Gå til innhold

Når i livet følte du at du hadde trangest økonomi?


Energi-jenta

Anbefalte innlegg

I de to periodene i livet jeg har vært på AAP. Helt forferdelig å ha lav inntekt og absolutt ingen arbeidsevne og måte å tjene mer på. 

Anonymkode: 766a5...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første gang da jeg studerte på et nytt sted og ikke hadde jobb ved siden av studielånet. Hadde nesten ingenting igjen etter at husleia var betalt. Etterhvert fikk jeg en deltidsjobb ved siden av studiet, og da hadde jeg egentlig god råd.

Andre gang var da vi kjøpte vår første leilighet, ungene var små og jeg ikke hadde fast jobb. Nå skjønner jeg ikke hvordan vi klarte oss. Jeg syntes alt var så dyrt, kjøpte alltid på salg eller brukt hvis vi trengte klær eller utstyr.

Anonymkode: 9ec95...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå. Ulønnet permisjon 2 mnd. Hadde spart opp godt med penger, men mannen fikk overraskende mye i baksmell + bilen måtte på verksted (vi er avhengige av bil her på bygda, uten kollektivttilbud og 30 min kjøring til nærmeste butikk + kjøring t mannens jobb) samtidig. 
 

Hva har vi lært? Spar opp enda større buffer. Sjekk skattekortet flere ganger i løpet av året, og regn på at ting stemmer hver gang. At vi har lyst å bo en mer sentral plass....

Anonymkode: 828af...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...