mennesker så selvopptatte at de ikke ser det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...